Linki - nie URL

Serwisówki, mechanika, technika, akcesoria - czyli wszystko związane z sevenką w warsztacie
Awatar użytkownika
lopuch
stary Seveniarz
Posty: 608
Rejestracja: 22 mar 2008, 22:47
Motocykl: black
Lokalizacja: Poznań / Złotów

Linki - nie URL

Postautor: lopuch » 04 lip 2008, 08:00

Czy mieliście nieprzyjemność zerwania linki sprzęgła albo gazu podczas jakiegoś tripu ?
Wolałbym dmuchać na zimne tylko zastanwiam się jak stwierdzić zużycie linki - czy można coś zrobić oprócz jej smarowania i jak ją smarować - po całości koncówki przy klamce (w kat. Louisa jest jakiś przyrząd do smarownania linek ale jakoś nie kumam za bardzo jak to mam zrobić całą linke końcówke - o co kaman ?!)
Czy może kupic zapas wsadzić pod siodło i tyle ?
Pozdr
Łopuch
Amici fures témporum ;)

Dotknięcie kolektora po 300km - bezcenne :D

Awatar użytkownika
lesor
(ex SF)
Posty: 1999
Rejestracja: 12 lut 2005, 22:26
Motocykl: [ex] SF94 + SF93
Lokalizacja: archiwum

Re: Linki - nie URL

Postautor: lesor » 04 lip 2008, 09:56

Ja smarowałem linki po ich wypięciu. I sprzęgła i gazu.
Dół wkładałem w butelkę, w górę wlewałem olej przekładniowy.
Inaczej z napędem prędkościomierza. Nie wiem czemu ale zawsze tam mocno rdzewiało. Najpierw przelewałem WD40, potem czyściłem pancerz linką (jak lufę wyciorem), potem przelewałem benzyną, żeby wypłukac WD40 i na koniec zalewałem olejkiem.

Co do trwałości. Ja oglądam raz na sezon końcówki linek (przy beczkach). Jeśli nie ma ani jednego drucika urwanego - zostawiam. Jak mi sie kiedyś zdarzy, że będzie - linkę wymienię.
Każde pokolenie ma własny czas
Każde pokolenie chce zmienić świat
Każde pokolenie odejdzie w cień
A nasze - nie

Awatar użytkownika
lopuch
stary Seveniarz
Posty: 608
Rejestracja: 22 mar 2008, 22:47
Motocykl: black
Lokalizacja: Poznań / Złotów

Re: Linki - nie URL

Postautor: lopuch » 04 lip 2008, 10:07

Dzięki !
w wolnej chwili tak zrobie - myślisz że normalny olej silnikowy też sie nada czy za rzadki ?
Pozdr
Łopuch
Amici fures témporum ;)

Dotknięcie kolektora po 300km - bezcenne :D

Awatar użytkownika
NIUTON
Junior
Junior
Posty: 26
Rejestracja: 30 cze 2008, 09:41
Motocykl: Sevenfifty '1992
Lokalizacja: Giżycko

Re: Linki - nie URL

Postautor: NIUTON » 09 lip 2008, 09:38

Witam, normalny czyli 5W, lub 10W jest zbyt rzadki. Wycieknie i :dupa: . Użyj takiego jak do skrzyni biegów w katamatanie, lub do przekładni napędowej. Na pewno jakiś Twój kumpel ma moto z wałem kardana, to chyba podaruje Ci ze 20 kropelek i linka jak nówka funfel nie śmigana.

simsun
Seveniarz
Seveniarz
Posty: 203
Rejestracja: 13 maja 2007, 18:51
Motocykl: CeBeTa 750'92
Lokalizacja: Brwinów

Re: Linki - nie URL

Postautor: simsun » 09 lip 2008, 21:49

(w kat. Louisa jest jakiś przyrząd do smarownania linek ale jakoś nie kumam za bardzo jak to mam zrobić całą linke końcówke - o co kaman ?!)
Mamy takie coś (nie wiem czy to dokładnie to) w serwisie, gdzie pracuję. Nie bardzo działa. Poza tym to jest przystosowane (podobno) do tych smarów co to wszystko robią za ciebie.
Słońce świeci, droga równa, Marian toczy kulki z gówna

Awatar użytkownika
lopuch
stary Seveniarz
Posty: 608
Rejestracja: 22 mar 2008, 22:47
Motocykl: black
Lokalizacja: Poznań / Złotów

Re: Linki - nie URL

Postautor: lopuch » 10 lip 2008, 23:36

(w kat. Louisa jest jakiś przyrząd do smarownania linek ale jakoś nie kumam za bardzo jak to mam zrobić całą linke końcówke - o co kaman ?!)
Mamy takie coś (nie wiem czy to dokładnie to) w serwisie, gdzie pracuję. Nie bardzo działa. Poza tym to jest przystosowane (podobno) do tych smarów co to wszystko robią za ciebie.
Chodzi o coś takiego - katalog louisa - 10037007- chyba pod cisnieniem bo inaczej to nie łapie jak to ma działać ...
Albo jest po niemiecku napisane jak to działa - a ja po niemiecku to tylko parę słów znam :) bratwurst mit brot und bier bitte :) iś chabe kajn cigareten :D i j'ai nes parl pas francais :P :D
Pozdr
Łopuch
Amici fures témporum ;)

Dotknięcie kolektora po 300km - bezcenne :D

ADI
stary Seveniarz
Posty: 272
Rejestracja: 11 lut 2005, 19:40
Lokalizacja: Warszawa

Re: Linki - nie URL

Postautor: ADI » 15 lip 2008, 15:17

Znajomemu niedawno poszła linka sprzęgła akurat pod sklepem z częściami do "emzetek" udało się dopasować linkę i dojechać do domu. Gorzej jak pójdzie w trasie. O linki od gazu bym się tak nie martwił, bo są 2 i zawsze da radę do domu dojechać.
Najczęściej jak pęka linka od sprzęgła to pęka przy samej klamce, jeżeli masz już małe ślady przetarcia to przed trasa wymien na nową.
SEVENFIFTY sprzedana :-(
szkolenia bhp

Awatar użytkownika
iceq
stary Seveniarz
Posty: 504
Rejestracja: 30 maja 2006, 16:56
Motocykl: CB1300 VFR1200F k1200gt JUNAK
Lokalizacja: Sieradz-Lodz
Kontakt:

Re: Linki - nie URL

Postautor: iceq » 15 lip 2008, 21:09

O linki od gazu bym się tak nie martwił, bo są 2 i zawsze da radę do domu dojechać.
Z tym się akurat nie zgodzę. Jedna z nich otwiera a druga zamyka przepustnice. Jak poleci zamykająca zostaje sprężyna która domknie ale jak otwierająca to masz chłopie problem. Linki jak pękają to zwykle po przygodach albo przeróbkach. Mnie sie nie zdarzyło jeszcze. No inna sprawa że licznik elektronika sprzęgło hydraulika, pozostają linki od gazu które dorobiłem w Częstochowie po tym jak zachciało mi sie przerobić uchwyty kierownicy i oryginalne okazały sie za krótkie. Te dorobione maja wkładkę teflonową w środku i nie wymagają żadnego smarowania. Zresztą te nowe linki nie powinny być smarowane. Jeżeli zaczyna sie linka zacinać to znaczy sie pękła w środku i już po niej, a pękła bo była załamana na skutek przygody i ktoś ją naprawił. Lepiej dorobić albo kupić nową.
iceq
tylko mięczaki jedzą miód, twardziele żują pszczoły ....
http://www.bikepics.com/members/iceq/

ADI
stary Seveniarz
Posty: 272
Rejestracja: 11 lut 2005, 19:40
Lokalizacja: Warszawa

Re: Linki - nie URL

Postautor: ADI » 15 lip 2008, 22:44

no tak, ale jak pójdzie zamykająca to pół biedy, a jak otwierająca to chyba można przełożyć i uratować sytuację. Bez zamykającej da się chyba jechać.
SEVENFIFTY sprzedana :-(
szkolenia bhp

Awatar użytkownika
iceq
stary Seveniarz
Posty: 504
Rejestracja: 30 maja 2006, 16:56
Motocykl: CB1300 VFR1200F k1200gt JUNAK
Lokalizacja: Sieradz-Lodz
Kontakt:

Re: Linki - nie URL

Postautor: iceq » 16 lip 2008, 00:02

można przełożyć i uratować sytuację.
Zdaje sie ze i tu bieda. One nie są jednakowe tak mi sie coś wydaje. Jest dłuższa i krótsza w większości przypadków, no i różne końcówki mocowania w oprawie manetki mają. Kiedyś chyba nawet widziałem że w jakimś motocyklu to jest jedna linka tylko ma dwa pancerze i jest chytrze założona. W ostateczności jak mawiają masz łeb i h... to kombinuj. Heheheh
Pozdro
iceq
tylko mięczaki jedzą miód, twardziele żują pszczoły ....
http://www.bikepics.com/members/iceq/

Awatar użytkownika
son_of_freedom
Junior
Junior
Posty: 27
Rejestracja: 21 lip 2008, 01:00
Motocykl: Honda Seven-Fifty '98, SHL M11
Lokalizacja: Puławy/Lublin

Re: Linki - nie URL

Postautor: son_of_freedom » 06 maja 2009, 17:05

ja linki potraktowałem olejem roślinnym.. ślizgają się idealnie ;]
Full Speed Ahead!

Awatar użytkownika
Wojtek_K
komandor
Posty: 1989
Rejestracja: 20 cze 2007, 17:36
Motocykl: pierwsza była Sevenka ...
Lokalizacja: Łódź

Re: Linki - nie URL

Postautor: Wojtek_K » 06 maja 2009, 18:19

jak Ci wyrośnie rzepak to bedzie zagryska
Mówię i piszę po polsku (staram się).

Awatar użytkownika
Kazik
Beniamin
Beniamin
Posty: 57
Rejestracja: 19 sie 2008, 21:14
Motocykl: RC42 '99; ex RC17 '84
Lokalizacja: LU

Re: Linki - nie URL

Postautor: Kazik » 07 maja 2009, 10:59

...
Albo jest po niemiecku napisane jak to działa - a ja po niemiecku to tylko parę słów znam :) bratwurst mit brot und bier bitte :) iś chabe kajn cigareten :D i j'ai nes parl pas francais :P :D
Ja znam jeszcze - ich habe eine grube babe gedupciś :)


Wróć do „Mechanika”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości