Witam kolegów.
Mam dość nietypowy ( chyba) problem z silnikiem w sevence.
Motor po sezonie trafił do mechanika na przegląd, zrobiliśmy kompletne sprzęgło i olej, a z ciekawości zmierzyliśmy kompresje.
Okazało się że 1 i 4 cylinder jest ok, 14 bar, natomiast 2 i 3 - 7 bar.
Po próbie olejowej ciśnienie podnosi się na wszystkich do 15 bar.
Czyli wychodzi na to że pierścienie.
Silnik już został rozebrany i wyciągnięty z motocykla.
Teraz mam takie pytania:
1. gdzie kupić dobre pierścienie, zakładam że lepiej będzie wymienić cały komplet dla 4 tłoków.
Ceny są dość spore. Co możecie polecić?
Ja najtaniej znalazłem w USA, z wysyłką 680 zł komplet na 4 garki. - oryginalne Honda.
Czy ktoś wymieniał z was same pierścienie? czy to powinno pomóc?
2. Najważniejsze pytanie, co mogło być przyczyną takiego zachowania?
Po rozebraniu silnika sprawdzana była głowica, i tam jest wszystko szczelne. Przebieg to niby 70 tys, ale ile jest na prawdę kto to wie, czy to znaczy że ten motor ma nalatane w opór? Ale z drugiej strony pozostałe cylindry były ok.
Pomiar zużycia cylindrów to 0,03 mm progu, 0,01 mm owalu, czyli też norma więc to by nie wskazywało znowu na taki wielki przebieg?
Sam silnik nie wygląda na jakiś bardzo zajechany wewnątrz.
Myślałem że ten silnik Hondy jest pancerny i robi miliony km:)
3. Co warto wymienić mając rozłożony silnik w takim stanie? Czy warto ruszać coś w głowicy jeśli jest szczelna? Uszelniacze itp? ( motor nie kopcił ani nie brał oleju jakoś szczególnie)
4. Zastanawiam się nad wydechami, bo też mam to na wierzchu teraz, czy warto wysyłać stare do ponownego chromowania? robił to ktoś? Ile taka przyjemność kosztuje? Wydechy mam dość zmęczone i parę wgniotek jest, więc nie wiem czy da się to wyciągnąć jakoś czy za dużo zabawy?
Problemy z motocyklem, pierścionki, kompresja, wydechy itp
-
- Junior
- Posty: 12
- Rejestracja: 11 sie 2018, 16:07
- Motocykl: Honda CB 750 seven fifty
- Lokalizacja: Miechów
- Kontakt:
Problemy z motocyklem, pierścionki, kompresja, wydechy itp
Honda CB750 , AWO , WFM,
fan Alfa Romeo.
Off road, ale w wydaniu 4 kołowym
fan Alfa Romeo.
Off road, ale w wydaniu 4 kołowym
- bogd74
- stary Seveniarz
- Posty: 1348
- Rejestracja: 07 sie 2017, 15:41
- Motocykl: Honda CB 750 NH RC38 i SF RC42
- Lokalizacja: Rybnik/Wodzisław Śląski
Re: Problemy z motocyklem, pierścionki, kompresja, wydechy itp
Uuuu grubo...ta kompresja to dobrze zmierzona? 14?
-
- Junior
- Posty: 12
- Rejestracja: 11 sie 2018, 16:07
- Motocykl: Honda CB 750 seven fifty
- Lokalizacja: Miechów
- Kontakt:
Re: Problemy z motocyklem, pierścionki, kompresja, wydechy itp
Kompresje mierzył mechanik, mam nadzieje że dobrze, ale nawet jakby miernik nie dokładny to i tak jest na dwóch cylindrach wartość połowę mniejsza.
Uszczelkę trzeba dać nową? Szpilki mogą zostać stare?
Głowice pasuje dać do planowania?
Pierścienie oryginalne to numer: 13011-MW3-670 ?
Takie znalazłem najtaniej w sklepie :https://www.partzilla.com/product/honda/13011-MW3-670
Pewnie w podobnych pieniądzach kupił bym drugi silnik, ale taki silniki to też loteria pewnie?
A jeszcze zapytam, korpus silnika to jest oryginalnie malowany ? ( mam wersje jasną) W kilku miejscach ta farba schodzi i wygląda to mało estetycznie, ( na kantach itp) jak można to usunąć? maluje się cały silnik? przerabiał ktoś jakieś metody? Bo pewnie zdarcie lakieru i polerowanie aluminium to kupa roboty
Uszczelkę trzeba dać nową? Szpilki mogą zostać stare?
Głowice pasuje dać do planowania?
Pierścienie oryginalne to numer: 13011-MW3-670 ?
Takie znalazłem najtaniej w sklepie :https://www.partzilla.com/product/honda/13011-MW3-670
Pewnie w podobnych pieniądzach kupił bym drugi silnik, ale taki silniki to też loteria pewnie?
A jeszcze zapytam, korpus silnika to jest oryginalnie malowany ? ( mam wersje jasną) W kilku miejscach ta farba schodzi i wygląda to mało estetycznie, ( na kantach itp) jak można to usunąć? maluje się cały silnik? przerabiał ktoś jakieś metody? Bo pewnie zdarcie lakieru i polerowanie aluminium to kupa roboty
Honda CB750 , AWO , WFM,
fan Alfa Romeo.
Off road, ale w wydaniu 4 kołowym
fan Alfa Romeo.
Off road, ale w wydaniu 4 kołowym
- bogd74
- stary Seveniarz
- Posty: 1348
- Rejestracja: 07 sie 2017, 15:41
- Motocykl: Honda CB 750 NH RC38 i SF RC42
- Lokalizacja: Rybnik/Wodzisław Śląski
Re: Problemy z motocyklem, pierścionki, kompresja, wydechy itp
Uszczelki wszystkie nowe, szpilki mogą zostać, w enduro 13011-MW3-670 za 295,02zł. Korpus można pomalować, są dwie metody-albo przed złożeniem albo po złożeniu...a co do kompresji to niechaj się wypowie ktoś co to przerabiał bo mi coś podpada, za duże różnice i te14 wg mnie za wysokie....druga sprawa to jak jeździłeś wcześniej to jakie były objawy że coś nie tak z silnikiem? Bo przy tej kompresji to marnie to widze-nierówna praca, szczególnie po rozruchu- b.słabe osiągi no i zużycie oleju...
Pierścienie masz też na ali ale jak z jakością??? Tego Ci nie powiem... https://pl.aliexpress.com/item/4-Pcs-Mo ... 3c430a93a1
Pierścienie masz też na ali ale jak z jakością??? Tego Ci nie powiem... https://pl.aliexpress.com/item/4-Pcs-Mo ... 3c430a93a1
- carlos74
- stary Seveniarz
- Posty: 509
- Rejestracja: 23 mar 2017, 11:42
- Motocykl: 93`CB750 F2
- Lokalizacja: GdziesZaOdra
Re: Problemy z motocyklem, pierścionki, kompresja, wydechy itp
Jak masz juz rozbebeszony silnik to bym proponowal zmienic napinacz alternatora. Co do kompresji jestem tego samego zdania co Bogdan, cos nie pasuje jak juz wyzej napisane.
https://www.youtube.com/watch?v=FB9yaOskDnM przy 5.03 sa pomiary
https://www.youtube.com/watch?v=FB9yaOskDnM przy 5.03 sa pomiary
-
- Junior
- Posty: 12
- Rejestracja: 11 sie 2018, 16:07
- Motocykl: Honda CB 750 seven fifty
- Lokalizacja: Miechów
- Kontakt:
Re: Problemy z motocyklem, pierścionki, kompresja, wydechy itp
Z wynikami kompresji faktycznie pomyłka, mechanik podawał w PSI i mi się przelicznik pomylił ,
140 PSI. Czyli to będzie 10 bar w 1 i 4,
6 barów w 2
5,5 bara w 3, .
Po oleju 10,5 bara wszędzie.
Pierścionki wg mechanika wyglądają na zapieczone.
A w tym sklepie partzilla.com - kupował ktoś?
A napinacz można jakoś sprawdzić w jakim jest stanie czy lepiej profilaktycznie wymienić?
140 PSI. Czyli to będzie 10 bar w 1 i 4,
6 barów w 2
5,5 bara w 3, .
Po oleju 10,5 bara wszędzie.
Pierścionki wg mechanika wyglądają na zapieczone.
A w tym sklepie partzilla.com - kupował ktoś?
A napinacz można jakoś sprawdzić w jakim jest stanie czy lepiej profilaktycznie wymienić?
Honda CB750 , AWO , WFM,
fan Alfa Romeo.
Off road, ale w wydaniu 4 kołowym
fan Alfa Romeo.
Off road, ale w wydaniu 4 kołowym
-
- Junior
- Posty: 14
- Rejestracja: 08 sty 2018, 11:38
- Motocykl: Honda CB 125 Twin 1972
- Lokalizacja: Łaziska Górne
Re: Problemy z motocyklem, pierścionki, kompresja, wydechy itp
[quote="kacperCNC"(...)
A w tym sklepie partzilla.com - kupował ktoś?
A napinacz można jakoś sprawdzić w jakim jest stanie czy lepiej profilaktycznie wymienić?[/quote]
Cześć, ja kupowałem pierścienie w cmsln. Bez zastrzeżń
A w tym sklepie partzilla.com - kupował ktoś?
A napinacz można jakoś sprawdzić w jakim jest stanie czy lepiej profilaktycznie wymienić?[/quote]
Cześć, ja kupowałem pierścienie w cmsln. Bez zastrzeżń
-
- Junior
- Posty: 12
- Rejestracja: 11 sie 2018, 16:07
- Motocykl: Honda CB 750 seven fifty
- Lokalizacja: Miechów
- Kontakt:
Re: Problemy z motocyklem, pierścionki, kompresja, wydechy itp
Pierścionki z uszczelkami zamówiene w Hameryce, pieniądze poszły , a teraz ciekawe co z tego wyjdzie:) i jak wyjdzie na koniec .
A jakie są rozwiązania na tłumiki? Chromowanie starych ma sens ( odnowa chromu) - przerabiał to ktoś? Czy lepiej szukać używki w ładnym stanie?
A jakie są rozwiązania na tłumiki? Chromowanie starych ma sens ( odnowa chromu) - przerabiał to ktoś? Czy lepiej szukać używki w ładnym stanie?
Honda CB750 , AWO , WFM,
fan Alfa Romeo.
Off road, ale w wydaniu 4 kołowym
fan Alfa Romeo.
Off road, ale w wydaniu 4 kołowym
- carlos74
- stary Seveniarz
- Posty: 509
- Rejestracja: 23 mar 2017, 11:42
- Motocykl: 93`CB750 F2
- Lokalizacja: GdziesZaOdra
Re: Problemy z motocyklem, pierścionki, kompresja, wydechy itp
Nie wiem czy dostaniesz dobre uzywane kominy za naprawde dobra cene, ceny orginalnych kominow w dobrym stanie sa z kosmosu.Pierścionki z uszczelkami zamówiene w Hameryce, pieniądze poszły , a teraz ciekawe co z tego wyjdzie:) i jak wyjdzie na koniec .
A jakie są rozwiązania na tłumiki? Chromowanie starych ma sens ( odnowa chromu) - przerabiał to ktoś? Czy lepiej szukać używki w ładnym stanie?
Tu na fotce napinacz z SF 1993.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Junior
- Posty: 12
- Rejestracja: 11 sie 2018, 16:07
- Motocykl: Honda CB 750 seven fifty
- Lokalizacja: Miechów
- Kontakt:
Re: Problemy z motocyklem, pierścionki, kompresja, wydechy itp
Części przyszły.
Jednak nie polecam wysyłki UPS. Bo tam nie ma szans na minięcie cła.
Oraz pobierają prowizję za odprawę.
W sumie wszystko wyszło może 100 zł taniej jak w enduro7.pl , więc chyba nie warte zachodu.
Jednak nie polecam wysyłki UPS. Bo tam nie ma szans na minięcie cła.
Oraz pobierają prowizję za odprawę.
W sumie wszystko wyszło może 100 zł taniej jak w enduro7.pl , więc chyba nie warte zachodu.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Honda CB750 , AWO , WFM,
fan Alfa Romeo.
Off road, ale w wydaniu 4 kołowym
fan Alfa Romeo.
Off road, ale w wydaniu 4 kołowym
- bogd74
- stary Seveniarz
- Posty: 1348
- Rejestracja: 07 sie 2017, 15:41
- Motocykl: Honda CB 750 NH RC38 i SF RC42
- Lokalizacja: Rybnik/Wodzisław Śląski
Re: Problemy z motocyklem, pierścionki, kompresja, wydechy itp
Ale to chyba jeszcze i tak dużo brakuje...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości