psuje akumulatory
-
- Junior
- Posty: 12
- Rejestracja: 29 cze 2016, 13:18
- Motocykl: CB 750
- Lokalizacja: Łódź
psuje akumulatory
W ciąg sezonu spsuła dwa akumulatory w tym jeden nowy. Coś oprócz regulatora może mieć na to wpływ czy w ciemno wymieniać? Na wysokich obrotach ladowanie około 14.5 V - to chyba trochę za wysoko? Na niskich 12.8-13 V. Nadmienię, ze pierwszy aku poszedl jak przeciagalem na obrotach
-
- Nekromanta
- Posty: 1031
- Rejestracja: 11 maja 2005, 15:51
- Motocykl: YAMAHA XV 1700 ROAD STAR
- Lokalizacja: Tarnów
Re: psuje akumulatory
Coś jest nie tak z ładowaniem, ponieważ po wzbudzeniu alternatora napięcie na klemach powinno utrzymywać się w granicach 14.2-14.4 V.
Po to jest między innymi regulator aby utrzymywać napięcie w tych granicach niezależnie od obrotów silnika.
Jeżeli możesz to podmień regler i sprawdź napięcie.
Po to jest między innymi regulator aby utrzymywać napięcie w tych granicach niezależnie od obrotów silnika.
Jeżeli możesz to podmień regler i sprawdź napięcie.
"Najgorszy jest zawsze koniec miesiąca, najbardziej ostatnie trzydzieści dni"
Ex: Panonia->Junak 1->Junak 2->CZ350->Ural650->Yamaha XJ600N->Honda NH750->Yamaha XJ650->Honda XL600LM->Honda CB750SF->Honda VFR800FI->Yamaha FJ1200->Yamaha XV1700 Road Star-> GL 1500
Ex: Panonia->Junak 1->Junak 2->CZ350->Ural650->Yamaha XJ600N->Honda NH750->Yamaha XJ650->Honda XL600LM->Honda CB750SF->Honda VFR800FI->Yamaha FJ1200->Yamaha XV1700 Road Star-> GL 1500
- KLOSZ
- Mr. Kamizelka
- Posty: 6195
- Rejestracja: 07 sie 2007, 18:27
- Motocykl: BuBu Er 1150 GiejeS
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: psuje akumulatory
Napiecie w Sevence przy ok. 2krpm powinno być w zakresie 13-15V i taki poziom serwisówka uznaje za prawidłowy.
Na początek radziłbym przelecieć cały tor ładowania jakimś kontakt sprayem i poczyścić wszystkie połączenia. Tu może być pies pogrzebany.
Jak już to zrobisz, to w kolejnym kroku spróbowałbym podmienić regulator, chociaż raczej w pierwszym rzędzie podejrzewałbym zaśniedziałe połączenia i wynikający z tego spadek napięcia przy niższych obrotach. Sprawdź w szczególności miejsca, które Ci zakreśliłem na schemacie poniżej, to elementy związane z torem ładowania.
Dla sprawdzenia możesz przy pracującym silniku i podłączonym do aku woltomierzu zrobic kawałkiem przewodu skrót pomiędzy plusem akumulatora i czerwono białym przewodem wychodzącym z regulatora. Sprawdź czy i jak zmieni się napięcie na akumulatorze przy 2 tysiącach obrotów w wariancie normalnym i z tym dołożonym chwilowo przewodem. Jeśli będzie różnica, to może wskazywać na śniedź w połączeniach.
Możesz też pomierzyć samo złącze regulatora. Procedura jest opisana w service manualu:
Napisz jeszcze co znaczy "zepsuła"? Co sie z nimi stało? Zagotowały sie i spuchły, straciły pojemność? Jak rozumieć to "zepsucie"?
Na początek radziłbym przelecieć cały tor ładowania jakimś kontakt sprayem i poczyścić wszystkie połączenia. Tu może być pies pogrzebany.
Jak już to zrobisz, to w kolejnym kroku spróbowałbym podmienić regulator, chociaż raczej w pierwszym rzędzie podejrzewałbym zaśniedziałe połączenia i wynikający z tego spadek napięcia przy niższych obrotach. Sprawdź w szczególności miejsca, które Ci zakreśliłem na schemacie poniżej, to elementy związane z torem ładowania.
Dla sprawdzenia możesz przy pracującym silniku i podłączonym do aku woltomierzu zrobic kawałkiem przewodu skrót pomiędzy plusem akumulatora i czerwono białym przewodem wychodzącym z regulatora. Sprawdź czy i jak zmieni się napięcie na akumulatorze przy 2 tysiącach obrotów w wariancie normalnym i z tym dołożonym chwilowo przewodem. Jeśli będzie różnica, to może wskazywać na śniedź w połączeniach.
Możesz też pomierzyć samo złącze regulatora. Procedura jest opisana w service manualu:
Napisz jeszcze co znaczy "zepsuła"? Co sie z nimi stało? Zagotowały sie i spuchły, straciły pojemność? Jak rozumieć to "zepsucie"?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Zdrowko
KLOSZ ☺
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Cytaty na dziś i jutro:
⌘ "Jestem ZA, dopóki mi się podoba" - ® KLOSZ ™ ⌘
⌘ "To co widzisz to też jest patologia, tylko trochę inna niż Twoja..." - tez ® KLOSZ ™ ⌘
Było: Pony 50, 2 x CBSF, FJR, Trampek, a jest GiejeS
KLOSZ ☺
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Cytaty na dziś i jutro:
⌘ "Jestem ZA, dopóki mi się podoba" - ® KLOSZ ™ ⌘
⌘ "To co widzisz to też jest patologia, tylko trochę inna niż Twoja..." - tez ® KLOSZ ™ ⌘
Było: Pony 50, 2 x CBSF, FJR, Trampek, a jest GiejeS

-
- Nekromanta
- Posty: 1031
- Rejestracja: 11 maja 2005, 15:51
- Motocykl: YAMAHA XV 1700 ROAD STAR
- Lokalizacja: Tarnów
Re: psuje akumulatory
Toś Panie pierdolnął elaborat
w tej kwestii.
Nie polemizuję z servisówką ale rozrzut (13-15V)ma fatalny jak dla mnie

Nie polemizuję z servisówką ale rozrzut (13-15V)ma fatalny jak dla mnie

"Najgorszy jest zawsze koniec miesiąca, najbardziej ostatnie trzydzieści dni"
Ex: Panonia->Junak 1->Junak 2->CZ350->Ural650->Yamaha XJ600N->Honda NH750->Yamaha XJ650->Honda XL600LM->Honda CB750SF->Honda VFR800FI->Yamaha FJ1200->Yamaha XV1700 Road Star-> GL 1500
Ex: Panonia->Junak 1->Junak 2->CZ350->Ural650->Yamaha XJ600N->Honda NH750->Yamaha XJ650->Honda XL600LM->Honda CB750SF->Honda VFR800FI->Yamaha FJ1200->Yamaha XV1700 Road Star-> GL 1500
- KLOSZ
- Mr. Kamizelka
- Posty: 6195
- Rejestracja: 07 sie 2007, 18:27
- Motocykl: BuBu Er 1150 GiejeS
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: psuje akumulatory
Jesli Ci elaborat przeszkadza, to moge go zaraz wy....strzelic w kosmos. Moge to dla Ciebie zrobic, jesli taka wola
A tak ad rem, to... w pelni naladowany i zdrowy akumulator ma napiecie rzedu 12,6V, wiec zeby go doladowac, to napiecie rzedu 13V teoretycznie wystarczy. Kolega pisze, ze na wolnych obrotach ma 12,8 - 13, co by prawie zahaczalo o graniczną wartosc okreslona przez Japońców.
Co do fatalnosci rozrzutu napiecia....w sevence moim zdaniem ma to znaczenie jak zeszloroczny snieg. Co to za roznica dla żarówki czy cewki czy pracuje na napieciu 13 czy 15V? Oby sie nie spalila to bedzie dobrze. Szyny CAN ani zaawansowanej elektroniki tu przeciez nie ma.
Pozostaje nadal pytanie na czym polega zabijanie akumulatorów? Bo moze na przyklad cos w instalacji robi zwarcie i to wcale nie ladowanie zabija aku. A moze jest jakis uplyw, ktory powoduje glebokie rozladowanie na postoju i aku juz sie nie podnosi. Przyczyn moga byc milijony
Generalnie temat jest ciekawy, bo sevenki na ogol nie miewaja problemow z prądami...

A tak ad rem, to... w pelni naladowany i zdrowy akumulator ma napiecie rzedu 12,6V, wiec zeby go doladowac, to napiecie rzedu 13V teoretycznie wystarczy. Kolega pisze, ze na wolnych obrotach ma 12,8 - 13, co by prawie zahaczalo o graniczną wartosc okreslona przez Japońców.
Co do fatalnosci rozrzutu napiecia....w sevence moim zdaniem ma to znaczenie jak zeszloroczny snieg. Co to za roznica dla żarówki czy cewki czy pracuje na napieciu 13 czy 15V? Oby sie nie spalila to bedzie dobrze. Szyny CAN ani zaawansowanej elektroniki tu przeciez nie ma.
Pozostaje nadal pytanie na czym polega zabijanie akumulatorów? Bo moze na przyklad cos w instalacji robi zwarcie i to wcale nie ladowanie zabija aku. A moze jest jakis uplyw, ktory powoduje glebokie rozladowanie na postoju i aku juz sie nie podnosi. Przyczyn moga byc milijony

Generalnie temat jest ciekawy, bo sevenki na ogol nie miewaja problemow z prądami...
Zdrowko
KLOSZ ☺
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Cytaty na dziś i jutro:
⌘ "Jestem ZA, dopóki mi się podoba" - ® KLOSZ ™ ⌘
⌘ "To co widzisz to też jest patologia, tylko trochę inna niż Twoja..." - tez ® KLOSZ ™ ⌘
Było: Pony 50, 2 x CBSF, FJR, Trampek, a jest GiejeS
KLOSZ ☺
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Cytaty na dziś i jutro:
⌘ "Jestem ZA, dopóki mi się podoba" - ® KLOSZ ™ ⌘
⌘ "To co widzisz to też jest patologia, tylko trochę inna niż Twoja..." - tez ® KLOSZ ™ ⌘
Było: Pony 50, 2 x CBSF, FJR, Trampek, a jest GiejeS

-
- Nekromanta
- Posty: 1031
- Rejestracja: 11 maja 2005, 15:51
- Motocykl: YAMAHA XV 1700 ROAD STAR
- Lokalizacja: Tarnów
Re: psuje akumulatory
Moja wola taka: zostaw Pan elaborata
Żarowce faktycznie wystarczy 13V ale wtedy DOŁADOWANIA aku nie będzie.
Jak wiesz dopiero nawyżka prądu doladowuje aku.
Wiec na takiej "biedzie " napięciowej to aku długo nie pociągnie.
Dlatego regler ustala to napięcie w zakresie 14.2-14.4V. Większe napięcie wygotowywuje wodę z elektrolitu.
Z tym zawarciem wykańczajacym aku dogłębnie to się w pełni zgadzam.

Żarowce faktycznie wystarczy 13V ale wtedy DOŁADOWANIA aku nie będzie.
Jak wiesz dopiero nawyżka prądu doladowuje aku.
Wiec na takiej "biedzie " napięciowej to aku długo nie pociągnie.
Dlatego regler ustala to napięcie w zakresie 14.2-14.4V. Większe napięcie wygotowywuje wodę z elektrolitu.
Z tym zawarciem wykańczajacym aku dogłębnie to się w pełni zgadzam.
Ostatnio zmieniony 28 lut 2018, 13:47 przez Wojtas, łącznie zmieniany 1 raz.
"Najgorszy jest zawsze koniec miesiąca, najbardziej ostatnie trzydzieści dni"
Ex: Panonia->Junak 1->Junak 2->CZ350->Ural650->Yamaha XJ600N->Honda NH750->Yamaha XJ650->Honda XL600LM->Honda CB750SF->Honda VFR800FI->Yamaha FJ1200->Yamaha XV1700 Road Star-> GL 1500
Ex: Panonia->Junak 1->Junak 2->CZ350->Ural650->Yamaha XJ600N->Honda NH750->Yamaha XJ650->Honda XL600LM->Honda CB750SF->Honda VFR800FI->Yamaha FJ1200->Yamaha XV1700 Road Star-> GL 1500
- KLOSZ
- Mr. Kamizelka
- Posty: 6195
- Rejestracja: 07 sie 2007, 18:27
- Motocykl: BuBu Er 1150 GiejeS
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: psuje akumulatory
Jak by prądu brakowało, to napiecie spadałoby poniżej 13V, a skoro przy wlaczonych swiatlach i pracujacym silniku trzyma sie na tych 13V, to znaczy, ze odrobina tego prundu na akumulator zostaje. Gdyby nie wystarczalo, to napiecie by siadalo niżej. Ale fakt jest faktem, że balansujemy na granicy, a do wartości optymalnych mamy jakieś 1 - 1,5V w plecy
My tu sobie pitu, pitu, a tymczasem kolegę założyciela wątku wcięło

My tu sobie pitu, pitu, a tymczasem kolegę założyciela wątku wcięło

Zdrowko
KLOSZ ☺
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Cytaty na dziś i jutro:
⌘ "Jestem ZA, dopóki mi się podoba" - ® KLOSZ ™ ⌘
⌘ "To co widzisz to też jest patologia, tylko trochę inna niż Twoja..." - tez ® KLOSZ ™ ⌘
Było: Pony 50, 2 x CBSF, FJR, Trampek, a jest GiejeS
KLOSZ ☺
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Cytaty na dziś i jutro:
⌘ "Jestem ZA, dopóki mi się podoba" - ® KLOSZ ™ ⌘
⌘ "To co widzisz to też jest patologia, tylko trochę inna niż Twoja..." - tez ® KLOSZ ™ ⌘
Było: Pony 50, 2 x CBSF, FJR, Trampek, a jest GiejeS

-
- Nekromanta
- Posty: 1031
- Rejestracja: 11 maja 2005, 15:51
- Motocykl: YAMAHA XV 1700 ROAD STAR
- Lokalizacja: Tarnów
Re: psuje akumulatory
Jeszcze się nie przyzwyczaiłeś że oni tak mają?My tu sobie pitu, pitu, a tymczasem kolegę założyciela wątku wcięło

Ale dajmy mu szansę

"Najgorszy jest zawsze koniec miesiąca, najbardziej ostatnie trzydzieści dni"
Ex: Panonia->Junak 1->Junak 2->CZ350->Ural650->Yamaha XJ600N->Honda NH750->Yamaha XJ650->Honda XL600LM->Honda CB750SF->Honda VFR800FI->Yamaha FJ1200->Yamaha XV1700 Road Star-> GL 1500
Ex: Panonia->Junak 1->Junak 2->CZ350->Ural650->Yamaha XJ600N->Honda NH750->Yamaha XJ650->Honda XL600LM->Honda CB750SF->Honda VFR800FI->Yamaha FJ1200->Yamaha XV1700 Road Star-> GL 1500
-
- Nekromanta
- Posty: 1031
- Rejestracja: 11 maja 2005, 15:51
- Motocykl: YAMAHA XV 1700 ROAD STAR
- Lokalizacja: Tarnów
Re: psuje akumulatory
Jednak klawiatura zamarzła
Po odwilży się kolega wypowie...miejmy nadzieję

Po odwilży się kolega wypowie...miejmy nadzieję

"Najgorszy jest zawsze koniec miesiąca, najbardziej ostatnie trzydzieści dni"
Ex: Panonia->Junak 1->Junak 2->CZ350->Ural650->Yamaha XJ600N->Honda NH750->Yamaha XJ650->Honda XL600LM->Honda CB750SF->Honda VFR800FI->Yamaha FJ1200->Yamaha XV1700 Road Star-> GL 1500
Ex: Panonia->Junak 1->Junak 2->CZ350->Ural650->Yamaha XJ600N->Honda NH750->Yamaha XJ650->Honda XL600LM->Honda CB750SF->Honda VFR800FI->Yamaha FJ1200->Yamaha XV1700 Road Star-> GL 1500
-
- Junior
- Posty: 12
- Rejestracja: 29 cze 2016, 13:18
- Motocykl: CB 750
- Lokalizacja: Łódź
Re: psuje akumulatory
problem polega na tym, że w pewnym momencie ewidentnie zaczęło brakować prądu - słabe światła, motocykl po zgaszeniu juz nie miał siły odpalić. co najważniejsze było to po 30 minutowej przejażdżce, zgasiłem i 30 s później już nie odpaliłem. ładowanie akumulatora już nie dało efektów. akumulator po parogodzinnym ładowaniu nie żył - nawet nie zakrecił rozrusznik. ta historia powtórzyla się na dwóch akumulatorach.
dziękuję Klosz za wyczerpującą odpowiedź
dziękuję Klosz za wyczerpującą odpowiedź

-
- Junior
- Posty: 12
- Rejestracja: 29 cze 2016, 13:18
- Motocykl: CB 750
- Lokalizacja: Łódź
Re: psuje akumulatory
co do tego "psucia". jak raz przeciągnąłem cebule na obrotach nagle zgasła i więcej nie odpaliła. akumulator później nie dał się naładować
- ziomoslaw
- Junior
- Posty: 48
- Rejestracja: 26 kwie 2015, 19:37
- Motocykl: Honda CB Seven Fifty
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: psuje akumulatory
Miałem problem gotującego się akumulatora(wzrósł poziom elektrolitu w jednej celi), przepalony był jeden konektor przy regulatorze. Przygasające światła na wolnych obrotach albo w rytm migającego kierunku. Godzina jazdy i po 5 min postoju rozrusznik zrobił może 2 obroty i aku padał, dobrze że mam na parkingu z górki 
- Danielson
- Junior
- Posty: 44
- Rejestracja: 20 maja 2015, 11:30
- Motocykl: CB Seven Fifty
- Lokalizacja: Warszawa
Re: psuje akumulatory
HA! Mam ten sam problem. Sevena zjadła mi akumulator. Przejechałem 31km do pracy. Po 8 godzinach lekko zakręciła i totalny black out! Podpiąłem klemami pod auto, odpaliła! Powrót do domu 30km obwodnicą, żaden problem. Pierwsze światła i totalny black out!
Ostatni kilometr pchałem umarlaka ku uciesz gawiedzi
Dzisiaj zamówiłem nowy akumulator żelowy. W poniedziałek motocykl jedzie do mechanika. Ciekawe jaka będzie diagnoza.

Dzisiaj zamówiłem nowy akumulator żelowy. W poniedziałek motocykl jedzie do mechanika. Ciekawe jaka będzie diagnoza.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 24 gości