Problem z elektryką
-
- Senior
- Posty: 113
- Rejestracja: 11 maja 2013, 16:55
- Motocykl: honda cb 750 seven fifty
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Problem z elektryką
Witam wszystkich forumowiczów. Od razu przejdę do rzeczy.Kolega kupił Hondę CBF 1000 z 2007r. i problem jest taki, że aku mimo, że nowe nie trzyma prądu. Sprawa wygląda tak, że można go podładować i okey odpala od strzału, jak jest w ciągłej eksploatacji również odpala bez problemu. Jednak wystarczy pięć dni postoju i po temacie, akumulator nawet nie drgnie. Może jakieś sugestie, rozwiązania problemu?
-
- Junior
- Posty: 46
- Rejestracja: 09 kwie 2017, 22:34
- Motocykl: cb 750
- Lokalizacja: mazury
Re: Problem z elektryką
Gdziec ciagnie lewy prąd.Wepnijcie sie szeregowo z miernikiem i trzeba zobaczyc ile pobiera w stanie uspienia. Zazwyczaj jest to do 0,1A jak będzie wiecej to wyciagac bezpieczniki i zobaczyć kiedy spadnie.Z doświadczenia zacząłbym od kontroli nie seryjnego wyposażenia typu ladowarki,zapalniczki itp
- szamanek5
- stary Seveniarz
- Posty: 513
- Rejestracja: 03 gru 2011, 00:56
- Motocykl: RC42 96`
- Lokalizacja: Białystok
Re: Problem z elektryką
0.1A to zdecydowanie za dużo.
Pobór prądu rzędu 0.2A przez noc było wstanie na tyle rozładować akumulator o pojemności 90Ah, samochód nie odpalał. Po usunięciu usterki pobór prądu spadł do 0.02A i problem zniknął.
Pobór prądu rzędu 0.2A przez noc było wstanie na tyle rozładować akumulator o pojemności 90Ah, samochód nie odpalał. Po usunięciu usterki pobór prądu spadł do 0.02A i problem zniknął.
Urodziłem się po to by jeździć na moto ! 

-
- Junior
- Posty: 46
- Rejestracja: 09 kwie 2017, 22:34
- Motocykl: cb 750
- Lokalizacja: mazury
Re: Problem z elektryką
Zazwyczaj w autach jest 0,02-0,06 w trybie uspienia.W starszych autach gdzie nie ma modułów i mamy dolozony jakis alarm lub imo moze być kapke wiecej .Disel potrzebuje duzego prądu rozruchu i przy starym aku i takim poborze mogł byc problem z rozruchem
- Mariusz
- Dziadek Druid
- Posty: 907
- Rejestracja: 16 lut 2011, 19:11
- Motocykl: CBF 1000
- Lokalizacja: PZ Pobiedziska
Re: Problem z elektryką
Poczytaj tu http://hoonda.pl/index.php?&sid=2a09fb9 ... 72e41aabb4Witam wszystkich forumowiczów. Od razu przejdę do rzeczy.Kolega kupił Hondę CBF 1000 z 2007r. .....
- szamanek5
- stary Seveniarz
- Posty: 513
- Rejestracja: 03 gru 2011, 00:56
- Motocykl: RC42 96`
- Lokalizacja: Białystok
Re: Problem z elektryką
Manix było prawie tak jak mówisz: Potrzebował dużego prądu BMW 3.0D. Z tym, że akumulator był nowy (poszedł na pierwszy ogień do wymiany), a problem nie znikał.
Wyspecjalizowanym elektrykiem nie jestem ale wydaje mi się, że przy Sevenkowym akumulatorze o pojemności 14Ah pobór prądu rzędu 0,1A po 5 dobach postoju by go rozładował.... Niech mnie ktoś poprawi jeśli jestem w błędzie

Wyspecjalizowanym elektrykiem nie jestem ale wydaje mi się, że przy Sevenkowym akumulatorze o pojemności 14Ah pobór prądu rzędu 0,1A po 5 dobach postoju by go rozładował.... Niech mnie ktoś poprawi jeśli jestem w błędzie



Urodziłem się po to by jeździć na moto ! 

- sebi_x
- stary Seveniarz
- Posty: 313
- Rejestracja: 10 lut 2005, 08:12
- Motocykl: '92 SF+'12 CBF1000
- Lokalizacja: okolice Gdyni (Połchowo)
Re: Problem z elektryką
5 dób x 24 godziny x 0,1A =12Ah. Czyli w praktyce aku nie ma.
Tak jak pisał manix: sprawdź czy coś żre prąd na postoju. Sprawdź czy ma może podłączone chińskie gniazdo USB do ładowania. One ponoć lubią ciągnąć.
Tak jak pisał manix: sprawdź czy coś żre prąd na postoju. Sprawdź czy ma może podłączone chińskie gniazdo USB do ładowania. One ponoć lubią ciągnąć.
"...gdybym chciał się tam po prostu dostać, pojechałbym pociągiem..."
"Zawsze warto – żeby kiedyś nie mieć kaca
– zrobić coś, co się być może nie opłaca" (J.Kofta)
Sebi
"Zawsze warto – żeby kiedyś nie mieć kaca
– zrobić coś, co się być może nie opłaca" (J.Kofta)
Sebi
- krzysiek_m
- stary Seveniarz
- Posty: 448
- Rejestracja: 23 sty 2011, 18:58
- Motocykl: XRV750 / CRF 1000
- Lokalizacja: Gdynia
Re: Problem z elektryką
Ostatnio byłem zmuszony sprawdzać i Shadow z 2012r i według Pana Hondy miał nie mieć upływu większego niż 0,1mA...
Kolego siela, zmierz prąd upływu.
Jak za duży wypinaj po kolej bezpieczniki i sprawdzaj, dowiesz się który obwód masz uszkodzony.
Tak jak mówi sebi_x w pierwszej kolejności wywal wszystko co nie oryginalne, ledowe kierunki, ledowe światła, garzane manetki, gniazda zapalniczek, usb radiomagnetofony i tak dalej.
Kolego siela, zmierz prąd upływu.
Jak za duży wypinaj po kolej bezpieczniki i sprawdzaj, dowiesz się który obwód masz uszkodzony.
Tak jak mówi sebi_x w pierwszej kolejności wywal wszystko co nie oryginalne, ledowe kierunki, ledowe światła, garzane manetki, gniazda zapalniczek, usb radiomagnetofony i tak dalej.
-
- Junior
- Posty: 46
- Rejestracja: 09 kwie 2017, 22:34
- Motocykl: cb 750
- Lokalizacja: mazury
Re: Problem z elektryką
Kolego 0,1mA to 0,0001 A a to jest tak mały prąd ze rezystancja wewnetrza aku tworzy wiekszy na postoju. Max uplyw dla motocykla tzreba przyjąc okolo 2-4 mAOstatnio byłem zmuszony sprawdzać i Shadow z 2012r i według Pana Hondy miał nie mieć upływu większego niż 0,1mA...
Kolego siela, zmierz prąd upływu.
Jak za duży wypinaj po kolej bezpieczniki i sprawdzaj, dowiesz się który obwód masz uszkodzony.
Tak jak mówi sebi_x w pierwszej kolejności wywal wszystko co nie oryginalne, ledowe kierunki, ledowe światła, garzane manetki, gniazda zapalniczek, usb radiomagnetofony i tak dalej.
- krzysiek_m
- stary Seveniarz
- Posty: 448
- Rejestracja: 23 sty 2011, 18:58
- Motocykl: XRV750 / CRF 1000
- Lokalizacja: Gdynia
Re: Problem z elektryką
No machnęło mi się, w serwisówce stoi maksymalny prąd upływu: 1mA, przynajmniej dla tego Shadowa z 2012r o którym mówię.
-
- Junior
- Posty: 14
- Rejestracja: 17 mar 2017, 01:10
- Motocykl: wsk125
- Lokalizacja: Radom
Re: Problem z elektryką
należałoby jeszcze sprawdzić napięcie ładowania, pomimo, że macie wrażenie, że jest okej
- szamanek5
- stary Seveniarz
- Posty: 513
- Rejestracja: 03 gru 2011, 00:56
- Motocykl: RC42 96`
- Lokalizacja: Białystok
Re: Problem z elektryką
1mA = 0,001AKolego 0,1mA to 0,0001 A a to jest tak mały prąd ze rezystancja wewnetrza aku tworzy wiekszy na postoju. Max uplyw dla motocykla tzreba przyjąc okolo 2-4 mAOstatnio byłem zmuszony sprawdzać i Shadow z 2012r i według Pana Hondy miał nie mieć upływu większego niż 0,1mA...
Kolego siela, zmierz prąd upływu.
Jak za duży wypinaj po kolej bezpieczniki i sprawdzaj, dowiesz się który obwód masz uszkodzony.
Tak jak mówi sebi_x w pierwszej kolejności wywal wszystko co nie oryginalne, ledowe kierunki, ledowe światła, garzane manetki, gniazda zapalniczek, usb radiomagnetofony i tak dalej.
Urodziłem się po to by jeździć na moto ! 

-
- Junior
- Posty: 46
- Rejestracja: 09 kwie 2017, 22:34
- Motocykl: cb 750
- Lokalizacja: mazury
Re: Problem z elektryką
mili to 10 do -3;)
- szamanek5
- stary Seveniarz
- Posty: 513
- Rejestracja: 03 gru 2011, 00:56
- Motocykl: RC42 96`
- Lokalizacja: Białystok
Re: Problem z elektryką
Zgadza się! i tak:mili to 10 do -3;)
- dziesiątki: 0,1 (decy) [decymetr = 0,1m]
- setki: 0,01 (centy) [centymetr 0,01m]
- tysięczne: 0,001 (mili) [milimetr = 0,001m]
Urodziłem się po to by jeździć na moto ! 

-
- Senior
- Posty: 113
- Rejestracja: 11 maja 2013, 16:55
- Motocykl: honda cb 750 seven fifty
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Re: Problem z elektryką
cześć, dzięki za podpowiedzi. Faktycznie polecieliśmy po bezpiecznikach i okazało się, że alarm jest głównym sprawcą zamieszania. Sprawa wygląda teraz tak, alarm odłączony, prąd się nie traci i wszystko jest w jak najlepszym porządku. Kolega zadowolony i bardzo dziękuje za pomoc.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości