Jak zwiększyć chłodzenie silnika

Serwisówki, mechanika, technika, akcesoria - czyli wszystko związane z sevenką w warsztacie
Awatar użytkownika
wiesiek3d
stary Seveniarz
Posty: 1545
Rejestracja: 04 lip 2010, 21:35
Motocykl: CBF 1000 A
Lokalizacja: Łagów

Re: Jak zwiększyć chłodzenie silnika

Postautor: wiesiek3d » 01 sie 2013, 16:25

Gdzieś Ty takie tjuningow druciska znalazł :rotfl: :hahaha: :rotfl: :hahaha:

To opaskami czarnymi nie dało się złapać :sciana:
Romet Pegaz - CZ 350 - ETZ 250 - GS 500 - CB 750 SF - VFR 800 FI - GSXR 1000 - CBF 600 SA - VFR 800 FI - CB 600 HORNET S - ST 1100 - FZS 1000 -BMW K1200 GT - ZRX 1200 S -CBF 1000 A :)

TOMI
stary Seveniarz
Posty: 500
Rejestracja: 23 sty 2010, 18:37
Motocykl: Było SF 750
Lokalizacja: było CB750

Re: Jak zwiększyć chłodzenie silnika

Postautor: TOMI » 01 sie 2013, 19:03

A jak kolega Szatan rozwiąże temat wody w tym wiatraku ? :roll:

Bo może być tylko błysk i czarny pysk :hahaha: :cry:

Awatar użytkownika
szataniszcze
Zimne to i owo ;)
Posty: 1393
Rejestracja: 25 paź 2011, 15:13
Motocykl: cebula 230 kilo radości
Lokalizacja: Pruszków

Re: Jak zwiększyć chłodzenie silnika

Postautor: szataniszcze » 02 sie 2013, 08:44

To opaskami czarnymi nie dało się złapać :sciana:
myślałem o tym , ale to klasyczny motocykl i muszą być w nim stosowane klasyczne rozwiązania :mrgreen:
a nie siakieś tretytki :P
A jak kolega Szatan rozwiąże temat wody w tym wiatraku ? :roll:
wiatrak jest na pund, a nie na wode :P :hahaha:
myśle że musiało by zacinać pod ostrym kątem żeby coś tam naleciało, a nawet jak naleci to temperatura chłodnicy sprawi że odparuje ;)

wczoraj testowałem na treningu GP. Zazwyczaj w trakce treningów musze stawać 3-4 razy bo temp dochodzi do 130 stopni. Wczoraj jeździłem po placyku non stop i temp podeszła mi tylko raz pod 120. Czyli bardzo ładna temperatura robocza 100-110 stopni :spoko:
tyle że to jeszcze nie koniec testów, ponieważ wczoraj troszkę wiało i było w miarę chłodno ;)
Wczoraj także zastanowiło mnie czy nie lepiej jak by wiatrak ciągnął z chłodnicy, bo teraz w nią dmucha. Analizowałem system na wielu autach i w większości wiatraki ciągną wewnątrz komory silnika. W ładzie niwie na ten przykład wiatraki są przed chłodnicą za grilem (ślicznie korodują :mrgreen: ). Ale ciekawostką jest to że system chłodzenia niwy jest genialny! ;) W taką pogode jak teraz godzina, dwie katowania w lesie i na czerwone pole wskazówka nie weszła ;)
a czerwone zaczyna się chyba przy 130....
Nie wiem czy próbować przekładać ten wiatrak? co myślicie?
SAM SAM SAM IDZIESZ! SAM SAM!

Awatar użytkownika
KLOSZ
Mr. Kamizelka
Posty: 6195
Rejestracja: 07 sie 2007, 18:27
Motocykl: BuBu Er 1150 GiejeS
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Jak zwiększyć chłodzenie silnika

Postautor: KLOSZ » 02 sie 2013, 08:56

Ja mysle, ze kup od Ostera CB1300... dane masz w ogloszeniach :)
Zdrowko
KLOSZ
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Cytaty na dziś i jutro:
"Jestem ZA, dopóki mi się podoba" - ® KLOSZ ™
"To co widzisz to też jest patologia, tylko trochę inna niż Twoja..." - tez ® KLOSZ ™
Było: Pony 50, 2 x CBSF, FJR, Trampek, a jest GiejeS :)

Awatar użytkownika
marcin_z
stary Seveniarz
Posty: 1174
Rejestracja: 30 sie 2010, 14:24
Motocykl: XJR1300 ; TT 1200
Lokalizacja: WPR

Re: Jak zwiększyć chłodzenie silnika

Postautor: marcin_z » 02 sie 2013, 10:37

Ja mysle, ze kup od Ostera CB1300... dane masz w ogloszeniach :)
Az sie boje pomyslec co on z nia zrobi widzac ja SF potraktowal.
Jemu przy takich wynalazkach to tylko MZ :diabelek:
Motorynka --> Honda CB750SF --> Yamaha XJR1300 --> Honda Varadero 1000XL --> Triumph tiger 1200

Awatar użytkownika
szataniszcze
Zimne to i owo ;)
Posty: 1393
Rejestracja: 25 paź 2011, 15:13
Motocykl: cebula 230 kilo radości
Lokalizacja: Pruszków

Re: Jak zwiększyć chłodzenie silnika

Postautor: szataniszcze » 02 sie 2013, 10:46

potraktował, nie potraktował! :P
i tak w moim motocyklu jest więcej części z innych motocykli niż z oryginału, więc czemu nie usprawnić pewnych rzeczy :mrgreen:
SAM SAM SAM IDZIESZ! SAM SAM!

Awatar użytkownika
wiesiek3d
stary Seveniarz
Posty: 1545
Rejestracja: 04 lip 2010, 21:35
Motocykl: CBF 1000 A
Lokalizacja: Łagów

Re: Jak zwiększyć chłodzenie silnika

Postautor: wiesiek3d » 02 sie 2013, 14:04

Szatan nie rób wsi z motocykla. :diabelek:
Honda to precyzyjny sprzęt więc i poprawki powinny być starannie zrobione, a wentylator to nie głupia sprawa. :spoko:
Romet Pegaz - CZ 350 - ETZ 250 - GS 500 - CB 750 SF - VFR 800 FI - GSXR 1000 - CBF 600 SA - VFR 800 FI - CB 600 HORNET S - ST 1100 - FZS 1000 -BMW K1200 GT - ZRX 1200 S -CBF 1000 A :)

Wojtas
Nekromanta
Posty: 1031
Rejestracja: 11 maja 2005, 15:51
Motocykl: YAMAHA XV 1700 ROAD STAR
Lokalizacja: Tarnów

Re: Jak zwiększyć chłodzenie silnika

Postautor: Wojtas » 02 sie 2013, 16:53

Ten wiatrak nie wytrzyma dłuższego kontaktu z wodą, to pewne, poszukaj wentylatora od motocykla chłodzonego cieczą-jest orginalnie przystosowany do jazdy w deszczu. Wiatrak dałbym za chłodnicą, ze względów estetycznych i jest w sumie bez znaczenia czy jest za, czy przed nią. Japońskie SF używane w szkołach jazdy mają takie wentylatory orginalnie montowane, ale również przy okazji większą chłodnicę.
"Najgorszy jest zawsze koniec miesiąca, najbardziej ostatnie trzydzieści dni"
Ex: Panonia->Junak 1->Junak 2->CZ350->Ural650->Yamaha XJ600N->Honda NH750->Yamaha XJ650->Honda XL600LM->Honda CB750SF->Honda VFR800FI->Yamaha FJ1200->Yamaha XV1700 Road Star-> GL 1500

Awatar użytkownika
szataniszcze
Zimne to i owo ;)
Posty: 1393
Rejestracja: 25 paź 2011, 15:13
Motocykl: cebula 230 kilo radości
Lokalizacja: Pruszków

Re: Jak zwiększyć chłodzenie silnika

Postautor: szataniszcze » 03 sie 2013, 09:50

za chłodnicą jest troszkę komplikacji ;)
jest to najmniejszy wiatrak jaki znalazłem do ATV, moturów itd...
żeby go włożyć za chłodnice to trzeba zrobić dystans na jej mocowaniu ((zrobiłem , testowałem )
z dystansem chłodnica ,,kładzie sie" do asfaltu- czyli powietrze przez ni nie będzie przelatywać tylko uderzać w żeberka ;)
wentylator powinien być mocowany tak jak teraz, a gdy będzie tak z jej tyłu to dmucha w chłodnice pod wiatr zgodnie z kierunkiem jazdy ;)
jak obrócisz wentylator żeby cignął to uderza skrzydełkami w chłodnice- wniosek! :mrgreen: musi być montowany tak jak jest ;)
czyli już wiemy że jedyny sensowny montaż to taki jak jest - oczywiście jeśli mamy tylko do dyspozycji ten akurat wiatrak ;)
od razu wyprzedzę pytanie i powiem że wiatrak kręci sie w jednym kierunku :] nie ma możliwości kręcenia nim lewa/prawa zmieniając bieguny ;)
reasumujac powiem wam jedno :mrgreen:
jak kupie sobie wylaszczoną cb 1300 to bede sie bawił w szczegóły :jupi:
mój aktualny motocykl ma lampe, lusterka, kierunki, gmole, układ wydechowy, kierownice, manetki, sety, klamki nie akcesoryjne :serduszka:
nie przywiązuje zatem wagi do szczegółów bo nie ma po co ;) maszyna jest dopracowana technicznie do perfekcji i to mnie najbardziej interesuje :rock:
SAM SAM SAM IDZIESZ! SAM SAM!


Wróć do „Mechanika”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 24 gości