TYLNA OŚKA

Serwisówki, mechanika, technika, akcesoria - czyli wszystko związane z sevenką w warsztacie
Awatar użytkownika
materna
Beniamin
Beniamin
Posty: 56
Rejestracja: 13 wrz 2011, 18:01
Motocykl: HONDA CB SEVEN FIFTY
Lokalizacja: KRASNYSTAW WOJ. LUBELSKIE!!

TYLNA OŚKA

Postautor: materna » 10 cze 2013, 22:57

Witam
Zdjąłem dzisiaj tylne koło bo zmieniałem opone. Przed ponownym zalozeniem mam pytanie.
Czym smarujecie tylna oske zanim ja włozycie spowrotem?
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
KLOSZ
Mr. Kamizelka
Posty: 6195
Rejestracja: 07 sie 2007, 18:27
Motocykl: BuBu Er 1150 GiejeS
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: TYLNA OŚKA

Postautor: KLOSZ » 10 cze 2013, 23:24

A jakims tam mazidlem molibdenowym czy innym towotem...
Zdrowko
KLOSZ
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Cytaty na dziś i jutro:
"Jestem ZA, dopóki mi się podoba" - ® KLOSZ ™
"To co widzisz to też jest patologia, tylko trochę inna niż Twoja..." - tez ® KLOSZ ™
Było: Pony 50, 2 x CBSF, FJR, Trampek, a jest GiejeS :)

Awatar użytkownika
szamanek5
stary Seveniarz
Posty: 513
Rejestracja: 03 gru 2011, 00:56
Motocykl: RC42 96`
Lokalizacja: Białystok

Re: TYLNA OŚKA

Postautor: szamanek5 » 11 cze 2013, 16:22

Ja używam "ATE Plastilube", ewentualnie "Textar Ceratec". Właściwie to samo tylko producent inny. Zaletą tych smarów jest to, że nie robią się oleiste i nie płynął pod wpływem wysokiej temperatury.
Urodziłem się po to by jeździć na moto ! ;)

graphia76
Senior
Senior
Posty: 100
Rejestracja: 12 maja 2013, 08:59
Motocykl: CB 750 Seven Fifty
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Re: TYLNA OŚKA

Postautor: graphia76 » 12 cze 2013, 08:10

Smarem miedziowanym możesz. Nie zaszkodzi

Awatar użytkownika
KLOSZ
Mr. Kamizelka
Posty: 6195
Rejestracja: 07 sie 2007, 18:27
Motocykl: BuBu Er 1150 GiejeS
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: TYLNA OŚKA

Postautor: KLOSZ » 12 cze 2013, 09:24

Ja z miedzią podchodzę tylko do gwintów i to też tylko tam, gdzie jest daleko od aluminium, bo miedź się z aluminium nie lubią :)
Zdrowko
KLOSZ
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Cytaty na dziś i jutro:
"Jestem ZA, dopóki mi się podoba" - ® KLOSZ ™
"To co widzisz to też jest patologia, tylko trochę inna niż Twoja..." - tez ® KLOSZ ™
Było: Pony 50, 2 x CBSF, FJR, Trampek, a jest GiejeS :)

Awatar użytkownika
wiesiek3d
stary Seveniarz
Posty: 1545
Rejestracja: 04 lip 2010, 21:35
Motocykl: CBF 1000 A
Lokalizacja: Łagów

Re: TYLNA OŚKA

Postautor: wiesiek3d » 12 cze 2013, 10:28

Obojętnie jaki smar, chodzi tylko o to żeby nie zardzewiała.
A z miedziowym to tak jak Klosz prawi, ostrożnie.
Romet Pegaz - CZ 350 - ETZ 250 - GS 500 - CB 750 SF - VFR 800 FI - GSXR 1000 - CBF 600 SA - VFR 800 FI - CB 600 HORNET S - ST 1100 - FZS 1000 -BMW K1200 GT - ZRX 1200 S -CBF 1000 A :)

Awatar użytkownika
szataniszcze
Zimne to i owo ;)
Posty: 1393
Rejestracja: 25 paź 2011, 15:13
Motocykl: cebula 230 kilo radości
Lokalizacja: Pruszków

Re: TYLNA OŚKA

Postautor: szataniszcze » 12 cze 2013, 10:41

ja tam, grafitowym zaciągnąłem i pod łożyska też napchałem :mrgreen:
SAM SAM SAM IDZIESZ! SAM SAM!

Awatar użytkownika
KLOSZ
Mr. Kamizelka
Posty: 6195
Rejestracja: 07 sie 2007, 18:27
Motocykl: BuBu Er 1150 GiejeS
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: TYLNA OŚKA

Postautor: KLOSZ » 12 cze 2013, 10:45

Kiedys jakis gostek biegły w chemii warsztatowej mnie edukowal, i brzmiało to w skrócie mniej więcej tak:

- smar miedziowy tak, ale na połączenia gwintowe metal - metal, bez alu, bo miedź z aluminium z uwagi na różne elektroujemności, czy cos w tym guście powoduje powstawanie korozji elektrolitycznej, która żre aluminium

- smar na bazie dwusiarczku molibdenu MoS2 do wszelkiego rodzaju połączeń ruchomych (ośki, sworznie wahaczy, łozyska itp, za wyjątkiem połączen mechanicznych, ktore sie mocno nagrzewają - mowimy tu o temperaturach powyżej 600 stopni), bo wtedy dwusiarczek molibdenu zmienia sie w jakis tam trójsiarczek czegośtam (nie jestem chemikiem) i staje się żrący dla metalu z którym ma kontakt - ale nie wiem gdzie w motocyklu taka temperaturę można znaleźć w miejscach ruchomych połączeń mechanicznych

- na klemy i połączenia elektryczne najpierw zmyć elektrosolem, później posmarować wazeliną techniczną

- do stacyjki, jeżeli już cokolwiek, to suchy smar grafitowy, albo pryskane środki smarujące dedykowane do zamków i stacyjek (kiedys kupiłem taki specyfik firmowany przez Volkswagena i się sprawdza)

- WD40 niczego nie smaruje tylko zmywa i osusza

- na gumy, uszczelki (np w aucie) wazelina techniczna :sex: albo smar silikonowym w sprayu

to tyle na szybko co pamiętam :)
Zdrowko
KLOSZ
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Cytaty na dziś i jutro:
"Jestem ZA, dopóki mi się podoba" - ® KLOSZ ™
"To co widzisz to też jest patologia, tylko trochę inna niż Twoja..." - tez ® KLOSZ ™
Było: Pony 50, 2 x CBSF, FJR, Trampek, a jest GiejeS :)


Wróć do „Mechanika”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 24 gości