Regulacja zaworów ???

Serwisówki, mechanika, technika, akcesoria - czyli wszystko związane z sevenką w warsztacie
kaszka1035
Beniamin
Beniamin
Posty: 75
Rejestracja: 25 mar 2010, 18:09
Motocykl: Honda cb 750

Regulacja zaworów ???

Postautor: kaszka1035 » 12 mar 2012, 14:28

Witam.
Dałem do przeglądu Hondzinę (dla pewności CB 750) i serwisant twierdzi, że trzeba regulować zawory za pomocą płytek. Ekspertem nie jestem, ale wszędzie piszą że jest samoregulacja. Jak to jest ???

Awatar użytkownika
wiesiek3d
stary Seveniarz
Posty: 1545
Rejestracja: 04 lip 2010, 21:35
Motocykl: CBF 1000 A
Lokalizacja: Łagów

Re: Regulacja zaworów ???

Postautor: wiesiek3d » 12 mar 2012, 15:22

No bo tak jest, SF ma hydrauliczne samoregulatory i tam się nie grzebie.
Moja rada, zmień mechanika.
Romet Pegaz - CZ 350 - ETZ 250 - GS 500 - CB 750 SF - VFR 800 FI - GSXR 1000 - CBF 600 SA - VFR 800 FI - CB 600 HORNET S - ST 1100 - FZS 1000 -BMW K1200 GT - ZRX 1200 S -CBF 1000 A :)

kaszka1035
Beniamin
Beniamin
Posty: 75
Rejestracja: 25 mar 2010, 18:09
Motocykl: Honda cb 750

Re: Regulacja zaworów ???

Postautor: kaszka1035 » 12 mar 2012, 19:15

Jeszcze inne pytanko?
Czy w zębatki mogą zużywać się nierównomiernie np. bardziej przód niż tył.

Awatar użytkownika
KLOSZ
Mr. Kamizelka
Posty: 6195
Rejestracja: 07 sie 2007, 18:27
Motocykl: BuBu Er 1150 GiejeS
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Regulacja zaworów ???

Postautor: KLOSZ » 12 mar 2012, 19:57

Mogą. Zmien mechanika, bo najwyrazniej zamierz sie uczyc sevenkowego olejaka na Tobie, albo probuje zrobic z Ciebie jelenia co mu za regulacje plytkami zaplaci :sciana:
Zdrowko
KLOSZ
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Cytaty na dziś i jutro:
"Jestem ZA, dopóki mi się podoba" - ® KLOSZ ™
"To co widzisz to też jest patologia, tylko trochę inna niż Twoja..." - tez ® KLOSZ ™
Było: Pony 50, 2 x CBSF, FJR, Trampek, a jest GiejeS :)

Awatar użytkownika
marcin_z
stary Seveniarz
Posty: 1174
Rejestracja: 30 sie 2010, 14:24
Motocykl: XJR1300 ; TT 1200
Lokalizacja: WPR

Re: Regulacja zaworów ???

Postautor: marcin_z » 07 maja 2013, 11:36

Zauważyłem rano ze jeden zaworek klekocze jak traktorek do momentu rozgrzania. Klekotał ale nie aż tak.
I teraz niewiem zostawić jezdzić czy robić coś z tym :co:
Motorynka --> Honda CB750SF --> Yamaha XJR1300 --> Honda Varadero 1000XL --> Triumph tiger 1200

Awatar użytkownika
woytazz-w1
Senior
Senior
Posty: 101
Rejestracja: 28 lis 2010, 17:10
Motocykl: honda cb seven fifty
Lokalizacja: Golub-Dobrzyń

Re: Regulacja zaworów ???

Postautor: woytazz-w1 » 07 maja 2013, 14:04

Jak cichnie po rozgrzaniu to ja bym nic z tym nie robił. Niektóre sevenki lubią sobie troszkę sobie poklekotać. Im więcej będziesz słuchał, tym więcej będziesz słyszał ;) więc spoko-luz :moto:

Awatar użytkownika
woytazz-w1
Senior
Senior
Posty: 101
Rejestracja: 28 lis 2010, 17:10
Motocykl: honda cb seven fifty
Lokalizacja: Golub-Dobrzyń

Re: Regulacja zaworów ???

Postautor: woytazz-w1 » 07 maja 2013, 14:15

Jeśli chodzi o zębatki to szybciej zużywa sie mała (napędowa). Często praktykuje się tak, że na żywotność łańcucha przypadają 2 zębatki małe na 1 dużą. Oczywiście nie jest to zasadą i zalęży od wielu czynników np. styl jazdy, smarowanie, regulacja itd.

Awatar użytkownika
tdi
Senior
Senior
Posty: 146
Rejestracja: 17 mar 2013, 15:55
Motocykl: Honda CB 750 R42
Lokalizacja: Dopiewo k/Poznań

Re: Regulacja zaworów ???

Postautor: tdi » 07 maja 2013, 20:47

Jak po rozgrzaniu przestaje klekotać to daj sobie spokój :) A jak już zacznie na stałe to wymieniaj cały komplet .

Awatar użytkownika
marcin_z
stary Seveniarz
Posty: 1174
Rejestracja: 30 sie 2010, 14:24
Motocykl: XJR1300 ; TT 1200
Lokalizacja: WPR

Re: Regulacja zaworów ???

Postautor: marcin_z » 07 maja 2013, 22:11

wszystko ok tylko niewiedzieć czemu ten klekot na zimnym się robił bardziej słyszalny dla ucha.
Motorynka --> Honda CB750SF --> Yamaha XJR1300 --> Honda Varadero 1000XL --> Triumph tiger 1200

Awatar użytkownika
szamanek5
stary Seveniarz
Posty: 513
Rejestracja: 03 gru 2011, 00:56
Motocykl: RC42 96`
Lokalizacja: Białystok

Re: Regulacja zaworów ???

Postautor: szamanek5 » 07 maja 2013, 22:30

Otóż dlatego, że w Sevenkach są hydrauliczne popychacze zaworów... takie kasatory luzów. Rozgrzany olej jest rzadki i trochę go z tych " szklanek " wypłynie, następnie po wystudzeniu gęstnieje i nie chce tak łatwo się napompować tym olejem i do póki nie wypełni się w całości olejem to zawór będzie klepał. Proponuję po odpaleniu silnika zaczekać aż się na tyle rozgrzeje, że przestanie klekotać i dopiero wtedy rozpocząć jazdę. Żadna to tragedia :)
Urodziłem się po to by jeździć na moto ! ;)

Awatar użytkownika
tdi
Senior
Senior
Posty: 146
Rejestracja: 17 mar 2013, 15:55
Motocykl: Honda CB 750 R42
Lokalizacja: Dopiewo k/Poznań

Re: Regulacja zaworów ???

Postautor: tdi » 08 maja 2013, 22:37

Otóż dlatego, że w Sevenkach są hydrauliczne popychacze zaworów... takie kasatory luzów. Rozgrzany olej jest rzadki i trochę go z tych " szklanek " wypłynie, następnie po wystudzeniu gęstnieje i nie chce tak łatwo się napompować tym olejem i do póki nie wypełni się w całości olejem to zawór będzie klepał. Proponuję po odpaleniu silnika zaczekać aż się na tyle rozgrzeje, że przestanie klekotać i dopiero wtedy rozpocząć jazdę. Żadna to tragedia :)

Tak jak tłumaczy kolega ;)


Wróć do „Mechanika”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 33 gości