Pare pytań odnośnie seven fifty

Serwisówki, mechanika, technika, akcesoria - czyli wszystko związane z sevenką w warsztacie
Awatar użytkownika
KLOSZ
Mr. Kamizelka
Posty: 6195
Rejestracja: 07 sie 2007, 18:27
Motocykl: BuBu Er 1150 GiejeS
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Pare pytań odnośnie seven fifty

Postautor: KLOSZ » 30 mar 2013, 09:22

tdi i bladymir, ok raz na dwa lata mozna profilaktycznie zajrzec - z tym moge sie zgodzic jesli rzeczywiscie robi sie kilka-kilkanascie kkm w sezonie. Staram sie natomiast walczyc z szerzacym sie pogladem, ze synchro jest lekarstwem na wszystko. Wiekszosc przypadkow motocykli na sprzedaz, ktore pracuja jakos nie do konca dobrze, ma w uwagach wpisywane, albo podawane przez sprzedajacego: "do zrobienia synchro gaznikow i wszystko bedzie dobrze", a w 99% przypadkow jest to :dupa: prawda, bo przyczyny leza zupelnie gdzie indziej. A ludziska lykaja ten kit jak gęsi ziarno i potem sa zaskoczenia typu "no przeciez zrobilem synchro, a dalej mi na jeden garnek nie pali", albo "zrobilem synchro, a dalej mi gubi zaplony i nierowno pracuje". Uwazam, ze nie mozna przeceniac znaczenia synchronizacji przepustnic i tyle. I pytanie pomocnicze, troche z natury prowokujacych: ilu mechanikow robilo synchro gaznikow w latach siedemdziesiatych na wakuometrach, a ilu robilo "na ucho" i jakie wtedy osiagali roznice cisnienia? ;) A jakos te motocykle do dzis jezdza i maja sie dobrze.
Zdrowko
KLOSZ
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Cytaty na dziś i jutro:
"Jestem ZA, dopóki mi się podoba" - ® KLOSZ ™
"To co widzisz to też jest patologia, tylko trochę inna niż Twoja..." - tez ® KLOSZ ™
Było: Pony 50, 2 x CBSF, FJR, Trampek, a jest GiejeS :)

Awatar użytkownika
tdi
Senior
Senior
Posty: 146
Rejestracja: 17 mar 2013, 15:55
Motocykl: Honda CB 750 R42
Lokalizacja: Dopiewo k/Poznań

Re: Pare pytań odnośnie seven fifty

Postautor: tdi » 30 mar 2013, 11:06

Chciałem tylko powiedzieć że dobrze zrobić jak dopiero kupione moto :) , a lekarstwem na wszystko z pewnością nie jest.
Przyczyn nierównej pracy może być mnóstwo a ja sprawdzam w ramach przeglądu synchro raz w roku bez względu na to czy silnik pracuje dobrze czy nie,
po prostu lubię mieć pewność że wszystko gra :jupi:

" I pytanie pomocnicze, troche z natury prowokujacych: ilu mechanikow robilo synchro gaznikow w latach siedemdziesiatych na wakuometrach, a ilu robilo "na ucho" i jakie wtedy osiagali roznice cisnienia? ;) A jakos te motocykle do dzis jezdza i maja sie dobrze."

Pytanie czy to byli mechanicy z naszego układu :) czy z zachodu bo przypuszczam że tam mieli czym sprawdzić :diabelek:

Awatar użytkownika
Hyde
stary Seveniarz
Posty: 1017
Rejestracja: 19 sty 2012, 17:07
Motocykl: Honda Seven Fifty (2001)
Lokalizacja: Mikołów

Re: Pare pytań odnośnie seven fifty

Postautor: Hyde » 30 mar 2013, 18:06

Mi właśnie gubi zapłony czasem od szczała zapali, a czasem za 2 lub 3 razem jaka może być przysczyna? Mam w planach wymianę akumulatora, da to coś?
Wydaje mi się że słabo kręci bo jak kiedyś naładowałem to kręcił jak ta lala ;-].

Awatar użytkownika
grzesiek
Senior
Senior
Posty: 144
Rejestracja: 16 cze 2012, 16:25
Motocykl: CB 750 f2

Re: Pare pytań odnośnie seven fifty

Postautor: grzesiek » 30 mar 2013, 18:49

Hyde mam ten sam poroblem:) Generalnie cewki są, ok kable, połączenia itp i stawiałem na czujnik halla ew. moduł zapłononowy.

Awatar użytkownika
tdi
Senior
Senior
Posty: 146
Rejestracja: 17 mar 2013, 15:55
Motocykl: Honda CB 750 R42
Lokalizacja: Dopiewo k/Poznań

Re: Pare pytań odnośnie seven fifty

Postautor: tdi » 30 mar 2013, 19:47

U mnie jak słabe aku to tak samo słabo palił.Teraz mam nowy i zapala na szczał.
Proponuje naładować akumulatory i sprawdzić czy jest poprawa ,możę też być to spowodowane
zbyt dużym poborem prądu przez rozrusznik . Sprawdzić świece ale też czy
przewody z aparatu na cewki gdzieś nie popękały od starości albo lużny zacisk.
Przyczyn może być wiele :)

A i jeszcze jedno , czy ssanie jest w pełni otwarte trzeba to sprawdzić może linka się trochę wyciągła

TOMI
stary Seveniarz
Posty: 500
Rejestracja: 23 sty 2010, 18:37
Motocykl: Było SF 750
Lokalizacja: było CB750

Re: Pare pytań odnośnie seven fifty

Postautor: TOMI » 30 mar 2013, 21:46

Jeżeli akumulator nie trzyma pojemności to bądzie problem z rozruchem.
O ile dobrze pamiętam, tylko przy przekręconym kluczyku już idzie w instalacji 5A.
Jak akumulator miałem trafiony, to na kable od samochodu odpaliłem kilka razy silnik - pół obrotu i działa.

Awatar użytkownika
KLOSZ
Mr. Kamizelka
Posty: 6195
Rejestracja: 07 sie 2007, 18:27
Motocykl: BuBu Er 1150 GiejeS
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Pare pytań odnośnie seven fifty

Postautor: KLOSZ » 30 mar 2013, 21:53

Dobry aku i dobre polaczenia elektryczne to podstawa dobrego rozruchu. A oprocz tego oczywiscie swiece i cala reszta, ale faktycznie slaby aku dawal takie efekty.
Zdrowko
KLOSZ
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Cytaty na dziś i jutro:
"Jestem ZA, dopóki mi się podoba" - ® KLOSZ ™
"To co widzisz to też jest patologia, tylko trochę inna niż Twoja..." - tez ® KLOSZ ™
Było: Pony 50, 2 x CBSF, FJR, Trampek, a jest GiejeS :)

Awatar użytkownika
Hyde
stary Seveniarz
Posty: 1017
Rejestracja: 19 sty 2012, 17:07
Motocykl: Honda Seven Fifty (2001)
Lokalizacja: Mikołów

Re: Pare pytań odnośnie seven fifty

Postautor: Hyde » 31 mar 2013, 09:39

Dzięki chłopaki.

Awatar użytkownika
marcin_z
stary Seveniarz
Posty: 1174
Rejestracja: 30 sie 2010, 14:24
Motocykl: XJR1300 ; TT 1200
Lokalizacja: WPR

Re: Pare pytań odnośnie seven fifty

Postautor: marcin_z » 31 mar 2013, 12:02

Czy przy wymianie uszczelki dekla zaworow powinno sie posmarowac jakims ala sylikonem. Zalozylem nowa przeciagnalem lekko olejem a wmiejscu tam gdzie jest wybrzuszenie na kolo lancuszka ciagle mi saczy. Sprobuje jeszcze dokrecic moze pomoze.
Jak praktykujecie. :co:
Motorynka --> Honda CB750SF --> Yamaha XJR1300 --> Honda Varadero 1000XL --> Triumph tiger 1200

Awatar użytkownika
tdi
Senior
Senior
Posty: 146
Rejestracja: 17 mar 2013, 15:55
Motocykl: Honda CB 750 R42
Lokalizacja: Dopiewo k/Poznań

Re: Pare pytań odnośnie seven fifty

Postautor: tdi » 31 mar 2013, 12:29

Jeśli uszczelka orginał to nie powinno być wycieku ,jak podróbka to profilaktycznie delikatnie posmarować silikonem.
Tylko silikon dać czarny a nie czerwony jakaś estetyka obowiązuje :lol:

Awatar użytkownika
marcin_z
stary Seveniarz
Posty: 1174
Rejestracja: 30 sie 2010, 14:24
Motocykl: XJR1300 ; TT 1200
Lokalizacja: WPR

Re: Pare pytań odnośnie seven fifty

Postautor: marcin_z » 31 mar 2013, 20:20

Czy oryginal hmm. W larsonie kupoina wiec raczej nie.
Motorynka --> Honda CB750SF --> Yamaha XJR1300 --> Honda Varadero 1000XL --> Triumph tiger 1200

Awatar użytkownika
grzesiek
Senior
Senior
Posty: 144
Rejestracja: 16 cze 2012, 16:25
Motocykl: CB 750 f2

Re: Pare pytań odnośnie seven fifty

Postautor: grzesiek » 31 mar 2013, 20:29

Ja też kupowałem w Larssonie ale jakościowo wydaje mi się ok. Posmaruję też silikonem, to nic nie kosztuje ale przed tym wszystkim można wziąć papier ścierny 600-800 wodny i delikatnie przejechać miejsce gdzie przychodzi uszczelka na głowicę i tak samo na pokrywie, fajnie się powierzchnia oczyści a potem kawałeczek szmatki z rozpuszczalnikiem albo jakimś innym specyfikiem do odtłuszczania :)

Awatar użytkownika
marcin_z
stary Seveniarz
Posty: 1174
Rejestracja: 30 sie 2010, 14:24
Motocykl: XJR1300 ; TT 1200
Lokalizacja: WPR

Re: Pare pytań odnośnie seven fifty

Postautor: marcin_z » 31 mar 2013, 20:34

taki do 360 stopni wystarczy. Czy musi byc jeszcze odporny na oleje silnikowe.
Motorynka --> Honda CB750SF --> Yamaha XJR1300 --> Honda Varadero 1000XL --> Triumph tiger 1200

Awatar użytkownika
grzesiek
Senior
Senior
Posty: 144
Rejestracja: 16 cze 2012, 16:25
Motocykl: CB 750 f2

Re: Pare pytań odnośnie seven fifty

Postautor: grzesiek » 31 mar 2013, 20:40

Ja kupowałem dokładnie taki http://www.motochemia.pl/allegro/zdjeci ... arny_1.jpg Sprawdził się w poprzednim moto więc mogę polecić.

Awatar użytkownika
tdi
Senior
Senior
Posty: 146
Rejestracja: 17 mar 2013, 15:55
Motocykl: Honda CB 750 R42
Lokalizacja: Dopiewo k/Poznań

Re: Pare pytań odnośnie seven fifty

Postautor: tdi » 31 mar 2013, 20:43

Tak, taki jak na linku dobry :mrgreen:

Awatar użytkownika
marcin_z
stary Seveniarz
Posty: 1174
Rejestracja: 30 sie 2010, 14:24
Motocykl: XJR1300 ; TT 1200
Lokalizacja: WPR

Re: Pare pytań odnośnie seven fifty

Postautor: marcin_z » 31 mar 2013, 21:07

właśnie o takim myślałem K2. no nic biorę się ponowną wymianę
Motorynka --> Honda CB750SF --> Yamaha XJR1300 --> Honda Varadero 1000XL --> Triumph tiger 1200

Awatar użytkownika
LuTo
dmuchnij moją trąbkę
Posty: 1832
Rejestracja: 01 sty 2008, 15:29
Motocykl: R1200RT
Lokalizacja: WWY

Re: Pare pytań odnośnie seven fifty

Postautor: LuTo » 01 kwie 2013, 09:18

Kilka słów od cioterowca ;-)
IMHO:
1. Czyszczenie gaziorów + Synchro --> min raz na rok przez kogoś kto ma o tym pojecie. I nie na ucho tylko na waku
2. Aku --> praktycznie wszyscy z FIP, którzy wymieniają teraz aku kupują w owiewki24.pl motobata. Bardzo dobre baterie, za rewelacyjną kasę
3. Jak potrzebujesz szyby, żeby było Ciszej jak zapierdalasz, to kup sobie od razu FUJARE. W sevence zamierzanego efektu nie osiągniesz żadną akcesoryjną szybą :?
========
LuTo
Obrazek

_silver_
Junior
Junior
Posty: 15
Rejestracja: 20 mar 2013, 13:54
Motocykl: Honda CB 750 seven fifty 1997r
Lokalizacja: Gubin, Zielona Góra/Lubuskie

Re: Pare pytań odnośnie seven fifty

Postautor: _silver_ » 06 kwie 2013, 17:58

Powymieniałem wszystko akumulator olej i porobiłem hamulce i teraz mam pytanko co do odpalania muszę nią trochę pokręcić żeby odpaliła (na zimnym silniku jak postała nockę ) czy to normalne ?? jak już jest ciepły to od strzała:/ A co do tej szybki nie oczekuje żeby było nie wiadomo jak ciszej po prostu chcę żeby tak nie rzucało z motocykla i oczywiście nie oczekuję wielkiej poprawy bo to przecież naked.

Awatar użytkownika
tdi
Senior
Senior
Posty: 146
Rejestracja: 17 mar 2013, 15:55
Motocykl: Honda CB 750 R42
Lokalizacja: Dopiewo k/Poznań

Re: Pare pytań odnośnie seven fifty

Postautor: tdi » 06 kwie 2013, 20:23

Zrób test na zimnym silniku odkręć śruby do ustawiania podciśnienia pierwszy i czwarty gar
wlej trochę paliwa i zakręć śruby. jak zaskoczy od razu to masz problem z paliwem
albo ssanie nie do końca wyciągnięte :banan:

_silver_
Junior
Junior
Posty: 15
Rejestracja: 20 mar 2013, 13:54
Motocykl: Honda CB 750 seven fifty 1997r
Lokalizacja: Gubin, Zielona Góra/Lubuskie

Re: Pare pytań odnośnie seven fifty

Postautor: _silver_ » 14 kwie 2013, 22:26

Mama jeszcze pytanko dziś pojeździłem sevenką zatankowałem do pełna i przed domem musiałem przełączyć na rezerwę i zastanawiam się ile litrów mam na rezerwie ??

Awatar użytkownika
Mariusz
Dziadek Druid
Posty: 907
Rejestracja: 16 lut 2011, 19:11
Motocykl: CBF 1000
Lokalizacja: PZ Pobiedziska

Re: Pare pytań odnośnie seven fifty

Postautor: Mariusz » 14 kwie 2013, 22:51

Wg manualki 3l.

Awatar użytkownika
marcin_z
stary Seveniarz
Posty: 1174
Rejestracja: 30 sie 2010, 14:24
Motocykl: XJR1300 ; TT 1200
Lokalizacja: WPR

Re: Pare pytań odnośnie seven fifty

Postautor: marcin_z » 15 kwie 2013, 09:37

Wg manualki 3l.
Niby 3l. ale jak po drodze bedziesz miał wiadukt to daj na luz :lol:
Motorynka --> Honda CB750SF --> Yamaha XJR1300 --> Honda Varadero 1000XL --> Triumph tiger 1200

Awatar użytkownika
szataniszcze
Zimne to i owo ;)
Posty: 1393
Rejestracja: 25 paź 2011, 15:13
Motocykl: cebula 230 kilo radości
Lokalizacja: Pruszków

Re: Pare pytań odnośnie seven fifty

Postautor: szataniszcze » 15 kwie 2013, 12:02

dobrze że masz rezerwe ;) u mnie ktos wyciął rurę rezerwową i pchałem na trasie w zeszłym roku :mrgreen:
SAM SAM SAM IDZIESZ! SAM SAM!

_silver_
Junior
Junior
Posty: 15
Rejestracja: 20 mar 2013, 13:54
Motocykl: Honda CB 750 seven fifty 1997r
Lokalizacja: Gubin, Zielona Góra/Lubuskie

Re: Pare pytań odnośnie seven fifty

Postautor: _silver_ » 15 kwie 2013, 20:02

Dzięki za porady mi już raz zabrakło to dzwoniłem do brata żeby przysłów parę literków złocistego napoju do sevenki :mrgreen:

Awatar użytkownika
watson
stary Seveniarz
Posty: 556
Rejestracja: 04 lis 2012, 11:10
Motocykl: SF, DL1000
Lokalizacja: Poznań

Re: Pare pytań odnośnie seven fifty

Postautor: watson » 15 kwie 2013, 20:41

Dziś po raz pierwszy, poniekąd ze strachu przed zgaśnięciem na trasie, odkręciłem rezerwę. Jak dojechałem do stacji okazało się, że jeszcze ponad 4 litry zostały. Faktycznie, sevena potrafi zejść poniżej 5l/100 km :)


Wróć do „Mechanika”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości