Tylne amortyzatory

Serwisówki, mechanika, technika, akcesoria - czyli wszystko związane z sevenką w warsztacie
Romek
Junior
Junior
Posty: 37
Rejestracja: 20 paź 2009, 21:15
Motocykl: CB 750 '97
Lokalizacja: Redło k. Nowogardu

Tylne amortyzatory

Postautor: Romek » 24 maja 2010, 10:00

Mam problem z tylnymi amortyzatorami po pierwsze są chyba nie oryginalne bo te które zaobserwowałem w innych sevenkach mają zbiorniczki u góry a moje mają na dole , ale to ujdzie większy problem jest z ciśnieniem powietrza nie wiem ile go tam powinno być, podczas jazdy gdy zabujałem kierą to moto ma tendencję do lekkiej shimmy ,sprawdziłem ciśnienie w amorkach i było w jednym ok.0,5 atm a w drugim 1 atm gdy napompowałem ok. 6 atm (nie było lekko) poprawiło się ale nie wiem czy powietrza jest za mało czy za dużo a może w sam raz , może miał ktoś taki problem?

Awatar użytkownika
sztylu
stary Seveniarz
Posty: 559
Rejestracja: 27 cze 2009, 20:29
Motocykl: HONDA CB 750 1992 r.
Lokalizacja: Zabrze
Kontakt:

Re: Tylne amortyzatory

Postautor: sztylu » 24 maja 2010, 13:59

Nie było ze zbiorniczkami na dole, były tylko ze zbiorniczkami i pewien krótki czas bez zbiorniczków w ogóle - znaczy masz nieoryginalne. Co do ciśnienia nie pomogę, nawet nie wiedziałem, że to można dopompować. Co do shimmy to sprawdź np. końcówki kierownicy może masz nieoryginalne, aluminiowe lub plastikowe... bardzo lekkie. Te końcówki powinny swój ciężar mieć.
Jeszcze nie jedną paranoję przyjdzie nam przeżyć i robić swoje!

Awatar użytkownika
KLOSZ
Mr. Kamizelka
Posty: 6195
Rejestracja: 07 sie 2007, 18:27
Motocykl: BuBu Er 1150 GiejeS
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Tylne amortyzatory

Postautor: KLOSZ » 24 maja 2010, 14:39

Co do shimmy to tak jadac od przodu do sprawdzenia: stan przedniej opony, lozyska glowki ramy, wspomniane ciezarki przy kierownicy (czy sa ;) ) i dopiero duzo duzo dalej szukalbym przyczyn w tylnych amorkach, ale kto wie.Jesli nie sa w porzadku, to niezaleznie od kwestii shimmy warto zrobic z nimi porzadek.
Mialem doswiadczenie z lekkim trzepotem kierownicy przy predkosciach rzedu 60-80 km/h po zalozeniu na sevenke Maxxisow (zreszta Wojtek_K mial te same doswiadczenia, bo mialo to miejsce przy okazji przejscia jego sevenki w moje lapy ;) ). Po przekladce na Pilot Roady jak reka odjal. Jedne i drugie opony byly prawie nowe, wiec cos moze byc na rzeczy z rzezba bieznika etc.
Zdrowko
KLOSZ
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Cytaty na dziś i jutro:
"Jestem ZA, dopóki mi się podoba" - ® KLOSZ ™
"To co widzisz to też jest patologia, tylko trochę inna niż Twoja..." - tez ® KLOSZ ™
Było: Pony 50, 2 x CBSF, FJR, Trampek, a jest GiejeS :)

Awatar użytkownika
lopuch
stary Seveniarz
Posty: 608
Rejestracja: 22 mar 2008, 22:47
Motocykl: black
Lokalizacja: Poznań / Złotów

Re: Tylne amortyzatory

Postautor: lopuch » 24 maja 2010, 15:55

Mam nieoryginalne tandetne końcówki kierownicy nawet jeżdząc z v-max shimmy nigdy nie było więc to raczej nie jest przyczyna.
Pozdr
Łopuch
Amici fures témporum ;)

Dotknięcie kolektora po 300km - bezcenne :D

Awatar użytkownika
sztylu
stary Seveniarz
Posty: 559
Rejestracja: 27 cze 2009, 20:29
Motocykl: HONDA CB 750 1992 r.
Lokalizacja: Zabrze
Kontakt:

Re: Tylne amortyzatory

Postautor: sztylu » 24 maja 2010, 19:31

A chcesz może zajebiste z polerowanej nierdzewki? Dorobiłem sobie, a później dorobiłem jeszcze jedne 2 razy większe z chromowanego mosiądzu. Z nierdzewki w sumie mi zalegają w razie czego skrobnij na mojego maila.
Jeszcze nie jedną paranoję przyjdzie nam przeżyć i robić swoje!

Romek
Junior
Junior
Posty: 37
Rejestracja: 20 paź 2009, 21:15
Motocykl: CB 750 '97
Lokalizacja: Redło k. Nowogardu

Re: Tylne amortyzatory

Postautor: Romek » 24 maja 2010, 23:40

Opona z przodu nowa Pirelli Diablo Strada :) łożysko główki ramy raczej nie ma luzu ,ciężarki nie wiem jakie mam ale się dowiem, amorki z przodu dwa miechy temu robione (olej uszczelniacze) ale w przednim zawieszeniu mam wrażenie jakby tłukło przy wolnej jeździe po nierównościach, może tam pies pogrzebany ?

Awatar użytkownika
adasktr
Posty: 5
Rejestracja: 01 gru 2009, 18:50
Motocykl: sevenka z 92r.
Lokalizacja: A-stów

Re: Tylne amortyzatory

Postautor: adasktr » 19 cze 2010, 13:37

Wie ktos czy daloby sie zastapic tylne amortyzatory jakimis z innego modelu motocykla? Od MZ wygladaja podobnie do tych co mam teraz bez zbiorniczka ;)

reles
Senior
Senior
Posty: 109
Rejestracja: 05 sie 2009, 10:44
Motocykl: vfr 750 rc36II
Lokalizacja: ---

Re: Tylne amortyzatory

Postautor: reles » 19 cze 2010, 16:05

Amory mają ~350mm od mocowania do mocowania, ztcw to żaden popularny u nas sprzęt nie ma podobnych.
Jest też taka opcja: http://www.hagon-shocks.co.uk/, ok. 700 plnów z wysyłką, 2 lata gwarancji.

Tom01
Posty: 9
Rejestracja: 12 sie 2010, 00:43
Motocykl: CB750F2
Lokalizacja: Białystok

Re: Tylne amortyzatory

Postautor: Tom01 » 10 wrz 2010, 16:10

Z innej beczki pytanie odnośnie amortyzatorów. Czy da się bezinwazyjnie je rozebrać żeby wyjąć sprężyny? Powinno się dać, bo widziałem oferty samych spręzyn. Chcę rozebrać, aby odnowić sprężyny, bo rdza je wpierdziela.

Awatar użytkownika
brakus
Jeździec wierzchem
Posty: 1131
Rejestracja: 06 gru 2008, 22:36
Motocykl: Honda VFR 800 FI
Lokalizacja: KUTNO prawie sam środeczek polski :)

Re: Tylne amortyzatory

Postautor: brakus » 10 wrz 2010, 17:08

Romek sprawdź łożyska przedniego koła.
Obrazek
HONDA VFR800FI - Obrazek

Awatar użytkownika
Cycu
Senior
Senior
Posty: 131
Rejestracja: 27 lip 2008, 21:20
Motocykl: Seven Fifty
Lokalizacja: Radomsko

Re: Tylne amortyzatory

Postautor: Cycu » 21 wrz 2010, 08:07

Z innej beczki pytanie odnośnie amortyzatorów. Czy da się bezinwazyjnie je rozebrać żeby wyjąć sprężyny? Powinno się dać, bo widziałem oferty samych spręzyn. Chcę rozebrać, aby odnowić sprężyny, bo rdza je wpierdziela.
Da sie.
Od dolu jest taka jakby podkladka przecieta na pol. Trzeba scisnac sprezyne i wyjac te dwie polowki i sprezyna jest na wierzchu.

Tom01
Posty: 9
Rejestracja: 12 sie 2010, 00:43
Motocykl: CB750F2
Lokalizacja: Białystok

Re: Tylne amortyzatory

Postautor: Tom01 » 21 wrz 2010, 11:53

Od dolu jest taka jakby podkladka przecieta na pol. Trzeba scisnac sprezyne i wyjac te dwie polowki i sprezyna jest na wierzchu.
Dzięki, obejrzę dziś amortyzator i zobaczę jak to wygląda.


Wróć do „Mechanika”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości