haczący DID

Serwisówki, mechanika, technika, akcesoria - czyli wszystko związane z sevenką w warsztacie
Awatar użytkownika
porywacz_zwlok
stary Seveniarz
Posty: 344
Rejestracja: 09 paź 2008, 08:52
Motocykl: Suzuki GSX750 Inazuma
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

haczący DID

Postautor: porywacz_zwlok » 28 kwie 2009, 07:58

witeczka
problem o którym chce napisać może jest urojony a możliwe, że jest początkiem jakiś problemów więc wolę się nim pochwalić bo mnie naprowadzicie albo na spokój albo na rozwiązanie. w czasie jazdy na luzie lub przy małym obciążeniu i małej prędkości pojawiają się takie dziwne szarpnięcia. nagrałem to aparatem i takie szarpnięcie pojawia się w okolicach 30'stej sekundy

http://www.youtube.com/watch?v=BhRQ3FR_oG8

DID mam przejechane jakieś 3 tysiące i nie nosi znamion zużycia

może podpowiecie mi na co mam zwrócić uwagę? może coś oglądnąć, sprawdzić, nasmarować lub po prostu to olać?

Awatar użytkownika
lesor
(ex SF)
Posty: 1999
Rejestracja: 12 lut 2005, 22:26
Motocykl: [ex] SF94 + SF93
Lokalizacja: archiwum

Re: haczący DID

Postautor: lesor » 28 kwie 2009, 09:24

Ja tam nic nie dosłyszałem ale sprawdź sobie ślizgacz na wahaczu. Może on jest przetarty. Tego nikt nie wymienia, wbrew zaleceniom producenta.
może też być nierówno ustawione koło tylne,
może zębatka przednia się odkręciła,
może nienasmarowany ;)
może źle naciągnięty.

Najbardziej prawdopodobne wydaje się przetarcie ślizgacza, bo tylko na luzie lub na centralce czy podczas hamowania silnikiem łańcuch w górnej części jest luźny. Może też masz źle założoną osłonę łańcucha, sprawdź jej przednie mocowanie (raczej ułożenie plastiku w wypuście na wahaczu.
Każde pokolenie ma własny czas
Każde pokolenie chce zmienić świat
Każde pokolenie odejdzie w cień
A nasze - nie

Awatar użytkownika
porywacz_zwlok
stary Seveniarz
Posty: 344
Rejestracja: 09 paź 2008, 08:52
Motocykl: Suzuki GSX750 Inazuma
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: haczący DID

Postautor: porywacz_zwlok » 28 kwie 2009, 11:00

- sprawdzałem ustawienie tylnego koła wczoraj
- łańcuch wczoraj wyczyściłem na błysk i nasmarowałem
- naciągniety według zaleceń producenta (40 - 50 mm)
- bez osłony wczoraj sprawdzałem działanie napędu a zakładając ją dokładnie właśnie sprawdzałem, czy osłona weszła w blaszkę na wachaczu
- ślizgacz wczoraj sprawdzałem i był w jednym kawałku i nie był dziurawy

co muszę odkręcić by się dostać do przedniej zębatki by ją sprawdzić. czy to trudna operacja?

Awatar użytkownika
mol
Senior
Senior
Posty: 133
Rejestracja: 09 lip 2008, 14:52
Motocykl: RC42
Lokalizacja: Gorzow
Kontakt:

Re: haczący DID

Postautor: mol » 28 kwie 2009, 11:20

naciągniety według zaleceń producenta (40 - 50 mm)
:co: nie za duzo 50 ?

pzdr

Awatar użytkownika
porywacz_zwlok
stary Seveniarz
Posty: 344
Rejestracja: 09 paź 2008, 08:52
Motocykl: Suzuki GSX750 Inazuma
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: haczący DID

Postautor: porywacz_zwlok » 28 kwie 2009, 11:23

jest 40 a na ramie był taki opis

Awatar użytkownika
lopuch
stary Seveniarz
Posty: 608
Rejestracja: 22 mar 2008, 22:47
Motocykl: black
Lokalizacja: Poznań / Złotów

Re: haczący DID

Postautor: lopuch » 28 kwie 2009, 11:48

serwisówka mówi 30-40mm i tyle mam też na naklejce na osłonie - może naciągnij go ?!
Pozdr
Łopuch
Amici fures témporum ;)

Dotknięcie kolektora po 300km - bezcenne :D

Awatar użytkownika
porywacz_zwlok
stary Seveniarz
Posty: 344
Rejestracja: 09 paź 2008, 08:52
Motocykl: Suzuki GSX750 Inazuma
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: haczący DID

Postautor: porywacz_zwlok » 28 kwie 2009, 12:26

serwisówka mówi 30-40mm i tyle mam też na naklejce na osłonie - może naciągnij go ?!
do jest odległość pełnego ruchu łańcucha góra-dół, tak?

Awatar użytkownika
KLOSZ
Mr. Kamizelka
Posty: 6195
Rejestracja: 07 sie 2007, 18:27
Motocykl: BuBu Er 1150 GiejeS
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: haczący DID

Postautor: KLOSZ » 28 kwie 2009, 12:35

30-40 mm pelnego ruchu gora dol w polowie drogi miedzy zębatkami sprawdzane oczywiscie na dolnej czesci lancucha przy motocyklu ustawionym na bocznej podporce - tak rzecze manual.
Zdrowko
KLOSZ
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Cytaty na dziś i jutro:
"Jestem ZA, dopóki mi się podoba" - ® KLOSZ ™
"To co widzisz to też jest patologia, tylko trochę inna niż Twoja..." - tez ® KLOSZ ™
Było: Pony 50, 2 x CBSF, FJR, Trampek, a jest GiejeS :)

Awatar użytkownika
lopuch
stary Seveniarz
Posty: 608
Rejestracja: 22 mar 2008, 22:47
Motocykl: black
Lokalizacja: Poznań / Złotów

Re: haczący DID

Postautor: lopuch » 28 kwie 2009, 12:44

Dodam tylko że podobno powino się to sprawdzać w "różnych miejscach łańcucha" - obróć kołem i zmierz też w innym miejscu chociaż jak masz świeży zestaw to powinien być "równo rozciągniety"

BTW
NA ścigaczu widziałem jakiś film jak to sie sprawdza i naciąga - czeknij

:flacha:
Pozdr
Łopuch
Amici fures témporum ;)

Dotknięcie kolektora po 300km - bezcenne :D

Awatar użytkownika
mol
Senior
Senior
Posty: 133
Rejestracja: 09 lip 2008, 14:52
Motocykl: RC42
Lokalizacja: Gorzow
Kontakt:

Re: haczący DID

Postautor: mol » 28 kwie 2009, 12:48

ustawionym na bocznej podporce - tak rzecze manual.
Znowu sie "czepie" 8) a nie na centralnej ?

pozdro

Awatar użytkownika
KLOSZ
Mr. Kamizelka
Posty: 6195
Rejestracja: 07 sie 2007, 18:27
Motocykl: BuBu Er 1150 GiejeS
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: haczący DID

Postautor: KLOSZ » 28 kwie 2009, 13:02

Znowu sie "czepie" 8) a nie na centralnej ?

A nie. 8) Jak bys tak ustawil na centralnej, kiedy tylne kolo masz w powietrzu to po postawieniu motonga na ziemi i zajeciu pozycji za kierownica bys w ogole nie mial luzu na skutek zmiany ukladu silnik, wahacz.

Cytat z manuala:

1.
Turn the engine off, place the motorcycle
on its side stand and shift the
transmissionin to neutral.

2. Check slack in the lower drive chain
run midway between the sprockets.
Drive chain slack should be adjusted to
allow the following vertical movement
by hand:
30-40 mm (1.2-1.6 in)

O! :>
Zdrowko
KLOSZ
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Cytaty na dziś i jutro:
"Jestem ZA, dopóki mi się podoba" - ® KLOSZ ™
"To co widzisz to też jest patologia, tylko trochę inna niż Twoja..." - tez ® KLOSZ ™
Było: Pony 50, 2 x CBSF, FJR, Trampek, a jest GiejeS :)

Awatar użytkownika
mol
Senior
Senior
Posty: 133
Rejestracja: 09 lip 2008, 14:52
Motocykl: RC42
Lokalizacja: Gorzow
Kontakt:

Re: haczący DID

Postautor: mol » 28 kwie 2009, 13:19

hmm oki 8) ale w tej instrukcji piszą tak:
http://img513.imageshack.us/img513/528/0046.jpg
:mrgreen:
pozdro

Awatar użytkownika
KLOSZ
Mr. Kamizelka
Posty: 6195
Rejestracja: 07 sie 2007, 18:27
Motocykl: BuBu Er 1150 GiejeS
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: haczący DID

Postautor: KLOSZ » 28 kwie 2009, 13:33

No ale moja instrukcja jest mojsza niz Twojsza ;-)

A prawda jest taka, ze lepiej miec za luzny niz za mocno naprezony, bo przy zbyt napietym lancuchu lozyska przy zebatce zdawczej dostaja po tylku.
Jak probowalem miec ustawiony luz 4 cm przy motocyklu postawionym na centralce to jak na nim siedzialem lancuch byl napiety jak struna wiec moja wersja mnie bardziej przekonuje :> .

Mimo wszystko upatrywalbym bledu tlumaczenia w wersji PL. A moze to nie jest istotne, wazne zeby bylo dobrze ;-)
Zdrowko
KLOSZ
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Cytaty na dziś i jutro:
"Jestem ZA, dopóki mi się podoba" - ® KLOSZ ™
"To co widzisz to też jest patologia, tylko trochę inna niż Twoja..." - tez ® KLOSZ ™
Było: Pony 50, 2 x CBSF, FJR, Trampek, a jest GiejeS :)

Awatar użytkownika
lesor
(ex SF)
Posty: 1999
Rejestracja: 12 lut 2005, 22:26
Motocykl: [ex] SF94 + SF93
Lokalizacja: archiwum

Re: haczący DID

Postautor: lesor » 28 kwie 2009, 20:37

40-50 to chyba za dużo.


Ja sprawdzam łańcuch kiedy moto jest na kołach a ja siedzę. Luz 2-3cm. Ale zastrzegam, że to moja metoda zaczerpnięta od starszych i nie widziałem jej w instrukcji obsługi :)
Każde pokolenie ma własny czas
Każde pokolenie chce zmienić świat
Każde pokolenie odejdzie w cień
A nasze - nie

Awatar użytkownika
mol
Senior
Senior
Posty: 133
Rejestracja: 09 lip 2008, 14:52
Motocykl: RC42
Lokalizacja: Gorzow
Kontakt:

Re: haczący DID

Postautor: mol » 28 kwie 2009, 22:47

hmm dzis sprawdzilem z ciekawosci i nie ma zbytniej roznicy w zwisie 8) miedzy podstawką centralną a boczną :mrgreen: a na nalepce na osłonie łancucha było chyba 35mm napisane. 8)

pozdro

Awatar użytkownika
dj.1
Junior
Junior
Posty: 37
Rejestracja: 15 paź 2008, 09:58
Motocykl: VFR1200XD
Lokalizacja: Köln/Opole
Kontakt:

Re: haczący DID

Postautor: dj.1 » 04 maja 2009, 18:31

z filmu wynika ze wszystko ok, szarpniecia slychac wiecej przy enduro i crossie , a na centralce to juz szarpie strasznie.
Luz w kazdym motorze mierzony jest na stopce bocznej.
Znane mi przyczyny za duzego szarpania to nierownomiernie rozciagniety lancuch lub (szok) tania jajowata zebatka tylna.
http://freenet-homepage.de/hrecords/attractions.html

Awatar użytkownika
Stefan
Seveniarz
Seveniarz
Posty: 205
Rejestracja: 27 paź 2007, 19:15
Motocykl: Honda cb 750 F 2 Seven Fifty
Lokalizacja: Racibórz

Re: haczący DID

Postautor: Stefan » 04 maja 2009, 19:33

Zdecydowanie zgadzam się z opinią Lesora- właściwy luz łańcucha optymalnie sprawdzić można siedząc na moto , choć wykonać to samemu jest ździebko trudno, przynajmniej w moim wieku ( chyba żeby przyjąć jedną z pozycji z Kamasutry ale nie próbowałem, moto jest zbyt ciężkie).

Awatar użytkownika
Cycu
Senior
Senior
Posty: 131
Rejestracja: 27 lip 2008, 21:20
Motocykl: Seven Fifty
Lokalizacja: Radomsko

Re: haczący DID

Postautor: Cycu » 04 maja 2009, 23:47

Ja na centralce mam luz okolo 5cm i gitara.
Przy takim luzie gdy siade na moto lancuch nie jest napiety zbyt mocno, lozysko walka zdawczego nie dostaje po pupie, lancuch tez zbytnio sie nie wyciaga.
Lepiej miec luzniejszy lancuch niz napiety. Najwazniejsze jest odpowiednie smarowanie.

Awatar użytkownika
lesor
(ex SF)
Posty: 1999
Rejestracja: 12 lut 2005, 22:26
Motocykl: [ex] SF94 + SF93
Lokalizacja: archiwum

Re: haczący DID

Postautor: lesor » 05 maja 2009, 06:54

Z tym smarowaniem to tak nie przesądzaj, zażarte dyskusje trwają od kiedy łańcuchy mają o,w,x i xw ringi. Znam jednego takiego, który nie smarował wcale i przekręcił 25 czy 30kkm na jednym.
Luz jest ważny, bo niszczy zęby, łożyska albo łańcuch. Zbyt duży jest szybką drogą do nierównomiernego rozciągnięcia.

Szkoda, że kity z paskiem zębatym są tak drogie... :)
Każde pokolenie ma własny czas
Każde pokolenie chce zmienić świat
Każde pokolenie odejdzie w cień
A nasze - nie

Awatar użytkownika
porywacz_zwlok
stary Seveniarz
Posty: 344
Rejestracja: 09 paź 2008, 08:52
Motocykl: Suzuki GSX750 Inazuma
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: haczący DID

Postautor: porywacz_zwlok » 12 maja 2009, 07:47

odpowiednie naciągnięcie na bocznej nóżce i też gdy się siedzi rozwiązuje problem :rock:

pauluss
Beniamin
Beniamin
Posty: 54
Rejestracja: 25 cze 2009, 13:15

Re: haczący DID

Postautor: pauluss » 06 sie 2009, 11:46

A gdzie można znależ pełną wersję tej instrukcji http://img513.imageshack.us/img513/528/0046.jpg??
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
lesor
(ex SF)
Posty: 1999
Rejestracja: 12 lut 2005, 22:26
Motocykl: [ex] SF94 + SF93
Lokalizacja: archiwum

Re: haczący DID

Postautor: lesor » 06 sie 2009, 23:17

na Allegro ostatnio była...
Każde pokolenie ma własny czas
Każde pokolenie chce zmienić świat
Każde pokolenie odejdzie w cień
A nasze - nie


Wróć do „Mechanika”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości