Usprawnienie - światło przednie (odkopane z keszu)

Serwisówki, mechanika, technika, akcesoria - czyli wszystko związane z sevenką w warsztacie
Awatar użytkownika
porywacz_zwlok
stary Seveniarz
Posty: 344
Rejestracja: 09 paź 2008, 08:52
Motocykl: Suzuki GSX750 Inazuma
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Usprawnienie - światło przednie (odkopane z keszu)

Postautor: porywacz_zwlok » 21 lis 2008, 19:06

Znalazłem więc wrzucę tutaj dyskusję na temat przedniego światła. Nie wiem czy stanie się tak, że forum odzyska zagubione posty, ale dyskusja była na tyle wartościowa, że lepiej by była dostępna na forum. Pozdrawiam


Usprawnienie - światło przednie
przez lopuch 17 lis 2008 10:56

Hell'o

Nie ukrywam że światło refelktora przedniego w sevenie jest słabe - za słabe na mój gust.

Wiem że: Dofo ma lampe od Bandita a Lesor w swoim ma z Horneta - jednak obie opcje wymagaja kupna "łapek" do tych reflektorów bo w standardowy uchwyt nie wchodzą

Koszt lampy (jednej z w/w) + uchwyty = za dużo na mój budżet

Wynalazłem coś takiego

http://www.motoallegro.pl/item480172526 ... kuter.html
albo
http://www.motoallegro.pl/item479442542 ... gen_4.html

Jeżeli ma to dać kiepskie efekty a wzrośnie tylko poziom lansu to wole 2 halogeny dodatkowo założyć
-szczególnie wqrwia mnie poziom świecenia świateł mijania - długie/drogowe są w miare OK

Macie jakieś doświadczenia z takimi cudami ?
To coś da poza zmianą barwy światła ?
Pozdr
Łopuch
Amici fures témporum
lopuch
mlody Seveniarz

----------------------------------------------------------

Re: Usprawnienie - światło przednie
przez porywacz_zwlok 17 lis 2008 12:04

brzmi interesująco ale czy coś to da tak na prawdę? przecież te żarówki posiadają większą emisję temperaturową i czy wytrzyma to odbłyśnik? wiem, że policja ostatnio gnębi kierowców samochodów którzy sobie bez systemu poziomowania zakładają xenony, czyli cała oprawa musi mieć specjalny system który umożliwia uzyskanie certyfikatu

chętnie posłucham jakie macie w tym kierunku doświadczenie, bo rzeczywiście światła są dość słabe w sevence ... na tyle słabe, że nocą trzeba doświetlać długimi zakręty
in nomine magnae veritatis
porywacz_zwlok

----------------------------------------------------------

Re: Usprawnienie - światło przednie
przez lesor 17 lis 2008 13:52

Nie mam ksenonów z jednej tylko przyczyny: nie mam gdzie włożyć przetwornicy.

Palniki ksenonowe powinny być dobrej jakości.
Z temperaturą, to się troszku porywaczowi pomyliło chyba z temperatrą światła czyli kolorem.
Moim zdaniem najlepiej założyć lampe od Bandita albo z Larssona albo od Horneta i dobrą (e) żarówki.
Celem jest droga...
lesor
Leeeniooo

----------------------------------------------------------

Re: Usprawnienie - światło przednie
przez porywacz_zwlok 17 lis 2008 14:11

lesor napisał(a):Z temperaturą, to się troszku porywaczowi pomyliło chyba z temperatrą światła czyli kolorem


doczytałem, rzeczywiście ... wyraziłem opinię pamiętając jakieś starodawne przesądy starosłowiańskie
in nomine magnae veritatis
porywacz_zwlok
Beniamin

----------------------------------------------------------

Re: Usprawnienie - światło przednie
przez lopuch 17 lis 2008 15:06

lesor napisał(a):Nie mam ksenonów z jednej tylko przyczyny: nie mam gdzie włożyć przetwornicy.


Ja mam nadzieje ze wcisne po siedzenie - nie wyglada na klamota
Pod siedzeniem masz wszystko zapchane ??

lesor napisał(a):Palniki ksenonowe powinny być dobrej jakości.
Z temperaturą, to się troszku porywaczowi pomyliło chyba z temperatrą światła czyli kolorem.
Moim zdaniem najlepiej założyć lampe od Bandita albo z Larssona albo od Horneta i dobrą (e) żarówki.



Badnit/Hornet conajmniej 300pln jak nie lepiej + plus łapki:(
Lampa uniwersalna z larssona widziałem w jinlingu lungu czy jak tam było temu wynalazkowi - światło raczej porównywalne z seveną
Pozdr
Łopuch
Amici fures témporum
lopuch
mlody Seveniarz

----------------------------------------------------------

Re: Usprawnienie - światło przednie
przez simsun 17 lis 2008 15:38

lesor napisał(a):Z temperaturą, to się troszku porywaczowi pomyliło chyba z temperatrą światła czyli kolorem.


Taki układ można stosować do standardowych odbłyśników? Ja wymieniłem w swojej sevenie cały odbłyśnik (trafił się na allegro fabrycznie nowy, tylko nie ma pozycji) i teraz jest o niebo lepiej niż było, ale zawsze mogłoby być lepiej.
Słońce świeci, droga równa, Marian toczy kulki z gówna
simsun
mlody Seveniarz

----------------------------------------------------------

Re: Usprawnienie - światło przednie
przez lesor 17 lis 2008 16:04

lopuch napisał(a):
lesor napisał(a):Nie mam ksenonów z jednej tylko przyczyny: nie mam gdzie włożyć przetwornicy.

Ja mam nadzieje ze wcisne po siedzenie - nie wyglada na klamota
Pod siedzeniem masz wszystko zapchane ??

nie pomyślałeś o długości przewodów WN do palnika. One nie mogą sobie być dłuuugie. Za duże straty. Już rozważałem i przymierzałem się 3razy. Jedynie można wkitrać pod zbiornik albo sobie z nierdzewki wyspawać jakąś elegancką puszeczkę.
lopuch napisał(a):
lesor napisał(a):Palniki ksenonowe powinny być dobrej jakości.
Z temperaturą, to się troszku porywaczowi pomyliło chyba z temperatrą światła czyli kolorem.
Moim zdaniem najlepiej założyć lampe od Bandita albo z Larssona albo od Horneta i dobrą (e) żarówki.

Badnit/Hornet conajmniej 300pln jak nie lepiej + plus łapki:(
Lampa uniwersalna z larssona widziałem w jinlingu lungu czy jak tam było temu wynalazkowi - światło raczej porównywalne z seveną

Lampa z Larssona jest nowoczesną lampą. Bez straty na szkle. O lampach można poczytać w przedostatnim Świecie Motocykli (od karbidu do ksenonu). Może go zeskanuję i wrzucę.
Xenon nie jest darmowy. Jak nie masz kasy (jak zapłacisz za te xenony? ) to wyczyść dobrze lampę, na koniec wypłucz wodą destylowaną i kup sobie dobrą żarówkę za 45zł a może i za 60zł. Możesz jeszcze spolerować szkło, np. cifem. Można się zdziwić jaki schodzi syf z niby mytej lampy.

Sam palnik ksenonowy to i tak lepiej włożyć do lampy wielolustrzanej a najlepiej do soczewkowej. Nie tylko długość światła się liczy ale i światłocień czyli ten trapezik:
_/I_
W zwykłej, gdzie załamanie odbywa się na szkle - światłocień ma mniej wyraźne granice, co skutkuje większą tendencją do oślepiania. I z całą pewnością przeglądu czy kontroli nie przejdzie. Można zatem, dziś dostępne w sprzedaży chińskie palniki stosować do zwykłej lampy ale to IMO bez sensu.
Nadto, bardzo dużo zależy od jakości "xenon'a".
Jest jeszcze inna kwestia: przy zastosowaniu palnika ksenonowego ogromny wpływ na oświetlanie ma syf na szkle. Motocykle z lampą klasyczną o pionowej ściance mają większą tendencję do łapania brudu i owadów niż to jest w motocyklach z owiewką i szkłem z jakimś kątem (nie 90st.), np u Benego w fazerze.

Jeszcze jedno: palniki mają różne kształty w zależności od prowincji, w jakiej je wyprodukowano. Wsadzony do lampy w Sevenie może wymagać wycięcia części puszki - obudowy lampy. Trzeba i na to zwrócić uwagę.

W każdym razie w fazerze, CBR, R1, CB1300SA, BandicieS jest gdzie wsadzić xenona a w Warriorze nie jest to takie pewne

No i na koniec należy wziąć pod uwagę, że powyższe linki z Allegro są do pojedynczych palników, czyli nie mamy możliwości przełączania światła mijania/drogowe. Beny mówi, że xenon jest tak zajebisty, że długich nie trzeba (i rzeczywiście przez 3000km mnie oślepiał ) ale pierwszy glina i jesteśmy w . Poza tym niektórzy używają przełącznika.
Trzebaby kupić palniki tzw."biksenon" czyli z przesłonką (albo w niekórych wykonaniach przesuwaniem żarnika, np tu jest pokazane przesuwanie żarnika http://allegro.pl/item485185159_bixenon ... sklep.html).


Celem jest droga...
lesor
Leeeniooo

----------------------------------------------------------

Re: Usprawnienie - światło przednie
przez Stefan 17 lis 2008 19:43

Ja po prostu kupiłem lepszą żarówkę ( moc w Watach ta sama co w oryginale ale więcej luksów) i tyle. Generalnie nie zwiększam ryzyka jazdą nocą, zwłaszcza po polskich drogach a jak już muszę jechać , to jadę jak Bóg przykazał a nawet wolniej..
Stefan
Beniamin

----------------------------------------------------------

Re: Usprawnienie - światło przednie
przez lopuch 18 lis 2008 1:03

lesor napisał(a):
lopuch napisał(a):
lesor napisał(a):Nie mam ksenonów z jednej tylko przyczyny: nie mam gdzie włożyć przetwornicy.

Ja mam nadzieje ze wcisne po siedzenie - nie wyglada na klamota
Pod siedzeniem masz wszystko zapchane ??

nie pomyślałeś o długości przewodów WN do palnika. One nie mogą sobie być dłuuugie. Za duże straty. Już rozważałem i przymierzałem się 3razy. Jedynie można wkitrać pod zbiornik albo sobie z nierdzewki wyspawać jakąś elegancką puszeczkę.


No nie pomyślałem Ale puszka z nierdzewki handmade to ciekawa propozycja (od niej krok do alu kufrów i zmiany forum na transalpclub )

lesor napisał(a):
lopuch napisał(a):
lesor napisał(a):Palniki ksenonowe powinny być dobrej jakości.
Z temperaturą, to się troszku porywaczowi pomyliło chyba z temperatrą światła czyli kolorem.
Moim zdaniem najlepiej założyć lampe od Bandita albo z Larssona albo od Horneta i dobrą (e) żarówki.

Badnit/Hornet conajmniej 300pln jak nie lepiej + plus łapki:(
Lampa uniwersalna z larssona widziałem w jinlingu lungu czy jak tam było temu wynalazkowi - światło raczej porównywalne z seveną

Lampa z Larssona jest nowoczesną lampą. Bez straty na szkle. O lampach można poczytać w przedostatnim Świecie Motocykli (od karbidu do ksenonu). Może go zeskanuję i wrzucę.


Jeżeli czasu wystarczy to pewnie nie tylko ja bym go przeczytał
Lampa z larssona która widziałem była słaba - tyle widziałem, sprawdze katalog pewnie maja kilka rodzajów ...
lesor napisał(a):Xenon nie jest darmowy. Jak nie masz kasy (jak zapłacisz za te xenony? ) to wyczyść dobrze lampę, na koniec wypłucz wodą destylowaną i kup sobie dobrą żarówkę za 45zł a może i za 60zł. Możesz jeszcze spolerować szkło, np. cifem. Można się zdziwić jaki schodzi syf z niby mytej lampy.

Sam palnik ksenonowy to i tak lepiej włożyć do lampy wielolustrzanej a najlepiej do soczewkowej. Nie tylko długość światła się liczy ale i światłocień czyli ten trapezik:
_/I_
W zwykłej, gdzie załamanie odbywa się na szkle - światłocień ma mniej wyraźne granice, co skutkuje większą tendencją do oślepiania. I z całą pewnością przeglądu czy kontroli nie przejdzie. Można zatem, dziś dostępne w sprzedaży chińskie palniki stosować do zwykłej lampy ale to IMO bez sensu.
Nadto, bardzo dużo zależy od jakości "xenon'a".


te xenony to sto pare złotych nowa lampa od 280 i nie wiem czy to nie ten sam typ co w sf - a różnica w cenie jest ! a spójrz gdzie aktualnie mieszkam tutej to ma znaczenie
Niewiedziałem ze typ lampy powinien być inny dla "xenonów"
lesor napisał(a):No i na koniec należy wziąć pod uwagę, że powyższe linki z Allegro są do pojedynczych palników, czyli nie mamy możliwości przełączania światła mijania/drogowe. Beny mówi, że xenon jest tak zajebisty, że długich nie trzeba (i rzeczywiście przez 3000km mnie oślepiał ) ale pierwszy glina i jesteśmy w . Poza tym niektórzy używają przełącznika.
Trzebaby kupić palniki tzw."biksenon" czyli z przesłonką (albo w niekórych wykonaniach przesuwaniem żarnika, np tu jest pokazane przesuwanie żarnika http://allegro.pl/item485185159_bixenon ... sklep.html).




Ta jest niby dwu palnikowa
http://allegro.pl/item479442542_zestaw_ ... gen_4.html
Tylko jak to w rzeczywistosci będzie latać

Zastanawiam się czy byłaby duża różnica miedzy lampą z sf a taką :
http://allegro.pl/item482418536_lampa_p ... et_kz.html
Poszukam jeszcze na jakimś yebayu

Rozważam jeszcze 2 halogeny - pożyjemy zobaczymy co sf bedzie miała do wiosny


Lesor dzięki że chciało ci się aż tyle napisać ! Niby forum od tego jest ale rzadko komuś chce sie pisać tak długie posty a niby "lenio" jestes
Masz już tego wariorra ?
Pozdr
Łopuch
Amici fures témporum
lopuch
mlody Seveniarz

----------------------------------------------------------

Re: Usprawnienie - światło przednie
przez M5Q 18 lis 2008 2:57

6 !

Problem przedniego oswietlenia w Sevence nurtuje mnie od pierwszego wieczora po jej zakupie. Reflektor H4 z ryflowanym szklem daje jak na obecne standardy bardzo niewiele swiatla, szczegolnie w porownaniu ze wspolczesnymi konstrukcjami reflektorow FF (czyli gladkoszybowych), tradycyjnych, halogenowych, ale z lepszymi zarowkami, na ogol typu H7. W zasadzie w nocy Sevenka strach jechac szybciej niz 80 km/h...

Stosowanie "ksenonow" jak dla mnie odpada. Zgodnie z prawem zakladanie takich wynalazkow do klasycznych refllektorow jest zabronione i akurat w tym wypadku prawo ma jak najbardziej racje. Wielokrotnie mnie trafialo, gdy naprzeciw jechal pojazd najczesciej z przelomu lat 80 i 90 swiecacy po oczach "ksenonami' domowej roboty. Ksenon owszem, ale jedynie w dostosowanym do niego reflektorze i z markowym palnikiem. I niestety koniecznie z ukladem samopoziomowania, ktore i tak na naszych drogach radzi sobie srednio. W motocyklu na razie odpada - tak szybkie systemy samopoziomowania dopiero raczkuja. Na pewno zwrociliscie uwage, jak wielka w porownaniu z samochodem jest amplituda ruchu reflektora w motocyklu. W zasadzie przy prawidlowo ustawionym reflektorze i tak mniej wiecej polowe czasu swieci on innym kierowcom po oczach i lusterkach podczas przyspieszania i przejezdzania przez nierownosci. I nie piszczie, ze akurat Wy w nocy nie przyspieszacie , albo ze z "ksenonem" bezpieczniej bo lepiej Was widac...

Najlepszym rozwiazaniem jest bez watpienia zastosowanie reflektora FF, ze wspomnianych wczesniej Bandita czy Horneta, badz tez CB1300, czy innego Larssona. Najlepsze swiatlo w takim reflektorze daje zarowka H7 (o ile pamietam to chyba 41% sprawnosci wobec 27% dla H4), tyle ze nie wiem, czy istnieje klasyczny okragly reflektor z oddzielnymi zarowkami dla swiatel mijania i dlugich (H7 ma jeden zarnik). Tyle ze to ciecie i przerabianie wspornikow...
Ciekawym wobec tego jest reflektor zacytowany przez Lopucha:
http://allegro.pl/item482418536_lampa_p ... et_kz.html
to samo u Larssona:
http://www.sklep1.larsson.pl/Towar.aspx ... View=Multi
szczegolnie ze ze wzgledu na mala glebokosc chyba nie byloby koniecznie ciecie wspornika za lampa. Problemem jedynie pozostaje zamontowanie go, gdyz Sevenka ma pomiedzy punktami mocowania jakies 200 mm, a wyzej wymieniony zaleznie od zrodla 150...165 mm. Bylyby potrzebne jakies podkladki czy tulejki i dluzsze sruby mocujace albo inny patent,
...chyba ze wystarczy wymienic sam odblysnik pozostawiajac oryginalna obudowe.
BTW zainteresowany jednym z wczesniejszych postow ogladalem reflektor "pseudo FF" do Golfa. Niestety nie ma mozliwosci prostej przerobki mocowan samego odblysnika, a jakosc wykonania (i zapewne swiatla) pozostawia bardzo wiele do zyczenia.

Wlasnie wrocilem z ogledzin reflektora w Sevence i nasunely mi sie pewne dorazne spostrzezenia:
- odblysnik po 8 latach uzytkowania jest juz na wiekszosci swojej powierzchni lekko matowy, nie wiem czy z powodu zabrudzenia (po jaka cholere jest taka ogromna dziura w obudowie, nie mozna bylo dac jakiejs uszczelki?), czy tez z powodu uzywania przez poprzednikow jakiejs przewatowanej zarowki (BTW tuz po zakupie wymienilem zarowke na Helle +50%, ale nie dalo to specjalnej poprawy)
- kabelki zasilajace zarowke sa dosc cienkie, masowy wyglada na leko juz przypalony, ze schematu nie wynika by zarowka byla zasilana poprzez przekaznik.
W zwiazku z powyzszym:
- sprobuje patentu z myciem i plukaniem odblysnika woda destylowana,
- sprobuje zasilic zarowke bezposrednio z okolic akumulatora (za bezpiecznikiem oczywiscie) poprzez przekaznik - w konstrukcjach typu PF 126p dawalo to bardzo dobry efekt, a wystarczy jakis metr przewodu, przekaznik mini (ktory nawet moze wejdzie w lampe) za 2 PLN i pare zlaczek. Patent w razie co pozostanie do lampy z Larssona lub innej FF.
O efektach oczywiscie poinformuje.

Pozdrawiam,

M5Q

----------------------------------------------------------

Re: Usprawnienie - światło przednie
przez M5Q 18 lis 2008 13:51

M5Q napisał(a):- kabelki zasilajace zarowke sa dosc cienkie, masowy wyglada na leko juz przypalony, ze schematu nie wynika by zarowka byla zasilana poprzez przekaznik.
- sprobuje zasilic zarowke bezposrednio z okolic akumulatora (za bezpiecznikiem oczywiscie) poprzez przekaznik - w konstrukcjach typu PF 126p dawalo to bardzo dobry efekt, a wystarczy jakis metr przewodu, przekaznik mini (ktory nawet moze wejdzie w lampe) za 2 PLN i pare zlaczek. Patent w razie co pozostanie do lampy z Larssona lub innej FF.


Proponuje lekture ponizszego linku:
http://www.vwgolf.pl/?page_id=69
Nic dziwnego ze Sevenka nie ma przekaznikow, skoro rownoletnia konstrukcja VW rowniez jest ich pozbawiona. Efekty w VW obiecujace, w moto musi byc podobnie.
Montaz w Sevence bedzie duzo prostszy, lece poszukac przekaznikow w rozmiarze mini... Jak nie znajde na miescie, to na Allegro jest cos takiego:
http://www.allegro.pl/item485737828_prz ... urowy.html

Pozdrawiam,

M5Q
M5Q

----------------------------------------------------------

Re: Usprawnienie - światło przednie
przez lesor 18 lis 2008 18:44

lopuch napisał(a):Ta jest niby dwu palnikowa
http://allegro.pl/item479442542_zestaw_ ... gen_4.html
Tylko jak to w rzeczywistosci będzie latać

Taki trochę badziewiak. Palnik z dodatkową żarówką. W sumie to i kwota nieprzerażająca, jakby zapłacić za dobre dwie żarówki.
Spróbuj - będziesz testerem.
Z pewnością będzie lepiej oświetlać drogę niż na zwykłej h4 z tesko.

Tymi układami żyroskopowymi, o których pisał M5Q (przy okazji: jak się zwracać? "Empięćku" ?) - to ja bym się nie bardzo nimi przejmował. Każda lampa motocyklowa oślepia. Większość jest źle ustawiona (za bardzo uniesiona) i w każdej na wybojach snop światła się podnosi.
Jeśli uzyskasz z zestawu lampa - palnik hid
prawidłowy trapez oraz
ustawisz pochylenie lampy tak, aby dolna linia trapezu była na odległości (ZTCP, trzeba zajrzeć do przepisów) 50m
to jest wszystko zgodnie z przepisami i sztuką [pomijam, że nie ma homologacji].
lopuch napisał(a):Zastanawiam się czy byłaby duża różnica miedzy lampą z sf a taką :
http://allegro.pl/item482418536_lampa_p ... et_kz.html

Odczuwalna. Przede wszystkim nowa. I konstrukcja inna i odbłyśnik nowy a nie zmatowiały.
lopuch napisał(a):Rozważam jeszcze 2 halogeny - pożyjemy zobaczymy co sf bedzie miała do wiosny

Znaczy od horneta czy dwie oddzielne "stritfajter" ?
lopuch napisał(a):a niby "lenio" jestes
Masz już tego wariorra ?

Lenio jest od czegoś innego. Od półstopki.
Najpierw muszę sprzedać trzynastkę, potem zakup.

Przypomniało mi się, że kiedyś ktoś mi mówił, żeby płukać reflektor słoną wodą z ryżem. Sól miała rzekomo działać na rozpuszczanie syfków a ryż "piaskować". Z ryżem to wierzę, sól - nie wiem, Nina jest chemikiem.
Płukanie wodą destylowaną (demineralizowaną) ma wyeliminować ew. smugi na odbłyśniku. Ja tak płukałem swoją lampę, była ciut przykurzona. Dodatkowo odkurzaczem wyciągałem kropelki. Szło tak sobie, zwłaszcza z opróżnianiem z wody i suszeniem.
Przychodzi mi na myśl, że do płukania można żyć zwykłej wody i nabłyszczacza ze zmywarki - też smug nie zostawia.
Celem jest droga...
lesor
Leeeniooo

----------------------------------------------------------

Re: Usprawnienie - światło przednie
przez Kazik 18 lis 2008 19:39

Co do chińskich palników xenonowych wymiennych z h1,h4 etc, ostatnio straciłem za to dowód rejestracyjny (w samochodzie), ale mam reflektory soczewkowe (nie raziło bardziej niż seryjne xenony- /soczewki które mam na h1 dają o dziwo takie samo odcięcie światła jak w ksenonowych/, ale było niezgodne z prawem ). Zdemontowałem bo i tak sprzedaję na dniach samochód.
Co do samopoziomowania - zadaniem tego w większości samochodów nie jest działanie w czasie rzeczywistym, w starszych pojazdach ustawia się jedynie jednokrotnie po włączeniu świateł (żeby pan jan nie zapomniał obniżyć świateł jak ma w bagażniku 3 wory kartofli a na tylnym siedzeniu teściową), nowsze zmieniają podczas jazdy, ale to i tak trwa ileś sekund.
poza tym istnieją samochody posiadające homologację (niektóre limuzyny z lat 90tych) a nie mające samopoziomowania czy spryskiwaczy reflektorów).
W motocyklach xenony nadal są dosyć rzadkie - oślepianie przy pokonywaniu zakrętów - wiewiórki spadałyby z drzew

Nie polecam palników xenonowych h4. Miało to 2 moich znajomych i jednemu po prawidłowym ustawieniu świateł mijania - dlugie świeciły za nisko, drugiemu za wysoko. Wyjaśnieniem tego jest oczywiście tragiczna jakość wykonania (btw - cały zestaw hid w stanach można kupić już za kilka dolarów).
Co do przetwornicy - mozna ją zamontować pod bakiem - pytałem kolesia który sprzedawał sevenkę z xenonem. Co do palnika z wbudowaną niżej żarówką halogenową - nawet jeżeli to świeci tam gdzie trzeba (nikła szansa) - co zrobić gdy przepali się halogen? Trzeba kupować nowy palnik.

Co do tego czy lampa FF lepiej świeci? Obie nowe(!) powinny świecić podobnie, w takich samych granicach (niedomagania naszych starych lamp wynikają raczej ze starości/zmatowienia/etc.).

Jedynym dla mnie sensownym zamontowaniem xenona jest załozenie go w soczewce, np. w owiewce z lampą five stars (soczewka+długie).
Inną przeróbką - nielegalną (bądź co bądź każda zabawa w motocyklu z xenonem jest 'nielegalna'), ale sensowną i wykonalną , byłoby zamontowanie w kloszu FF soczewki bixenonowej, ale to już nie z tych chińskich wynalazków, tylko do normalnych palników, np. d2s.
Można by też było zastosować 2 soczewki pod kloszem (np. obok siebie), ale wtedy nie zmieściłyby się w obudowie lampy, co możnaby ominąć stosując owiewkę five stars (tą co sie zakłada na oryginalna okrągłą lampę).

Co do przekaźników to racja - w maluchu skończyło się przygasanie lampy na wolnych no i ciągłe przepalanie się przełącznika pod kierownicą )
Kazik
Junior

----------------------------------------------------------

Re: Usprawnienie - światło przednie
przez lesor 18 lis 2008 23:52

Kazik napisał(a):Inną przeróbką - nielegalną (bądź co bądź każda zabawa w motocyklu z xenonem jest 'nielegalna'), ale sensowną i wykonalną , byłoby zamontowanie w kloszu FF soczewki bixenonowej, ale to już nie z tych chińskich wynalazków, tylko do normalnych palników, np. d2s.

z tym, że nie za 100 a nawet nie za 200 złotych...

(no i jeśli w soczewce to po co w kloszu FF?)

Awatar użytkownika
mol
Senior
Senior
Posty: 133
Rejestracja: 09 lip 2008, 14:52
Motocykl: RC42
Lokalizacja: Gorzow
Kontakt:

Re: Usprawnienie - światło przednie (odkopane z keszu)

Postautor: mol » 21 lis 2008, 19:14

Fajnie ze odgrzebałes ;)
Pytanie odnosnie przekaznika - u mnie jak wlaczam swiatlo slychac jakies pstrykniecie w okolicach baku - to jak jest z tym przekaznikiem ? 8)

pozdro

M5Q
Posty: 6
Rejestracja: 10 paź 2008, 03:00
Motocykl: CB Sevenfifty
Lokalizacja: Łomianki / Warszawa

Re: Usprawnienie - światło przednie (odkopane z keszu)

Postautor: M5Q » 22 lis 2008, 02:20

Fajnie ze odgrzebałes ;)
Pytanie odnosnie przekaznika - u mnie jak wlaczam swiatlo slychac jakies pstrykniecie w okolicach baku - to jak jest z tym przekaznikiem ? 8)

pozdro
Szukaj w takim razie pod bakiem - ze schematu (1999-2000) jasno wynika, ze przekaznika(ow) do swiatel reflektora nie ma. Jesli istnieje opcja ze poprzednik zalozyl, to szukaj pudelka wielkosci zapalek (2x zapalek?), ktore pstryka przy przelaczaniu i sprawia wrazenie, ze jest polaczone z reflektorem...
BTW szukalem w temporarnych swojego opisu jak zakladalem przekazniki, ale nie znalazlem :-( Jesli ktos ma, albo wie gdzie dokladnie szukac, to prosze o info.

Pozdrawiam,

M5Q

Awatar użytkownika
Kazik
Beniamin
Beniamin
Posty: 57
Rejestracja: 19 sie 2008, 21:14
Motocykl: RC42 '99; ex RC17 '84
Lokalizacja: LU

Re: Usprawnienie - światło przednie (odkopane z keszu)

Postautor: Kazik » 22 lis 2008, 14:23

"z tym, że nie za 100 a nawet nie za 200 złotych...

(no i jeśli w soczewce to po co w kloszu FF?)"

200zł nie, ale majątek nie jest potrzebny. Używaną, sprawną soczewkę bixenonową można kupić w granicach 70zł, nowy palnik d1s - od 70zł, przetwornica używana hella 120 zł + reflektor z gładkim kloszem. Ceny aktualne z allegro, gdyby troche poczekać pewnie znalazłoby się taniej. Trzeba mieć pomysł jak to wlaściwie poskładać. Kiedyś montowaliśmy ze znajomym soczeki do zwykłych reflektorów (w samochodzie) i świeciło jak trzeba i tam gdzie trzeba. Gdybym tylko miał trochę czasu to pewnie bym się za to zabrał.

Pod gładkim kloszem dlatego że nie wystawiłbym soczewki na bezpośrednie działanie warunków atmosferycznych, a pod karbowanym kloszem zamontowanie soczewki raczej minęłoby się z celem

Awatar użytkownika
Kazik
Beniamin
Beniamin
Posty: 57
Rejestracja: 19 sie 2008, 21:14
Motocykl: RC42 '99; ex RC17 '84
Lokalizacja: LU

Re: Usprawnienie - światło przednie (odkopane z keszu)

Postautor: Kazik » 29 gru 2008, 18:26

zakupiłem lampe clear anglika (chyba od ER5 - mam nadzieję że będzie pasować) z myślą o przeróbce na bixenon. Lampa jest troche mizernej jakości, ale jeżeli się nie uda wyrzeźbić to nie będzie jej szkoda bo i cena była niewysoka.
Więc bixenon czeka w kolejce do wyrzeźbienia (zaraz za kilkoma innymi krojącymi się w głowie projektami ;) )


Wróć do „Mechanika”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości