Teoria o szerokosci tylnej opony.
- El Kriss
- stary Seveniarz
- Posty: 1038
- Rejestracja: 26 mar 2005, 10:51
- Motocykl: cb 750 i jakis inny
- Lokalizacja: Łodz
Teoria o szerokosci tylnej opony.
Moja Sevenka ma tylne koło jakby ciut szersze - 180... I często słysze pytanie : a jak to jeździ w zakrętach ??? Nie wiem, nie mam porównania. Nigdy nie jeździłem na węższej oponie. Ale z drugiej strony... Jaką oponę ma z tyłu Bandit 1200 , R1, ZX9 czy nawet FJR ? Czy producenci sportowych motocykli postanowili utrudnić jazdę po winklach ? Czy najlepszy motocykl do zakrętów powinien mieć gumy od Rometa ?
- torello
- 1966-2005
- Posty: 519
- Rejestracja: 17 lut 2005, 16:59
- Lokalizacja: Warszawa/Kazimierz Dolny
Re: Teoria o szerokosci tylnej opony.
Juz późno ale jutro sprawdze jaka ja mam opone, a swoją droga jak masz szerszą to jak mieści sie w wachacz jest tam niewiele miejsca. 

Okolice Kazimierza Dolnego nie mają przdemną tajemnic.
- Matiej
- Ujeżdżacz Kopciuszka
- Posty: 1476
- Rejestracja: 28 mar 2005, 18:26
- Motocykl: XJ 900S Diversion - krówka
- Lokalizacja: Izabelin - Niewielkie przyległości obok miasta stołecznego Warszawy
- Kontakt:
Ja mam fabryczną opone 150 i już duga. Nie wiem jaka to różnica. Fakt jest taki ze z pasażerem zawsze lepiej i głębiej sie pochyalłem nie było kołysania. Mądrzy mówią ze łożysko wahacza sie zużyło i dlatego. W 2 osoby nie ma na nim luzu i nie pływa sprzęt. Ale tak czy owak nigdy Sf nie będzie tak piknie jak fazer czy XJR w zakręty sie składać.
Ale ostanio wyliczylem ze jak schudne 10kg to sprzęt mi będzie jechał szybciej o 6km/h szybciej. WARTO!!
Ale ostanio wyliczylem ze jak schudne 10kg to sprzęt mi będzie jechał szybciej o 6km/h szybciej. WARTO!!
żyj i daj żyć innym
-
- mlody Seveniarz
- Posty: 181
- Rejestracja: 09 lut 2005, 23:30
- Lokalizacja: Czersk/Posen
Re: Teoria o szerokosci tylnej opony.
A jaka moc maja podane przez Ciebie motocykle? Szersza opone zaklada sie albo po to by moc przeniesc wieksza moc ,albo dla ladniejszego wygladu. Te motocykle maja dlatego szersza opone-zeby wlasnie ta moc generowana przez silnik przeniesc na asfalt.Inzynierowie Hondy stwierdzili ze dla przeniesienia napedu w SF wystarczy opona 150mm, wiec po co kombinowac? Aby zalozyc szersza opone(nawet 160mm) trzeba zmieniac felge. Zwieksza sie opory ruchu, polepszy wyglad-nic wiecej.Jaką oponę ma z tyłu Bandit 1200 , R1, ZX9 czy nawet FJR ?
-
- mlody Seveniarz
- Posty: 181
- Rejestracja: 09 lut 2005, 23:30
- Lokalizacja: Czersk/Posen
Jak sie uprzesz, to nawet opone od Stara na rowerowa felge wrzucisz. Bandit ma opone 160 i pol cala szersza felge(bodajze 4,5 w SF a 5 w GSF), mysle ze z jakiegos powodu. Kupujac opone na tyl kombinowalismy zeby wrzucic opone 160, ale koles powiedzial ze nie bardzo -bo felga jest po prostu na taka opone za waska.Do 160 felgi nie trzeba zmieniać, ale i tak taka opona się nie zmieści u nas.
ADI
-
- Mistrz Parkietów
- Posty: 616
- Rejestracja: 13 mar 2005, 16:50
- Motocykl: CB750LTD
- Lokalizacja: Warszawa
To co ja mam powiedzieć jak mam 120. Poprzednia była 130 i obie wysoki profil. I mimo to jakoś się lata. Ale czy tak szerokie opony /170-190/ zapewniają dostateczny nacisk w punkcie styku a tym samym przyczepność, nie wiem. One są chyba robione z trochę innej mieszanki gumowej bo jak się przyjżeć to zawsze na nich są frędzle. Czyli jakby były bardziej miękkie. Poza tym coraz popularniejsze robią się opony radialne co w przypadku motocykli jeszcze 3-4 lata było nie do pomyślenia. Obecnie radialne stają się standardem i być może dlatego lepiej się trzymają drogi. Ale to wszystko może, bo tak naprawdę to nie wiem.
Prawdziwe życie zaczyna się po 50-tce.
rura-bomber
rura-bomber
- El Kriss
- stary Seveniarz
- Posty: 1038
- Rejestracja: 26 mar 2005, 10:51
- Motocykl: cb 750 i jakis inny
- Lokalizacja: Łodz
Żeby było jasne - ja mam inna felgę, od CBR-ki. Taki juz moto kupiłem. Ale w przywołując porównanie z Banditem 1200 chodziło mi o pewien tok logiczny. No jeżeli taka opona nie byłaby dobra na zakrętach, to czy producent ryzykowałby jej seryjny montaż w modelach z większą moca ?
Czyli zmierzam do teorii - nie tyle szerokosć opony ma wpływ na jazdę w zakręcie co jej profil - czyli jak to pisze Zbigu - punkt styku.
Czyli zmierzam do teorii - nie tyle szerokosć opony ma wpływ na jazdę w zakręcie co jej profil - czyli jak to pisze Zbigu - punkt styku.
-
- Beniamin
- Posty: 64
- Rejestracja: 27 kwie 2005, 20:03
- Lokalizacja: Łódź
-
- Mistrz Parkietów
- Posty: 616
- Rejestracja: 13 mar 2005, 16:50
- Motocykl: CB750LTD
- Lokalizacja: Warszawa
Oczywiście El Kriss że te szerokie kapcie w kształcie trójkąta zdecydowanie lepiej trzymają się drogi na winklach bo właśnie po to je wymyślono. Jednocześnie mały punkt styku przy jeżdzie na wprost zmniejsza opory. Zobacz jak daleko w kierunku felgi jest przesunięta krawędź przejścia z bieżnika na bok opony, którego praktycznie nie ma. Sam będę musiał kiedyś przejść na takie chociaż moje moto na takich będzie wyglądało co najmniej cipowato. Stary typ opony zamykam bezproblemowo przy niewielkich przechyłach, a takiego laczka jak mówisz to dopiero sztuka i odwaga zamknąć.
Prawdziwe życie zaczyna się po 50-tce.
rura-bomber
rura-bomber
-
- (ex SF)
- Posty: 169
- Rejestracja: 10 lut 2005, 15:24
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontakt:
to tak samo jak do maluchów zakładają koła 13" i laczem 175. wygląda niby ladniej ale jechac nie chce. a teraz w drugą strone. wez BMKe z moca ze 200KM i gumke 155. nawet nie ruszysz bo nie ma powierzchni do przeniesienia mocy. dla tego tez jak koledzy zauważyli tsza wszystko z głowa bo R1 na 150 nie dokonca sie sprawdzi a SF na 190 srednio pojedzie a i swoje spali 

-
- Mistrz Parkietów
- Posty: 616
- Rejestracja: 13 mar 2005, 16:50
- Motocykl: CB750LTD
- Lokalizacja: Warszawa
O to to. A może jeszcze do wskaźnika mocy dodać wagę sprzęta i uzyskamy jakiś konsensus. Może nie dokładnie wagę ale nacisk na oś. To chyba wszystko musi iść w parze. SF ma raczej lekką pupkę, za to ciężki przód. W innych motocyklach te proporcje są trochę inne. Tak mi się wydaje.
Prawdziwe życie zaczyna się po 50-tce.
rura-bomber
rura-bomber
- lesor
- (ex SF)
- Posty: 1999
- Rejestracja: 12 lut 2005, 22:26
- Motocykl: [ex] SF94 + SF93
- Lokalizacja: archiwum
Temat się przewinął na preclach:
http://42.pl/url/cG1
zatem ja zostaję przy mojej 150 a jak będę chciał mieć 180 to muszę kupić FuJaRę.
http://42.pl/url/cG1
zatem ja zostaję przy mojej 150 a jak będę chciał mieć 180 to muszę kupić FuJaRę.
Każde pokolenie ma własny czas
Każde pokolenie chce zmienić świat
Każde pokolenie odejdzie w cień
A nasze - nie
Każde pokolenie chce zmienić świat
Każde pokolenie odejdzie w cień
A nasze - nie
-
- stary Seveniarz
- Posty: 369
- Rejestracja: 08 maja 2005, 20:10
- Motocykl: SV 650 '2002
- Lokalizacja: Łódź
-
- Mistrz Parkietów
- Posty: 616
- Rejestracja: 13 mar 2005, 16:50
- Motocykl: CB750LTD
- Lokalizacja: Warszawa
El Krissie właśnie jestem po badaniach. Do tej pory używałem 120-130/90 wysoki profil bo stary sprzęt, sam widziałeś. Teraz zrobiłem pomiary i się okazało że przechodzę na 150/70 bo wsokość jest taka sama a szerokość raptem 7mm więcej i wchodzi w wachacz. Zaszczepiłeś mi temat i rozwiązał się problem z doborem laczków. Dzięki.
Prawdziwe życie zaczyna się po 50-tce.
rura-bomber
rura-bomber
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości