chłodzenie sevenki
chłodzenie sevenki
Pozdrawiam wszystkich miłośników sevenek do których mam pytanie. Dotychczas użytkowałem moto chłodzone cieczą - aktualnie Kawa ZXR 750. Planuję przesadke na cos bardziej turystycznego - CB bardzo mi odpowiada. Ale w związku z tym chłodzeniem mam pytanie. Czy w czasie konieczności stania w miejskich (i nie tylko) korkach nie ma problemu z przegrzewaniem sie silnika. Samo chłodzenie olejem chyba nie wystarcza?
- dofo
- powsinoga
- Posty: 1849
- Rejestracja: 09 lut 2005, 18:20
- Motocykl: SevenFifty '92
- Lokalizacja: Czerwieńsk / Berlin
- Kontakt:
-
- mlody Seveniarz
- Posty: 175
- Rejestracja: 24 sie 2006, 12:38
- Lokalizacja: Grodzisk Maz.
- El Kriss
- stary Seveniarz
- Posty: 1038
- Rejestracja: 26 mar 2005, 10:51
- Motocykl: cb 750 i jakis inny
- Lokalizacja: Łodz
- dofo
- powsinoga
- Posty: 1849
- Rejestracja: 09 lut 2005, 18:20
- Motocykl: SevenFifty '92
- Lokalizacja: Czerwieńsk / Berlin
- Kontakt:
- dofo
- powsinoga
- Posty: 1849
- Rejestracja: 09 lut 2005, 18:20
- Motocykl: SevenFifty '92
- Lokalizacja: Czerwieńsk / Berlin
- Kontakt:
Z tego co mi wiadomo to jest druga najgorsza rzecz jaka mozna w tej sytuacji zrobic. Wylaczasz silnik i olej nie jest juz pompowany do chlodnicy. Oprocz tego maszyna stoi czyli brak aktywnego chlodzenia powietrzem. To juz chyba lepiej stanac w miejscu i na jalowym biegu pozwolic pochodzic, tudziec odbic gdzies w bok i przegonic maszyne pod wiatr.sevenke trzeba zgasic
- iceq
- stary Seveniarz
- Posty: 504
- Rejestracja: 30 maja 2006, 16:56
- Motocykl: CB1300 VFR1200F k1200gt JUNAK
- Lokalizacja: Sieradz-Lodz
- Kontakt:
Zwłaszcza cos takiego pomaga. Znane jest to zwlaszcza tym co maja motongi z duza iloscia konikow.tudziec odbic gdzies w bok i przegonic maszyne pod wiatr.
Pozdro
tylko mięczaki jedzą miód, twardziele żują pszczoły ....
http://www.bikepics.com/members/iceq/
http://www.bikepics.com/members/iceq/
- dofo
- powsinoga
- Posty: 1849
- Rejestracja: 09 lut 2005, 18:20
- Motocykl: SevenFifty '92
- Lokalizacja: Czerwieńsk / Berlin
- Kontakt:
- iceq
- stary Seveniarz
- Posty: 504
- Rejestracja: 30 maja 2006, 16:56
- Motocykl: CB1300 VFR1200F k1200gt JUNAK
- Lokalizacja: Sieradz-Lodz
- Kontakt:
Hmmm dalszego zagrzania pewnikiem nie bo i skad ma sie cieplo brac jak gasi sie jego zrodelko ciepelka. Roznica jest taka ze sa pewne elementy w silniku, ktorym nagly wzrost temperatury nie szkodzi ale sa i takie ktore moga miec z tym problem. O ile zgasisz silnik rozgrzany jak diabli to nagle elementy ktore sa diabelnie nagrzane np tlok i gladz cylindra od ktorych w normalnych warunkach odbierana jest temeperatura poprzez elementy chlodniejsze (powierzchnia zewnetrzna cylindrow i uklad chlodzenia wodny czy olejowy) zaczynaja ta temperature propagowac na caly silnik. I sie zaczyna. Dostaje uszczelka pod glowica, dostaje czynnik chlodzacy, dostaja w zadek elementy uszczelniajace. A jak sadzisz co najszybciej konczy turbiny w silnikach samochodowych??zgaszanie silnika nie spowoduje jego dalszego zagrzania
Ano wlasnie wylaczenie rozgrzanego silnika. Kazdy kto smiga autkami z turbina wie zeby dlugo turbina zyla trza ja najpierw wychłoodzic. Tak samo jest z silnikiem motocyklowym. Jak dobrze podgrzejesz silniczek to olej az wrze w srodku. Jak masz ochote to rozgrzej porzadnie silnik. Podepnij czujnik temeperatury i zgas silnik. Zobaczysz jak temepratura podskoczy na czujniku. Hehehehhe. Jedyna sluszna metoda to wychlodzenie poprzez odebranie ciepla. Trza poprostu szybko smignac. NIE POLEWAC ZIMNA WODA!!!!

tylko mięczaki jedzą miód, twardziele żują pszczoły ....
http://www.bikepics.com/members/iceq/
http://www.bikepics.com/members/iceq/
-
- mlody Seveniarz
- Posty: 175
- Rejestracja: 24 sie 2006, 12:38
- Lokalizacja: Grodzisk Maz.
Z turbinka to troche minales sie z prawda. Nie chodzi o to zeby ja wychlodzic tylko o to zeby dac jej wyhamowac bedac caly czas smarowana. Jezeli jedziemy dynamicznie i od razu zgasimy silnik to turbinka jeszcze przez jakis czas kreci sie (bardzo szybko!) a smarowania olejem z silnika ni ma, bo pompa oleju stoi. W tym caly pic. W motocyklu jak go wylaczysz to konczy sie wszelkie tarcie. Nie bede sie jednak upieral czy silnik dostanie po dupie jak sie go zgasi czy nie. Moim zdaniem nie.
H.A.Z.E.L.L.
Hydraulic Artificial Zealous Exploration and Learning Lifeform
Hydraulic Artificial Zealous Exploration and Learning Lifeform
- ZibiFire
- stary Seveniarz
- Posty: 864
- Rejestracja: 04 sty 2006, 21:54
- Motocykl: ex RC 42 '94
- Lokalizacja: Warszawa "koło"
Trza skończyć z tym grzaniem i turbinkami.
Podsumowując:
1. Sevenka grzeje się jak cholera ale tylko właściciel wie czy jest wystarczająco "gorąca". Moja jest zawsze i dlatego zembiska widać mi zawsze jak z niej zsiadam - taka jest gorąca ta azjatka.
2. Turbinka...........a i owszem, ale w lateksie a nie w zwykłej gumie.
ZibiFire
Iceq - tobie to tylko wódka i "turbinki" w głowie
Podsumowując:
1. Sevenka grzeje się jak cholera ale tylko właściciel wie czy jest wystarczająco "gorąca". Moja jest zawsze i dlatego zembiska widać mi zawsze jak z niej zsiadam - taka jest gorąca ta azjatka.
2. Turbinka...........a i owszem, ale w lateksie a nie w zwykłej gumie.
ZibiFire
Iceq - tobie to tylko wódka i "turbinki" w głowie

....Always Look On The Bright Side Of Live.........
- iceq
- stary Seveniarz
- Posty: 504
- Rejestracja: 30 maja 2006, 16:56
- Motocykl: CB1300 VFR1200F k1200gt JUNAK
- Lokalizacja: Sieradz-Lodz
- Kontakt:
Ja tez lubie azjatki. Jaiis taki urok maja osobisty. Hehehehe. Milo kamrata spotkac i azjatkowego fana.taka jest gorąca ta azjatka.
Turbinka w lateksie2. Turbinka...........a i owszem, ale w lateksie a nie w zwykłej gumie.
ZibiFire
Iceq - tobie to tylko wódka i "turbinki" w głowie


A co do wódeczki i turbinek to sprostuje: zapomniales dodać jeszcze dziewczynki (tylko takie wieksze w stosownym wieku). I w odwrotnej kolejności: dziewczynki turbinki i wodeczka.
Pozdro
P.S. A przy turbinkach pracuje, tylko takich wiekszych co waża kilka ton.
tylko mięczaki jedzą miód, twardziele żują pszczoły ....
http://www.bikepics.com/members/iceq/
http://www.bikepics.com/members/iceq/
Turbinka może się kręcić bo ma zawór upustowy (zazwyczaj, lub inne zabezpieczenie tudzież regulator), natomiast problemem jest brak krążenia oleju, turbina jest bardzo gorąca, olej przestaje krążyć przegrzewa się w turbinie, ulega zwęgleniu a poza tym zdarza się że ze względu na brak odbioru ciepła oś turbiny ulega wykrzywieniu:P pozdro od przyszłego właćciciela cbka:)
-
- stary Seveniarz
- Posty: 255
- Rejestracja: 09 cze 2006, 22:25
- Lokalizacja: Warszawa
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości