Przełożenia

Serwisówki, mechanika, technika, akcesoria - czyli wszystko związane z sevenką w warsztacie
badek
Beniamin
Beniamin
Posty: 52
Rejestracja: 21 wrz 2005, 14:19
Lokalizacja: Porąbka k/Bielska Białej

Postautor: badek » 22 cze 2006, 08:03

Nie rozumie tego ..... tzn. że jak chłopak jest nowy to ma przytakiwać, za przeproszeniem bredniom ? Dlatego że powiedział to starszy forumowisz i to jest święte ?

chojrak
mlody Seveniarz
mlody Seveniarz
Posty: 189
Rejestracja: 05 lut 2006, 19:49
Motocykl: cb 1300
Lokalizacja: 3miasto
Kontakt:

Postautor: chojrak » 22 cze 2006, 08:31

bijcie sie :) :) :) :mrgreen:

Darek cb750
Junior
Junior
Posty: 17
Rejestracja: 09 cze 2006, 11:00
Lokalizacja: Bielsko-Biala

Postautor: Darek cb750 » 22 cze 2006, 08:33

[quote] Lesor napisał :I na koniec mało grzeczna ale świadoma uwaga: swoją wypowiedzią może i zwróciłeś na siebie uwagę, zaistniałeś, ale wjazdy na jednego z najstarszych (choć już nieobecnego) forumowiczów nie przysporzą Ci większej sympatii.


Ależ ja nie miałem żadnego zamiaru najeżdzać na jakiegoś forumowicza .
Post napisałem ponieważ denerwuje mnie jak ktoś pisze na temat ,a ktos cie zjebie i jeszcze napisze g**no warte informacje ktore puzniej przeczyta nie jeden forumowicz :twisted:

Nic sie w temacie nie wypowiedziałeś a wepchaleś swoje trzy grosze

Awatar użytkownika
lesor
(ex SF)
Posty: 1999
Rejestracja: 12 lut 2005, 22:26
Motocykl: [ex] SF94 + SF93
Lokalizacja: archiwum

Postautor: lesor » 22 cze 2006, 09:09

Nie rozumie tego ..... tzn. że jak chłopak jest nowy to ma przytakiwać, za przeproszeniem bredniom ? Dlatego że powiedział to starszy forumowisz i to jest święte ?
Nie.

Nie pamiętam tych zagadnień fizyki aby zabierać głos.
Nigdzie nie uznałem racji Zbiga.
Jeśli już mam zabrać głos w tym temacie, to przychyliłbym się do Twojej teorii.
Nie przyjeżdżasz na spotkania, więc nie możesz wiedzieć, że ta wypowiedź Zbiga była komentowana. I dobrze, że przedstawiłeś swoją wykładnię w przekonywującej formie. :)
Lesor napisał :I na koniec mało grzeczna ale świadoma uwaga: swoją wypowiedzią może i zwróciłeś na siebie uwagę, zaistniałeś, ale wjazdy na jednego z najstarszych (choć już nieobecnego) forumowiczów nie przysporzą Ci większej sympatii.

Ależ ja nie miałem żadnego zamiaru najeżdzać na jakiegoś forumowicza .
Post napisałem ponieważ denerwuje mnie jak ktoś pisze na temat ,a ktos cie zjebie i jeszcze napisze g**no warte informacje ktore puzniej przeczyta nie jeden forumowicz :twisted:

Nic sie w temacie nie wypowiedziałeś a wepchaleś swoje trzy grosze
Kolego, Ty też nic nie wniosłeś DO TEMATU. Zacytowałeś stronę elaboratów i jedynie jak ująłeś w pierwszym zdaniu, "wywnioskowałeś".

Ja się uczepiłem w szczególności zdania:
" Wiec proponuje wiecej nie wytykać palcem panie Zbig na drógą osobe ktora wypowiada sie mądrze i z głową tylko wrocic do klasy pierwszej chodzby zawodówki i sie dokształcić".
Waląc byki kierujesz kogoś, kogo nie znasz do szkoły, że o zmianie przydomku (czyli forumowego imienia) nie wspomnę.
Każde pokolenie ma własny czas
Każde pokolenie chce zmienić świat
Każde pokolenie odejdzie w cień
A nasze - nie

Awatar użytkownika
dofo
powsinoga
Posty: 1849
Rejestracja: 09 lut 2005, 18:20
Motocykl: SevenFifty '92
Lokalizacja: Czerwieńsk / Berlin
Kontakt:

Postautor: dofo » 22 cze 2006, 09:40

puzniej
Obrazek

badek
Beniamin
Beniamin
Posty: 52
Rejestracja: 21 wrz 2005, 14:19
Lokalizacja: Porąbka k/Bielska Białej

Postautor: badek » 22 cze 2006, 11:02

Dobra ..... idziemy się napic piwa bo jest tak gorąco że nie da się wytrzymac a tym bardziej myslec o mechanice :D

e2rd
stary Seveniarz
Posty: 255
Rejestracja: 09 cze 2006, 22:25
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: e2rd » 22 cze 2006, 11:07

a już robiło się interesująco i z przekąsem (SĄ JAKIEŚ BŁĘDY ????)
a prawda jest taka że w realu :spotkanie: przy :piwo: wszystko byście sobie wytłumaczyli :klotnia: :katana: :kopy: :boks: :3m_sie: :sex:
e2rd :twisted:
Gmina RULZ !!!

Awatar użytkownika
lesor
(ex SF)
Posty: 1999
Rejestracja: 12 lut 2005, 22:26
Motocykl: [ex] SF94 + SF93
Lokalizacja: archiwum

Postautor: lesor » 22 cze 2006, 13:27

a już robiło się interesująco i z przekąsem
niedoczekanie :P
prawda jest taka że w realu :spotkanie: przy :piwo: wszystko byście sobie wytłumaczyli :klotnia: :katana: :kopy: :boks: :3m_sie: :sex:

oczywiście, warto zjawic się u Krissa:
"lesorówki łyk :jabol:
i zniknie każdy zgrzyt" :3m_sie:
Każde pokolenie ma własny czas
Każde pokolenie chce zmienić świat
Każde pokolenie odejdzie w cień
A nasze - nie

Awatar użytkownika
Matiej
Ujeżdżacz Kopciuszka
Posty: 1476
Rejestracja: 28 mar 2005, 18:26
Motocykl: XJ 900S Diversion - krówka
Lokalizacja: Izabelin - Niewielkie przyległości obok miasta stołecznego Warszawy
Kontakt:

Postautor: Matiej » 22 cze 2006, 13:43

Ja wam spłenuje temat. NIe ma co bawić sie w zębatki. Yamo wymienił filtr powietrza i mu z 4 na gume idzie.
żyj i daj żyć innym

badek
Beniamin
Beniamin
Posty: 52
Rejestracja: 21 wrz 2005, 14:19
Lokalizacja: Porąbka k/Bielska Białej

Postautor: badek » 22 cze 2006, 15:26

Ok. dzięki użyczeniu na chwilkę konta Badka dorzucę trochę do tej burzliwej dyskusji


Posługuje się nickiem Pipcyk, i głównie urzęduje na Forum Motocyklistów Świata, z resztą Zbychu z tego forum mnie zna.

Ok. więc tak.
Wzór na moc efektywną jest dostępny w każdej książce dotyczącej silników spalinowych.
Jest to wzór- prosty iloraz momentu obrotowego i obrotów
Jeżeli mówimy o mocy maksymalnej to nie ma nic do tego maksymalny moment obrotowy, interesuje nas tylko i wyłącznie moment jaki występuje przy tych obrotach
Kształt krzywej przebiegu momentu nie ma znaczenia.

Wykres mocy to złożenie dwóch funkcji- liniowej obrotów i krzywej momentu obrotowego który zależy głównie od ciśnienia użytecznego Pe i pojemności silnika

Jeżeli wykres momentu obrotowego będzie miał płaski przebieg ( niskoobrotowe silniki stacjonarne, duże turbodoładowane silniki diesla itp. ) to przebieg krzywej mocy efektywnej będzie liniowy ( rosnący ) i często nie będzie miał charakterystycznego maksimum, po prostu będzie się urywał ze względu na ograniczenie obrotów przez osprzęt ( względy wytrzymałości materiałów) patrz silniki ciężarówek, silniki okrętowe.
W silnikach szybkobieżnych benzynowych gdzie moment obrotowy ma swoje wyraźne maksimum , krzywa jest nie jest już zbliżona do prostej tylko jest bardziej garbata, szybko rośnie na początku, największy garbik będzie przy max momencie Obr, potem zaczyna wolniej rosnąć, osiąga swoje maksimum a potem spada. Przyrost obrotów nie jest w stanie skompensować bardzo szybkiego spadku momentu

Tak więc moment i prędkość obrotowa to dwa niezależne czynniki mające bezpośredni wpływ na moc czyli wynik tego iloczynu.
Nie można powiedzieć że coś jest mniej ważne. Oba czynniki sa ważne

Tak więc jeżeli chcemy uzyskać moc jak największą powinniśmy mieć jak największy moment przy jak najwyższych obrotach koniec i kropka.

Pięknie to widać w sporcie
Moment obrotowy zależy głównie od ciśnienia użytecznego Pe oraz pojemności
Jeżeli mamy ograniczenia pojemnościowe, nie możemy bez końca zwiększać Pe – główny wpływ stopnia sprzęgania , sprawności napełnienia itp. musimy dany moment osiągnąć przy jak największych obrotach.
Tak wiec nie jest to widzimisie konstruktorów że silniki sportowe kręcą się kilkanaście tysięcy obrotów, tylko po prostu nie ma innego wyjścia żeby uzyskać większa moc.


A co najlepsze w tej dyskusji że każdy ma trochę racji, ktoś kto twierdzi ze trzeba zwiększyć moment żeby uzyskać większa moc ma racje, ten kto twierdzi że trzeba uzyskać większe obroty żeby zwiększyć moc też ma racje.

Na prawdę nie ma się o co kłócić

pozdro

Pipcyk

chojrak
mlody Seveniarz
mlody Seveniarz
Posty: 189
Rejestracja: 05 lut 2006, 19:49
Motocykl: cb 1300
Lokalizacja: 3miasto
Kontakt:

Postautor: chojrak » 23 cze 2006, 00:41

a tak ogolnie to jakie sa orginalne przelozenia w SF i czy to duzo wplywa na spalanie paliwa ????

Awatar użytkownika
skomo
1959-2008
Posty: 332
Rejestracja: 03 kwie 2006, 09:36
Lokalizacja: Warszawa - Stara Miłosna

Postautor: skomo » 23 cze 2006, 10:08

Witam ,
nie znam Badka , nie znam e2rd ale znam Zbiga. Wszyscy panowie macie rację, i Zbigowi się dostało za niefortunne sformuowania słowne - Zbigu wie o co chodzi ale nie potrafił przelać tego na papier i zapewniam Badka i e2rd, że Zbigu naprawił więcej silników motocyklowych niż macie razem włosów na głowie.
serdeczne pozdrowienia dla wszystkich w sporze
najważniejszy w moto jest dobry wydech

Awatar użytkownika
Matiej
Ujeżdżacz Kopciuszka
Posty: 1476
Rejestracja: 28 mar 2005, 18:26
Motocykl: XJ 900S Diversion - krówka
Lokalizacja: Izabelin - Niewielkie przyległości obok miasta stołecznego Warszawy
Kontakt:

Postautor: Matiej » 23 cze 2006, 10:16

Myśle ze nie ma się co spierać. I tak wystarczy zmienić filtr powietrza i świece i będzie ok. Nawte zęby na zębatce sie poukładają dobrze
żyj i daj żyć innym

Awatar użytkownika
skomo
1959-2008
Posty: 332
Rejestracja: 03 kwie 2006, 09:36
Lokalizacja: Warszawa - Stara Miłosna

Postautor: skomo » 23 cze 2006, 10:18

aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa zapomniałem dodać , że jestem mgr inż. mechanik silników samochodowych po PW i Universytecie w Illinois ale Pipcyk to Was Panowie wszystkich pojechał sprawiedliwie. Po chuj to się kłócić na ekranie kompa - trza do El Krissa przybyć i po piwku wypić.

pozdrofka
najważniejszy w moto jest dobry wydech

Awatar użytkownika
lesor
(ex SF)
Posty: 1999
Rejestracja: 12 lut 2005, 22:26
Motocykl: [ex] SF94 + SF93
Lokalizacja: archiwum

Postautor: lesor » 23 cze 2006, 11:10

jestem mgr inż. mechanik silników samochodowych po PW i Universytecie w Illinois
phi, a do kibla i tak latać musisz :odlac:

:lol: :lol: :lol:
Każde pokolenie ma własny czas
Każde pokolenie chce zmienić świat
Każde pokolenie odejdzie w cień
A nasze - nie

Awatar użytkownika
skomo
1959-2008
Posty: 332
Rejestracja: 03 kwie 2006, 09:36
Lokalizacja: Warszawa - Stara Miłosna

Postautor: skomo » 23 cze 2006, 11:48

Lesiu, pewno, że muszę jak się piwka nażłopię

a jak nie śmierdzi w kiblu zbytnio , to i dłużej zostanę i strząchnę więcej niż trzy razy , a to już przyjemność.
najważniejszy w moto jest dobry wydech

badek
Beniamin
Beniamin
Posty: 52
Rejestracja: 21 wrz 2005, 14:19
Lokalizacja: Porąbka k/Bielska Białej

Postautor: badek » 23 cze 2006, 14:12

Zbigu naprawił więcej silników motocyklowych niż macie razem włosów na głowie.
No z tym to chyba CI nie wyszło bo mam troche włosów na głowie ... :P :P :P :P :P :P :P

http://img210.imageshack.us/my.php?image=ja0az1.jpg


:P :P :P :P

e2rd
stary Seveniarz
Posty: 255
Rejestracja: 09 cze 2006, 22:25
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: e2rd » 23 cze 2006, 16:10

Witam ,
nie znam Badka , nie znam e2rd ale znam Zbiga. Wszyscy panowie macie rację, i Zbigowi się dostało za niefortunne sformuowania słowne - Zbigu wie o co chodzi ale nie potrafił przelać tego na papier i zapewniam Badka i e2rd, że Zbigu naprawił więcej silników motocyklowych niż macie razem włosów na głowie.
serdeczne pozdrowienia dla wszystkich w sporze
hallo hallo ja nie zajmuje strony w tym sporze bo moim zdaniem to i tak Kaczucha z bratem mają racje a wszystko to wina PO
nie znam was więc nie osądzam
ale fajnie jest jak sie mózgowcy przekrzykują na forum MNÓSTWO stron do przewijania
oby :spotkanie: było cacy reszta to ......
e2rd :twisted:
Gmina RULZ !!!


Wróć do „Mechanika”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości