Klocki hamulcowe
-
- Mistrz Parkietów
- Posty: 616
- Rejestracja: 13 mar 2005, 16:50
- Motocykl: CB750LTD
- Lokalizacja: Warszawa
Dobrze prawicie, jedne klocki skończyłem po 200km. Parę razy ostro przyhamowałem i jak zdjąłem zacisk bo piszczały to się wysypały w postaci żużlu. Nie dałem im się ułożyć i dotrzeć pełną powierzchnią, działały punktowo i musiały się spalić. Lepiej sprawdzą się w takiej sytuacji jakies ceramiki ale tarcza.....
Prawdziwe życie zaczyna się po 50-tce.
rura-bomber
rura-bomber
-
- (ex SF)
- Posty: 169
- Rejestracja: 10 lut 2005, 15:24
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontakt:
- sebi_x
- stary Seveniarz
- Posty: 313
- Rejestracja: 10 lut 2005, 08:12
- Motocykl: '92 SF+'12 CBF1000
- Lokalizacja: okolice Gdyni (Połchowo)
To może ja znów pomarudzę znów o piszczeniu. Sprawdziłem nazwę: Ferrodo - Platinium. Podobno niezłe. Tak jak mówiłem, zdjąłem je, przeszlifowałem lekuchno na płycie traserskiej papierem 500 i złożyłem. Oczywiście układają się na nowo a ja hamuję tak delikatnie, że muszę się wspomagać ostro tyłem. Ale znów już zaczęły piszczeć na dojazdach do skrzyżowań. Podobno mam wytrzymać ze 2000 km i przestaną. Podobno. Jak na razie SZLAG MNIE TRAFIA!! Obciach jak nie wiem co.
"...gdybym chciał się tam po prostu dostać, pojechałbym pociągiem..."
"Zawsze warto – żeby kiedyś nie mieć kaca
– zrobić coś, co się być może nie opłaca" (J.Kofta)
Sebi
"Zawsze warto – żeby kiedyś nie mieć kaca
– zrobić coś, co się być może nie opłaca" (J.Kofta)
Sebi
-
- Mistrz Parkietów
- Posty: 616
- Rejestracja: 13 mar 2005, 16:50
- Motocykl: CB750LTD
- Lokalizacja: Warszawa
- dofo
- powsinoga
- Posty: 1849
- Rejestracja: 09 lut 2005, 18:20
- Motocykl: SevenFifty '92
- Lokalizacja: Czerwieńsk / Berlin
- Kontakt:
Mam prosbe do Zbiga i torello (jako, ze oficjalnie przyznali sie, ze maja to za soba). Jestem w trakcie wymiany klockow hamulcowych, a zatem czeka mnie tez konserwacja zaciskow. Jako, ze rozbieralem to ja dotad tylko wzrokiem dziewczyny na plazy, prosze Was o drobny spisik co, w jakiej kolejnosci, jakim olejkiem itp powinienem zrobic, zeby nie dostac bury na nastepnym spotkaniu 
Za okazana pomoc bede ogromnie wdzieczny. Przy okazji porobie potem foty i rozwine artykul sebi'ego o zmianie klockow.

Za okazana pomoc bede ogromnie wdzieczny. Przy okazji porobie potem foty i rozwine artykul sebi'ego o zmianie klockow.
-
- Mistrz Parkietów
- Posty: 616
- Rejestracja: 13 mar 2005, 16:50
- Motocykl: CB750LTD
- Lokalizacja: Warszawa
Jak zwykle dofo żeśmy du* przyprawili uszy. Tuż przed zlotem Matiej robił zaciski w sevence którą jechałem. I jak zwykle nie zrobiliśmy fotek bo czasu już było za krótko.
Pierwsza zasada: zdejmujesz zaciski pojedyńczo po to żebyś nie musiał łapać wypadających czterech tłoków a tylko dwa. Po zdjęciu zacisku nie dotykasz już dzwigni hamulca. Przed odkręceniem zacisku od lagi odkręcasz śrubę zaślepiającą cienką prowadnicę klocków/ taki pręcik fi 4mm/ z przecięciem na duży wkrętak, a potem ową prowadnicę na klucz ampulowy. Klucz MUSI być dobrej jakości bo inaczej śrubę szlag trafi a zapieka się ona prawie zawsze. Reszta jak w Warsztacie. Przed schowaniem tłoków dobrze jest je oczyścić na błysk i posmarować smarem do tłoków. Prowadnice, szczególnie tę grubą lekko trójkątną dobrze jest posmarować smarem miedzianym. Może Matiejka ma jeszcze fotki swoich rozebranych zacisków to by je pchnął do Ciebie. Wszystko jest banalne dopóki nie wyjdzie któryś z tłoków bo jak jeden wpychasz to drugi chce wyjść i na to zwracaj uwagę po potem trzeba odpowietrzać. Tłoki muszą się dać schować do zacisku przy użyciu ramienia ok 10-15 cm. Jeżeli nie wejdą to znaczy że się przypiekły no i wtedy jest ból. Można je posmarować i próbować obrócić na smarze ale trzeba uważać żeby nie pokaleczyć tłoka. Matiejka jest już fachura w zaciskach może jeszcze coś dorzuci.
Pierwsza zasada: zdejmujesz zaciski pojedyńczo po to żebyś nie musiał łapać wypadających czterech tłoków a tylko dwa. Po zdjęciu zacisku nie dotykasz już dzwigni hamulca. Przed odkręceniem zacisku od lagi odkręcasz śrubę zaślepiającą cienką prowadnicę klocków/ taki pręcik fi 4mm/ z przecięciem na duży wkrętak, a potem ową prowadnicę na klucz ampulowy. Klucz MUSI być dobrej jakości bo inaczej śrubę szlag trafi a zapieka się ona prawie zawsze. Reszta jak w Warsztacie. Przed schowaniem tłoków dobrze jest je oczyścić na błysk i posmarować smarem do tłoków. Prowadnice, szczególnie tę grubą lekko trójkątną dobrze jest posmarować smarem miedzianym. Może Matiejka ma jeszcze fotki swoich rozebranych zacisków to by je pchnął do Ciebie. Wszystko jest banalne dopóki nie wyjdzie któryś z tłoków bo jak jeden wpychasz to drugi chce wyjść i na to zwracaj uwagę po potem trzeba odpowietrzać. Tłoki muszą się dać schować do zacisku przy użyciu ramienia ok 10-15 cm. Jeżeli nie wejdą to znaczy że się przypiekły no i wtedy jest ból. Można je posmarować i próbować obrócić na smarze ale trzeba uważać żeby nie pokaleczyć tłoka. Matiejka jest już fachura w zaciskach może jeszcze coś dorzuci.
Prawdziwe życie zaczyna się po 50-tce.
rura-bomber
rura-bomber
- dofo
- powsinoga
- Posty: 1849
- Rejestracja: 09 lut 2005, 18:20
- Motocykl: SevenFifty '92
- Lokalizacja: Czerwieńsk / Berlin
- Kontakt:
-
- Mistrz Parkietów
- Posty: 616
- Rejestracja: 13 mar 2005, 16:50
- Motocykl: CB750LTD
- Lokalizacja: Warszawa
-
- Posty: 7
- Rejestracja: 18 lip 2005, 10:25
- Lokalizacja: Starogard Gdański
- sebi_x
- stary Seveniarz
- Posty: 313
- Rejestracja: 10 lut 2005, 08:12
- Motocykl: '92 SF+'12 CBF1000
- Lokalizacja: okolice Gdyni (Połchowo)
najpierw postukaj młotkiem. Przez pobijak, ale postaraj się nie rozklepać. Wystarczy ze 3 razy w miare solidnie. Potem dopasuj dobrze solidny(twardy) srubokręt z możliwością złapania kluczem. Normalnie nie pójdzie.Solidnie dociskaj i powinno pójść. Wkrętka jest stożkowa i dość mocno siedzi w gwincie. Przede wszystkim solidne narzędzia, bo wyślizgasz rowek i pozostanie bormaszyna.
"...gdybym chciał się tam po prostu dostać, pojechałbym pociągiem..."
"Zawsze warto – żeby kiedyś nie mieć kaca
– zrobić coś, co się być może nie opłaca" (J.Kofta)
Sebi
"Zawsze warto – żeby kiedyś nie mieć kaca
– zrobić coś, co się być może nie opłaca" (J.Kofta)
Sebi
- sebi_x
- stary Seveniarz
- Posty: 313
- Rejestracja: 10 lut 2005, 08:12
- Motocykl: '92 SF+'12 CBF1000
- Lokalizacja: okolice Gdyni (Połchowo)
- lesor
- (ex SF)
- Posty: 1999
- Rejestracja: 12 lut 2005, 22:26
- Motocykl: [ex] SF94 + SF93
- Lokalizacja: archiwum
-
- Senior
- Posty: 143
- Rejestracja: 26 wrz 2005, 10:11
- Lokalizacja: Rybnik
- Kontakt:
Czolem!
Sorka, ze odgrzebuje taki stary temat, ale w sumie po co zakladac nowy
.
Ludzie polecali w tym watku klocki Nissin, bo sa oryginalnie, fabrycznie instalowane do Japonczykow. Ale podawana byla cena 140zl za komplet.
A patrzcie tu:
http://www.allegro.pl/item101877903_ory ... issin.html
Zastanawiam sie nad kupnem - co powiecie?
Pozdrawiam
Sorka, ze odgrzebuje taki stary temat, ale w sumie po co zakladac nowy

Ludzie polecali w tym watku klocki Nissin, bo sa oryginalnie, fabrycznie instalowane do Japonczykow. Ale podawana byla cena 140zl za komplet.
A patrzcie tu:
http://www.allegro.pl/item101877903_ory ... issin.html
Zastanawiam sie nad kupnem - co powiecie?
Pozdrawiam
Honda CBF 1000A '06 
Wdowiec po Hondzie CB Seven Fifty '95
Liczy się yno jazda!

Wdowiec po Hondzie CB Seven Fifty '95

Liczy się yno jazda!
- dofo
- powsinoga
- Posty: 1849
- Rejestracja: 09 lut 2005, 18:20
- Motocykl: SevenFifty '92
- Lokalizacja: Czerwieńsk / Berlin
- Kontakt:
-
- Senior
- Posty: 143
- Rejestracja: 26 wrz 2005, 10:11
- Lokalizacja: Rybnik
- Kontakt:
Czolem!
Napisalem do nich i koles mi odpisal, ze do Sevenki kosztuja 99zl za komplet.
Takze nie az tak rozowo jak myslalem
.
A ten niebieski lakier na metalu to faktycznie kupa
.
Qrde, to co mam kupic? Ferodo Platinum?
Pozdro
Napisalem do nich i koles mi odpisal, ze do Sevenki kosztuja 99zl za komplet.
Takze nie az tak rozowo jak myslalem

A ten niebieski lakier na metalu to faktycznie kupa

Qrde, to co mam kupic? Ferodo Platinum?
Pozdro
Honda CBF 1000A '06 
Wdowiec po Hondzie CB Seven Fifty '95
Liczy się yno jazda!

Wdowiec po Hondzie CB Seven Fifty '95

Liczy się yno jazda!
-
- Senior
- Posty: 143
- Rejestracja: 26 wrz 2005, 10:11
- Lokalizacja: Rybnik
- Kontakt:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości