Dwa pytania

Serwisówki, mechanika, technika, akcesoria - czyli wszystko związane z sevenką w warsztacie
slaryc
Beniamin
Beniamin
Posty: 93
Rejestracja: 27 paź 2012, 18:22
Motocykl: CB 750 Seven fifty
Lokalizacja: Ożarów Mazowiecki

Dwa pytania

Postautor: slaryc » 18 kwie 2013, 22:35

Szanowni Panowie Seveniarze mam 2 pytania w imieniu mojego kolegi - również seveniarza.Pierwsze jak zdjąć ringi zegarów z szybkami, jakoś od góry czy od dołu zdejmując kubki zegarów.Drugie pytanie brzmi - sevenka mocno szarpie mu przy wrzucaniu biegów ( zwłaszcza pierwszego ) czy trzeba to wyregulować linką sprzęgła ? Ja tego nie robiłem dlatego chcemy skorzystać z wiedzy tego forum.Dzięki za podpowiedzi :flacha:
Ostatnio zmieniony 19 kwie 2013, 12:50 przez slaryc, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
zoombie
Senior
Senior
Posty: 102
Rejestracja: 17 lut 2012, 11:04
Motocykl: Honda CB 750 seven fifty
Lokalizacja: Bełchatów

Re: Dwa pytania

Postautor: zoombie » 18 kwie 2013, 23:49

Co do zegarów to za bardzo nie pomogę. Ale jeżeli chodzi o strzelanie to raczej oczywiste że kłania się czyszczenie i synchronizacja gaźników. A jak będzie mu jeszcze czasem strzelał to zmiana stacji paliw :):)

slaryc
Beniamin
Beniamin
Posty: 93
Rejestracja: 27 paź 2012, 18:22
Motocykl: CB 750 Seven fifty
Lokalizacja: Ożarów Mazowiecki

Re: Dwa pytania

Postautor: slaryc » 19 kwie 2013, 00:07

Cześć zoombie - może źle się wyraziłem nie chodzi o strzelanie w wydech tylko o duże szarpnięcie przy wrzucaniu biegu szczególnie pierwszego mówi że wcześniej tak nie szarpało

Awatar użytkownika
watson
stary Seveniarz
Posty: 556
Rejestracja: 04 lis 2012, 11:10
Motocykl: SF, DL1000
Lokalizacja: Poznań

Re: Dwa pytania

Postautor: watson » 19 kwie 2013, 07:11

Mi się wydawało, że olej pomógł, ale teraz już sam nie wiem. Może autosugestia.

Awatar użytkownika
marcin_z
stary Seveniarz
Posty: 1174
Rejestracja: 30 sie 2010, 14:24
Motocykl: XJR1300 ; TT 1200
Lokalizacja: WPR

Re: Dwa pytania

Postautor: marcin_z » 19 kwie 2013, 07:44

Cześć zoombie - może źle się wyraziłem nie chodzi o strzelanie w wydech tylko o duże szarpnięcie przy wrzucaniu biegu szczególnie pierwszego mówi że wcześniej tak nie szarpało
Rozumiem ze wykonujesz tą czynność: sprzęgło ---> wrzucasz jedynke i tu szarpnięcie czujesz. Umnie po zmianie oleju na 10w50 znacznie sie poprawiło wrzucanie biegów. Może podkręć troche linke
Motorynka --> Honda CB750SF --> Yamaha XJR1300 --> Honda Varadero 1000XL --> Triumph tiger 1200

slaryc
Beniamin
Beniamin
Posty: 93
Rejestracja: 27 paź 2012, 18:22
Motocykl: CB 750 Seven fifty
Lokalizacja: Ożarów Mazowiecki

Re: Dwa pytania

Postautor: slaryc » 19 kwie 2013, 08:54

marcin właśnie jest tak jak mówisz :spoko: tylko czy to szarpnięcie można zmniejszyć ? np.regulując linką sprzęgła

Awatar użytkownika
szamanek5
stary Seveniarz
Posty: 513
Rejestracja: 03 gru 2011, 00:56
Motocykl: RC42 96`
Lokalizacja: Białystok

Re: Dwa pytania

Postautor: szamanek5 » 19 kwie 2013, 09:24

...kłania się czyszczenie i synchronizacja gaźników. A jak będzie mu jeszcze czasem strzelał to zmiana stacji paliw :):)
Chyba trochę pomysł od dupy strony... chyba prościej, łatwiej i taniej jest najpierw zmienić stację jeśli nie pomoże synchro...
Urodziłem się po to by jeździć na moto ! ;)

Awatar użytkownika
sebi_x
stary Seveniarz
Posty: 313
Rejestracja: 10 lut 2005, 08:12
Motocykl: '92 SF+'12 CBF1000
Lokalizacja: okolice Gdyni (Połchowo)

Re: Dwa pytania

Postautor: sebi_x » 19 kwie 2013, 12:20

Jak rozumiem - nie strzela w gaźnik ani w rurę, tylko napierdziela w skrzyni? Pewnie zwłaszcza przy wbijaniu jedynki? Po pierwsze obroty: Jak masz za wysokie wolne obroty, to jedynka wchodzi jakby miała coś urwać. Ustaw zgodnie z manualem - o ile pamiętam 1100 obr/min . Po drugie łańcuch : za luźny powoduje że wbicie biegu powoduje jego nieprzyjemnie szarpnięcie. No i ofkors zimny olej powoduje twardszą pracy skrzyni biegów.
Linki sprzęgła nie ruszaj. Ma być ustawiona tak, żeby puszczona klamka miała kilkumilimetrowy luz. Tarcze sprzegła nie mogą być podtrzymywane klamką sprzegła i napiętą linką. I tyle. Nic więcej sprzęgłem nie wyregulujesz.
"...gdybym chciał się tam po prostu dostać, pojechałbym pociągiem..."

"Zawsze warto – żeby kiedyś nie mieć kaca
– zrobić coś, co się być może nie opłaca" (J.Kofta)

Sebi

Awatar użytkownika
wiesiek3d
stary Seveniarz
Posty: 1545
Rejestracja: 04 lip 2010, 21:35
Motocykl: CBF 1000 A
Lokalizacja: Łagów

Re: Dwa pytania

Postautor: wiesiek3d » 19 kwie 2013, 19:18

Sprzęgło ma być wyregulowane wg. instrukcji, a biegi w SF chodzą twardo a szczególnie 1.
Na trzaskanie pozostałych biegów pomaga zmiana oleju i technika wrzucania biegów opisywana już na forum, inną przyczyną może być zepsute sprzęgło.
Ostatnio zmieniony 20 kwie 2013, 07:59 przez wiesiek3d, łącznie zmieniany 1 raz.
Romet Pegaz - CZ 350 - ETZ 250 - GS 500 - CB 750 SF - VFR 800 FI - GSXR 1000 - CBF 600 SA - VFR 800 FI - CB 600 HORNET S - ST 1100 - FZS 1000 -BMW K1200 GT - ZRX 1200 S -CBF 1000 A :)

slaryc
Beniamin
Beniamin
Posty: 93
Rejestracja: 27 paź 2012, 18:22
Motocykl: CB 750 Seven fifty
Lokalizacja: Ożarów Mazowiecki

Re: Dwa pytania

Postautor: slaryc » 19 kwie 2013, 19:32

Wiesiu nie chodzi o zdjęcie samych szybek tylko całego tego górnego plastyku razem z szybkami. Po szybkach zaciekła woda zostawiła ślady.Chcieliśmy to wyczyścic.

Awatar użytkownika
wiesiek3d
stary Seveniarz
Posty: 1545
Rejestracja: 04 lip 2010, 21:35
Motocykl: CBF 1000 A
Lokalizacja: Łagów

Re: Dwa pytania

Postautor: wiesiek3d » 20 kwie 2013, 07:58

Od dołu odkręcając kubki.
Romet Pegaz - CZ 350 - ETZ 250 - GS 500 - CB 750 SF - VFR 800 FI - GSXR 1000 - CBF 600 SA - VFR 800 FI - CB 600 HORNET S - ST 1100 - FZS 1000 -BMW K1200 GT - ZRX 1200 S -CBF 1000 A :)


Wróć do „Mechanika”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości