
Dwa pytania
-
- Beniamin
- Posty: 93
- Rejestracja: 27 paź 2012, 18:22
- Motocykl: CB 750 Seven fifty
- Lokalizacja: Ożarów Mazowiecki
Dwa pytania
Szanowni Panowie Seveniarze mam 2 pytania w imieniu mojego kolegi - również seveniarza.Pierwsze jak zdjąć ringi zegarów z szybkami, jakoś od góry czy od dołu zdejmując kubki zegarów.Drugie pytanie brzmi - sevenka mocno szarpie mu przy wrzucaniu biegów ( zwłaszcza pierwszego ) czy trzeba to wyregulować linką sprzęgła ? Ja tego nie robiłem dlatego chcemy skorzystać z wiedzy tego forum.Dzięki za podpowiedzi 

Ostatnio zmieniony 19 kwie 2013, 12:50 przez slaryc, łącznie zmieniany 3 razy.
- zoombie
- Senior
- Posty: 102
- Rejestracja: 17 lut 2012, 11:04
- Motocykl: Honda CB 750 seven fifty
- Lokalizacja: Bełchatów
Re: Dwa pytania
Co do zegarów to za bardzo nie pomogę. Ale jeżeli chodzi o strzelanie to raczej oczywiste że kłania się czyszczenie i synchronizacja gaźników. A jak będzie mu jeszcze czasem strzelał to zmiana stacji paliw
:)

-
- Beniamin
- Posty: 93
- Rejestracja: 27 paź 2012, 18:22
- Motocykl: CB 750 Seven fifty
- Lokalizacja: Ożarów Mazowiecki
Re: Dwa pytania
Cześć zoombie - może źle się wyraziłem nie chodzi o strzelanie w wydech tylko o duże szarpnięcie przy wrzucaniu biegu szczególnie pierwszego mówi że wcześniej tak nie szarpało
- watson
- stary Seveniarz
- Posty: 556
- Rejestracja: 04 lis 2012, 11:10
- Motocykl: SF, DL1000
- Lokalizacja: Poznań
Re: Dwa pytania
Mi się wydawało, że olej pomógł, ale teraz już sam nie wiem. Może autosugestia.
- marcin_z
- stary Seveniarz
- Posty: 1174
- Rejestracja: 30 sie 2010, 14:24
- Motocykl: XJR1300 ; TT 1200
- Lokalizacja: WPR
Re: Dwa pytania
Rozumiem ze wykonujesz tą czynność: sprzęgło ---> wrzucasz jedynke i tu szarpnięcie czujesz. Umnie po zmianie oleju na 10w50 znacznie sie poprawiło wrzucanie biegów. Może podkręć troche linkeCześć zoombie - może źle się wyraziłem nie chodzi o strzelanie w wydech tylko o duże szarpnięcie przy wrzucaniu biegu szczególnie pierwszego mówi że wcześniej tak nie szarpało
Motorynka --> Honda CB750SF --> Yamaha XJR1300 --> Honda Varadero 1000XL --> Triumph tiger 1200
-
- Beniamin
- Posty: 93
- Rejestracja: 27 paź 2012, 18:22
- Motocykl: CB 750 Seven fifty
- Lokalizacja: Ożarów Mazowiecki
Re: Dwa pytania
marcin właśnie jest tak jak mówisz
tylko czy to szarpnięcie można zmniejszyć ? np.regulując linką sprzęgła

- szamanek5
- stary Seveniarz
- Posty: 513
- Rejestracja: 03 gru 2011, 00:56
- Motocykl: RC42 96`
- Lokalizacja: Białystok
Re: Dwa pytania
Chyba trochę pomysł od dupy strony... chyba prościej, łatwiej i taniej jest najpierw zmienić stację jeśli nie pomoże synchro......kłania się czyszczenie i synchronizacja gaźników. A jak będzie mu jeszcze czasem strzelał to zmiana stacji paliw:)
Urodziłem się po to by jeździć na moto ! 

- sebi_x
- stary Seveniarz
- Posty: 313
- Rejestracja: 10 lut 2005, 08:12
- Motocykl: '92 SF+'12 CBF1000
- Lokalizacja: okolice Gdyni (Połchowo)
Re: Dwa pytania
Jak rozumiem - nie strzela w gaźnik ani w rurę, tylko napierdziela w skrzyni? Pewnie zwłaszcza przy wbijaniu jedynki? Po pierwsze obroty: Jak masz za wysokie wolne obroty, to jedynka wchodzi jakby miała coś urwać. Ustaw zgodnie z manualem - o ile pamiętam 1100 obr/min . Po drugie łańcuch : za luźny powoduje że wbicie biegu powoduje jego nieprzyjemnie szarpnięcie. No i ofkors zimny olej powoduje twardszą pracy skrzyni biegów.
Linki sprzęgła nie ruszaj. Ma być ustawiona tak, żeby puszczona klamka miała kilkumilimetrowy luz. Tarcze sprzegła nie mogą być podtrzymywane klamką sprzegła i napiętą linką. I tyle. Nic więcej sprzęgłem nie wyregulujesz.
Linki sprzęgła nie ruszaj. Ma być ustawiona tak, żeby puszczona klamka miała kilkumilimetrowy luz. Tarcze sprzegła nie mogą być podtrzymywane klamką sprzegła i napiętą linką. I tyle. Nic więcej sprzęgłem nie wyregulujesz.
"...gdybym chciał się tam po prostu dostać, pojechałbym pociągiem..."
"Zawsze warto – żeby kiedyś nie mieć kaca
– zrobić coś, co się być może nie opłaca" (J.Kofta)
Sebi
"Zawsze warto – żeby kiedyś nie mieć kaca
– zrobić coś, co się być może nie opłaca" (J.Kofta)
Sebi
- wiesiek3d
- stary Seveniarz
- Posty: 1545
- Rejestracja: 04 lip 2010, 21:35
- Motocykl: CBF 1000 A
- Lokalizacja: Łagów
Re: Dwa pytania
Sprzęgło ma być wyregulowane wg. instrukcji, a biegi w SF chodzą twardo a szczególnie 1.
Na trzaskanie pozostałych biegów pomaga zmiana oleju i technika wrzucania biegów opisywana już na forum, inną przyczyną może być zepsute sprzęgło.
Na trzaskanie pozostałych biegów pomaga zmiana oleju i technika wrzucania biegów opisywana już na forum, inną przyczyną może być zepsute sprzęgło.
Ostatnio zmieniony 20 kwie 2013, 07:59 przez wiesiek3d, łącznie zmieniany 1 raz.
Romet Pegaz - CZ 350 - ETZ 250 - GS 500 - CB 750 SF - VFR 800 FI - GSXR 1000 - CBF 600 SA - VFR 800 FI - CB 600 HORNET S - ST 1100 - FZS 1000 -BMW K1200 GT - ZRX 1200 S -CBF 1000 A 

-
- Beniamin
- Posty: 93
- Rejestracja: 27 paź 2012, 18:22
- Motocykl: CB 750 Seven fifty
- Lokalizacja: Ożarów Mazowiecki
Re: Dwa pytania
Wiesiu nie chodzi o zdjęcie samych szybek tylko całego tego górnego plastyku razem z szybkami. Po szybkach zaciekła woda zostawiła ślady.Chcieliśmy to wyczyścic.
- wiesiek3d
- stary Seveniarz
- Posty: 1545
- Rejestracja: 04 lip 2010, 21:35
- Motocykl: CBF 1000 A
- Lokalizacja: Łagów
Re: Dwa pytania
Od dołu odkręcając kubki.
Romet Pegaz - CZ 350 - ETZ 250 - GS 500 - CB 750 SF - VFR 800 FI - GSXR 1000 - CBF 600 SA - VFR 800 FI - CB 600 HORNET S - ST 1100 - FZS 1000 -BMW K1200 GT - ZRX 1200 S -CBF 1000 A 

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości