Odpowietrzenie układu hamulcowego
- szamanek5
- stary Seveniarz
- Posty: 513
- Rejestracja: 03 gru 2011, 00:56
- Motocykl: RC42 96`
- Lokalizacja: Białystok
Re: Odpowietrzenie układu hamulcowego
Też mi się tak wydawało, ale tą sugestię podsuną mi bardzo znany (bo dobry ) mechanik motocyklowy z mego miasta nijaki " Dzięcioł ". Może właśnie o to chodzi żeby pompa była zamknięta i w tej pozycji cale powietrze ma się znaleźć bezpośrednio pod nią, a po odpuszczeniu klamki wciąga je do zbiorniczka
Urodziłem się po to by jeździć na moto !
- wiesiek3d
- stary Seveniarz
- Posty: 1544
- Rejestracja: 04 lip 2010, 21:35
- Motocykl: ZRX 1200 S
- Lokalizacja: Łagów
Re: Odpowietrzenie układu hamulcowego
Hmm ,może
Romet Pegaz - CZ 350 - ETZ 250 - GS 500 - CB 750 SF - VFR 800 FI - GSXR 1000 - CBF 600 SA - VFR 800 FI - CB 600 HORNET S - ST 1100 - FZS 1000 -BMW K1200 GT - ZRX 1200 S
- szataniszcze
- Zimne to i owo ;)
- Posty: 1393
- Rejestracja: 25 paź 2011, 15:13
- Motocykl: cebula 230 kilo radości
- Lokalizacja: Pruszków
Re: Odpowietrzenie układu hamulcowego
ja zrobiłem tak i zajęło mi to 15 minut :
jak już zmieniłem przewody to:
na odkręcony odpowietrznik założyłem ciasno przeźroczysty wężyk, a z drugiej strony duża strzykawą z płynem hamulcowym. Wpompowałem towar, przez zbiorniczek wyrównawczy wyleciało najpierw powietrze, a potem płyn. Z drugiej strony tak samo. Potem klasyczne odpowietrzanie i już
jak już zmieniłem przewody to:
na odkręcony odpowietrznik założyłem ciasno przeźroczysty wężyk, a z drugiej strony duża strzykawą z płynem hamulcowym. Wpompowałem towar, przez zbiorniczek wyrównawczy wyleciało najpierw powietrze, a potem płyn. Z drugiej strony tak samo. Potem klasyczne odpowietrzanie i już
SAM SAM SAM IDZIESZ! SAM SAM!
- szamanek5
- stary Seveniarz
- Posty: 513
- Rejestracja: 03 gru 2011, 00:56
- Motocykl: RC42 96`
- Lokalizacja: Białystok
Re: Odpowietrzenie układu hamulcowego
Wiesławie... czy Ty przypadkiem nie zmieniałeś Synowi klamki hamulca ?
Bo mi taka piździaczyna wywróciła motora ;( i klamka pękła.... na szybkiego kupiłem nową w ogóle inny hamulec
Bo mi taka piździaczyna wywróciła motora ;( i klamka pękła.... na szybkiego kupiłem nową w ogóle inny hamulec
Urodziłem się po to by jeździć na moto !
- wiesiek3d
- stary Seveniarz
- Posty: 1544
- Rejestracja: 04 lip 2010, 21:35
- Motocykl: ZRX 1200 S
- Lokalizacja: Łagów
Re: Odpowietrzenie układu hamulcowego
Nie ,takie my to kupili
Ja przypuszczam że to wina przewodu, musi się mocno rozdymać
Ja przypuszczam że to wina przewodu, musi się mocno rozdymać
Romet Pegaz - CZ 350 - ETZ 250 - GS 500 - CB 750 SF - VFR 800 FI - GSXR 1000 - CBF 600 SA - VFR 800 FI - CB 600 HORNET S - ST 1100 - FZS 1000 -BMW K1200 GT - ZRX 1200 S
- szamanek5
- stary Seveniarz
- Posty: 513
- Rejestracja: 03 gru 2011, 00:56
- Motocykl: RC42 96`
- Lokalizacja: Białystok
Re: Odpowietrzenie układu hamulcowego
Panowie dzisiaj stały się jakieś jaja... Od tamtego czasu z odpowietrzaniem i całymi tymi problemami minęły 2 sezony, a klamka hamulca jak była zdechlakowata tak i była nadal...
Klocki założyłem nowe, ale miałem popękane i jakieś powichrowane sprężyny dociskające klocki (te nieszczęsne blaszki), hamulce szału nie robiły jak w zeszłym sezonie, ale przejechałem 100 km bo pogoda ładna i wiecie jak to jest jak się jeździć chce W międzyczasie zamówiłem nowe te sprężyny... Przyszły, dziś założyłem i stał się cud! Hamulec łapie przy muśnięciu klamki ! Wciśnięcie klamki na jakieś 3cm blokuje koło... Tak jak to było kiedyś!
Sam analizuje o co tu chodzi i nie za bardzo coś wymyślam sensownego, ale wygląda na to, że wcale nie chodziło tu o zapowietrzenie układu...
Klocki założyłem nowe, ale miałem popękane i jakieś powichrowane sprężyny dociskające klocki (te nieszczęsne blaszki), hamulce szału nie robiły jak w zeszłym sezonie, ale przejechałem 100 km bo pogoda ładna i wiecie jak to jest jak się jeździć chce W międzyczasie zamówiłem nowe te sprężyny... Przyszły, dziś założyłem i stał się cud! Hamulec łapie przy muśnięciu klamki ! Wciśnięcie klamki na jakieś 3cm blokuje koło... Tak jak to było kiedyś!
Sam analizuje o co tu chodzi i nie za bardzo coś wymyślam sensownego, ale wygląda na to, że wcale nie chodziło tu o zapowietrzenie układu...
Urodziłem się po to by jeździć na moto !
- Hyde
- stary Seveniarz
- Posty: 1017
- Rejestracja: 19 sty 2012, 17:07
- Motocykl: Honda Seven Fifty (2001)
- Lokalizacja: Mikołów
Re: Odpowietrzenie układu hamulcowego
Jednak chyba te nieszczęsne, niepozorne blaszki jednak nie są do końca takie niepozorne, ile dałeś za te blaszki i gdzie kupiłeś? Może wystarczyło podoginać tu i ówdzie?
- sebi_x
- stary Seveniarz
- Posty: 312
- Rejestracja: 10 lut 2005, 08:12
- Motocykl: '92 SF+'12 CBF1000
- Lokalizacja: okolice Gdyni (Połchowo)
Re: Odpowietrzenie układu hamulcowego
Pytanie:
Czy przed wymianą blaszek sprawdzałeś hamulce? Ale nie w zeszłym roku, tylko kilka dni przed?
Teoretycznie blaszki nie mają nic wspólnego z siłą hamowania. Tak kombinuję że ci może przez zimę przy nie ruszanym hamulcu układ się sam odpowietrzył grawitacyjnie. O ile dobrze pamiętam, takie odpowietrzenie było proponowane w podręczniku pt "Jeżdżę motocyklem MZ": Zalać układ i poczekać aż się sam odpowietrzy grawitacyjnie... Może to to ci się stało?
Czy przed wymianą blaszek sprawdzałeś hamulce? Ale nie w zeszłym roku, tylko kilka dni przed?
Teoretycznie blaszki nie mają nic wspólnego z siłą hamowania. Tak kombinuję że ci może przez zimę przy nie ruszanym hamulcu układ się sam odpowietrzył grawitacyjnie. O ile dobrze pamiętam, takie odpowietrzenie było proponowane w podręczniku pt "Jeżdżę motocyklem MZ": Zalać układ i poczekać aż się sam odpowietrzy grawitacyjnie... Może to to ci się stało?
"...gdybym chciał się tam po prostu dostać, pojechałbym pociągiem..."
"Zawsze warto – żeby kiedyś nie mieć kaca
– zrobić coś, co się być może nie opłaca" (J.Kofta)
Sebi
"Zawsze warto – żeby kiedyś nie mieć kaca
– zrobić coś, co się być może nie opłaca" (J.Kofta)
Sebi
- szamanek5
- stary Seveniarz
- Posty: 513
- Rejestracja: 03 gru 2011, 00:56
- Motocykl: RC42 96`
- Lokalizacja: Białystok
Re: Odpowietrzenie układu hamulcowego
Wymieniłem klocki nawet na nowe w tamtym tygodniu! i przejechałem 100km w niedzielę... był zdechły, wczoraj wymieniłem te blaszki i od razu zmiana...Pytanie:
Czy przed wymianą blaszek sprawdzałeś hamulce? Ale nie w zeszłym roku, tylko kilka dni przed??
Blaszki zamawiałem z http://www.czescihonda.motorista.pl/ po 30,75zł/szt. Podgiąć się niestety nie dało gdyż z jednej już środek się wyłamał, a w drugiej popękał.. i jakieś pogięte były jakby je klocki pościskały...
Urodziłem się po to by jeździć na moto !
-
- Senior
- Posty: 100
- Rejestracja: 12 maja 2013, 08:59
- Motocykl: CB 750 Seven Fifty
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
Re: Odpowietrzenie układu hamulcowego
Może stare powyginane blaszki powodowały nie stykanie się dociśniętego klocka na całej powierzchni? Innego zadania niż trzymanie klocków równolegle to one chyba nie mają?
- jang
- Junior
- Posty: 12
- Rejestracja: 02 sty 2020, 15:02
- Motocykl: Honda CB750 Seven-Fifty
- Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Re: Odpowietrzenie układu hamulcowego
Wymieniałem wczoraj wszystkie przewody hamulcowe na nowe w oplocie czyli układ pusty, bez płynu.
Odpowietrzałem układ zmiksowanym sposobem.
1. Płyn do zbiornika i ciągła kontrola poziomu.
2. Zacisk położony dalej od pompy - odpompowanie płynu za pomocą pompy podciśnienia (rysunek, stosuję ją od dawna do rodzinnych samochodów)
czyli luzujemy lekko odpowietrznik i pompujemy do momentu pojawienia się płynu w słoiku,
należy kontrolować poziom płynu bo to idzie dość szybko
zakręcamy odpowietrznik
3. Ta sama czynność na zacisku drugim.
4. Klamka jest prawdopodobnie miękka.
5. Odpowietrzenie samej pompy hamulcowej
Tutaj link jak to wygląda w realu (to nie mój filmik, ale u mnie wyglądało to tak samo, z tego filmu korzystałem)
https://www.youtube.com/watch?v=cTM9ojviBbE
Pompujemy klamką pełne ruchy, w zbiorniku będą się pojawiać pęcherzyki powietrza
Istotne jest ustawienie pompy, w którym powietrze będzie się wydostawało na zewnątrz
Ja skręciłem kierownicą w lewo, pompa jest położona wtedy pod lekkim kątem do poziomu, a śruba podłączenia przewodów najniżej.
Trzeba tego punktu poszukać.
Pompowałem klamką i ruszałem kierownicą w różne strony, nawet do końca w prawo dla świętego spokoju.
Klamka w końcu robi się twarda. Ta operacja zajęła mi jakieś 20 minut więc trzeba trochę cierpliwości.
6. Odpowietrzenie klasyczne zacisków czyli klamka naciśnięta, luzowanie odpowietrznika, wyciek płynu, zakręcenie odpowietrznika, puszczenie klamki.
Poniżej przedstawiłem jak ta pompa podciśnienia wygląda, zastosowane są dwa wentylki rowerowe, trójnik, strzykawka, słoik, wężyki, dwa ścięte kołki do szybkiego montażu lub jakieś inne rurki.
Odpowietrzałem układ zmiksowanym sposobem.
1. Płyn do zbiornika i ciągła kontrola poziomu.
2. Zacisk położony dalej od pompy - odpompowanie płynu za pomocą pompy podciśnienia (rysunek, stosuję ją od dawna do rodzinnych samochodów)
czyli luzujemy lekko odpowietrznik i pompujemy do momentu pojawienia się płynu w słoiku,
należy kontrolować poziom płynu bo to idzie dość szybko
zakręcamy odpowietrznik
3. Ta sama czynność na zacisku drugim.
4. Klamka jest prawdopodobnie miękka.
5. Odpowietrzenie samej pompy hamulcowej
Tutaj link jak to wygląda w realu (to nie mój filmik, ale u mnie wyglądało to tak samo, z tego filmu korzystałem)
https://www.youtube.com/watch?v=cTM9ojviBbE
Pompujemy klamką pełne ruchy, w zbiorniku będą się pojawiać pęcherzyki powietrza
Istotne jest ustawienie pompy, w którym powietrze będzie się wydostawało na zewnątrz
Ja skręciłem kierownicą w lewo, pompa jest położona wtedy pod lekkim kątem do poziomu, a śruba podłączenia przewodów najniżej.
Trzeba tego punktu poszukać.
Pompowałem klamką i ruszałem kierownicą w różne strony, nawet do końca w prawo dla świętego spokoju.
Klamka w końcu robi się twarda. Ta operacja zajęła mi jakieś 20 minut więc trzeba trochę cierpliwości.
6. Odpowietrzenie klasyczne zacisków czyli klamka naciśnięta, luzowanie odpowietrznika, wyciek płynu, zakręcenie odpowietrznika, puszczenie klamki.
Poniżej przedstawiłem jak ta pompa podciśnienia wygląda, zastosowane są dwa wentylki rowerowe, trójnik, strzykawka, słoik, wężyki, dwa ścięte kołki do szybkiego montażu lub jakieś inne rurki.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 123 gości