zdławiona wersja

Serwisówki, mechanika, technika, akcesoria - czyli wszystko związane z sevenką w warsztacie
Tomek

zdławiona wersja

Postautor: Tomek » 21 sie 2005, o 20:29

Cześć wam od niedawna jestem posiadaczem sevenki z 97 roku .
Parę dni temu byłem u kolegi który ma tez sevenkę z 99roku ,przejechałem się jego maszynką a on przejechał sie moją ,po paru sekundach mojej jazdy zdziwiłem się jakiego kopa ma jego sprzęcior na piątym biegu manetkę wykręciłem a on szedł jak na conajmniej nizszym biegu ,później kumpel mówił że sam nie był pewien ale mój sprzęt jest słabszy.Zawiodłem się ,sprawdzałem oznaczenia na gaźniku i było 66H czyli 73kM według artykułu wna tej stronce może jest zdławiona a nie jest to nigdzie zaznaczone cholera już nie wiem dodam że kumpla wersja nie jest rasoana czy coś w tym stylu i raczej ma 73 KM.
Właściciel były był 1 albo 2 włascicielem miał około 50 siątki i był to kawał chłopa, nie wiem poco mu byłaby zdławiona wersja .
Zastanawiałem się nad tym że w Niemczech jak ktoś ma pierwszy raz prawojazdy na motocykl to musi jeździć ok roku na 500cm a dopiero później może coś miec wiekszego ,a moze moze jeździć na zdławionej wersji ?
Napiszcie co o tym sądzzicie pozdrawiam Tomek

Awatar użytkownika
lesor
(ex SF)
Posty: 1998
Rejestracja: 12 lut 2005, o 21:26
Motocykl: [ex] SF94 + SF93
Lokalizacja: archiwum

Postautor: lesor » 21 sie 2005, o 21:03

a może w Briefie jest jakaś wskazówka?
A co masz w dowodzie rejestracyjnym wpisane?, bo w Polsce, na pierwszym przeglądzie spisują moc z Briefu (tudzież innej karty pojazdu)
Każde pokolenie ma własny czas
Każde pokolenie chce zmienić świat
Każde pokolenie odejdzie w cień
A nasze - nie

Awatar użytkownika
torello
1966-2005
Posty: 519
Rejestracja: 17 lut 2005, o 15:59
Lokalizacja: Warszawa/Kazimierz Dolny

Postautor: torello » 22 sie 2005, o 08:40

Lesor i cos w tym musi być bo moja chyba tez jest zdławiona, tylko gdzie ?
i jak to sprawdzić ? kto to może oddławić ?
Okolice Kazimierza Dolnego nie mają przdemną tajemnic.

Awatar użytkownika
lesor
(ex SF)
Posty: 1998
Rejestracja: 12 lut 2005, o 21:26
Motocykl: [ex] SF94 + SF93
Lokalizacja: archiwum

Postautor: lesor » 22 sie 2005, o 09:01

Spotkamy sie któregoś dnia to możemy sie pogapić albo podmienić na 5 km.
Rozkręcimy tu i owdzie...
Każde pokolenie ma własny czas
Każde pokolenie chce zmienić świat
Każde pokolenie odejdzie w cień
A nasze - nie

Awatar użytkownika
zajc
mlody Seveniarz
mlody Seveniarz
Posty: 181
Rejestracja: 9 lut 2005, o 22:30
Lokalizacja: Czersk/Posen

Postautor: zajc » 22 sie 2005, o 09:51

torello pisze:Lesor i cos w tym musi być bo moja chyba tez jest zdławiona, tylko gdzie ?
i jak to sprawdzić ? kto to może oddławić ?

Najlatwiej sprawdzic to na hamowni. Wersje japonskie maja zakladany ogranicznik do 190 km/h

Awatar użytkownika
lesor
(ex SF)
Posty: 1998
Rejestracja: 12 lut 2005, o 21:26
Motocykl: [ex] SF94 + SF93
Lokalizacja: archiwum

Postautor: lesor » 22 sie 2005, o 09:53

a gdzie ten ogranicznik jest niby?
do 190? przecież to nie ma elektroniki d/s prędkości.
Każde pokolenie ma własny czas
Każde pokolenie chce zmienić świat
Każde pokolenie odejdzie w cień
A nasze - nie

Awatar użytkownika
dofo
powsinoga
Posty: 1849
Rejestracja: 9 lut 2005, o 17:20
Motocykl: SevenFifty '92
Lokalizacja: Czerwieńsk / Berlin
Kontaktowanie:

Postautor: dofo » 22 sie 2005, o 10:07

"Standardowe" dlawienie niemieckich SF polega na wprowadzeniu specjalnych blaszek zmieniajacych przeswit kruccow ssacych (polaczenie gaznika z filtrem powietrza?). To jest jedyna modyfikacja. Wersja taka ma 34KM. Nie wiem jak to wyglada w innych krajach gdzie dlawienie moze byc inne ze wzgledu na przepisy.

Oddlawienie takiej niemieckiej SF polega na wyciagnieciu tych blaszek (uwaga - nie poniszczyc kruccow), albo kupno tych kanalow oryginalnie bez zmniejszonego przeswitu.

Awatar użytkownika
zajc
mlody Seveniarz
mlody Seveniarz
Posty: 181
Rejestracja: 9 lut 2005, o 22:30
Lokalizacja: Czersk/Posen

Postautor: zajc » 22 sie 2005, o 10:09

lesor pisze:a gdzie ten ogranicznik jest niby?
do 190? przecież to nie ma elektroniki d/s prędkości.

A mnie sie tego nie pytaj :wink: Ale taka VFR 750 RC 36 tez ma konwencjonalne rozwiazania, a blokuje sie przy 190 km/h.

Awatar użytkownika
Zbigu
Mistrz Parkietów
Posty: 616
Rejestracja: 13 mar 2005, o 15:50
Motocykl: CB750LTD
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: Zbigu » 22 sie 2005, o 14:45

dofo pisze:"Standardowe" dlawienie niemieckich SF polega na wprowadzeniu specjalnych blaszek zmieniajacych przeswit kruccow ssacych (polaczenie gaznika z filtrem powietrza?). To jest jedyna modyfikacja. Wersja taka ma 34KM. Nie wiem jak to wyglada w innych krajach gdzie dlawienie moze byc inne ze wzgledu na przepisy.

Oddlawienie takiej niemieckiej SF polega na wyciagnieciu tych blaszek (uwaga - nie poniszczyc kruccow), albo kupno tych kanalow oryginalnie bez zmniejszonego przeswitu.

Z tego co wiem jeszcze dodatkowo są zastosowane inne dysze główne paliwa. I to jest lekki problem bo trzeba zakupić oryginalne, i dodatkowo wymontować gażniki i wymienić dysze. Dla większości tylko użytkowników nie siedzących mocno w temacie raczej awykonalne.
Prawdziwe życie zaczyna się po 50-tce.
rura-bomber

Awatar użytkownika
lesor
(ex SF)
Posty: 1998
Rejestracja: 12 lut 2005, o 21:26
Motocykl: [ex] SF94 + SF93
Lokalizacja: archiwum

Postautor: lesor » 22 sie 2005, o 15:26

Zbigu ma rację, kiedyś już był tutaj ten temat poruszany,
i nawet podawałem linka do aukcji na jebaju do zestawu kastrującgo.
były tam i blaszki i dysze.
Każde pokolenie ma własny czas
Każde pokolenie chce zmienić świat
Każde pokolenie odejdzie w cień
A nasze - nie

Awatar użytkownika
lesor
(ex SF)
Posty: 1998
Rejestracja: 12 lut 2005, o 21:26
Motocykl: [ex] SF94 + SF93
Lokalizacja: archiwum

Postautor: lesor » 23 sie 2005, o 17:30

Każde pokolenie ma własny czas
Każde pokolenie chce zmienić świat
Każde pokolenie odejdzie w cień
A nasze - nie

Awatar użytkownika
emil
Seveniarz
Seveniarz
Posty: 201
Rejestracja: 26 kwie 2005, o 13:57
Lokalizacja: Nowt Dwór Mazowiecki / k.W-wy

Postautor: emil » 25 sie 2005, o 00:01

Ja mam w dowodzie moc:57. Czy to są KM czy KJ ?
Trele mele kuku!!

Awatar użytkownika
Zbigu
Mistrz Parkietów
Posty: 616
Rejestracja: 13 mar 2005, o 15:50
Motocykl: CB750LTD
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: Zbigu » 25 sie 2005, o 16:02

Jeżeli już emil to kW bo to chyba różnica.
Prawdziwe życie zaczyna się po 50-tce.

rura-bomber

Tomak
Posty: 2
Rejestracja: 24 maja 2008, o 08:50
Motocykl: Honda CB 750
Lokalizacja: Wrocław

Re: zdławiona wersja

Postautor: Tomak » 2 cze 2008, o 09:37

Cześć,

Powracam do tematu, czy ktoś to kiedyś robił i wie jak to zrobić? Mam wersję zdławioną do 37kW i chcę się tego pozbyć, czy da się to zrobić poprzez wymianę króćców i dysz czy jakieś inne rzeczy do tego dochodzą. Jeżeli macie takie informacje to pomóżcie proszę.

DZięki

Awatar użytkownika
dofo
powsinoga
Posty: 1849
Rejestracja: 9 lut 2005, o 17:20
Motocykl: SevenFifty '92
Lokalizacja: Czerwieńsk / Berlin
Kontaktowanie:

Re: zdławiona wersja

Postautor: dofo » 2 cze 2008, o 10:10

lesor pisze:Jeśli zaś chodzi o dławienie, to SevenFifty ma kryzy w króćcach ssących i inne dysze. Nic więcej. Zerknij do serwisówki.

Wciagasz kryzy, wymieniasz dysze i pewnie regulacja silnika jakas by sie przydala. Koniec.

Awatar użytkownika
piter-111
Junior
Junior
Posty: 27
Rejestracja: 29 mar 2007, o 13:32
Lokalizacja: Piotrków Kujawski

Re: zdławiona wersja

Postautor: piter-111 » 9 cze 2008, o 13:02

Witam
Miałem zdławioną wersję do 25 KW.
Odblokowanie polega na:
- wymiana dysz głównych (numery zależne od wersji gaźników i zdławienia),
- wybicie kryz zaślepiających króćce,
- ustawienie, synchronizacja gaźników.
Sposób zdławienia powinien być określony w Brief'ie, jeżeli jest niedostępny, konieczne jest zajrzenie do gaźników.

Prostszym rozwiązaniem jest zakupienie niezablokowanych gaźników ;)
Po odblokowaniu Honda odżyła....oddycha pełną piersią... :lol:

Awatar użytkownika
Cycu
Senior
Senior
Posty: 131
Rejestracja: 27 lip 2008, o 19:20
Motocykl: Seven Fifty
Lokalizacja: Radomsko

Re: zdławiona wersja

Postautor: Cycu » 18 sie 2008, o 19:57

Witam ;)
Dorzuce swoje 3 grosze na temat zdlawionej wersji :P
Moja honda byla zdlawiona przez firme w niemczech o nazwie Alpha Technik.
Zdlawienie polegalo na wlozeniu blaszek w krocce ssace od strony gaznikow.
Takie oto blaszki
Obrazek
Odblokowanie polegalo na wyjeciu gaznikow, bez odkrecania kroccow wyszly blaszki. Wystarczylo je pociagnac i bardzo lekko wychodzily.
Dysz nie mialem wymienianych.
Pozdro ;)
Cycu


Wróć do „Mechanika”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości