Pytanie o powrót manetki przyspieszenia do pozycji zero

Serwisówki, mechanika, technika, akcesoria - czyli wszystko związane z sevenką w warsztacie
Wojtip
Junior
Junior
Posty: 33
Rejestracja: 30 sie 2009, 19:53
Motocykl: Honda cb 750 Nighthawk 1992

Pytanie o powrót manetki przyspieszenia do pozycji zero

Postautor: Wojtip » 19 mar 2011, 21:20

Witam.
Kupując motocykl linka powrotu manetki przyspieszenia była pęknięta. Zakupiłem nową po założeniu manetka przestała wracać samoczynnie do pozycji zero. Wcześniej na jednej lince wracało wszystko jak należy. Czy to normalne czy tak ma być?

Awatar użytkownika
Wojtek_K
komandor
Posty: 1989
Rejestracja: 20 cze 2007, 17:36
Motocykl: pierwsza była Sevenka ...
Lokalizacja: Łódź

Re: Pytanie o powrót manetki przyspieszenia do pozycji zero

Postautor: Wojtek_K » 19 mar 2011, 23:39

manetka wraca samoczynnie, sprawdź spręzynę
Mówię i piszę po polsku (staram się).

Wojtas
Nekromanta
Posty: 1031
Rejestracja: 11 maja 2005, 15:51
Motocykl: YAMAHA XV 1700 ROAD STAR
Lokalizacja: Tarnów

Re: Pytanie o powrót manetki przyspieszenia do pozycji zero

Postautor: Wojtas » 20 mar 2011, 13:31

Musisz wyregulować luzy na pancerzach obu linek. Muszą być jednakowe, aby nie blokowały się wzajemnie.
"Najgorszy jest zawsze koniec miesiąca, najbardziej ostatnie trzydzieści dni"
Ex: Panonia->Junak 1->Junak 2->CZ350->Ural650->Yamaha XJ600N->Honda NH750->Yamaha XJ650->Honda XL600LM->Honda CB750SF->Honda VFR800FI->Yamaha FJ1200->Yamaha XV1700 Road Star-> GL 1500

Awatar użytkownika
pektosol
Beniamin
Beniamin
Posty: 75
Rejestracja: 30 sie 2009, 14:09
Motocykl: CB SevenFifty '95
Lokalizacja: Rydułtowy
Kontakt:

Re: Pytanie o powrót manetki przyspieszenia do pozycji zero

Postautor: pektosol » 21 mar 2011, 09:32

Też miałem kiedyś uszkodzoną tą linkę.
Zastanawiałem się czy jest sens bawić się w jej wymianę skoro przecież wszystko działa.
Później dopiero uświadomiłem sobie, co by było gdyby, podczas jazdy "zaciął mi się gaz" przy max. otwartej przepustnicy... :?
Mądrość przychodzi z wiekiem,
czasem jest to wieko od trumny.

Wojtip
Junior
Junior
Posty: 33
Rejestracja: 30 sie 2009, 19:53
Motocykl: Honda cb 750 Nighthawk 1992

Re: Pytanie o powrót manetki przyspieszenia do pozycji zero

Postautor: Wojtip » 21 mar 2011, 18:19

Ok. Poluzowałem pancerze i jest ok. Dziękuje za podpowiedzi.

Awatar użytkownika
pysio102
Seveniarz
Seveniarz
Posty: 201
Rejestracja: 25 lis 2012, 19:45
Motocykl: Honda Cb 750 Seven Fifty,Mz ts

Re: Pytanie o powrót manetki przyspieszenia do pozycji zero

Postautor: pysio102 » 15 maja 2013, 00:01

Pozwolę sobie odświerzyć temat :) .
Jak poluzować pancerze? :oops:

gaz mi sie nie cofa chodzi dosc ciężko po założeniu dwóch linek .Bez linki np gazu chodzi leciutko.Jak poluzować te pancerze? Wydaje mi sie że chodzi tak ciężko przez linke gazu , ale mam ją poluznioną chyba na maxa nawet zrezygnowałem z nakrętki przed pancerzem, jutro odpale i zobacze czy odpali po moim majstrowaniu :mlotek:

Awatar użytkownika
szataniszcze
Zimne to i owo ;)
Posty: 1393
Rejestracja: 25 paź 2011, 15:13
Motocykl: cebula 230 kilo radości
Lokalizacja: Pruszków

Re: Pytanie o powrót manetki przyspieszenia do pozycji zero

Postautor: szataniszcze » 15 maja 2013, 12:16

u mnie były zakładane podgrzewane manetki i wszystko jest tak nie spasowane że jak skręce wszystko na ścisk to też nie wraca. Z kolei jak nie skręce to gaz wraca, ale te wszystkie urządzenia przy manetkach z przełącznikami latają jak głupie przy ruszaniu manetką :sciana:
SAM SAM SAM IDZIESZ! SAM SAM!

Awatar użytkownika
pysio102
Seveniarz
Seveniarz
Posty: 201
Rejestracja: 25 lis 2012, 19:45
Motocykl: Honda Cb 750 Seven Fifty,Mz ts

Re: Pytanie o powrót manetki przyspieszenia do pozycji zero

Postautor: pysio102 » 15 maja 2013, 13:11

Ja już sam nie wiem co robie nie tak,najpierw było tak jak na tym rysunku pogladowym (foto 8) rollgaz wracał dosyc opornie ale wracał

Obrazek

potem przy zmianie kierownicy niechciało mi sie sciągaż zbiornika paliwa wiec wyciągnołem linke z rollgazu szczypcami :glupek:
oczywiscie w czasie wkładania ułamałem zaczep na którym trzyma się linka :mlotek:

Żeby sie to trzymało dałem wkręta małego :rock:
Manetka już nie wracała sama.

Teraz mam wolne wiec zamówiłem sobie rollgaz sprawny aczkolwiek wkręt dobrze sie trzymał,ale żeby nie było lipy pomyślałem że sobie wymienie
Aby nie ułamać nowego rollgazu wyciagnołem linke z tego uchwytu przy gaznikach (foto. 8 ) :naughty:

Teraz sytuacja jest taka że z linki A na fotce numer 8 pozbyłem sie tej górnej nakrętki i jeszcze mi brakuje z 5 mm aby linka swobodnie wracała, jak zdejme linke B wszystko wraca, jak to chol...two poluzować?
LInka B chodzi w pancerzu idealnie, linka A chodzi cięzej ale to chyba przez spręzyne

Jak to zrobić żeby było dobrze? :rock:

Awatar użytkownika
siatek_
Posty: 2
Rejestracja: 13 maja 2013, 12:07
Motocykl: Honda CB 750 Seven Fifty 2001

Re: Pytanie o powrót manetki przyspieszenia do pozycji zero

Postautor: siatek_ » 16 maja 2013, 20:49

Witam, u mnie również wystąpił problem z powrotem manetki gazu. Lekarstwo było proste i szybkie - pod ciężarek kierownicy powędrowała podkładka i manetka dynamicznie powraca do wyjściowego położenia :)
Jeździć do późnej starości, nie do śmierci...

Awatar użytkownika
pysio102
Seveniarz
Seveniarz
Posty: 201
Rejestracja: 25 lis 2012, 19:45
Motocykl: Honda Cb 750 Seven Fifty,Mz ts

Re: Pytanie o powrót manetki przyspieszenia do pozycji zero

Postautor: pysio102 » 17 maja 2013, 23:03

Sitek to nie to bo ja nie mam ciezarków i guma mi nie trze o kierownice, ale dzieki tobie i Kloszowi(wątek o obcieranie lrurek co ida linki o bak) .No i oczywiście mojemu geniuszowi :mlotek: , po przebudzeniu rozmyślając na ten temat doszedłem do wniosku że jak przegrzywie kierownice to zluzuja mi się linki i będzie gitara :moto: .Mam nadzieje że w ten oto prosty sposób uporam sie z tym :jupi: .Jutro dam znać czy coś pomogło


Nie pomogło :wsciekly: , ma ktos jakiś pomysł? :blaga:

Awatar użytkownika
marcin_z
stary Seveniarz
Posty: 1174
Rejestracja: 30 sie 2010, 14:24
Motocykl: XJR1300 ; TT 1200
Lokalizacja: WPR

Re: Pytanie o powrót manetki przyspieszenia do pozycji zero

Postautor: marcin_z » 17 lip 2013, 13:58

Czy ktoś w ostatnim czasie wymieniał manetki i może polecić coś konkretnego.
Ostatnio zgubiłem jeden cieżarek a po założeniu nowych rol gaz mi nie odbija jak się należy.
Problem leży po stronie manetki która i tak już został skórczona a nadal ociera o przełączniki.
Motorynka --> Honda CB750SF --> Yamaha XJR1300 --> Honda Varadero 1000XL --> Triumph tiger 1200

Awatar użytkownika
KLOSZ
Mr. Kamizelka
Posty: 6195
Rejestracja: 07 sie 2007, 18:27
Motocykl: BuBu Er 1150 GiejeS
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Pytanie o powrót manetki przyspieszenia do pozycji zero

Postautor: KLOSZ » 17 lip 2013, 14:50

A ktore zalozyles? Te oryginaly ode mnie czy jakies grzanne?
Zdrowko
KLOSZ
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Cytaty na dziś i jutro:
"Jestem ZA, dopóki mi się podoba" - ® KLOSZ ™
"To co widzisz to też jest patologia, tylko trochę inna niż Twoja..." - tez ® KLOSZ ™
Było: Pony 50, 2 x CBSF, FJR, Trampek, a jest GiejeS :)

Awatar użytkownika
marcin_z
stary Seveniarz
Posty: 1174
Rejestracja: 30 sie 2010, 14:24
Motocykl: XJR1300 ; TT 1200
Lokalizacja: WPR

Re: Pytanie o powrót manetki przyspieszenia do pozycji zero

Postautor: marcin_z » 17 lip 2013, 15:40

Założyłem te od Ciebie już jakiś czas temu, i wszystko było dobrze dopóki nie zmieniłem ciężarków przed wczoraj.
Motorynka --> Honda CB750SF --> Yamaha XJR1300 --> Honda Varadero 1000XL --> Triumph tiger 1200

Awatar użytkownika
KLOSZ
Mr. Kamizelka
Posty: 6195
Rejestracja: 07 sie 2007, 18:27
Motocykl: BuBu Er 1150 GiejeS
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Pytanie o powrót manetki przyspieszenia do pozycji zero

Postautor: KLOSZ » 17 lip 2013, 15:47

A nie da sie prawego ciezarka minimalnie wysunac z kierownicy, zeby nie obcieral?
Zdrowko
KLOSZ
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Cytaty na dziś i jutro:
"Jestem ZA, dopóki mi się podoba" - ® KLOSZ ™
"To co widzisz to też jest patologia, tylko trochę inna niż Twoja..." - tez ® KLOSZ ™
Było: Pony 50, 2 x CBSF, FJR, Trampek, a jest GiejeS :)

Awatar użytkownika
marcin_z
stary Seveniarz
Posty: 1174
Rejestracja: 30 sie 2010, 14:24
Motocykl: XJR1300 ; TT 1200
Lokalizacja: WPR

Re: Pytanie o powrót manetki przyspieszenia do pozycji zero

Postautor: marcin_z » 17 lip 2013, 17:31

Od atrony ciezarka poradzilem sobie. Lekko zeszlifowalem plastikowy rolgaz i jest idealnie, problem po przeciwnej stronie sie pojawil. Guma trze o ten plastikowy obudowe od zaplonu i swiatel. Smar nie pomaga jedno co mi przychodzi do glowy to obciac ta cala gume.
Motorynka --> Honda CB750SF --> Yamaha XJR1300 --> Honda Varadero 1000XL --> Triumph tiger 1200

Awatar użytkownika
KLOSZ
Mr. Kamizelka
Posty: 6195
Rejestracja: 07 sie 2007, 18:27
Motocykl: BuBu Er 1150 GiejeS
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Pytanie o powrót manetki przyspieszenia do pozycji zero

Postautor: KLOSZ » 17 lip 2013, 23:22

A moze skroc jeszcze odrobine od strony ciezarka i przesun gume do zewnatrz?
Zdrowko
KLOSZ
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Cytaty na dziś i jutro:
"Jestem ZA, dopóki mi się podoba" - ® KLOSZ ™
"To co widzisz to też jest patologia, tylko trochę inna niż Twoja..." - tez ® KLOSZ ™
Było: Pony 50, 2 x CBSF, FJR, Trampek, a jest GiejeS :)

Awatar użytkownika
szataniszcze
Zimne to i owo ;)
Posty: 1393
Rejestracja: 25 paź 2011, 15:13
Motocykl: cebula 230 kilo radości
Lokalizacja: Pruszków

Re: Pytanie o powrót manetki przyspieszenia do pozycji zero

Postautor: szataniszcze » 18 lip 2013, 08:32

też tak miałem z moimi manetami ;) jak pożądnie było skręcone to nie wracało, ale zrobiłem luzu między przełącznikami, manetką i i teraz jest spoko ;) tylko że u mnie są same najdziwniejsze rozwiązania ;)
a te przełączniki w ogóle chodziły mi z manetką przy oddawaniu gazu :diabelek: Przyłapałem więc tretytką do lusterka :rotfl: i już nic sie nie rusza :rock:
SAM SAM SAM IDZIESZ! SAM SAM!

Awatar użytkownika
marcin_z
stary Seveniarz
Posty: 1174
Rejestracja: 30 sie 2010, 14:24
Motocykl: XJR1300 ; TT 1200
Lokalizacja: WPR

Re: Pytanie o powrót manetki przyspieszenia do pozycji zero

Postautor: marcin_z » 18 lip 2013, 08:41

A moze skroc jeszcze odrobine od strony ciezarka i przesun gume do zewnatrz?
Wiesz te manetki od samego początku były jakieś dłuższe, po dokręceniu cieżarków mam takie dziwne wybrzuszenia, ale jest spoko. Oczywiście przykeliłem itp ...
Będe jeszcze coś kombinował :spoko:
Motorynka --> Honda CB750SF --> Yamaha XJR1300 --> Honda Varadero 1000XL --> Triumph tiger 1200


Wróć do „Mechanika”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 23 gości