Spadek napięcia

Serwisówki, mechanika, technika, akcesoria - czyli wszystko związane z sevenką w warsztacie
piotreek
stary Seveniarz
Posty: 326
Rejestracja: 14 sie 2006, 09:56
Lokalizacja: Opolskie/Kluczbork

Spadek napięcia

Postautor: piotreek » 12 sie 2010, 15:33

Witam,

Mam pytanko, dzisiaj poświęciłem trochę czasu sevence, aby posprawdzać czy wszystko jest ok. Z racji tego, że czyściłem wewnątrz reflektor miałem kable na zewnątrz postanowiłem zmierzyć napięcie jakie dochodzi do żarówki. Akumulator w pełni sprawny, ładowanie prawidłowe itp. Po przekręceniu kluczyka różnica pomiędzy napięciem na klemach akumulatora, a wtyczką do żarówki (bez podłączonej żarówki) wynosi mniej więcej 0,5 V. Teraz pytanie, czy ta wartość nie jest za duża? Wiadomo, że prąd przechodzi przez wyłącznik(chyba nie ma przekaźnika do świateł?) i sporo kabli, oraz to, że z racji wieku wszystkie połączenia nie są tak dobre jak w fabryce.


Pytanie, rozbierać cały motór i czyścić te połączenia, czy olać sprawę?

Wojtas
Nekromanta
Posty: 1031
Rejestracja: 11 maja 2005, 15:51
Motocykl: YAMAHA XV 1700 ROAD STAR
Lokalizacja: Tarnów

Re: Spadek napięcia

Postautor: Wojtas » 12 sie 2010, 15:56

Ta różnica podana jest przy pracującym silniku? i jest mierzona 2 miernikami na raz? jeżeli nie, to raczej będzie spadek po kablach. Tak mi się wydaje, ale ja się nie znam na prądach za bardzo. Niech się wypowie ktoś z doświadczeniem w el. samochodowej.
"Najgorszy jest zawsze koniec miesiąca, najbardziej ostatnie trzydzieści dni"
Ex: Panonia->Junak 1->Junak 2->CZ350->Ural650->Yamaha XJ600N->Honda NH750->Yamaha XJ650->Honda XL600LM->Honda CB750SF->Honda VFR800FI->Yamaha FJ1200->Yamaha XV1700 Road Star-> GL 1500

piotreek
stary Seveniarz
Posty: 326
Rejestracja: 14 sie 2006, 09:56
Lokalizacja: Opolskie/Kluczbork

Re: Spadek napięcia

Postautor: piotreek » 12 sie 2010, 15:59

Silnik zgaszony, mierzone najpierw aqu, później wtyczka następnie znów aqu.

Moim zdaniem nie powinno to stanowić problemu, bo przecież i tak na pracującym silniku napięcie wynosi ponad 14v, a znamionowo żarówka ma 12v.

Awatar użytkownika
sztylu
stary Seveniarz
Posty: 559
Rejestracja: 27 cze 2009, 20:29
Motocykl: HONDA CB 750 1992 r.
Lokalizacja: Zabrze
Kontakt:

Re: Spadek napięcia

Postautor: sztylu » 12 sie 2010, 20:20

0,2 V na bezpieczniku (to dopuszczalna norma - cieniutki drucik tam jest) reszta na złączkach i włącznikach (nawet na samej stacyjce) i troszeczke na samych przewodach - nie ma się czym martwić.
Jeszcze nie jedną paranoję przyjdzie nam przeżyć i robić swoje!

piotreek
stary Seveniarz
Posty: 326
Rejestracja: 14 sie 2006, 09:56
Lokalizacja: Opolskie/Kluczbork

Re: Spadek napięcia

Postautor: piotreek » 12 sie 2010, 21:20

Się nie martwię, bo to jest nie za dużo, ale przełączniki i złącza i tak poczyszczę, bo od nowości tam nikt nie zaglądał.

Awatar użytkownika
brakus
Jeździec wierzchem
Posty: 1131
Rejestracja: 06 gru 2008, 22:36
Motocykl: Honda VFR 800 FI
Lokalizacja: KUTNO prawie sam środeczek polski :)

Re: Spadek napięcia

Postautor: brakus » 12 sie 2010, 21:48

Jest stare powiedzenie motocyklistów: działa to nie ruszaj, a jeśli już bardzo musisz to zrób to w zimę.
Obrazek
HONDA VFR800FI - Obrazek

piotreek
stary Seveniarz
Posty: 326
Rejestracja: 14 sie 2006, 09:56
Lokalizacja: Opolskie/Kluczbork

Re: Spadek napięcia

Postautor: piotreek » 12 sie 2010, 22:07

Ale ja lubię sobie grzebać przy moto, szczególnie w elektryce, bo to mnie już od dziecka interesowało, pamiętam jak uczyłem się lutować mając problemy ze stabilnym utrzymaniem lutownicy transformatorowej.

A poza tym lepiej zapobiegać niż leczyć :P

rosso-nero
stary Seveniarz
Posty: 391
Rejestracja: 28 wrz 2008, 20:56
Motocykl: CB 750
Lokalizacja: Łódź

Re: Spadek napięcia

Postautor: rosso-nero » 13 sie 2010, 07:24

Nadgorliwość gorsza od faszyzmu ;)

Awatar użytkownika
wiesiek3d
stary Seveniarz
Posty: 1545
Rejestracja: 04 lip 2010, 21:35
Motocykl: CBF 1000 A
Lokalizacja: Łagów

Re: Spadek napięcia

Postautor: wiesiek3d » 13 sie 2010, 08:36

Taki spadek napięcia jest normalny i choć wszystko wyczyścisz to nadal będzie tak samo.
Szkoda twojej roboty, odpuśc jak piszą koledzy
Romet Pegaz - CZ 350 - ETZ 250 - GS 500 - CB 750 SF - VFR 800 FI - GSXR 1000 - CBF 600 SA - VFR 800 FI - CB 600 HORNET S - ST 1100 - FZS 1000 -BMW K1200 GT - ZRX 1200 S -CBF 1000 A :)

Awatar użytkownika
sztylu
stary Seveniarz
Posty: 559
Rejestracja: 27 cze 2009, 20:29
Motocykl: HONDA CB 750 1992 r.
Lokalizacja: Zabrze
Kontakt:

Re: Spadek napięcia

Postautor: sztylu » 19 sie 2010, 14:55

Taki spadek napięcia jest normalny i choć wszystko wyczyścisz to nadal będzie tak samo.
Szkoda twojej roboty, odpuśc jak piszą koledzy
Niestety (albo na szczęście) to prawda, radzę nie ruszać to są normatywne spadki, nie ma co czyścić styków, bo później tylko szybciej pośniedzieją i narobisz sobie kłopotów. Styki należy w motocyklu wyczyścić wtedy jak przy włączonym migaczu po naciśnięciu klamki hamulca widzisz delikatne pulsowanie światła stopu. Jeżeli natomiast koniecznie upierasz sie na czyszczenie to pamiętaj nie powinieneś "skrobać" żadnych styków. Powinieneś je umyć za pomocą 2 sprayów typu "kontakt" do nabycia w elektronikach (jak kupisz w samochodowym zapłacisz 3 razy tyle za to samo), Spraye powinny być koniecznie 2 - jeden do mycia drugi do konserwacji.
Jeszcze nie jedną paranoję przyjdzie nam przeżyć i robić swoje!

piotreek
stary Seveniarz
Posty: 326
Rejestracja: 14 sie 2006, 09:56
Lokalizacja: Opolskie/Kluczbork

Re: Spadek napięcia

Postautor: piotreek » 19 sie 2010, 16:11

Odpuściłem sobie to czyszczenie. Wiem, że drapać nie należy, tylko potraktować chemią.

Pozdro

Awatar użytkownika
brakus
Jeździec wierzchem
Posty: 1131
Rejestracja: 06 gru 2008, 22:36
Motocykl: Honda VFR 800 FI
Lokalizacja: KUTNO prawie sam środeczek polski :)

Re: Spadek napięcia

Postautor: brakus » 19 sie 2010, 16:31

Odpuściłem sobie to czyszczenie. Wiem, że drapać nie należy, tylko potraktować chemią.

Pozdro
... i dobrze :)
Obrazek
HONDA VFR800FI - Obrazek

Awatar użytkownika
dejwirat
Beniamin
Beniamin
Posty: 67
Rejestracja: 07 gru 2009, 10:15
Motocykl: Seven
Lokalizacja: łódź

Re: Spadek napięcia

Postautor: dejwirat » 20 sie 2010, 20:09

Nawiązując do tematu - czy w waszych sevenach na wolnych obrotach przy włączonych światłach i kierunkowskazie , widoczne jest pulsowanie reflektora?

Wydawałoby się , że sevenka ma dość spory aku. i nie powinny robić na nim wrażenia te kilka żarówek zwłaszcza gdy pracuje alternator.

Awatar użytkownika
KLOSZ
Mr. Kamizelka
Posty: 6195
Rejestracja: 07 sie 2007, 18:27
Motocykl: BuBu Er 1150 GiejeS
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Spadek napięcia

Postautor: KLOSZ » 20 sie 2010, 22:11

Moje obie tak mialy. A alternator na wolnych obrotach to za wiele pradu nie narobi. Tzn. ladowac to moze i cos niecos laduje, ale z pewnoscia nie swoja pelna moca.

Aha i na wolnych obrotach, nawet bez kierunkowskazow, reflektor swiecil zauwazalnie slabiej niz powiedzmy podczas jazdy przy 4 krpm.
Zdrowko
KLOSZ
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Cytaty na dziś i jutro:
"Jestem ZA, dopóki mi się podoba" - ® KLOSZ ™
"To co widzisz to też jest patologia, tylko trochę inna niż Twoja..." - tez ® KLOSZ ™
Było: Pony 50, 2 x CBSF, FJR, Trampek, a jest GiejeS :)

Awatar użytkownika
dejwirat
Beniamin
Beniamin
Posty: 67
Rejestracja: 07 gru 2009, 10:15
Motocykl: Seven
Lokalizacja: łódź

Re: Spadek napięcia

Postautor: dejwirat » 23 sie 2010, 08:16

Dzięki za uspokojenie -widać ten typ tak ma,ale i tak uważam ,że montaż przekaźnika oszczędzi styki stacyjki i włącznika.

piotreek
stary Seveniarz
Posty: 326
Rejestracja: 14 sie 2006, 09:56
Lokalizacja: Opolskie/Kluczbork

Re: Spadek napięcia

Postautor: piotreek » 23 sie 2010, 14:35

A ja chyba mam przekaźniki, bo wyraźnie słychać typowy dźwięk dla przekaźnika z prawej strony baku i na moje ucho znajdują się one pod tymi plastikowymi dekielkami, z których wychodzi gumowe coś, w co wsuwa się bak :P

Awatar użytkownika
wiesiek3d
stary Seveniarz
Posty: 1545
Rejestracja: 04 lip 2010, 21:35
Motocykl: CBF 1000 A
Lokalizacja: Łagów

Re: Spadek napięcia

Postautor: wiesiek3d » 23 sie 2010, 21:04

Jak masz wersję G na Niemcy to masz przekaźniki ,ja w swojej mam i wymienię tylko żarówkę H4 na lepszą żeby mieć lepsze światełko.
Romet Pegaz - CZ 350 - ETZ 250 - GS 500 - CB 750 SF - VFR 800 FI - GSXR 1000 - CBF 600 SA - VFR 800 FI - CB 600 HORNET S - ST 1100 - FZS 1000 -BMW K1200 GT - ZRX 1200 S -CBF 1000 A :)

Awatar użytkownika
brakus
Jeździec wierzchem
Posty: 1131
Rejestracja: 06 gru 2008, 22:36
Motocykl: Honda VFR 800 FI
Lokalizacja: KUTNO prawie sam środeczek polski :)

Re: Spadek napięcia

Postautor: brakus » 26 sie 2010, 23:54

Mam też miganie na wolnych obrotach przedniej lampy przy włączonych kierunkach w thundercatcie- ale elektryk stwierdził ze to normalne.
Dużo motorów tak ma - sprawdzałem u kumpli więc wszystko OK.
Obrazek
HONDA VFR800FI - Obrazek

Awatar użytkownika
sztylu
stary Seveniarz
Posty: 559
Rejestracja: 27 cze 2009, 20:29
Motocykl: HONDA CB 750 1992 r.
Lokalizacja: Zabrze
Kontakt:

Re: Spadek napięcia

Postautor: sztylu » 27 sie 2010, 10:13

Jak cię irytuje zmień kierunki lub same żarówki na diodowe ze względu na dużo mniejszy pobór prądu raczej nie będzie migotania... ale w temacie to całkiem normalne.
Jeszcze nie jedną paranoję przyjdzie nam przeżyć i robić swoje!

Awatar użytkownika
dejwirat
Beniamin
Beniamin
Posty: 67
Rejestracja: 07 gru 2009, 10:15
Motocykl: Seven
Lokalizacja: łódź

Re: Spadek napięcia

Postautor: dejwirat » 27 sie 2010, 21:33

Myślałem wymienić na "ledy" chociaż żarówki w tylnej lampie ,bo nie generuje to zbyt wielu przeróbek jak to bywa z kierunkami - przerywacze i takie tam.

piotreek
stary Seveniarz
Posty: 326
Rejestracja: 14 sie 2006, 09:56
Lokalizacja: Opolskie/Kluczbork

Re: Spadek napięcia

Postautor: piotreek » 28 sie 2010, 20:55

Moto z niemcowni było przytargane, więc pewnie wersja na niemcy. Co do żarówek wstawiłem philips visionplus a do tego czyszczenie odbłyśnika i efekt jest bardziej niż zadowalający :)

Awatar użytkownika
wiesiek3d
stary Seveniarz
Posty: 1545
Rejestracja: 04 lip 2010, 21:35
Motocykl: CBF 1000 A
Lokalizacja: Łagów

Re: Spadek napięcia

Postautor: wiesiek3d » 01 wrz 2010, 10:02

A czym czyściłeś odbłyśnik?
Romet Pegaz - CZ 350 - ETZ 250 - GS 500 - CB 750 SF - VFR 800 FI - GSXR 1000 - CBF 600 SA - VFR 800 FI - CB 600 HORNET S - ST 1100 - FZS 1000 -BMW K1200 GT - ZRX 1200 S -CBF 1000 A :)

piotreek
stary Seveniarz
Posty: 326
Rejestracja: 14 sie 2006, 09:56
Lokalizacja: Opolskie/Kluczbork

Re: Spadek napięcia

Postautor: piotreek » 01 wrz 2010, 10:25

Wyczytałem na www.elektroda.pl i zaryzykowałem :D


Płyn do mycia naczyń wymieszałem z wodą, wlałem do reflektora otworem na żarówkę, następnie do tego pokruszyłem styropian na części pierwsze. Te kuleczki mechanicznie czyszczą odbłyśnik, płyn z wodą wiadomo co robi. Wszystko mieszałem w reflektorze, po oczyszczeniu przepłukałem wszystko czystą wodą, następnie przez otwór żarówki wpakowałem delikatną szmatkę i wycierałem aż do ostatniej kropli. Po takim czyszczeniu zamontowałem lampę i włączyłem światła, żeby ewentualna pozostała woda wyparowała. Nie porobiły się zacieki ani inne tego typu niepożądane rzeczy.

Efekt był widoczny gołym okiem. Podejrzewam, że u mnie od nowości odbłyśnik nie był czyszczony.


Pozdrawiam

Hubert
mlody Seveniarz
mlody Seveniarz
Posty: 193
Rejestracja: 13 wrz 2009, 23:52
Motocykl: Suzuki GS500E i Honda CB750 SF
Lokalizacja: Bytom

Re: Spadek napięcia

Postautor: Hubert » 01 wrz 2010, 15:43

a nie lepiej za grosze dać go do regeneracji (w Piekarach Śląskich i Bytomiu na pewno regenerują odbłyśniki).

piotreek
stary Seveniarz
Posty: 326
Rejestracja: 14 sie 2006, 09:56
Lokalizacja: Opolskie/Kluczbork

Re: Spadek napięcia

Postautor: piotreek » 01 wrz 2010, 16:56

Szyby w domu też dajesz do regeneracji jak się zabrudzą, czy myjesz?

Po umyciu domowym sposobem efekt był lepszy niż oczekiwałem.


Wróć do „Mechanika”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: zajc i 17 gości