Pierwszy temat-spalanie
-
- Mistrz Parkietów
- Posty: 616
- Rejestracja: 13 mar 2005, 16:50
- Motocykl: CB750LTD
- Lokalizacja: Warszawa
-
- 1977-2005
- Posty: 3
- Rejestracja: 25 lut 2005, 09:40
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Ja w moim nie dolewalem oleju za bardzo. Tzn moze jakiejs 0,2 litra na 3000-4000 km, nie wiem czy to duzo czy malo.
A co do spalania to w zasadzie nie przekraczalo nigdy 6,5 litra , nie zdazylo sie. Minimalne spalanie to bylo 4,5 litra - caly czas spokojna traska malowniczymi drogami, max 120 km/h.
Wprawdzie jak kupilem moja maszyne to mialem problemy ze spalaniem. Ale okazalo sie, ze problemem byl filtr powietrza, filtr wygladal dobrze, czysty itp, ale motocykl mial dwie dziury w obrotach, no i palil sporo.
Generalnie powiem tak, ze jak kupilem ten motocykl od handlarza troche czasu zajelo mi doprowadzenie go do stanu takiego jaki by mnie satysfakcjonowal. Ale osiagnalem zadawalajacy efekt, tyle ze jak sie to stalo to sprzedalem SF
A zeby do tego ze winny za spalanie jest filtr, wymienilem swiece, zrobilem czyszczenie i synchro itp - generalnie wszystko to doprowadzilo do tego ze slinik zaczal chodzic jak zloto - palil bez problemu w kazdych warunkach, zadnych dziur itp itd.
Filtrow powietrza uzywalem DELO z Louisa i spokojnie moge je polecic. W obecnym motocyklu rowniez uzywam DELO i nie mam zastrzezen - dobra cena, dobre dzialanie.
A co do spalania to w zasadzie nie przekraczalo nigdy 6,5 litra , nie zdazylo sie. Minimalne spalanie to bylo 4,5 litra - caly czas spokojna traska malowniczymi drogami, max 120 km/h.
Wprawdzie jak kupilem moja maszyne to mialem problemy ze spalaniem. Ale okazalo sie, ze problemem byl filtr powietrza, filtr wygladal dobrze, czysty itp, ale motocykl mial dwie dziury w obrotach, no i palil sporo.
Generalnie powiem tak, ze jak kupilem ten motocykl od handlarza troche czasu zajelo mi doprowadzenie go do stanu takiego jaki by mnie satysfakcjonowal. Ale osiagnalem zadawalajacy efekt, tyle ze jak sie to stalo to sprzedalem SF

A zeby do tego ze winny za spalanie jest filtr, wymienilem swiece, zrobilem czyszczenie i synchro itp - generalnie wszystko to doprowadzilo do tego ze slinik zaczal chodzic jak zloto - palil bez problemu w kazdych warunkach, zadnych dziur itp itd.
Filtrow powietrza uzywalem DELO z Louisa i spokojnie moge je polecic. W obecnym motocyklu rowniez uzywam DELO i nie mam zastrzezen - dobra cena, dobre dzialanie.
-
- Mistrz Parkietów
- Posty: 616
- Rejestracja: 13 mar 2005, 16:50
- Motocykl: CB750LTD
- Lokalizacja: Warszawa
No ja w związku z tym że mam już leciwą maszynę i trochę inny wkład filtra powietrz, obudowany w blachy /można go kupić ale jest drogi/ stosuję filtr chyba od jakiegoś Forda. Po prostu rozwliłem blachy i zrobiłem rozbieralny. Natomiast faktem jest że zdarzył mi się przypadek że filtr wyglądał OK a silnik chodził kaprawo. Szukałem wszędzie a nie pomyślałem o filtrze bo wyglądał dobrze. Dopiero po wymianie wszystko wróciło do normy.
Prawdziwe życie zaczyna się po 50-tce.
rura-bomber
rura-bomber
-
- mlody Seveniarz
- Posty: 181
- Rejestracja: 09 lut 2005, 23:30
- Lokalizacja: Czersk/Posen
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=M30779
A tutaj prosze-nie dosc ze motocykl bardzo tanio mozna kupic, to jeszcze pali tyle co kosiarka do trawy
A tutaj prosze-nie dosc ze motocykl bardzo tanio mozna kupic, to jeszcze pali tyle co kosiarka do trawy

- torello
- 1966-2005
- Posty: 519
- Rejestracja: 17 lut 2005, 16:59
- Lokalizacja: Warszawa/Kazimierz Dolny
-
- (ex SF)
- Posty: 169
- Rejestracja: 10 lut 2005, 15:24
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontakt:
spalanie
Przejechalem ostatnio 140km i spalił mi około 8l/100km. Predkość niebyła oszłamiająca do 140km/h ale dwie osoby około 150kg wagi.
Prawdę mówiąc trochę się rozczarowałem, myślałem że 6,5 sie zmieści.
Zauważyłem też że 170km/h to jej max więcej niechce iść. Filtr powietrza nie wiem kiedy był wymieniany bo to nowy nabytek z niemiec ale sprawdzałem jest czysty i wygląda na nowy może półroczy. Jak macie jakieś rady to będę wdzięczny. Pozdrawiam.
Prawdę mówiąc trochę się rozczarowałem, myślałem że 6,5 sie zmieści.
Zauważyłem też że 170km/h to jej max więcej niechce iść. Filtr powietrza nie wiem kiedy był wymieniany bo to nowy nabytek z niemiec ale sprawdzałem jest czysty i wygląda na nowy może półroczy. Jak macie jakieś rady to będę wdzięczny. Pozdrawiam.
-
- Beniamin
- Posty: 70
- Rejestracja: 05 lis 2006, 16:19
- Lokalizacja: Kąty Wrocławskie
- lesor
- (ex SF)
- Posty: 1999
- Rejestracja: 12 lut 2005, 22:26
- Motocykl: [ex] SF94 + SF93
- Lokalizacja: archiwum
Dzięki za tę świetną informację, obym o niej pamiętał i skorzystał.pojechać do ASO Hondy na przegląd (mają w kwietniu kampanie serwisową, sprawdzają co jest nie tak z motocyklem za free).
Ale czy chodzi o Honda Plaza czy bOLDOR (pisownia celowa) ?
Każde pokolenie ma własny czas
Każde pokolenie chce zmienić świat
Każde pokolenie odejdzie w cień
A nasze - nie
Każde pokolenie chce zmienić świat
Każde pokolenie odejdzie w cień
A nasze - nie
- Wojtek_K
- komandor
- Posty: 1989
- Rejestracja: 20 cze 2007, 17:36
- Motocykl: pierwsza była Sevenka ...
- Lokalizacja: Łódź
- PeterS
- Seveniarz
- Posty: 215
- Rejestracja: 03 paź 2005, 14:21
- Motocykl: SF Evolution ];)
- Lokalizacja: Kraków
To jeszcze ja nie byłem tu u spowiedzi 
1. Moja typowa exploatacja (100 - 130 km/h, w 1 os.) ~~ 5,3 - 5,5 l.
2. Ok. 400 km turystycznie hajłejem (150 km/h) ~~ 8,9-9,2l., wyraźny ubytek oleju (nie liczyłem ile),
3. winkle Dln. Sląska (70-100km/h, 2 os.) ~~ 4,7l.
4. turystyka raczej po prostej (80-110 km/h, 2 os.) ~~ 5,1 l.

1. Moja typowa exploatacja (100 - 130 km/h, w 1 os.) ~~ 5,3 - 5,5 l.
2. Ok. 400 km turystycznie hajłejem (150 km/h) ~~ 8,9-9,2l., wyraźny ubytek oleju (nie liczyłem ile),
3. winkle Dln. Sląska (70-100km/h, 2 os.) ~~ 4,7l.
4. turystyka raczej po prostej (80-110 km/h, 2 os.) ~~ 5,1 l.
- ZibiFire
- stary Seveniarz
- Posty: 864
- Rejestracja: 04 sty 2006, 21:54
- Motocykl: ex RC 42 '94
- Lokalizacja: Warszawa "koło"
To i ja sie wyspowiadam
1. jazda na niedzielnego emeryta - około 6 L
2. jazda blisko max decybeli
- bliżej nie określona ilość mierzona w galonach
Podsumowując: - w miesiącach "suszy" pali mało
- po urodzinach, imieninach, gwiazdce każda ilość paliwa
jest dozwolona.
ZibiFire
1. jazda na niedzielnego emeryta - około 6 L
2. jazda blisko max decybeli
Podsumowując: - w miesiącach "suszy" pali mało
- po urodzinach, imieninach, gwiazdce każda ilość paliwa
jest dozwolona.
ZibiFire
....Always Look On The Bright Side Of Live.........
- mol
- Senior
- Posty: 133
- Rejestracja: 09 lip 2008, 14:52
- Motocykl: RC42
- Lokalizacja: Gorzow
- Kontakt:
Re: Pierwszy temat-spalanie
No wiec tak-moje drugie tankowanie wiec pierwsze sprawdzenie zuzycia wachy - wyszlo prawie 8l :/
Ale nie robilem jeszcze zadnej regulacji i wymian - a jak to na poczatku ostro bylo i predkosci momentami byly 180kmh
I oczywiscie dzis paliwo skonczylo mi sie z 1500 metrow przed domem
pozdro
Ale nie robilem jeszcze zadnej regulacji i wymian - a jak to na poczatku ostro bylo i predkosci momentami byly 180kmh
I oczywiscie dzis paliwo skonczylo mi sie z 1500 metrow przed domem
pozdro
- LuTo
- dmuchnij moją trąbkę
- Posty: 1832
- Rejestracja: 01 sty 2008, 15:29
- Motocykl: R1200RT
- Lokalizacja: WWY
Re: Pierwszy temat-spalanie
wyszlo prawie 8l :/
ja jeżdżąc 50/50 trasa/miasto nie przekroczyłem 7,5l.
początkowo trochę drewniano sie jeździ, to i spalanie większe wychodzi
w tej chwili srednia spadła mi do jakiś 6,2 - 6,5
- Stefan
- Seveniarz
- Posty: 205
- Rejestracja: 27 paź 2007, 19:15
- Motocykl: Honda cb 750 F 2 Seven Fifty
- Lokalizacja: Racibórz
Re: Pierwszy temat-spalanie
Cześć- no piękne są to wywody ale ja wolę jazdę bezpieczną i chrzanię mój silnik i cały motor ,kiedy stawką jest moje zdrowie i życie( a także innych). Nie oznacza to, że nie potrafię "odpalić" i pojechać szybciej tzn. powyżej dopuszczalnych 90km/h na drodze tzw. zwykłej i 130 km/h na autostradzie ale mam zawsze na uwadze ew. możliwości nagłego wyskoczenia jakiegoś zajączka, liska czy sarenki ( kiedyś na autostradzie widziałem nagle dzika!). Robię tak w wyjątkowych sytuacjach, przy totalnie pustej, widnej drodze ( czytaj brak np. ścian kukurydzy przy drodze czy ścianie lasu), choć zdaję sobie sprawę, że i tak nie jestem w stanie uniknąć wszystkich niespodzianek. Dzięki jednak takiemu myśleniu na drodze- jeżdżę motocyklami od 1972 roku i nadal żyję ! ( może mniej " barwnie" jak koledzy , może mniej mam do "opowiadania"przy kolejnym piwku)ale nadal mnie cieszy motocyklizm - choć na polskich drogach akurat już od dawna zdecydowanie nie. Wyjeżdżam omal codziennie do Czech i tam jeżdżę dla przyjemności, w Polsce- z konieczności. Dlatego jeżdżę sevenką " jak Bóg przykazał", nie sądzę, żeby ten motor zepsuł się szybciej tylko dlatego, że nie dałem mu wyższych obrotów silnika choć generalnie zgadzam się z teorią szkodliwego wpływu zbyt niskich obrotów . Zmiana z trójki przy 60 km/h na czwórkę jest moim zdaniem także o'key, z czwórki na piątkę przy 80 km/h toże itd. Silnik jest elastyczny ale przede wszystkim elastyczny musi być mój mózg... Szerokiej drogi koledzy
- mol
- Senior
- Posty: 133
- Rejestracja: 09 lip 2008, 14:52
- Motocykl: RC42
- Lokalizacja: Gorzow
- Kontakt:
Re: Pierwszy temat-spalanie
Ehh mądry wywod
ale co zrobic skoro ta maszyna tak zap....... 
pozdr

pozdr
- Stefan
- Seveniarz
- Posty: 205
- Rejestracja: 27 paź 2007, 19:15
- Motocykl: Honda cb 750 F 2 Seven Fifty
- Lokalizacja: Racibórz
Re: Pierwszy temat-spalanie
Tu się z Tobą zgodzę, to jest po prostu tzw. szybki naked, nie do jazdy w grupie turystycznej, raczej do indywidualizmu, właściwie nie na polskie drogi, nie na polskie przepisy, to motor na autostrady, dla ludzi z fantacją. Trochę nad tym ubolewam, bo motor jest piękny a ja jestem wychowany na klasykach. Pozostaje jedynie zdrowy rozsądek.. lub zmiana motoru.
- dofo
- powsinoga
- Posty: 1849
- Rejestracja: 09 lut 2005, 18:20
- Motocykl: SevenFifty '92
- Lokalizacja: Czerwieńsk / Berlin
- Kontakt:
Re: Pierwszy temat-spalanie
Ze SF jest niby szybka? W ten sposob to kazdy motocykl od powiedzmy 500ccm jest szybki
Dla mnie (w standardach motocyklowych) szybkim turystykiem to jest taka FJR 
Ale my tu o spalaniu... Chudnac chlopaki bo 4,2-4,5 L/100 jest mozliwe


Ale my tu o spalaniu... Chudnac chlopaki bo 4,2-4,5 L/100 jest mozliwe

- LuTo
- dmuchnij moją trąbkę
- Posty: 1832
- Rejestracja: 01 sty 2008, 15:29
- Motocykl: R1200RT
- Lokalizacja: WWY
Re: Pierwszy temat-spalanie
jadąc trasą równo i zgodnie z przepisami napewno4,2-4,5 L/100 jest mozliwe

- Stefan
- Seveniarz
- Posty: 205
- Rejestracja: 27 paź 2007, 19:15
- Motocykl: Honda cb 750 F 2 Seven Fifty
- Lokalizacja: Racibórz
Re: Pierwszy temat-spalanie
Moja maszynka pali normalnie poniżej 6 litrów ale sprawdzałem ją tylko raz- po przejechaniu 350 km nadal było paliwo w baku, wolałem jednak podjechać pod dystrybutor. Według różnych książek, motor ten pali od 5 do 7 literków i jest to szeroko pojęta norma. Sporo jednak zależy od tego, kto i jak go "ujeżdżał", swojego silnika nie rozbierałem ale ponieważ jeździło już na nim kilku gości, to kto wie- może mógłby palić jeszcze mniej ?. Ten wynik uważam jednak za b.przyzwoity ( w kontekście jak wyżej).
- dofo
- powsinoga
- Posty: 1849
- Rejestracja: 09 lut 2005, 18:20
- Motocykl: SevenFifty '92
- Lokalizacja: Czerwieńsk / Berlin
- Kontakt:
Re: Pierwszy temat-spalanie
Chcialbysjadąc trasą równo i zgodnie z przepisami napewno4,2-4,5 L/100 jest mozliwe


Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: oster i 14 gości