Dławi się po dodaniu gazu
-
- Beniamin
- Posty: 71
- Rejestracja: 19 gru 2012, 20:32
- Motocykl: Honda CB 750 Seven Fifty
- Lokalizacja: Tarnów
Re: Dławi się po dodaniu gazu
No to mnie wyręczyłeś Wojts,nie mogłem sie jakoś zebrać,no bo już po sezonie idp...Ty też nie bądz taki skromny,bo również przyczyniłeś do tej reanimacji,wiem co piszę,a motor popierdziela, i kto by pomyślał,że paliowo kiepskie z ORLENA,i aku też chyba był przysłabawy do tego złego.Suma sumarów moto pali na dotyk i zbiera się jakoś płynniej jak przedtem .Wojas nam zostało tylko ale nie wiem jak u Ciebie z czasownią,narazie wszystkim dzięki,pozdrawim.
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 15 mar 2017, 09:00
- Motocykl: honda cb sevenfifty rc42
- Lokalizacja: Żyrardów
Re: Dławi się po dodaniu gazu
Re: Dławi się po dodaniu gazu
Nie mniej powietrza tyko więcej paliwa. Powietrze jest pobierane przez filtr i nieszczelności układu dolotowego, airboxa i gaźników. Jak filtr i szczelność sprawdziłeś to gdzieś tam masz za mało paliwa.
Teraz jeżeli to występuje tylko przy lekkim uchyleniu przepustnicy i źle schodzi z obrotów to jeżeli w sevence jest taka śrubka to zainteresuj się "składem mieszanki", po angielsku pilot-screw. Ustawienia tej śrubki różnią się w zależności od rocznika, wersji, kraju pochodzenia i cholera wie czego jeszcze, jest szansa, że twój mechanik ustawił to nie tak jak trzeba. W Afryce hayness i autodata podaje 2,5obr, a już Pan Honda 1,25obr ... dla przykładu.
Jak ruszysz ustawienie składu mieszanki to na pewno będziesz musiał ustawić wolne obroty.
Re: Dławi się po dodaniu gazu
Ja osobiście robiłem regulację gaźników za pomocą świecy color tune i wykręciłem śruby składu mieszanki prawie o 3,1/4 obrotu i kolor spalania mieszanki we wszystkich cylindrach był nadal ciemnoniebieski. Silnik pracuje równiutko nie zamula przy ruszaniu z miejsca i pięknie wkręca się w obroty. Oczywiście ssanie można wyłączyć dużo wcześniej /świece też się nie brudzą/. Przestało strzelać w gaźniki.
Nie mniej powietrza tyko więcej paliwa. Powietrze jest pobierane przez filtr i nieszczelności układu dolotowego, airboxa i gaźników. Jak filtr i szczelność sprawdziłeś to gdzieś tam masz za mało paliwa.
Teraz jeżeli to występuje tylko przy lekkim uchyleniu przepustnicy i źle schodzi z obrotów to jeżeli w sevence jest taka śrubka to zainteresuj się "składem mieszanki", po angielsku pilot-screw. Ustawienia tej śrubki różnią się w zależności od rocznika, wersji, kraju pochodzenia i cholera wie czego jeszcze, jest szansa, że twój mechanik ustawił to nie tak jak trzeba. W Afryce hayness i autodata podaje 2,5obr, a już Pan Honda 1,25obr ... dla przykładu.
Jak ruszysz ustawienie składu mieszanki to na pewno będziesz musiał ustawić wolne obroty.
Re: Dławi się po dodaniu gazu
Ja osobiście robiłem regulację gaźników za pomocą świecy color tune i wykręciłem śruby składu mieszanki prawie o 3,1/4 obrotu i kolor spalania mieszanki we wszystkich cylindrach był nadal ciemnoniebieski. Silnik pracuje równiutko nie zamula przy ruszaniu z miejsca i pięknie wkręca się w obroty. Oczywiście ssanie można wyłączyć dużo wcześniej /świece też się nie brudzą/. Przestało strzelać w gaźniki.
- carlos74
- stary Seveniarz
- Posty: 510
- Rejestracja: 23 mar 2017, 11:42
- Motocykl: 93`CB750 F2
- Lokalizacja: GdziesZaOdra
Re: Dławi się po dodaniu gazu
jest jeszcze mozliwosc ze membranka w kraniku jest zepsuta, wtedy SF podobnie sie dusi przy dawaniu gazu. Jest tez mozliwosc ze filtr powietrza jest z malym wycieciem i za malo powietrza dostaje. Do SF sa sprzedawane 2 rozne typy filtra powietrza. Jeden ma duzy otwor drugi znacznie mniejszy. Kiedys zmieniajac filtr powietrza nie zwrocilem na to uwagi, potem sie dziwilem ze mi nie ciagnie
Filtr powietrza z malym otworem
Filtr powietrza z duzym otworem
Edit by KLOSZ: dorzuciłem zdjęcia na nasz serwer, bo po miesiącu znikną z pokazywarki i post straci swoją wartość.
Filtr powietrza z malym otworem
Filtr powietrza z duzym otworem
Edit by KLOSZ: dorzuciłem zdjęcia na nasz serwer, bo po miesiącu znikną z pokazywarki i post straci swoją wartość.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- KLOSZ
- Mr. Kamizelka
- Posty: 6185
- Rejestracja: 07 sie 2007, 18:27
- Motocykl: BuBu Er 1150 GiejeS
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Dławi się po dodaniu gazu
Nie wiem czy przypadkiem ten z małym otworem nie jest do zdławionej wersji ze zwężonymi dolotami. Jeśli tak, to rzeczywiście w otwartej wersji może być za mało luftu do garów.
Zdrowko
KLOSZ ☺
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Cytaty na dziś i jutro:
⌘ "Jestem ZA, dopóki mi się podoba" - ® KLOSZ ™ ⌘
⌘ "To co widzisz to też jest patologia, tylko trochę inna niż Twoja..." - tez ® KLOSZ ™ ⌘
Było: Pony 50, 2 x CBSF, FJR, Trampek, a jest GiejeS
KLOSZ ☺
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Cytaty na dziś i jutro:
⌘ "Jestem ZA, dopóki mi się podoba" - ® KLOSZ ™ ⌘
⌘ "To co widzisz to też jest patologia, tylko trochę inna niż Twoja..." - tez ® KLOSZ ™ ⌘
Było: Pony 50, 2 x CBSF, FJR, Trampek, a jest GiejeS
- carlos74
- stary Seveniarz
- Posty: 510
- Rejestracja: 23 mar 2017, 11:42
- Motocykl: 93`CB750 F2
- Lokalizacja: GdziesZaOdra
Re: Dławi się po dodaniu gazu
Wyczytalem ostatnio cos o filtrach i teraz to wyglada na wyzsza szkole jazdy .
- orginalne filtry z Hondy sa podobno z malym otworem (pytanie czy od pewnego czasu tylko takie orginaly produkowali czy jest on z innego materialu zrobiony ktory inaczej przepuszcza powietrze co np.twierdza w serwisie Hondy w Hamburgu )
- sa osoby ktore twierdza ze od 96 byly dopiero stosowane ze wzgledu na zmiane gaznikow jak i tlumika
- VE66H 110-112-112-110 filtr z duzym otworem / tlumik z duzymi otworami
- VE66J / VE66L 108-110-110-108 filtr z malym otworem tlumiki "wykastrowane"
Co jest interesujace to fakt ze sa tacy co uzywaja z malymi otworami w srebrnych i tacy co z duzymi otworami w czarnych silnikach i jedni i drudza sa zadowoleni. Trzeba jednak zaznaczyc ze jak jest czysty gaznik i jest dobrze ustawiona to bedzie i na jendym i na drugim dobrze chodzila.
Gosc ktory testowal na tych dwuch filtrach (SF 92 wszystko orginalne)twierdzi :
Uzywane filtry firmy HiFlo
filtr z malym otworem na autostradzie (26°C / bezwietrznie) zatankowana do pelna temperatura oleju 100°C i 5min na maxa: wedlug licznika 205kmh
filtr z duzym otworem na autostradzie (26°C / bezwietrznie) zatankowana do pelna temperatura oleju 100°C i 5min na maxa: wedlug licznika 220kmh
temperatura oleju po kazdym przejezdzie 125°C
I tak szczerze mowiac w co i komu wierzyc, moja jest z 93 ma duzy otwor na malym nie byla tak plynna.
Wydaje mi sie ze w niektorych egzemplarzach poprostu bylo juz tyle przestawiane ze jak kiedys przez nastepne rece przeleci to nagle po czyszczeniu gaznikow czy zmianie filtra jest to zamiast pozytywnie to negatywnie odczuwalne . Jest rowniez opisane ze mozna "zalatac dziure" miedzy 3000-4500obr. przy pomocy podkladek pod dysze 0,75mm.
Resumujac :
Kupuje maszyne, zmieniam filtr i nie patrzac jaki byl wkladam ten co kupilem. W SF ktos powiedzmy ustawil gaznik na duzym otworze dajac podkladki pod dysze 0.5mm-0.75mm i odpowiednio ustawil "mieszanke" ja zakladam maly i zaczyna sie szukanie dlaczego ona nie chodzi tak jak powinna
- orginalne filtry z Hondy sa podobno z malym otworem (pytanie czy od pewnego czasu tylko takie orginaly produkowali czy jest on z innego materialu zrobiony ktory inaczej przepuszcza powietrze co np.twierdza w serwisie Hondy w Hamburgu )
- sa osoby ktore twierdza ze od 96 byly dopiero stosowane ze wzgledu na zmiane gaznikow jak i tlumika
- VE66H 110-112-112-110 filtr z duzym otworem / tlumik z duzymi otworami
- VE66J / VE66L 108-110-110-108 filtr z malym otworem tlumiki "wykastrowane"
Co jest interesujace to fakt ze sa tacy co uzywaja z malymi otworami w srebrnych i tacy co z duzymi otworami w czarnych silnikach i jedni i drudza sa zadowoleni. Trzeba jednak zaznaczyc ze jak jest czysty gaznik i jest dobrze ustawiona to bedzie i na jendym i na drugim dobrze chodzila.
Gosc ktory testowal na tych dwuch filtrach (SF 92 wszystko orginalne)twierdzi :
Uzywane filtry firmy HiFlo
filtr z malym otworem na autostradzie (26°C / bezwietrznie) zatankowana do pelna temperatura oleju 100°C i 5min na maxa: wedlug licznika 205kmh
filtr z duzym otworem na autostradzie (26°C / bezwietrznie) zatankowana do pelna temperatura oleju 100°C i 5min na maxa: wedlug licznika 220kmh
temperatura oleju po kazdym przejezdzie 125°C
I tak szczerze mowiac w co i komu wierzyc, moja jest z 93 ma duzy otwor na malym nie byla tak plynna.
Wydaje mi sie ze w niektorych egzemplarzach poprostu bylo juz tyle przestawiane ze jak kiedys przez nastepne rece przeleci to nagle po czyszczeniu gaznikow czy zmianie filtra jest to zamiast pozytywnie to negatywnie odczuwalne . Jest rowniez opisane ze mozna "zalatac dziure" miedzy 3000-4500obr. przy pomocy podkladek pod dysze 0,75mm.
Resumujac :
Kupuje maszyne, zmieniam filtr i nie patrzac jaki byl wkladam ten co kupilem. W SF ktos powiedzmy ustawil gaznik na duzym otworze dajac podkladki pod dysze 0.5mm-0.75mm i odpowiednio ustawil "mieszanke" ja zakladam maly i zaczyna sie szukanie dlaczego ona nie chodzi tak jak powinna
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości