Strona 1 z 1

Giną wolne obroty.

: 22 kwie 2013, 21:25
autor: Wojtip
Witam.
Mam problem z obrotami w swoim CB 750 Nighthawk otóż zapala poprawnie oczywiście na ssaniu następnie zanim się rozgrzeje to tradycyjnie „zamula” ale gdy się rozgrzeje to traci wolne obroty
Tzn. nawet jak na ciepłym ustawię na 1100 obr/min to za chwilę i tak sobie zgaśnie. Co zrobić? Czy zabrać się za czyszczenie gaźnika?
Zaznaczę że przewody, fajki, świece, nowe.
Byłem jesienią u pewnego magika (znawcę mechanika) na synchronizację ale fachowiec stwierdził że to świece (nowe na nowe mam wymienić) zamontował mi filtr paliwa tak że paliwo schodziło tylko do połowy zbiornika gość skasował i nic nie naprawił.
Może ktoś ma jakieś pomysły. :sciana:

Re: Giną wolne obroty.

: 22 kwie 2013, 21:59
autor: woytazz-w1
Na pewno musisz zmienić mechanika - magika na mechanika - rzemieślnika.
Dodatkowy filtr paliwa raczej nie jest przewidziany konstrukcyjnie - wystarczy ten co znajduje sie w zbiorniku.
Jeśli gaśnie tylko na postoju a w czasie jazdy jest ok to może i gaźniki. Jak nie były myte i synchronizowane np. 3 lata to i tak Ciebie to nie ominie.
Jeśli nie masz doświadczenia, najlepej poszukaj fachowca i udaj się tam z maszyną.

Re: Giną wolne obroty.

: 22 kwie 2013, 22:06
autor: Wojtip
Tak myślę że muszę chyba poszukać kogoś kto załatwi problem. W czasie jazdy zachowuje się normalnie. Walka jest na postoju skrzyżowania itd.

Re: Giną wolne obroty.

: 23 kwie 2013, 08:48
autor: KLOSZ
A takie haslo: "zapchana dysza od wolnych obrotow"? Ja tam sie nie znam, ale slyszalem kiedys na przystanku autobusowym, ze gosc tak mowil do telefonu... to moze to? (serio pisze, bo na gaznikach sie nie znam...)

Re: Giną wolne obroty.

: 23 kwie 2013, 11:27
autor: sebi_x
Ja tez bym obstawiał układ zasilania. Albo jak pisze Kloszu - niedobory paliwa związane z zapchaniem dyszy wolnych obrotów, ale może też być dławienie silnika zapchanym filtrem powietrza. Wywal filtr na 5 minut i sprawdź czy pomogło.
Generalnie musisz drogą eliminacji kombinować. Wątpię żeby ktoś ci od razu receptę dał.

Re: Giną wolne obroty.

: 23 kwie 2013, 17:51
autor: chomiczon
Przede wszystkim sprawdz drogę paliwa. Wywal założony filtr.
Sprawdź poziom paliwa w gaźnikach. Po rozgrzaniu paliwo szybciej paruje i może do silnika nie dociera go wystarczająco dużo jak masz przytkany układ zasilania paliwem.
Sprawdź czy coś się zmiania po chwilowym usunięciu filtra powietrza.

Będziesz prawdopodobnie musiał wyczyścić gruntownie gaźniki. Ponowne synchro i testy. Jak to nie pomoże, sprawdź kompresję na cylindrach. Chociaź w sevenkach są hydrauliczne kasatory to może się coś dziać z zaworami. Ale to ostateczność.

Re: Giną wolne obroty.

: 23 kwie 2013, 18:18
autor: tdi
Co do filtra powietrza to zapchany filtr powietrza spowoduje zwiększone zużycie paliwa (podciśnienie)
Jeśli gażnik jest przypchany to zasłonięcie dopływu powietrza podczymuje dalszą pracę silnika ,tak sprawdzam gażnikowce :P

Tak jak koledzy sugeruje :
- wyrzucić dodatkowy filtr paliwa zbędny nabytek :diabelek:
- sprawdzenie drożności kranika paliwa
- czyszczenie gażników
- synchronizację
Dodatkowo sprawdzić ssanie czy schodzi do końca, przy gorącym silniku na wolnych obrotach może powodować zalewanie
i tym samym gaśnięcie silnika

Re: Giną wolne obroty.

: 23 kwie 2013, 18:42
autor: chomiczon
Fakt masz racje. Zapomniałem, że nie domknięcie ssania powoduje gaśnięcie po rozgrzaniu. Też dobry trop :)

Re: Giną wolne obroty.

: 23 kwie 2013, 20:28
autor: sebi_x
Osobiście wątpię żeby to była kwestia filtra paliwa. Kiedyś założyłem sobie taki plastikowy pod zbiornikiem. Oczywiście po paru km się rozgrzał i skurczył skutecznie ograniczajac przepływ paliwa. Motocykl nie dal sobie dodać gazu i nie miał mocy, ale na wolne obroty paliwka starczało. Wawalilem wszelkie ulepszenia.
To ssanie niedomknięte pasowaloby.. Powodzenia.

Re: Giną wolne obroty.

: 26 kwie 2013, 14:51
autor: Wojtip
Witam.
Filtr paliwa wywaliłem od razu jak pan mechanik mi dał maszynę.
Kranik - paliwo leci gdy wężyk podłączę i pociągnę (wężyk od podciśnienia)
Już byłem w desperacji i postanowiłem wywalić gaźniki ale....... tam jest tak mało miejsca że chyba silnik muszę opuścić.
Ale wyciągnę jakoś muszę.
Filtr wymieniałem ale sprawdzę wedle waszych propozycji.
Ssanie chyba odrzucę bo grzybki chowają się w całości nawet linka robi się luźna a jak jest silnik zimny i ściągnę ssanie to zgaśnie. Inaczej. Normalnie się zachowuje po nagrzaniu ssanie nie potrzebne.
Wiecie ja mam zasadnicze pytanie czy jak zacznę rozkręcać gaźniki to czy czegoś nie poprzestawiam. Do synchronizacji to i tak gdzieś muszę pojechać gdyż wakuometrów nie posiadam.
Ale takie mam wrażenie że coś jest tam brudne właśnie.

Re: Giną wolne obroty.

: 26 kwie 2013, 15:42
autor: tdi
Nic nie po przestawiasz składaj tak jak rozebrałeś , gażniki zostają na listwie nie ma potrzeby rozbierania :D
Biała szmatka i do rzeczy :diabelek:
Silnika nie trzeba opuszczać okręcić obudowę filtra i już gotowe :jupi:

Re: Giną wolne obroty.

: 05 sie 2013, 18:54
autor: Wojtip
Witam po czasie.
Wywaliłem gaźniki wyczyściłem nie były wcale brudne ale nie zaszkodziło. Teraz jest także różnie raz trzyma obroty a raz nie w sumie jest lepiej ale nie dobrze. Na dole od strony powiedzmy kolektorów ssących każdy gaźnik ma taką dyszę którą można kręcić ale tylko w danym zakresie bo przeszkadza taka listwa. Może wiecie jak to poustawiać starałem się tak jak były (czy to są dysze wolnych obrotów?

Re: Giną wolne obroty.

: 05 sie 2013, 20:05
autor: chomiczon
A może masz całkowicie rozregulowany skład mieszanki, który widać właśnie na wolnych obrotach. Na wyższych otwiera się dysza średnich i wysokich obrotów dlatego silnik Ci normalnie pracuje. Jak na ssaniu pracuje OK to podejrzewam że masz zbyt ubogo i na wolnych dostaje za mało paliwa.
Sprawdź w serwisówce jaka jest pozycja wyjściowa dla Twoich gaźników. W moich jest to 2 i 1/2 obrotu.

Prawidłowe ustawienie składu mieszanki możesz zrobić mająć świecę "color tune" lub obrotomierz elektroniczny z rozdzielczością 50 obr/min.

W serwisówce jest cała procedura poprawnego ustawienia składu za pomocą obrotomierza. Niestety bez śrubokręta kątowego nie ustawisz precyzyjnie, strasznie wredny dostęp.

Re: Giną wolne obroty.

: 06 sie 2013, 12:34
autor: Wojtip
No własnie ciężko ustawić bo tych dysz nie da się obrócić według własnej osi bo przeszkadza taka listwa A co to jest (świeca"color tune")

Re: Giną wolne obroty.

: 06 sie 2013, 14:29
autor: chomiczon
W serwisówce, strona 5-12 na rysunku pierwszym masz pokazane śruby do regulacji składu mieszanki. Na założonych gaźnikach możesz tam dostać tylko śrubokrętem kątowym, takim http://www.carbtune.co.uk/bevel.html
Możesz zrobić wstępne ustawienie na zdjętych gaźnikach wg. serwisówki zgodnie z modelem twoich gaźników. Na stronie 1-6 masz rozpisane symbole gaźników i np. dla typu SW masz wykręcić każdą śrubę o 2 i 3/4 obrotu. Model odczytasz na boku gaźnika. SW odpowiada VE66K.
Oczywiście jest to tak zwana pozycja wyjściowa do dalszej regulacji bo tej dokonuje się na pracującym silniku za pomocą podpiętego obrotomierza lub wkręconej świecy colortune http://www.carbtune.co.uk/colortune.html
Procedurę regulacji za pomocą obrotomierza masz w serwisówce a za pomocą colortune masz w instrukcji świecy.

Moja rada, porządne czyszczenie gaźników najlepiej w myjce ultradźwiękowej, złożenie, sprawdzenie poziomu paliwa w komorach, kontrola membran podciśnienia, regulacja.
Jak nie ogarniasz to najlepiej daj moto do mechanika, prawdziwego a nie kowala co dłubie stare golfy.

Piszę wg. serwisówki od seveny ale nighthawk chyba za dużo się nie różni w układzie zasilania paliwem.

Re: Giną wolne obroty.

: 06 sie 2013, 14:53
autor: Wojtip
Dzięki za wyjaśnienie. I chyba poszukam takiego kurcze gdzieś może w trójmieście. Jestem z Malborka a tutaj to mam tylko kowala> Może ktoś poleci jakiegoś z tych moich okolic