Strona 1 z 1
Dwa pytania
: 18 kwie 2013, 22:35
autor: slaryc
Szanowni Panowie Seveniarze mam 2 pytania w imieniu mojego kolegi - również seveniarza.Pierwsze jak zdjąć ringi zegarów z szybkami, jakoś od góry czy od dołu zdejmując kubki zegarów.Drugie pytanie brzmi - sevenka mocno szarpie mu przy wrzucaniu biegów ( zwłaszcza pierwszego ) czy trzeba to wyregulować linką sprzęgła ? Ja tego nie robiłem dlatego chcemy skorzystać z wiedzy tego forum.Dzięki za podpowiedzi

Re: Dwa pytania
: 18 kwie 2013, 23:49
autor: zoombie
Co do zegarów to za bardzo nie pomogę. Ale jeżeli chodzi o strzelanie to raczej oczywiste że kłania się czyszczenie i synchronizacja gaźników. A jak będzie mu jeszcze czasem strzelał to zmiana stacji paliw

:)
Re: Dwa pytania
: 19 kwie 2013, 00:07
autor: slaryc
Cześć zoombie - może źle się wyraziłem nie chodzi o strzelanie w wydech tylko o duże szarpnięcie przy wrzucaniu biegu szczególnie pierwszego mówi że wcześniej tak nie szarpało
Re: Dwa pytania
: 19 kwie 2013, 07:11
autor: watson
Mi się wydawało, że olej pomógł, ale teraz już sam nie wiem. Może autosugestia.
Re: Dwa pytania
: 19 kwie 2013, 07:44
autor: marcin_z
Cześć zoombie - może źle się wyraziłem nie chodzi o strzelanie w wydech tylko o duże szarpnięcie przy wrzucaniu biegu szczególnie pierwszego mówi że wcześniej tak nie szarpało
Rozumiem ze wykonujesz tą czynność: sprzęgło ---> wrzucasz jedynke i tu szarpnięcie czujesz. Umnie po zmianie oleju na 10w50 znacznie sie poprawiło wrzucanie biegów. Może podkręć troche linke
Re: Dwa pytania
: 19 kwie 2013, 08:54
autor: slaryc
marcin właśnie jest tak jak mówisz

tylko czy to szarpnięcie można zmniejszyć ? np.regulując linką sprzęgła
Re: Dwa pytania
: 19 kwie 2013, 09:24
autor: szamanek5
...kłania się czyszczenie i synchronizacja gaźników. A jak będzie mu jeszcze czasem strzelał to zmiana stacji paliw

:)
Chyba trochę pomysł od dupy strony... chyba prościej, łatwiej i taniej jest najpierw zmienić stację jeśli nie pomoże synchro...
Re: Dwa pytania
: 19 kwie 2013, 12:20
autor: sebi_x
Jak rozumiem - nie strzela w gaźnik ani w rurę, tylko napierdziela w skrzyni? Pewnie zwłaszcza przy wbijaniu jedynki? Po pierwsze obroty: Jak masz za wysokie wolne obroty, to jedynka wchodzi jakby miała coś urwać. Ustaw zgodnie z manualem - o ile pamiętam 1100 obr/min . Po drugie łańcuch : za luźny powoduje że wbicie biegu powoduje jego nieprzyjemnie szarpnięcie. No i ofkors zimny olej powoduje twardszą pracy skrzyni biegów.
Linki sprzęgła nie ruszaj. Ma być ustawiona tak, żeby puszczona klamka miała kilkumilimetrowy luz. Tarcze sprzegła nie mogą być podtrzymywane klamką sprzegła i napiętą linką. I tyle. Nic więcej sprzęgłem nie wyregulujesz.
Re: Dwa pytania
: 19 kwie 2013, 19:18
autor: wiesiek3d
Sprzęgło ma być wyregulowane wg. instrukcji, a biegi w SF chodzą twardo a szczególnie 1.
Na trzaskanie pozostałych biegów pomaga zmiana oleju i technika wrzucania biegów opisywana już na forum, inną przyczyną może być zepsute sprzęgło.
Re: Dwa pytania
: 19 kwie 2013, 19:32
autor: slaryc
Wiesiu nie chodzi o zdjęcie samych szybek tylko całego tego górnego plastyku razem z szybkami. Po szybkach zaciekła woda zostawiła ślady.Chcieliśmy to wyczyścic.
Re: Dwa pytania
: 20 kwie 2013, 07:58
autor: wiesiek3d
Od dołu odkręcając kubki.