Strona 1 z 1

Odblkowanie zdławienia do 37KW(50koników)

: 07 kwie 2013, 19:52
autor: tdi
Podczas przygotowania do sezonu odkryłem kryzy przed gażnikami z nabitym oznaczeniem 37 KW
czyli zdławiona do 50 koników. Na gażnikach dysze 110 i 108.wybiłem kryzy ,synchro gażników :jupi:

Przed przeglądem na 4biegu max.155km 5 bieg 160/170 kiedyś udało się 200km ale warunki idealne.

Dzisiaj było ładnie wiec była próba na 4 biegu max.180km :jupi: :jupi: :jupi:
na 5 nie próbowałem nie ma takiej potrzeby :) uważam że osiągnie dane fabryczne czyli 200 km/h
Wyrażnie wzrosło przyspieszenie ,aż się sprzęgło zaczęło ślizgać na pierwszych 3 biegach ( mam robotę :diabelek: )

Ile przybyło koników nie wiem ale już wystarczy , jak ktoś chce więcej mocy to trzeba zmienić sprzęt ;)
Więc tak,jak ktoś ma zdławioną sewenkę do 37kW i dysze 110/108 to uważam że kosztowna zmiana dysz nie jest potrzebna
wybić kryzy i śmigać :moto: :moto: :moto:

Re: Odblkowanie zdławienia do 37KW(50koników)

: 07 kwie 2013, 23:19
autor: Piotril
Dokładnie takie samy kryzy miałem u siebie w moto.Po wybiciu ich i synchro cebula odżyła. Nadmieniam, że dysz nie wymieniałem.Max 200 km/h poleciała, warunki pogodowe były sprzyjające. :moto:

Re: Odblkowanie zdławienia do 37KW(50koników)

: 08 kwie 2013, 00:03
autor: grzesiek
Masz jakieś foto jak ta kryza wygląda?? i czy konieczne jest synchro potem??

Re: Odblkowanie zdławienia do 37KW(50koników)

: 08 kwie 2013, 08:27
autor: KLOSZ
Prosze bardzo. Wisi od dawna w naszej forumowej galerii (co prawda tu mamy 25kW, ale zasada i wyglad sa te same, rozni sie wielkosc dziury w kryzie ;) ):

Obrazek

Re: Odblkowanie zdławienia do 37KW(50koników)

: 08 kwie 2013, 14:10
autor: sebi_x
Coś zbyt optymistycznei to wygląda. Czy te dysze regulują ilość benzyny doprowadzanej przez gaźnik? Raczej tak. Czy kryzy (obecnie wywalone) ograniczały ilość doprowadzanego do gaźnika powietrza? Raczej tak. Jeśli tak jest, to zwiększenie ilości powietrza bez zwiększenia ilości paliwa, spowoduje zubożenie mieszanki. Zubożenie mieszanki powoduje między innymi zwiększone grzanie silnika. To akurat wiem z silników modeli latających. Dlatego raczej nie olałbym powiększenia średnicy dysz. A nie da się jakichś nie od Hondy dobrać żeby taniej było?

Re: Odblkowanie zdławienia do 37KW(50koników)

: 08 kwie 2013, 15:21
autor: wiesiek3d
Coś zbyt optymistycznei to wygląda. Czy te dysze regulują ilość benzyny doprowadzanej przez gaźnik? Raczej tak. Czy kryzy (obecnie wywalone) ograniczały ilość doprowadzanego do gaźnika powietrza? Raczej tak. Jeśli tak jest, to zwiększenie ilości powietrza bez zwiększenia ilości paliwa, spowoduje zubożenie mieszanki. Zubożenie mieszanki powoduje między innymi zwiększone grzanie silnika. To akurat wiem z silników modeli latających. Dlatego raczej nie olałbym powiększenia średnicy dysz. A nie da się jakichś nie od Hondy dobrać żeby taniej było?

Błąd, te kryzy ograniczają dopływ mieszanki paliwowo-powietrznej do cylindrów, co nie zmienia faktu iż przy maksymalnych otwarciach przepustnicy może występować zbyt uboga mieszanka.
Jednak patrząc do serwisówki widzę że dysza full open jest 112 a zdławiona 108, myślę że nie powinno być tragedii, ew. moto poleci do 200kmh jak piszą koledzy.
Ooo i widzę że kolega lata jak ja, niestety przesiadłem się na elektryki i nie mam tłustych łap :diabelek:

Re: Odblkowanie zdławienia do 37KW(50koników)

: 08 kwie 2013, 15:44
autor: tdi
Takie same kryzy miałem :) co do ubogiej mieszanki to się zgadzam że uboższa ALE ale
dysze też podlegają tz wyślizganiu i przy moim przebiegu już nie trzymają fabrycznych parametrów.
Na co dzień pomykam spokojnie moją sewenką myślę że jej nic nie grozi :lol: ale profilaktycznie podjadę na analizator
i sprawdzę.Dam znać jakie będą wyniki , a na razie śmigam :moto: :moto: :moto:

Re: Odblkowanie zdławienia do 37KW(50koników)

: 08 kwie 2013, 19:36
autor: Piotril
Ja miałem takie kryzy: HM37KW.
Obrazek
Zostało zrobione synchro i moto daje radę.

Re: Odblkowanie zdławienia do 37KW(50koników)

: 08 kwie 2013, 20:06
autor: tdi
A dysze jakie miałeś tak jak ja 108/110

Re: Odblkowanie zdławienia do 37KW(50koników)

: 08 kwie 2013, 20:31
autor: Piotril
Dokładnie takie same dysze mam jak TY tdi. Mój zaprzyjaźniony mechanik powiedział, że nie ma potrzeby wymieniać dysz na nowe o większym przekroju. Silnik się nie dławi i nie przegrzewa. Jak na olejaka jest ok :) . A prędkości rzędu 200 km/h i wyżej nie są mi potrzebne. Ja raczej bujam się turystycznie.

Re: Odblkowanie zdławienia do 37KW(50koników)

: 11 kwie 2013, 21:06
autor: materna
Witam.
Mam pytanie do tdi.
A w dowodzie rejestracyjnym jaka moc masz wpisaną lub w ewentualnych innych papierach do motocykla? Ile kW?

Re: Odblkowanie zdławienia do 37KW(50koników)

: 11 kwie 2013, 21:18
autor: tdi
Sprawdziłem 37 Kw i w brifie też tyle było ale przedtem nie zwróciłem na to uwagi :D :D :D

Re: Odblkowanie zdławienia do 37KW(50koników)

: 11 kwie 2013, 21:21
autor: materna
To u mnie chyba ok bo jest 54 KW i w niemieckiej kopii dowodu tez :) Tez od niemca byla Twoja sevenka? Bo tam chyba sie zdazaly najczesciej te dlawione

Re: Odblkowanie zdławienia do 37KW(50koników)

: 11 kwie 2013, 21:26
autor: tdi
Tak jakiś helmut nią śmigał był pierwszym właścicielem :lol:
Ja jestem drugim :jupi:
Jak twoja leci 200km to jest ok :diabelek:

Re: Odblkowanie zdławienia do 37KW(50koników)

: 11 kwie 2013, 21:37
autor: materna
To szczęściarz z Ciebie, ja jestem juz 4 wlascicielem , ale mam za to ksiazke serwiowa skrupulatnie prowadzona od samego poczatku jak wyjechala z niemieckiego salonu ;)... Po jaka cholere oni dlawili te sevenki?

Re: Odblkowanie zdławienia do 37KW(50koników)

: 11 kwie 2013, 21:47
autor: tdi
Prawko podzielone na podkategorie
25KW , 37KW i 54KW u nas też to już masz :cry:
Ale to dobrze 1000 w rękach 18-latka to pewne kłopoty :(
A rodzice też powinni mieć olej w głowie

Re: Odblkowanie zdławienia do 37KW(50koników)

: 11 kwie 2013, 22:01
autor: grzesiek
JA mam właśnie 25 kw na króćcach i generalnie ktoś wie jakie wtedy dysze muszą być??

Re: Odblkowanie zdławienia do 37KW(50koników)

: 12 kwie 2013, 11:03
autor: sebi_x
Wersja o pełnej mocy ma dysze w kolejnych gaźnikach : 110,112,112,110. Zdławiona 108,110,110,108. Tak mówi manual. Ale czy wszystkie zdławione mają takie same dysze to nie wyczytałem.

Re: Odblkowanie zdławienia do 37KW(50koników)

: 12 kwie 2013, 14:33
autor: tdi
Tak piszą a ja jeszcze pojadę na hamownię i zobaczymy ile dało wyrzucenie blaszek :moto: