Strona 1 z 3

Pare pytań odnośnie seven fifty

: 26 mar 2013, 20:10
autor: _silver_
Witam kupiłem niedawno sevenkę i teraz szykuję ją do sezonu i mam parę pytań
-Czy akumulator varta 12v 14a będzie dobry ??
-Olej oczywiście Motul 5100 10w 40 oczywiście filtr oleju HF 303
-Gdzie znajduje się śruba do regulacji obrotów ponieważ po rozgrzaniu wyłączeniu ssania obroty są na poziomie 800obr a powinno być koło 1200obr
-Jaką szybkę kupić żeby dobrze chroniła przed wiatrem przy szybszej jeździe ??

Resztę jak coś nie będę wiedział w trakcie szykowania motorku będę pisał wielkie dzięki za odpowiedz

Re: Pare pytań odnośnie seven fifty

: 26 mar 2013, 22:18
autor: KLOSZ
Sruba do regulacji obrotow znajduje sie pomiedzy gaznikami. Poznasz ja po czarnej, plastikowej koncowce. Regulujac obracasz ja palcami, nie potrzeba narzedzi.
Zachecam do sciagniecia instrukcji uzytkownika oraz serwisowki (na gorze dzialu Mechanika), to Ci rozjasni wiele kwestii.

Temat szyby był przewalkowany na forum z kazdej strony. Poszperaj w archiwum - jest caly wielostronicowy watek na ten temat :)

Re: Pare pytań odnośnie seven fifty

: 26 mar 2013, 22:24
autor: boyar
ja mam taka i jest spoko
http://www.puig.pl/owiewki_naked_custom ... -p583.html
o wiele lepiej niz bez szyby. mam 190 cm takze przy 140 wali troche po glowie ale ogolnie jest spoko:) w swieta moge wstawic foty jak cebula w niej wyglada. a czemu olej oczywiscie motul?? bel ray wedlug jakis tam danych jest lepszy a tanszy czasami:P

Re: Pare pytań odnośnie seven fifty

: 27 mar 2013, 11:05
autor: bladymir
silwer co do tych za niskich obrotów to pomyślałbym też o czyszczeniu i synchro gazników , jak jeszcze nie robiłeś , tym bardziej że jak piszesz ,że to Twój nowy nabytek , aku varty powinno być ok, w aucie mam varte i śmiga , w sevenie mam LandPorta i nie polecam z początku było ok , a teraz widzę ,że cele sie zapowietrzają i bombluje .Na Motulu chyba większość z forum lata więc oleum sprawdzone ale nie mówię , że najlepsze na świecie ;)

Re: Pare pytań odnośnie seven fifty

: 27 mar 2013, 16:29
autor: _silver_
Co do owiewki to był bym skłonny kupić wiec chyba się zdecyduję bo ja mam 176 cm wiec nie powinno być lepiej :D Co do oleju to masz rację ten jest sprawdzony wiec kupie motula. Co do synchronizacji i czyszczenia to muszę chyba pomyśleć narazi ę zrobię pojeżdżę i będę patrzył dalej co i jak. Wszystkie manuale pościągałem teraz tylko trzeba postudiować. Dzięki za odpowiedz

Re: Pare pytań odnośnie seven fifty

: 27 mar 2013, 18:28
autor: TOMI
Spiesz się, bo to przyzwoita oferta http://allegro.pl/akumulator-varta-yb14 ... 69072.html
Bardzo dobry akumulator,trzyma pojemność, lekko uformuj go przed instalacją - mam go na pokładzie :spoko: :spoko:

Poszukaj wątku Pora na akumulatora.

Re: Pare pytań odnośnie seven fifty

: 27 mar 2013, 20:14
autor: Leon
To ktoś kupuje do motocykla inny aku niż Yuasa? :shock: Co do owiewki to, przynajmniej u mnie, puig średnio się sprawdza bo przy szybkiej jeździe osuwa mi się na kubki zegarów :cenzura: Gdybym miał czas więcej pośmigać na motórze to poszukałbym takiej konkretnej, z mocowaniami do kiery. A tego puiga to chyba ściągnę bo g**no daje, tylko szpeci moto.

Re: Pare pytań odnośnie seven fifty

: 28 mar 2013, 11:56
autor: damimatu
Zimą kupiłem Yuasę i tak się zastanawiam czy to aby nie jakieś made in china w kiepskim wykonaniu.Niby Yuasa ale korki jakieś inne;zalałem go jakieś miesiąc temu,naładowałem i na razie trzyma napięcie (12,7V). Czas pokaże czy zrobiłem dobrze.Nie ukrywam że skusiła mnie cena 120 złociszy razem z elektrolitem.Jak się zacznie sezon to wyjdzie szydło z wora ;)

Re: Pare pytań odnośnie seven fifty

: 28 mar 2013, 12:01
autor: TOMI
To ktoś kupuje do motocykla inny aku niż Yuasa? :shock: Co do owiewki to, przynajmniej u mnie, puig średnio się sprawdza bo przy szybkiej jeździe osuwa mi się na kubki zegarów :cenzura: Gdybym miał czas więcej pośmigać na motórze to poszukałbym takiej konkretnej, z mocowaniami do kiery. A tego puiga to chyba ściągnę bo g**no daje, tylko szpeci moto.
A kolega posiada jakieś racjonalne argumenty że inne się nie nadają :shock: :shock: :shock:

Chłop się pyta i szuka rozwiązania optymalnego dla siebie, a nie oczekuje jedynie słusznych dla Polski Ludowej koncepcji.
Natomiast szybkę typu Puig blokuje się dodatkową śrubką, na którą z resztą producent przygotował otwór w stalowej blaszce,
a nie oznajmia kolejnym złotym wpisem jaki to ten Puig jest średni bo opada na zegary :cry: :cry: :cry:
Zapewne można gdzieś na jakimś forum odnaleźć wątek na temat tej śrubki :przytul:

Re: Pare pytań odnośnie seven fifty

: 28 mar 2013, 20:59
autor: wiesiek3d
A ja mam niską szybę i nawet bez śrubki blokującej się nie przewraca na zegary.
Dokręcić trzeba.
Co do Motula to są różne opinie, ja go nie leję.

Re: Pare pytań odnośnie seven fifty

: 28 mar 2013, 22:35
autor: slaryc
Panowie są dużo lepsze oleje do Sevenki jak MOTUL 10W40 choćby LIQUI MOLY 10W50, motul jest mocno przereklamowany i wbrew pozorom nie jest to super olej jak niektórzy się zachwycają mimo że prawie wszyscy na nim jeżdżą , JA NIE.

Re: Pare pytań odnośnie seven fifty

: 29 mar 2013, 00:30
autor: wiesiek3d
Ja zalałem w zeszłym sezonie LM 10w40 i mówiąc szczerze to wydawało mi się że biegi głośniej wchodziły niż na Agipie.

Re: Pare pytań odnośnie seven fifty

: 29 mar 2013, 08:55
autor: KLOSZ
A ja leje olej Midland i dobrze mi z tym :)

Re: Pare pytań odnośnie seven fifty

: 29 mar 2013, 10:36
autor: Hyde
Ja ma przy okzji pytanie bo nie mogę tego znaleśc w manualu, co ile kilometrów lub co jaki czas robic synchro gaźników?

Re: Pare pytań odnośnie seven fifty

: 29 mar 2013, 10:41
autor: szamanek5
Ponauczali się synchronizować....
jak się nic nie dzieje to nie ma co paluchów pchać w te gaźniki... jaki to miałoby mieć cel ?

Re: Pare pytań odnośnie seven fifty

: 29 mar 2013, 11:02
autor: KLOSZ
Co okreslony czas to sie w sevence wymienia oleje, filtry i plyny ustrojowe. Po cholere krecic czymkolwiek jesli jest dobrze? (w niektorych moturach jeszcze sie zaworki sprawdza, ale... nie dotyczy sevenki).
Jak pisze szamanek5 - jak dziala, to nie ruszac, bo po cholere? Jak mawiala moja babcia: bylo dobre, a teraz co polepszy, to spieprzy... ;)

Re: Pare pytań odnośnie seven fifty

: 29 mar 2013, 11:22
autor: tdi
Grzebać jak działa nie ma potrzeby ,ale synchro gażników warto sprawdzić jak moto dopiero kupione , robię to sam i widzę że po roku są zawsze jakieś zmiany
a tego po prostu nie widać.Robiłem próby z moją sewenką i było zauważalne dopiero że dzieje się coś złego jak ustawiłem różnicę
podciśnień między 1,2 a 3,4 cylindrem.Różnica polegała na nierównomiernym dymieniu chociaż sam silnik pracował całkiem nie żle
Synchronizacja gażników jest bardzo ważna inie chodzi tak bardzo o równomierną pracę ale o obciążenie wału i korbowodów wiadomo
więcej paliwa większy wybuch :diabelek: nierówne obciążenia poszczególnych cylindrów.Najgorsza jest przy tym jazda z małą prędkością na
wysokim biegu,bardzie obciąża wał niż jazda z dużą prędkością na niskim biegu. ;)

Re: Pare pytań odnośnie seven fifty

: 29 mar 2013, 12:43
autor: bladymir
Dokładnie tak jak pisze tdi , nie zawsze widać od razu ,że potrzebne jest czyszczenie i synchro gażników (wg.mnie osobno nie ma sensu ) ,może sie wydawać ,że wszystko jest ok , ale dopiero po zrobieniu takiego serwisu widać poprawę w pracy silnika . Jak nie ma ewidentnych objawów zawalonych gazników to ja profilaktycznie robię taki serwis co 2 lata , sevenką śmigam 6 lat wiec parę razy już do gażników zaglądałem , może dlatego , że mam kumpla co ma warsztat i na co dzień naprawia motocykle to mam możliwość korzystania z warsztatu i narzędzi więc korzystam do oporu :]

Re: Pare pytań odnośnie seven fifty

: 29 mar 2013, 17:21
autor: Leon
A kolega posiada jakieś racjonalne argumenty że inne się nie nadają :shock: :shock: :shock:
A nie posiada, nawet nieracjonalnych, bo nigdzie nie napisał że inne się nie nadają :mrgreen:

Re: Pare pytań odnośnie seven fifty

: 29 mar 2013, 17:46
autor: TOMI
[quote="Leon"]To ktoś kupuje do motocykla inny aku niż Yuasa? :shock:

To w takim razie skoro nie, wnioskuje że jestem jeden z pierwszych odważnych który kupił cos innego :boje_sie: :boje_sie: :boje_sie: :boje_sie:

Re: Pare pytań odnośnie seven fifty

: 29 mar 2013, 18:07
autor: tdi
Ja też kupiłem jakiś tajwan może sezon wytrzyma :diabelek: jak padnie to kupię centre albo warte, a olej leje castrol 10/40
i śmigam :moto:

Warta ma ładny opis akumulatorów
http://www.varta-automotive.pl/pl-pl/te ... owersports
A tu Centra
http://www.sklepcentra.pl/sklep/akumula ... -c-33.html

Re: Pare pytań odnośnie seven fifty

: 29 mar 2013, 20:34
autor: boyar
ja mam jmt
http://allegro.pl/akumulator-yb14l-a2-1 ... 64293.html
i jest mega spoko przez ostatnie 3 lata mnie nie zawidl. w tym roku nawet nie ladowalem w zime. tylko do domu na zime wzialem akumulator, tydzien temu wlozylem do moto i odpalil bez problemu:)

a varty w zyciu nie kupie. raz kupilem baterie od nich to byly puste chociaz termin waznosci bym dobry i wujek mial w moto aku varty i wytrzymal chyba ze 2 lata.. moze przypadek moze nie ale ja sie zniechecilem

Re: Pare pytań odnośnie seven fifty

: 29 mar 2013, 20:42
autor: grzesiek
Ja posiadam drugi rok Yuasę. Zalałęm go od nowości odczekałem, podłączyłem i dbałem o obsługę. Do dziś nie sprawia problemów, a dodatkowo od pół roku były podłączone grzane manetki oraz gniazdo 12V i nie było problemów.

Re: Pare pytań odnośnie seven fifty

: 29 mar 2013, 20:43
autor: tdi
Z każdym akumulatorem można wpaść na minę :sex_anal:

Re: Pare pytań odnośnie seven fifty

: 30 mar 2013, 00:17
autor: Hyde
Co okreslony czas to sie w sevence wymienia oleje, filtry i plyny ustrojowe. Po cholere krecic czymkolwiek jesli jest dobrze? (w niektorych moturach jeszcze sie zaworki sprawdza, ale... nie dotyczy sevenki).
Jak pisze szamanek5 - jak dziala, to nie ruszac, bo po cholere? Jak mawiala moja babcia: bylo dobre, a teraz co polepszy, to spieprzy... ;)

I wszystko jasne, ja tam i tak paluchów bym nie pchał mam zaprzyjaźnionego mechanika przy wymianie olejów jak cos to mi pochyta ;-].