Strona 1 z 1

Duże spalanie

: 12 mar 2013, 03:07
autor: blazej
Po śnie zimowym moja Hanka zwiększyła apetyt na paliwo do 7-7,5 litra. Dodatkowo zauważyłem że przy 4509 tysiąca obrotów się dusi brak mocy trzeba wrócić manetkę i powoli zwiększać obroty. Jakieś pomysły?

Re: Duże spalanie

: 12 mar 2013, 08:04
autor: Marek
jak długo stała ?
dobrze ją rozgrzałeś ?
ile km polatałeś stwierdzając to ?
kiedy ostatni raz widziała wakuometry ?

Moja rada dobrze rozgrzej i daj po ogniu :lol: i wtedy powiedz czy dalej jest to samo

Re: Duże spalanie

: 12 mar 2013, 16:30
autor: KLOSZ
Filtr powietrza? Wymienic jesli nie zmieniony.
Mul w gaziorach? Przeleciec sie po jakiejs trasce z wieksza predkoscia w celu przeciagniecia syfu z gaziorow w rure wydechowa.
Tyle na poczatek. Dopiero po tym myslalbym o synchro,, rozbiorce gaznikow itp. powazniejszych dzialaniach. Aha. Swiezego paliwa nalej :)

Re: Duże spalanie

: 12 mar 2013, 17:54
autor: TOMI
Syf,brud,filtr :dupa:
Natomiast moja pali przy 3,500 obr/min 5,5 litra i więcej nie chce, a mi nie potrzeba.
To też jakieś rozwiązanie.

Re: Duże spalanie

: 13 mar 2013, 18:11
autor: wiesiek3d
Syf,brud,filtr :dupa:
Natomiast moja pali przy 3,500 obr/min 5,5 litra i więcej nie chce, a mi nie potrzeba.
To też jakieś rozwiązanie.

Aaaa to na postoju tyle pali ?

Re: Duże spalanie

: 14 mar 2013, 02:18
autor: blazej
Stała jakieś 3 miesiące z przerwami. Jak się dało to troszeczkę jeździłem. Teraz jakieś 600 km zrobione. Spróbuje ją przegarować a jak nie to bedziem rozbierać Hanke

Re: Duże spalanie

: 15 mar 2013, 20:47
autor: TOMI
Syf,brud,filtr :dupa:
Natomiast moja pali przy 3,500 obr/min 5,5 litra i więcej nie chce, a mi nie potrzeba.
To też jakieś rozwiązanie.

Aaaa to na postoju tyle pali ?
Ale już przy 4.000 obr/min pali 6.0 ltr.

Re: Duże spalanie

: 22 kwie 2013, 02:34
autor: blazej
No i poczyszczeniu i synchronizacji gaźników jest gorzej. Wymieniłem filtr powietrza choć nowy zakładałem jakieś 5 tyś. pomogło na dziurę w gazie. Stary filtr nawet nie brudny, ale śmierdział paliwem i nie wiem jak mogło się tam dostać. Dwa razy paliwo przed startem zaczęło się wylewać pod silnik. I nie wiem co dalej. Jakieś pomysły ? I jeszcze jedno wie może ktoś gdzie kupić przewody od świec do cewki?

Re: Duże spalanie

: 22 kwie 2013, 08:16
autor: Tymon
Ja kupowałem w Larssonie, ale przewody to normalnie z metra cięte. W każdym samochodowym kupisz.

Jak paliwo lalo się pod silnik to może zaworek/zaworki iglicowe w komorze pływakowej??

Re: Duże spalanie

: 22 kwie 2013, 20:31
autor: blazej
Zaworki iglicowe wymienione na nowe zamienniki podczas czyszczenia. Czy nowe mogą się zawieszać?

Re: Duże spalanie

: 22 kwie 2013, 20:42
autor: woytazz-w1
Mi paliwo lało się pod silnik jak miałem zawieszony zaworek w gażniku, nie lało się przy większych obrotach - widocznie przepalało.Najbardziej lał na biegu jałowym i niskich obrotach. Paliwem czuć było z daleka, natomiast że tylko filtr wali paliwem to chyba normalne, jak sprawdzałem po zimie filtr to było czuć paliwem. Na lanie nie pomagały żadne przygazówki. Wymianiłem zaworki na nowe (4 szt. 40-50zł) synchro i do dziś ok. Na zaworku zawieszonym nie było widać "na oko" zużycia itp. wyglądał jak pozostałe.

Re: Duże spalanie

: 22 kwie 2013, 21:08
autor: woytazz-w1
Czy nowe zaworki mogą się zawieszać? Aby to sprawdzić pewnie będziesz musiał podpiąć gażniki znowu pod wakuometr, wtedy się wyda czy i który to.

Re: Duże spalanie

: 22 kwie 2013, 22:50
autor: Wojtas
Aby sprawdzić zaworek w komorze pływakowej wystarczy założyć na spust komory pł. przeźroczysty wężyk, odkręcić śrubę spustową i obserwować poziom paliwa. Wężyk musi być skierowany do góry. Właściwy poziom wynosi kilka milimetrów poniżej górnej krawędzi komory pł. Jeżeli w którymś z gaźników będzie wyższy, to mamy winnego. Można też to wywnioskować również po czarnej świecy w cylindrze który nie przepala za dużej ilości podawanego paliwa.

Re: Duże spalanie

: 23 kwie 2013, 22:45
autor: tdi
Aby sprawdzić zaworek w komorze pływakowej wystarczy założyć na spust komory pł. przeźroczysty wężyk, odkręcić śrubę spustową i obserwować poziom paliwa. Wężyk musi być skierowany do góry. Właściwy poziom wynosi kilka milimetrów poniżej górnej krawędzi komory pł. Jeżeli w którymś z gaźników będzie wyższy, to mamy winnego. Można też to wywnioskować również po czarnej świecy w cylindrze który nie przepala za dużej ilości podawanego paliwa.
Bardzo dobra rada :rock:
Gada dobrze dać mu piwa :flacha:

Re: Duże spalanie

: 26 maja 2013, 19:32
autor: blazej
I rozebrałem dziada i nic. Nie puszcza na razie mam plan kupić originale zaworki iglicowe może pomoże.. Ktoś używał tych z larsona? Potrzebna tez będzie nowa uszczelka gaźnika ale nie mogę nigdzie znaleźć przyjdzie tez kupić oryginał

Re: Duże spalanie

: 26 maja 2013, 20:13
autor: graphia76
Kranik rozbierz. Przeczyść. Nie zaszkodzi :)

Re: Duże spalanie

: 26 maja 2013, 20:56
autor: blazej
kranik rozebrany wyczyszczony. Poprzedni właściciel co sie do niego dobrał wcześniej dał sprężyke, która dociska membrane z drugiej strony więc paliwo lało się bez względu na to czy zamknie ty czy otwarty.

Re: Duże spalanie

: 09 cze 2013, 12:31
autor: pysio102
A mi spala 8 litrów, jazda dosyć ostra ale bez przesady, max obroty 4 tyś, czytałem na forach bandita że tam też takie spalanie i że mniejsze można włożyć miedzy bajki ? Da rade coś z tym zrobić? na baku robie mniej niż 200 km, a co dopiero 400 (bez rezerwy) :co:
Niby synchro i czyszczenia gaźników poprzednik robił, Jeszcze mam taki problem ze na ssaniu max 2500 obr/min tak jest ustawiony , czekam te 30 sekund wyłączam ssanie i spada nawet do 700-800 obr dopiero po kilku sekundach wskakuje na te 1200

Re: Duże spalanie

: 15 cze 2013, 14:18
autor: blazej
Wiec po tym jak mechanik wymienił zaworki iglicowe na nie oryginalne i wyczyszczeniu gaźników, synchro, było tylko gorzej paliła 10 na 100. Dodatkowo lało się pod silnik. Zabrałem się sam do rzeczy wymieniłem filtr powietrza z MIW na HIflo. Nie wiem dlaczego oba dedykowane do tego modelu ale MiW ma mniejszy otwór dolotowy więc i może sprzedawca coś pomieszał nie wiem z numerów wynika, że do tego modelu może ktoś stosował lub wie o co chodzi. Zaworki wymieniłem na oryginały mechanik stare wyrzucił, a szkoda bo drogie. Uszczelniłem połączenia króćców dolotowych z airboxa do gaźnika. Guma stara i nie dolegała do plastiku airboxa brał lewe powietrze możliwe, że po tym jak mechanik czyścił gaźniki. Najgorzej było od strony środkowej, niewidocznej tam ta guma się wygięła do środka i brał lewe powietrze. Przyklejone wszytko zostało silikonem reinz (zobaczymy czy benzyna go nie załatwi) Koniec końców przetestowane w drodze do Rumuni 3tys kilometrów pali około 5 - 5,5 litra na sto przy prędkościach turystycznych 90-120 dwie osoby i bagaż więc super.

Re: Duże spalanie

: 15 cze 2013, 14:55
autor: marcin_z
Czyli teraz sapalanie na normalnym poziomie.
Kurcza gdzie ty zes znalazl tego pseudo mechaniora. :cenzura: