Luzy na tylnej zembatce

Serwisówki, mechanika, technika, akcesoria - czyli wszystko związane z sevenką w warsztacie
Awatar użytkownika
szataniszcze
Zimne to i owo ;)
Posty: 1393
Rejestracja: 25 paź 2011, 15:13
Motocykl: cebula 230 kilo radości
Lokalizacja: Pruszków

Luzy na tylnej zembatce

Postautor: szataniszcze » 05 lut 2012, 10:11

Mam dylemat. U śfagroskiego w Xj 600 latała mu na boki tylna zębatka na kole. Myślał że coś tam trza dokręcić,ale jak rozebrał to okazało się że miał totalnie wyjehane łożysko tej zębatki :co: :co:
No i po tym zdarzeniu śfagier z teściem oczywiście wymacali moją zębatke i mówią że jest luz :sciana: :sciana: :sciana: co prawda nie do końca i wierzę bo jak mi powiedział kumpel: każdy moton jest inny.
Ale teraz pytanie do was:
- jak złapiecie tylną zębatkę to chodzi na boki? (jeśli budowa jest podobna jak w XJ, to musi chodzić bo całość mocowana jest na takich dużych gumach w piaście)
- czy w ogóle jest w SF jakieś łożysko tej zębatki?
SAM SAM SAM IDZIESZ! SAM SAM!

Awatar użytkownika
KLOSZ
Mr. Kamizelka
Posty: 6195
Rejestracja: 07 sie 2007, 18:27
Motocykl: BuBu Er 1150 GiejeS
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Luzy na tylnej zębatce

Postautor: KLOSZ » 05 lut 2012, 10:19

Zobacz rysunek na stronie 11-4 serwisowki i bedziesz wiedzial wszystko.
Zdrowko
KLOSZ
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Cytaty na dziś i jutro:
"Jestem ZA, dopóki mi się podoba" - ® KLOSZ ™
"To co widzisz to też jest patologia, tylko trochę inna niż Twoja..." - tez ® KLOSZ ™
Było: Pony 50, 2 x CBSF, FJR, Trampek, a jest GiejeS :)

Awatar użytkownika
wiesiek3d
stary Seveniarz
Posty: 1545
Rejestracja: 04 lip 2010, 21:35
Motocykl: CBF 1000 A
Lokalizacja: Łagów

Re: Luzy na tylnej zembatce

Postautor: wiesiek3d » 05 lut 2012, 10:45

Jest łożysko ale mi tam nic nie lata to ma być sztywne.
Romet Pegaz - CZ 350 - ETZ 250 - GS 500 - CB 750 SF - VFR 800 FI - GSXR 1000 - CBF 600 SA - VFR 800 FI - CB 600 HORNET S - ST 1100 - FZS 1000 -BMW K1200 GT - ZRX 1200 S -CBF 1000 A :)

Awatar użytkownika
szataniszcze
Zimne to i owo ;)
Posty: 1393
Rejestracja: 25 paź 2011, 15:13
Motocykl: cebula 230 kilo radości
Lokalizacja: Pruszków

Re: Luzy na tylnej zembatce

Postautor: szataniszcze » 05 lut 2012, 13:07

ale jak złapiesz zębatke z obu stron rękami i jedną pchasz, a drugą ciągniesz, na przemian to rusza sie? czy nie ?
\
wy macie jakąś serwisówke magiczną? ja tam zaglądam w te swoją książeczke i nic tu nie moge znaleźć....
SAM SAM SAM IDZIESZ! SAM SAM!

Awatar użytkownika
wiesiek3d
stary Seveniarz
Posty: 1545
Rejestracja: 04 lip 2010, 21:35
Motocykl: CBF 1000 A
Lokalizacja: Łagów

Re: Luzy na tylnej zembatce

Postautor: wiesiek3d » 05 lut 2012, 14:29

Nie instrukcja obsługi a sevice manual - serwisówka.
Jak nie masz to ściągnij sobie z bmanual.com
Romet Pegaz - CZ 350 - ETZ 250 - GS 500 - CB 750 SF - VFR 800 FI - GSXR 1000 - CBF 600 SA - VFR 800 FI - CB 600 HORNET S - ST 1100 - FZS 1000 -BMW K1200 GT - ZRX 1200 S -CBF 1000 A :)

Awatar użytkownika
Mariusz
Dziadek Druid
Posty: 907
Rejestracja: 16 lut 2011, 19:11
Motocykl: CBF 1000
Lokalizacja: PZ Pobiedziska

Re: Luzy na tylnej zembatce

Postautor: Mariusz » 05 lut 2012, 14:35

Żadnego luzu - chyba, że masz niedokręcone koło. Rozwiązanie podobne do tego z MZki.
Magiczna serwisówka tutaj: http://www.konradki.net/sevenka/manuale ... manual.pdf ;)

Awatar użytkownika
szataniszcze
Zimne to i owo ;)
Posty: 1393
Rejestracja: 25 paź 2011, 15:13
Motocykl: cebula 230 kilo radości
Lokalizacja: Pruszków

Re: Luzy na tylnej zembatce

Postautor: szataniszcze » 05 lut 2012, 19:51

aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
dziękuje mariuszu :spoko:
SAM SAM SAM IDZIESZ! SAM SAM!

Awatar użytkownika
KoGuT
Junior
Junior
Posty: 38
Rejestracja: 24 cze 2011, 16:39
Motocykl: HONDA CB 1100 SF X11
Lokalizacja: Tychy

Re: Luzy na tylnej zembatce

Postautor: KoGuT » 05 lut 2012, 20:03

Z tego co zauważyłem,to zębatka nie jest na sztywno związana z kołem,tylko pośrednio.Jest przykręcona,do jakby takiej piasty z jednym łożyskiem,która łączy sie z piastą koła na zasadzie nałożenia całości na siebie.A pomiedzy nimi są jeszcze takie gumowe klocki,coś na zasadzie tłumików drgań.Całość dopiero usztywnia się po skręceniu ośki koła.Czyli teoretycznie jakieś delikatne ruchy zębatką są możliwe z racji tych gumowych tłumików.A zbyt duże luzy mogą świadczyć o zużytych łożyskach koła ,lub tej piasty do której jest przykręcana zebatka.

Awatar użytkownika
szataniszcze
Zimne to i owo ;)
Posty: 1393
Rejestracja: 25 paź 2011, 15:13
Motocykl: cebula 230 kilo radości
Lokalizacja: Pruszków

Re: Luzy na tylnej zembatce

Postautor: szataniszcze » 12 lut 2012, 15:14

heh, macałem dziś zębatkę i mam ten luz :sciana:
jak ruszam jedną ręką to zębatka chodzi jakieś 0,5 cm. także trza wymienić to łożysko :cenzura:
polecam wszystkim zmacać swoje zębatki :spoko:
myślicie żeby odrazy zmienić łożyska koła, czy dać se siana?
SAM SAM SAM IDZIESZ! SAM SAM!

Awatar użytkownika
szataniszcze
Zimne to i owo ;)
Posty: 1393
Rejestracja: 25 paź 2011, 15:13
Motocykl: cebula 230 kilo radości
Lokalizacja: Pruszków

Re: Luzy na tylnej zembatce

Postautor: szataniszcze » 14 lut 2012, 15:26

popatrzta, to łożysko to będzie to z numerem 18-nie? 20-to uszczelniacz
bo na tym właśnie łożysku siedzi cały ten pierdolnik z zębatką, to raczej na 200% to łożysko
Obrazek
SAM SAM SAM IDZIESZ! SAM SAM!

Awatar użytkownika
wiesiek3d
stary Seveniarz
Posty: 1545
Rejestracja: 04 lip 2010, 21:35
Motocykl: CBF 1000 A
Lokalizacja: Łagów

Re: Luzy na tylnej zembatce

Postautor: wiesiek3d » 14 lut 2012, 17:46

Wymień łozysko i będzie OK :spoko:
Ja w zeszłym roku przy wymianie opon wymieniłem wszystkie łożyska, pomimo że były sprawne, tak po prostu profilaktycznie żeby kół później nie wyciągać.
Koszt wszystkich łożysk przód i tył ok.60zł w hurtowni, kupiłem szybkobieżne SKF czy coś innego znanej firmy.
Romet Pegaz - CZ 350 - ETZ 250 - GS 500 - CB 750 SF - VFR 800 FI - GSXR 1000 - CBF 600 SA - VFR 800 FI - CB 600 HORNET S - ST 1100 - FZS 1000 -BMW K1200 GT - ZRX 1200 S -CBF 1000 A :)

Awatar użytkownika
szataniszcze
Zimne to i owo ;)
Posty: 1393
Rejestracja: 25 paź 2011, 15:13
Motocykl: cebula 230 kilo radości
Lokalizacja: Pruszków

Re: Luzy na tylnej zembatce

Postautor: szataniszcze » 14 lut 2012, 18:18

łorginalne łożysko zębatki w salonie hondy - 30 zeta
chyba zaszaleje i wymienię wszystkie jak już koło wytargam :mrgreen:
SAM SAM SAM IDZIESZ! SAM SAM!

Awatar użytkownika
KoGuT
Junior
Junior
Posty: 38
Rejestracja: 24 cze 2011, 16:39
Motocykl: HONDA CB 1100 SF X11
Lokalizacja: Tychy

Re: Luzy na tylnej zembatce

Postautor: KoGuT » 14 lut 2012, 20:34

Ja swoje kupiłem w Harcie pod ich brandem m-line i co sie okazało, że są to skf,tyle że pakowane w hartowskie pudełka.A i cena była atrakcyjna.A co do wymiany to nawet sie nie zastanawiaj,tylko wymień wszystko przy jednej robocie.Mi zajęło to 10 minut na ściągnięcie i założenie nowych.Nawet bez ściągacza dasz rady,dobry pręt załatwi sprawe.

Awatar użytkownika
szataniszcze
Zimne to i owo ;)
Posty: 1393
Rejestracja: 25 paź 2011, 15:13
Motocykl: cebula 230 kilo radości
Lokalizacja: Pruszków

Re: Luzy na tylnej zembatce

Postautor: szataniszcze » 14 lut 2012, 22:29

dzięki KoGut :3msie:
o taką konkretną wypowiedź mi chodziło :spoko:
rozumiem że uszczelniacze tyż dać nowe? smarowałeś tam czymś tą ośkę? jakiś smar czy cóś?
SAM SAM SAM IDZIESZ! SAM SAM!

Awatar użytkownika
wiesiek3d
stary Seveniarz
Posty: 1545
Rejestracja: 04 lip 2010, 21:35
Motocykl: CBF 1000 A
Lokalizacja: Łagów

Re: Luzy na tylnej zembatce

Postautor: wiesiek3d » 15 lut 2012, 15:28

Uszczelniaczy nie musisz wymieniać, no chyba że mocno zużyte, a ośki też nie smarujesz, co najwyżej możesz ją liznąć smarem co by nie rdzewiała.
Romet Pegaz - CZ 350 - ETZ 250 - GS 500 - CB 750 SF - VFR 800 FI - GSXR 1000 - CBF 600 SA - VFR 800 FI - CB 600 HORNET S - ST 1100 - FZS 1000 -BMW K1200 GT - ZRX 1200 S -CBF 1000 A :)

Awatar użytkownika
szataniszcze
Zimne to i owo ;)
Posty: 1393
Rejestracja: 25 paź 2011, 15:13
Motocykl: cebula 230 kilo radości
Lokalizacja: Pruszków

Re: Luzy na tylnej zembatce

Postautor: szataniszcze » 15 lut 2012, 20:28

a te uszczelniacze da sie wyjać tak żeby ich nie rozpieprzyć? to znaczy miałem z czymś takim styczność jak robiłem remont silnika w motorynce. To są zimeringi, czy coś podobnego? Bo zimeringi trudno wyjąć żeby nie rozwalić... :sciana:
zagwozdke mam teraz bo kolo z hondy wyliczył mi komplet uszzelniaczy + łożyska i wyszło 315 zetów. I teraz nie wiem czy zainwesować, czy kupic jakieś np. SKF, czy olać i dobić to co mam? :sciana: kórwa :sciana:
3 stówy to trochę szmalcu jest... a ile takie hondowskie łożyska pochodzą? ktoś jeździ na oryginałach?
SAM SAM SAM IDZIESZ! SAM SAM!

Awatar użytkownika
wiesiek3d
stary Seveniarz
Posty: 1545
Rejestracja: 04 lip 2010, 21:35
Motocykl: CBF 1000 A
Lokalizacja: Łagów

Re: Luzy na tylnej zembatce

Postautor: wiesiek3d » 15 lut 2012, 22:53

Idź do hurtowni łożysk i kup porządnej firmy, będą OK.
Tak to są simmeringi i nie ma problemu żeby je wyciągnąć bez uszkodzenia.
Tak jak pisałem za łożyska do przodu i tyłu w 70 zł powinieneś się zmieścić.
Romet Pegaz - CZ 350 - ETZ 250 - GS 500 - CB 750 SF - VFR 800 FI - GSXR 1000 - CBF 600 SA - VFR 800 FI - CB 600 HORNET S - ST 1100 - FZS 1000 -BMW K1200 GT - ZRX 1200 S -CBF 1000 A :)

Awatar użytkownika
szataniszcze
Zimne to i owo ;)
Posty: 1393
Rejestracja: 25 paź 2011, 15:13
Motocykl: cebula 230 kilo radości
Lokalizacja: Pruszków

Re: Luzy na tylnej zembatce

Postautor: szataniszcze » 16 lut 2012, 08:50

heh, chyba nie uda mi sie wykonać magicznego plany że pojade do cebuli z częściami, wymienie i będzie pięknie :roll:
pojadę, rozłożę , wyjme łożyska, oblukam uszczelniacze i podejmę decyzje. Łożyska wezmę do wawki i zakupie u dilera SKF identyczne. Bedzie musiała postać bez koła przez jakieś 2-3 tygle :? o to może jeszcze to koło do wawki bym wziął na ważenie...
SAM SAM SAM IDZIESZ! SAM SAM!

Awatar użytkownika
wiesiek3d
stary Seveniarz
Posty: 1545
Rejestracja: 04 lip 2010, 21:35
Motocykl: CBF 1000 A
Lokalizacja: Łagów

Re: Luzy na tylnej zembatce

Postautor: wiesiek3d » 16 lut 2012, 13:08

Łożyska przód 6004 x 2 szt, łożyska tył 6303 x 2 szt i zębatka 6204 x 1 szt. wszystkie obustronnie kryte, ja kupiłem szybkobieżne (facet sam w sklepie mi takie dał, bo to do moto powiedział). :P
Simmeringom daj spokój, a jak już Cię tak serce boli to po wyjęciu skracasz sprężynę o jeden zwój i już jest ciaśniejszy, ale po co.
Te uszczelniacze nie muszą uszczelniacz wału w dwusuwie gdzie jest potrzebna idealna szczelność.
Romet Pegaz - CZ 350 - ETZ 250 - GS 500 - CB 750 SF - VFR 800 FI - GSXR 1000 - CBF 600 SA - VFR 800 FI - CB 600 HORNET S - ST 1100 - FZS 1000 -BMW K1200 GT - ZRX 1200 S -CBF 1000 A :)

Awatar użytkownika
szataniszcze
Zimne to i owo ;)
Posty: 1393
Rejestracja: 25 paź 2011, 15:13
Motocykl: cebula 230 kilo radości
Lokalizacja: Pruszków

Re: Luzy na tylnej zembatce

Postautor: szataniszcze » 16 lut 2012, 13:13

te oznaczenia np: 6303- to wymiary? jakieś oznaczenie ogólnego stosowania?
SAM SAM SAM IDZIESZ! SAM SAM!

Awatar użytkownika
wiesiek3d
stary Seveniarz
Posty: 1545
Rejestracja: 04 lip 2010, 21:35
Motocykl: CBF 1000 A
Lokalizacja: Łagów

Re: Luzy na tylnej zembatce

Postautor: wiesiek3d » 16 lut 2012, 18:38

te oznaczenia np: 6303- to wymiary? jakieś oznaczenie ogólnego stosowania?

No teraz to się załamałem :co: , to są ogólnoświatowe oznaczenia rozmiaru łożysk, innych nie ma, można podać wymiary ale one nigdy nie są podane łożysku.
Romet Pegaz - CZ 350 - ETZ 250 - GS 500 - CB 750 SF - VFR 800 FI - GSXR 1000 - CBF 600 SA - VFR 800 FI - CB 600 HORNET S - ST 1100 - FZS 1000 -BMW K1200 GT - ZRX 1200 S -CBF 1000 A :)

Awatar użytkownika
szataniszcze
Zimne to i owo ;)
Posty: 1393
Rejestracja: 25 paź 2011, 15:13
Motocykl: cebula 230 kilo radości
Lokalizacja: Pruszków

Re: Luzy na tylnej zembatce

Postautor: szataniszcze » 16 lut 2012, 20:25

co sie tak dziwujesz?! zawsze jak kupowałem łożyska to szedłem, mierzyli i dawali. Ale pójdę i powiem te twoje 6303 i mam nadzieje że będą pasowały.
SAM SAM SAM IDZIESZ! SAM SAM!

Awatar użytkownika
Mariusz
Dziadek Druid
Posty: 907
Rejestracja: 16 lut 2011, 19:11
Motocykl: CBF 1000
Lokalizacja: PZ Pobiedziska

Re: Luzy na tylnej zembatce

Postautor: Mariusz » 16 lut 2012, 21:29

To, które ma u Ciebie luz to 6204 (chyba). Poza tym jeżeli one są obustronnie zamknięte to w symbolu powinno być ZZ. W serwisówce powinno to być.

Awatar użytkownika
wiesiek3d
stary Seveniarz
Posty: 1545
Rejestracja: 04 lip 2010, 21:35
Motocykl: CBF 1000 A
Lokalizacja: Łagów

Re: Luzy na tylnej zembatce

Postautor: wiesiek3d » 16 lut 2012, 22:36

Będą pasowały na 100% bo sam kupowałem.
Tak, w serwisówce jest chyba zaznaczone UU co u nas znaczy ZZ, bierz takie które mają gumowe osłony nie blaszane, są bardziej szczelne.
Ja dodatkowo wyciągałem z każdego osłonkę i waliłem dodatkowy smar.
Romet Pegaz - CZ 350 - ETZ 250 - GS 500 - CB 750 SF - VFR 800 FI - GSXR 1000 - CBF 600 SA - VFR 800 FI - CB 600 HORNET S - ST 1100 - FZS 1000 -BMW K1200 GT - ZRX 1200 S -CBF 1000 A :)

Awatar użytkownika
szataniszcze
Zimne to i owo ;)
Posty: 1393
Rejestracja: 25 paź 2011, 15:13
Motocykl: cebula 230 kilo radości
Lokalizacja: Pruszków

Re: Luzy na tylnej zembatce

Postautor: szataniszcze » 17 lut 2012, 09:04

a te łożyska to są kulowe czy walcowe?
SAM SAM SAM IDZIESZ! SAM SAM!


Wróć do „Mechanika”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: zajc i 21 gości