Strona 1 z 1

Uszczelka i Korek zlewu oleju

: 02 wrz 2011, 14:46
autor: Pradziad
Witam,

czy ktoś posiada może zdjęcie lub rysunek (wymiary) jak wygląda uszczelka przy korku zlewu oleju?
Podczas wymiany zauważyłem że w mojej sevenie był tylko korek wkręcony na zielony klej do gwintów a wolałbym mieć uszczelkę jednak.
Szukam co można by dać jako zamiennik, bo orginalny korek z uszczelką prawie 100zł w Hondzie.

Pozdrawiam

Re: Uszczelka i Korek zlewu oleju

: 02 wrz 2011, 15:12
autor: KLOSZ
Korek zlewu oleju to znaczy sie srubka na dole pod silnikiem? O ile mnie skleroza nie myli to tam moze sobie byc uszczelka miedziana. Super-srubki spustowe z magnesem tez mozna stosowac, ale generalnie moze to tez byc zwykla sruba. Wazne, zeby dokrecac ja z umiarem albo z kluczem dynamometrycznym, bo latwo przekrecic gwint w bloku silnika i wtedy jest bieda.
A tego korka, jak napisales, nie mozesz oczyscic i wykorzystac? Zakldam, ze to srubka byla, a nie korek gumowy wcisniety na zielony glut ;).
Oczysc korek, albo dobierz pasujaca rozmiarem srube tkora ma kolnierz pod lbem, zaloz na toto podkladke miedziana taka za 0.05 zl ze sklepu samochodowego i bedzie gralo. Miedzianka sie tak ulozy, ze bedzie szczelnie.
Toz to nie prom kosmiczny :spoko:

Re: Uszczelka i Korek zlewu oleju

: 02 wrz 2011, 17:54
autor: Hubert
http://www.larsson.pl/index.php?c=r&no= ... bid=104436
3210000

magnetyczna śruba spustu oleju M12x1,5

Cena 12,71 z VAT.

Jeżeli znasz rozmiar gwintu to i podkładkę dopasujesz kupując w ciemno o takiej średnicy. To nie prom kosmiczny.
Tylko dokręcaj naprawdę delikatnie do końca + delikatne dociągnięcie. Zawsze można przegwitować otwór, tylko pytanie po co się męczyć, czasami niestety trzeba.

Re: Uszczelka i Korek zlewu oleju

: 03 wrz 2011, 15:44
autor: Pradziad
Dzięki za podpowiedzi. Teraz już rozumiem dlaczego poprzedni właściciel miał śrubę na klej do gwintów wkręconą. Gwint w misce luźny ze hej i nie można dokręcić bo zerwie się całkiem. Ktoś z was może przegwintowywał ten otwór? Myślałem żeby przegwintować go i wkręcić wkładkę Hellicoil, chyba że macie lepsze patenty?

Dzięki

Re: Uszczelka i Korek zlewu oleju

: 03 wrz 2011, 19:45
autor: Delamu
mnie to spotkało przy wymianie oleju zerwałem gwint zrobiłem nowy gwint na koniec wlałem trochę oleju na otwartym spuście i wypłukało drobinki powstałe przy gwintowaniu
Pozdro

Re: Uszczelka i Korek zlewu oleju

: 03 wrz 2011, 22:11
autor: Piotrek82
mnie to spotkało przy wymianie oleju zerwałem gwint zrobiłem nowy gwint na koniec wlałem trochę oleju na otwartym spuście i wypłukało drobinki powstałe przy gwintowaniu
Pozdro
Ja zrobiłem dokładnie to samo.

Re: Uszczelka i Korek zlewu oleju

: 04 wrz 2011, 15:46
autor: KLOSZ
Przegwintowac na M13 i heja?

Re: Uszczelka i Korek zlewu oleju

: 04 wrz 2011, 21:09
autor: Pradziad
Ja się jednak troche pobawię. Rozwiercę na 12.5, przegwintuję na M14, wstawię wkładke gwintowaną (helicoil) i dam szerszą podkładkę miedzianą i oryginalną śrubę M12. Po tym zerwanie gwintu to grubo powyżej 50Nm.

Dzięki wszystkim