Uszczelka i Korek zlewu oleju

Serwisówki, mechanika, technika, akcesoria - czyli wszystko związane z sevenką w warsztacie
Awatar użytkownika
Pradziad
Posty: 8
Rejestracja: 24 wrz 2009, 13:49
Motocykl: Honda CB 1000R
Lokalizacja: Gdańsk

Uszczelka i Korek zlewu oleju

Postautor: Pradziad » 02 wrz 2011, 14:46

Witam,

czy ktoś posiada może zdjęcie lub rysunek (wymiary) jak wygląda uszczelka przy korku zlewu oleju?
Podczas wymiany zauważyłem że w mojej sevenie był tylko korek wkręcony na zielony klej do gwintów a wolałbym mieć uszczelkę jednak.
Szukam co można by dać jako zamiennik, bo orginalny korek z uszczelką prawie 100zł w Hondzie.

Pozdrawiam
Szerokości!

Awatar użytkownika
KLOSZ
Mr. Kamizelka
Posty: 6195
Rejestracja: 07 sie 2007, 18:27
Motocykl: BuBu Er 1150 GiejeS
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Uszczelka i Korek zlewu oleju

Postautor: KLOSZ » 02 wrz 2011, 15:12

Korek zlewu oleju to znaczy sie srubka na dole pod silnikiem? O ile mnie skleroza nie myli to tam moze sobie byc uszczelka miedziana. Super-srubki spustowe z magnesem tez mozna stosowac, ale generalnie moze to tez byc zwykla sruba. Wazne, zeby dokrecac ja z umiarem albo z kluczem dynamometrycznym, bo latwo przekrecic gwint w bloku silnika i wtedy jest bieda.
A tego korka, jak napisales, nie mozesz oczyscic i wykorzystac? Zakldam, ze to srubka byla, a nie korek gumowy wcisniety na zielony glut ;).
Oczysc korek, albo dobierz pasujaca rozmiarem srube tkora ma kolnierz pod lbem, zaloz na toto podkladke miedziana taka za 0.05 zl ze sklepu samochodowego i bedzie gralo. Miedzianka sie tak ulozy, ze bedzie szczelnie.
Toz to nie prom kosmiczny :spoko:
Zdrowko
KLOSZ
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Cytaty na dziś i jutro:
"Jestem ZA, dopóki mi się podoba" - ® KLOSZ ™
"To co widzisz to też jest patologia, tylko trochę inna niż Twoja..." - tez ® KLOSZ ™
Było: Pony 50, 2 x CBSF, FJR, Trampek, a jest GiejeS :)

Hubert
mlody Seveniarz
mlody Seveniarz
Posty: 193
Rejestracja: 13 wrz 2009, 23:52
Motocykl: Suzuki GS500E i Honda CB750 SF
Lokalizacja: Bytom

Re: Uszczelka i Korek zlewu oleju

Postautor: Hubert » 02 wrz 2011, 17:54

http://www.larsson.pl/index.php?c=r&no= ... bid=104436
3210000

magnetyczna śruba spustu oleju M12x1,5

Cena 12,71 z VAT.

Jeżeli znasz rozmiar gwintu to i podkładkę dopasujesz kupując w ciemno o takiej średnicy. To nie prom kosmiczny.
Tylko dokręcaj naprawdę delikatnie do końca + delikatne dociągnięcie. Zawsze można przegwitować otwór, tylko pytanie po co się męczyć, czasami niestety trzeba.
Ostatnio zmieniony 03 wrz 2011, 20:24 przez Hubert, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Pradziad
Posty: 8
Rejestracja: 24 wrz 2009, 13:49
Motocykl: Honda CB 1000R
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Uszczelka i Korek zlewu oleju

Postautor: Pradziad » 03 wrz 2011, 15:44

Dzięki za podpowiedzi. Teraz już rozumiem dlaczego poprzedni właściciel miał śrubę na klej do gwintów wkręconą. Gwint w misce luźny ze hej i nie można dokręcić bo zerwie się całkiem. Ktoś z was może przegwintowywał ten otwór? Myślałem żeby przegwintować go i wkręcić wkładkę Hellicoil, chyba że macie lepsze patenty?

Dzięki
Szerokości!

Delamu
Posty: 6
Rejestracja: 14 lis 2010, 08:15
Motocykl: Honda cb750 RC42

Re: Uszczelka i Korek zlewu oleju

Postautor: Delamu » 03 wrz 2011, 19:45

mnie to spotkało przy wymianie oleju zerwałem gwint zrobiłem nowy gwint na koniec wlałem trochę oleju na otwartym spuście i wypłukało drobinki powstałe przy gwintowaniu
Pozdro

Piotrek82
mlody Seveniarz
mlody Seveniarz
Posty: 169
Rejestracja: 12 gru 2008, 01:02
Motocykl: FZS 600
Lokalizacja: Warszawa

Re: Uszczelka i Korek zlewu oleju

Postautor: Piotrek82 » 03 wrz 2011, 22:11

mnie to spotkało przy wymianie oleju zerwałem gwint zrobiłem nowy gwint na koniec wlałem trochę oleju na otwartym spuście i wypłukało drobinki powstałe przy gwintowaniu
Pozdro
Ja zrobiłem dokładnie to samo.

Awatar użytkownika
KLOSZ
Mr. Kamizelka
Posty: 6195
Rejestracja: 07 sie 2007, 18:27
Motocykl: BuBu Er 1150 GiejeS
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Uszczelka i Korek zlewu oleju

Postautor: KLOSZ » 04 wrz 2011, 15:46

Przegwintowac na M13 i heja?
Zdrowko
KLOSZ
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Cytaty na dziś i jutro:
"Jestem ZA, dopóki mi się podoba" - ® KLOSZ ™
"To co widzisz to też jest patologia, tylko trochę inna niż Twoja..." - tez ® KLOSZ ™
Było: Pony 50, 2 x CBSF, FJR, Trampek, a jest GiejeS :)

Awatar użytkownika
Pradziad
Posty: 8
Rejestracja: 24 wrz 2009, 13:49
Motocykl: Honda CB 1000R
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Uszczelka i Korek zlewu oleju

Postautor: Pradziad » 04 wrz 2011, 21:09

Ja się jednak troche pobawię. Rozwiercę na 12.5, przegwintuję na M14, wstawię wkładke gwintowaną (helicoil) i dam szerszą podkładkę miedzianą i oryginalną śrubę M12. Po tym zerwanie gwintu to grubo powyżej 50Nm.

Dzięki wszystkim
Szerokości!


Wróć do „Mechanika”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 23 gości