Witam,
czy ktoś posiada może zdjęcie lub rysunek (wymiary) jak wygląda uszczelka przy korku zlewu oleju?
Podczas wymiany zauważyłem że w mojej sevenie był tylko korek wkręcony na zielony klej do gwintów a wolałbym mieć uszczelkę jednak.
Szukam co można by dać jako zamiennik, bo orginalny korek z uszczelką prawie 100zł w Hondzie.
Pozdrawiam
Uszczelka i Korek zlewu oleju
- Pradziad
- Posty: 8
- Rejestracja: 24 wrz 2009, 13:49
- Motocykl: Honda CB 1000R
- Lokalizacja: Gdańsk
Uszczelka i Korek zlewu oleju
Szerokości!
- KLOSZ
- Mr. Kamizelka
- Posty: 6195
- Rejestracja: 07 sie 2007, 18:27
- Motocykl: BuBu Er 1150 GiejeS
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Uszczelka i Korek zlewu oleju
Korek zlewu oleju to znaczy sie srubka na dole pod silnikiem? O ile mnie skleroza nie myli to tam moze sobie byc uszczelka miedziana. Super-srubki spustowe z magnesem tez mozna stosowac, ale generalnie moze to tez byc zwykla sruba. Wazne, zeby dokrecac ja z umiarem albo z kluczem dynamometrycznym, bo latwo przekrecic gwint w bloku silnika i wtedy jest bieda.
A tego korka, jak napisales, nie mozesz oczyscic i wykorzystac? Zakldam, ze to srubka byla, a nie korek gumowy wcisniety na zielony glut
.
Oczysc korek, albo dobierz pasujaca rozmiarem srube tkora ma kolnierz pod lbem, zaloz na toto podkladke miedziana taka za 0.05 zl ze sklepu samochodowego i bedzie gralo. Miedzianka sie tak ulozy, ze bedzie szczelnie.
Toz to nie prom kosmiczny
A tego korka, jak napisales, nie mozesz oczyscic i wykorzystac? Zakldam, ze to srubka byla, a nie korek gumowy wcisniety na zielony glut

Oczysc korek, albo dobierz pasujaca rozmiarem srube tkora ma kolnierz pod lbem, zaloz na toto podkladke miedziana taka za 0.05 zl ze sklepu samochodowego i bedzie gralo. Miedzianka sie tak ulozy, ze bedzie szczelnie.
Toz to nie prom kosmiczny

Zdrowko
KLOSZ ☺
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Cytaty na dziś i jutro:
⌘ "Jestem ZA, dopóki mi się podoba" - ® KLOSZ ™ ⌘
⌘ "To co widzisz to też jest patologia, tylko trochę inna niż Twoja..." - tez ® KLOSZ ™ ⌘
Było: Pony 50, 2 x CBSF, FJR, Trampek, a jest GiejeS
KLOSZ ☺
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Cytaty na dziś i jutro:
⌘ "Jestem ZA, dopóki mi się podoba" - ® KLOSZ ™ ⌘
⌘ "To co widzisz to też jest patologia, tylko trochę inna niż Twoja..." - tez ® KLOSZ ™ ⌘
Było: Pony 50, 2 x CBSF, FJR, Trampek, a jest GiejeS

-
- mlody Seveniarz
- Posty: 193
- Rejestracja: 13 wrz 2009, 23:52
- Motocykl: Suzuki GS500E i Honda CB750 SF
- Lokalizacja: Bytom
Re: Uszczelka i Korek zlewu oleju
http://www.larsson.pl/index.php?c=r&no= ... bid=104436
3210000
magnetyczna śruba spustu oleju M12x1,5
Cena 12,71 z VAT.
Jeżeli znasz rozmiar gwintu to i podkładkę dopasujesz kupując w ciemno o takiej średnicy. To nie prom kosmiczny.
Tylko dokręcaj naprawdę delikatnie do końca + delikatne dociągnięcie. Zawsze można przegwitować otwór, tylko pytanie po co się męczyć, czasami niestety trzeba.
3210000
magnetyczna śruba spustu oleju M12x1,5
Cena 12,71 z VAT.
Jeżeli znasz rozmiar gwintu to i podkładkę dopasujesz kupując w ciemno o takiej średnicy. To nie prom kosmiczny.
Tylko dokręcaj naprawdę delikatnie do końca + delikatne dociągnięcie. Zawsze można przegwitować otwór, tylko pytanie po co się męczyć, czasami niestety trzeba.
Ostatnio zmieniony 03 wrz 2011, 20:24 przez Hubert, łącznie zmieniany 1 raz.
- Pradziad
- Posty: 8
- Rejestracja: 24 wrz 2009, 13:49
- Motocykl: Honda CB 1000R
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Uszczelka i Korek zlewu oleju
Dzięki za podpowiedzi. Teraz już rozumiem dlaczego poprzedni właściciel miał śrubę na klej do gwintów wkręconą. Gwint w misce luźny ze hej i nie można dokręcić bo zerwie się całkiem. Ktoś z was może przegwintowywał ten otwór? Myślałem żeby przegwintować go i wkręcić wkładkę Hellicoil, chyba że macie lepsze patenty?
Dzięki
Dzięki
Szerokości!
-
- Posty: 6
- Rejestracja: 14 lis 2010, 08:15
- Motocykl: Honda cb750 RC42
Re: Uszczelka i Korek zlewu oleju
mnie to spotkało przy wymianie oleju zerwałem gwint zrobiłem nowy gwint na koniec wlałem trochę oleju na otwartym spuście i wypłukało drobinki powstałe przy gwintowaniu
Pozdro
Pozdro
-
- mlody Seveniarz
- Posty: 169
- Rejestracja: 12 gru 2008, 01:02
- Motocykl: FZS 600
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Uszczelka i Korek zlewu oleju
Ja zrobiłem dokładnie to samo.mnie to spotkało przy wymianie oleju zerwałem gwint zrobiłem nowy gwint na koniec wlałem trochę oleju na otwartym spuście i wypłukało drobinki powstałe przy gwintowaniu
Pozdro
- KLOSZ
- Mr. Kamizelka
- Posty: 6195
- Rejestracja: 07 sie 2007, 18:27
- Motocykl: BuBu Er 1150 GiejeS
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Uszczelka i Korek zlewu oleju
Przegwintowac na M13 i heja?
Zdrowko
KLOSZ ☺
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Cytaty na dziś i jutro:
⌘ "Jestem ZA, dopóki mi się podoba" - ® KLOSZ ™ ⌘
⌘ "To co widzisz to też jest patologia, tylko trochę inna niż Twoja..." - tez ® KLOSZ ™ ⌘
Było: Pony 50, 2 x CBSF, FJR, Trampek, a jest GiejeS
KLOSZ ☺
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Cytaty na dziś i jutro:
⌘ "Jestem ZA, dopóki mi się podoba" - ® KLOSZ ™ ⌘
⌘ "To co widzisz to też jest patologia, tylko trochę inna niż Twoja..." - tez ® KLOSZ ™ ⌘
Było: Pony 50, 2 x CBSF, FJR, Trampek, a jest GiejeS

- Pradziad
- Posty: 8
- Rejestracja: 24 wrz 2009, 13:49
- Motocykl: Honda CB 1000R
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Uszczelka i Korek zlewu oleju
Ja się jednak troche pobawię. Rozwiercę na 12.5, przegwintuję na M14, wstawię wkładke gwintowaną (helicoil) i dam szerszą podkładkę miedzianą i oryginalną śrubę M12. Po tym zerwanie gwintu to grubo powyżej 50Nm.
Dzięki wszystkim
Dzięki wszystkim
Szerokości!
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 23 gości