Strona 1 z 1

pomiar kompresji, wpływ na prace silnika?

: 25 kwie 2011, 21:51
autor: krzychu_1981
Hej!

Mam takie pytanko; bo pożyczyłem sobie manometr (niestety manometr był chyba starszy ode mnie i miałem go tylko na godzinkę) do pomiaru ciśnienia w cylindrach, trochę w pośpiechu zdjąłem bak, wykręciłem wszystkie świece i próbowałem określić kompresje na cylindrach ale wychodziła dramatycznie niska?!?
7 barów i to wszystko. Pytanie moje jeszcze do Was czy i jaki praktyczny wpływ na wynik pomiaru kompresji miała by temperatura silnika, silnik był zimny, oraz to że nie odkręciłem manetki przy pomiarze ...w pośpiechu zapomniałem??

PS.
Tak właśnie wygląda moja cebulka...mam zamiar troszkę ją dopielęgnować, ale narazie tak właśnie wygląda i takie ma brzmienie:heart:

http://www.youtube.com/watch?v=wZeEJz-6W7s

Re: pomiar kompresji, wpływ na prace silnika?

: 26 kwie 2011, 13:58
autor: Wojtas
7 barów to faktycznie trochę mało. Pomiar wykonuje się przy uchylonej w pełni przepustnicy i zimnym silniku, więc można go uznać za błędny. Dla pewności pomiaru wykonuje się drugi po wlaniu do badanego cylindra 1-2ccm oleju silnikowego. Duża różnica między wynikami świadczy o zużyciu pary tłok-cylinder.

Re: pomiar kompresji, wpływ na prace silnika?

: 26 kwie 2011, 23:09
autor: krzychu_1981
Ok...zakładając że wykonałbym pomiar prawidłowo a kompresja i tak wyszła by mi niższa niż w powinna być....to czy ktoś z Was już dokonywał naprawy na taką okoliczność, chodzi mi o cenę...np jak problem jest z pierścieniami albo z zaworami itd...?

Re: pomiar kompresji, wpływ na prace silnika?

: 27 kwie 2011, 11:46
autor: reles
Na filmie słychać jakbyś miał wydłubany wydech. Regulowałeś gaźniki pod tę zmianę?? Fabrycznie SF jest zestrojona "na ubogo", otwarcie wydechów jeszcze bardziej pogarsza tę sprawę. Może gniazda zaworowe oberwały od temperatury?

Re: pomiar kompresji, wpływ na prace silnika?

: 27 kwie 2011, 20:01
autor: krzychu_1981
Masz racje, poprzedni właściciel coś tam wydłubał z wydechu ale nie wiem czy całkiem opróżnił wydechy....z tego co wiem to na pewno przy gaźnikach nic nie robił...sychro i czyszczenie sam sobie zrobiłem, też nad tym myślałem czy to że wydech opróżniony nie bedzie miał zbyt dużego wpływu na gniazda zaworowe...mam pytanie czy ktoś z was może próbował całkiem wydłubać wydechy i z tym modyfikować skład mieszanki ( nowe dysze, zmiana położenia pływaka )? Jak tak to bardzo proszę może o linka do filmiku albo opis jakie wrażenia akustyczne i wzrost mocy :-) się przy takim zabiegu osiąga?
Dzięki

Re: pomiar kompresji, wpływ na prace silnika?

: 27 kwie 2011, 21:17
autor: reles
Zacznij od koloru świec, będziesz wiedział mniej więcej jak jest ze składem mieszanki. No i zrobiłbym porządnie ten pomiar kompresji.

Ja mam lekko dłubięte wydechy. Konieczne było podregulowanie gaźników, bo co prawda dół się polepszył, ale powyżej 7000rpm była tragedia, strzelało też przy schodzeniu z obrotów.
Podkręcałem mieszankę na wolnych (+ pół obrotu śrub), później iglica do góry* - nie ma regulacji, trzeba stosować podkładki (ja dałem po jednej). Dysze mam oryginalne, pływaków raczej nie trzeba ruszać.

*http://www.nighthawk750.com/mods/carbneedlemod.html

Re: pomiar kompresji, wpływ na prace silnika?

: 11 maja 2011, 18:36
autor: krzychu_1981
A co i jak ta zmiana u Ciebie poprawiła? Masz może jakiś film lub nagranie :-) ? Taki tuning to zaledwie parę minut roboty...ale i tak zanim to zrobię to chciałem się zapytać. A jak Ci to o wpłynęło na zużycie paliwa?
Jeżeli chodzi o świece to mam...."jasna kawa z mlekiem" ale raczej taka lura niż porządne espresso hehehehe. Ja martwię się o to żeby mi gniazd zaworowych nie wypaliło...i tak zastanawiam się czy z dwojga złego nie lepiej mieć zbyt bogatą niż zbyt ubogą mieszankę?