Strona 1 z 1

Szpilki kolektora - pomocy

: 14 kwie 2010, 19:07
autor: sztylu
Wymieniłem tłumiki i dokręcałem nowe no i zerwałem śrubę, która dociąga te aluminiowe radiatory kolektora do cylindra. Śruba wystaje ale jest za mała do dokręcenia. Moje pytanie jest takie - czy tą gwintowaną szpilkę da się z cylindra wykręcić? W serwisówkach nic niestety nie ma na ten temat :-( ratunku i pomocy - jakieś rady?

Re: Szpilki kolektora - pomocy

: 14 kwie 2010, 19:23
autor: 152mm
ooooooo shit musi się dać wykęcić raczej na stałe nie są aczkolwiek nie powinny być ;) w którym miejscu w środku czy na zewnątrz Ci się upierdzieliło ?

Re: Szpilki kolektora - pomocy

: 14 kwie 2010, 19:53
autor: sztylu
zewnętrzna - jest dostęp tylko nie wiem czy próbować. Na stałe to one raczej nie są - ale boje się, że mogą mieć jakąś kontrę od środka :-(

Re: Szpilki kolektora - pomocy

: 14 kwie 2010, 20:00
autor: 152mm
eee nie próbuj mała żabką czy czymś tego typu miałem podobne przypadki w innych sprzętach zawsze pomagało ;)

Re: Szpilki kolektora - pomocy

: 14 kwie 2010, 20:07
autor: 152mm
są jeszcze różne inne pierdółki do wykręcania tzw .wykretaki ale próbuj delikatnie żabunią :)

Re: Szpilki kolektora - pomocy

: 14 kwie 2010, 20:15
autor: KLOSZ
Wykrecaja sie z bloku cylindrow, wiec smialo probuj. Nic poza gwintem i zapieczonym syfem ich nie trzyma ;). Rosso-nero wie cos o tym, bo ostatnio u niego wymienialismy przy okazji przekladki wydechu. Aha.. i jakis dziwny gwint one maja od strony kolektorow chyba. Jakies M5x1,5 czy M6x cos tam dziwnego (nie pamietam w tej chwili). W kazdym razie gwint typowy dla starych modeli Skody ;)

Narzynke do niego wlasnie dopiero od znajomego Skodziarza udalo sie pozyczyc przy interwencyjnym poprawianiu gwintu naderwanej szpili ;)
Oczywiscie w sklepie narzedziowym sa do dostania, ale ich nietypowosc zniecheca do zakupu, bo sie rzadko przydaja.

Aha... oryginaly nie sa drogie, wiec nie ma za bardzo sensu kombinowac z dorabianiem. Dokladnej ceny nie pamietam, ale to moze R-n podrzuci.

Re: Szpilki kolektora - pomocy

: 14 kwie 2010, 21:13
autor: sztylu
Mam wykrętaki (ale tej śruby sporo wystaje więc nie ma sensu) i dzięki piękne za info że można to wykręcać.

Re: Szpilki kolektora - pomocy

: 15 kwie 2010, 07:45
autor: dejwirat
Jeśli masz dobry dostęp to walnij punktakiem kropkę po środku kikuta szpili i rozwierć ją począwszy od wiertełka ''3'' ,aż zostanie szpilki na obwodzie - niewiele poniżej milimetra.Wówczas ma gdzie ustąpić całemu syfowi z gwintu ,WD40 na noc też nie zaszkodzi.

Re: Szpilki kolektora - pomocy

: 15 kwie 2010, 14:35
autor: rosso-nero
Nic na siłę. Spryskać jakimś preparatem, żeby zmiękczyć syf na gwincie. Potem założyć dwie nakrętki i delikatnie odkręcać. Oryginał szpilki w Hondzie kosztuje około 12 czy 14 zł.

Re: Szpilki kolektora - pomocy

: 15 kwie 2010, 17:16
autor: sztylu
12,20 zł + 20 zł wysyłka zamówiłem dzisiaj czas realizacji... :-( do 10 dni! Z nakrętki kikuta się dzisiaj pozbyłem, natomiast z bloku cylindra będę dopiero kombinował. Mam nieco za mało gwintu na 2 nakrętki. Ale na szczęście całkiem sporo dostępu do kikuta (zewnętrzny kolektor) może uda się żabką, a może pójdzie z nakrętkami... coś tam wymyślę byle jej nie ukręcić blisko bloku. Dzięki za wszelkie rady.

Re: Szpilki kolektora - pomocy

: 15 kwie 2010, 21:54
autor: ZibiFire
Oj 10 dni....daj na drugi raz znak sygnał. Zamówię Tobie co chcesz w Hondzie i za dwa dni - taki jest średnio termin oczekiwania, jakimś środkiem transportu lub pocztą podeślę..
:)
ZF

Re: Szpilki kolektora - pomocy

: 16 kwie 2010, 18:16
autor: sztylu
Nic na siłę. Spryskać jakimś preparatem, żeby zmiękczyć syf na gwincie. Potem założyć dwie nakrętki i delikatnie odkręcać. Oryginał szpilki w Hondzie kosztuje około 12 czy 14 zł.
Rewelacyjny pomysł gdyby nie mały problem to jest M7. nie wiem jak Wy ale ja nie mam takich nakrętek. Znalazłem narzynkę M7 ale gwintowniki musiałbym kupić. Ta śruba to żart hondy. M7 wystaje z cylindra, a w cylindrze jest M8. Wykręciłem ją dzisiaj, a znalazłem też kolesia z używkami, zapłaciłem i powinienem mieć w poniedziałek lub wtorek. A teraz jak ją wykręciłem. Na początek spryskałem bęzyną w sprayu (środek do czyszczenia silników), nastepnie odrdzewiaczem w sprayu nastepnie wyczyściłem pozostały nieurwany gwint M7 bęzyną ekstrakcyjna, kapnąłem na niego klejem do śrub (niebieskim, słabszym, zrywalnym) i nakręciłem jedyną nakrętkę M7 jaką miałem (i chyba jedyna jaką widziałem w mym świadomym życiu) czyli tą chromowaną, którą właśnie urwałem tę śrubę i którą przykręca się kolektor. Zostawiłem całość na noc, a dzisiaj odkręciłem bez najmniejszego oporu :-) - czekam na śrubę i będzie nareszcie gotowe.

... a i dzięki ZIBI (będę pamiętał) no bo u mnie najbliższa moto honda jest w Bielsku czyli 70 km ode mnie. Wiec jestem skazany na wysyłki.

Re: Szpilki kolektora - pomocy

: 18 kwie 2010, 16:35
autor: KLOSZ
Aaaa, wlasnie, wlasnie, to ten smieszny gwind ze starej Skody... M7 :)

Re: Szpilki kolektora - pomocy

: 18 kwie 2010, 16:47
autor: sztylu
Ja w ogóle nie rozumiem tego pomysłu? Ciekawę co honda miała na celu robiąc w głowicy cylindra M8 a następnie zwężając śrubę do M7 - jakby to już w całości nie mogłobyć M8... no nic to byleby ta śrubeczka do mnie dotarła. Na wszelki wypadek zamówiłem 2 sztuki.

2010.04.21
Kolektor dokręcony, 2 szpilki wymienione (jedna była krzywa, jedną złamałem), nic nie dzwoni nic nie pierdzi - cisza... powinno zdecydowanie się cos zrobić z tymi wszystkimi głośnymi motorami, jakieś mandaty... albo w ogóle dowody rejestracyjne zabierać :-) a tłumiki przelotowe... to w ogóle konfiskata maszyny :-D