Szpilki kolektora - pomocy

Serwisówki, mechanika, technika, akcesoria - czyli wszystko związane z sevenką w warsztacie
Awatar użytkownika
sztylu
stary Seveniarz
Posty: 559
Rejestracja: 27 cze 2009, 20:29
Motocykl: HONDA CB 750 1992 r.
Lokalizacja: Zabrze
Kontakt:

Szpilki kolektora - pomocy

Postautor: sztylu » 14 kwie 2010, 19:07

Wymieniłem tłumiki i dokręcałem nowe no i zerwałem śrubę, która dociąga te aluminiowe radiatory kolektora do cylindra. Śruba wystaje ale jest za mała do dokręcenia. Moje pytanie jest takie - czy tą gwintowaną szpilkę da się z cylindra wykręcić? W serwisówkach nic niestety nie ma na ten temat :-( ratunku i pomocy - jakieś rady?
Jeszcze nie jedną paranoję przyjdzie nam przeżyć i robić swoje!

Awatar użytkownika
152mm
mlody Seveniarz
mlody Seveniarz
Posty: 186
Rejestracja: 10 lis 2009, 20:11
Motocykl: Honda CB1300,K750,SHL
Lokalizacja: Bochnia (Małopolska)

Re: Szpilki kolektora - pomocy

Postautor: 152mm » 14 kwie 2010, 19:23

ooooooo shit musi się dać wykęcić raczej na stałe nie są aczkolwiek nie powinny być ;) w którym miejscu w środku czy na zewnątrz Ci się upierdzieliło ?
;)

Awatar użytkownika
sztylu
stary Seveniarz
Posty: 559
Rejestracja: 27 cze 2009, 20:29
Motocykl: HONDA CB 750 1992 r.
Lokalizacja: Zabrze
Kontakt:

Re: Szpilki kolektora - pomocy

Postautor: sztylu » 14 kwie 2010, 19:53

zewnętrzna - jest dostęp tylko nie wiem czy próbować. Na stałe to one raczej nie są - ale boje się, że mogą mieć jakąś kontrę od środka :-(
Jeszcze nie jedną paranoję przyjdzie nam przeżyć i robić swoje!

Awatar użytkownika
152mm
mlody Seveniarz
mlody Seveniarz
Posty: 186
Rejestracja: 10 lis 2009, 20:11
Motocykl: Honda CB1300,K750,SHL
Lokalizacja: Bochnia (Małopolska)

Re: Szpilki kolektora - pomocy

Postautor: 152mm » 14 kwie 2010, 20:00

eee nie próbuj mała żabką czy czymś tego typu miałem podobne przypadki w innych sprzętach zawsze pomagało ;)
;)

Awatar użytkownika
152mm
mlody Seveniarz
mlody Seveniarz
Posty: 186
Rejestracja: 10 lis 2009, 20:11
Motocykl: Honda CB1300,K750,SHL
Lokalizacja: Bochnia (Małopolska)

Re: Szpilki kolektora - pomocy

Postautor: 152mm » 14 kwie 2010, 20:07

są jeszcze różne inne pierdółki do wykręcania tzw .wykretaki ale próbuj delikatnie żabunią :)
;)

Awatar użytkownika
KLOSZ
Mr. Kamizelka
Posty: 6195
Rejestracja: 07 sie 2007, 18:27
Motocykl: BuBu Er 1150 GiejeS
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Szpilki kolektora - pomocy

Postautor: KLOSZ » 14 kwie 2010, 20:15

Wykrecaja sie z bloku cylindrow, wiec smialo probuj. Nic poza gwintem i zapieczonym syfem ich nie trzyma ;). Rosso-nero wie cos o tym, bo ostatnio u niego wymienialismy przy okazji przekladki wydechu. Aha.. i jakis dziwny gwint one maja od strony kolektorow chyba. Jakies M5x1,5 czy M6x cos tam dziwnego (nie pamietam w tej chwili). W kazdym razie gwint typowy dla starych modeli Skody ;)

Narzynke do niego wlasnie dopiero od znajomego Skodziarza udalo sie pozyczyc przy interwencyjnym poprawianiu gwintu naderwanej szpili ;)
Oczywiscie w sklepie narzedziowym sa do dostania, ale ich nietypowosc zniecheca do zakupu, bo sie rzadko przydaja.

Aha... oryginaly nie sa drogie, wiec nie ma za bardzo sensu kombinowac z dorabianiem. Dokladnej ceny nie pamietam, ale to moze R-n podrzuci.
Zdrowko
KLOSZ
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Cytaty na dziś i jutro:
"Jestem ZA, dopóki mi się podoba" - ® KLOSZ ™
"To co widzisz to też jest patologia, tylko trochę inna niż Twoja..." - tez ® KLOSZ ™
Było: Pony 50, 2 x CBSF, FJR, Trampek, a jest GiejeS :)

Awatar użytkownika
sztylu
stary Seveniarz
Posty: 559
Rejestracja: 27 cze 2009, 20:29
Motocykl: HONDA CB 750 1992 r.
Lokalizacja: Zabrze
Kontakt:

Re: Szpilki kolektora - pomocy

Postautor: sztylu » 14 kwie 2010, 21:13

Mam wykrętaki (ale tej śruby sporo wystaje więc nie ma sensu) i dzięki piękne za info że można to wykręcać.
Jeszcze nie jedną paranoję przyjdzie nam przeżyć i robić swoje!

Awatar użytkownika
dejwirat
Beniamin
Beniamin
Posty: 67
Rejestracja: 07 gru 2009, 10:15
Motocykl: Seven
Lokalizacja: łódź

Re: Szpilki kolektora - pomocy

Postautor: dejwirat » 15 kwie 2010, 07:45

Jeśli masz dobry dostęp to walnij punktakiem kropkę po środku kikuta szpili i rozwierć ją począwszy od wiertełka ''3'' ,aż zostanie szpilki na obwodzie - niewiele poniżej milimetra.Wówczas ma gdzie ustąpić całemu syfowi z gwintu ,WD40 na noc też nie zaszkodzi.

rosso-nero
stary Seveniarz
Posty: 391
Rejestracja: 28 wrz 2008, 20:56
Motocykl: CB 750
Lokalizacja: Łódź

Re: Szpilki kolektora - pomocy

Postautor: rosso-nero » 15 kwie 2010, 14:35

Nic na siłę. Spryskać jakimś preparatem, żeby zmiękczyć syf na gwincie. Potem założyć dwie nakrętki i delikatnie odkręcać. Oryginał szpilki w Hondzie kosztuje około 12 czy 14 zł.

Awatar użytkownika
sztylu
stary Seveniarz
Posty: 559
Rejestracja: 27 cze 2009, 20:29
Motocykl: HONDA CB 750 1992 r.
Lokalizacja: Zabrze
Kontakt:

Re: Szpilki kolektora - pomocy

Postautor: sztylu » 15 kwie 2010, 17:16

12,20 zł + 20 zł wysyłka zamówiłem dzisiaj czas realizacji... :-( do 10 dni! Z nakrętki kikuta się dzisiaj pozbyłem, natomiast z bloku cylindra będę dopiero kombinował. Mam nieco za mało gwintu na 2 nakrętki. Ale na szczęście całkiem sporo dostępu do kikuta (zewnętrzny kolektor) może uda się żabką, a może pójdzie z nakrętkami... coś tam wymyślę byle jej nie ukręcić blisko bloku. Dzięki za wszelkie rady.
Jeszcze nie jedną paranoję przyjdzie nam przeżyć i robić swoje!

Awatar użytkownika
ZibiFire
stary Seveniarz
Posty: 864
Rejestracja: 04 sty 2006, 21:54
Motocykl: ex RC 42 '94
Lokalizacja: Warszawa "koło"

Re: Szpilki kolektora - pomocy

Postautor: ZibiFire » 15 kwie 2010, 21:54

Oj 10 dni....daj na drugi raz znak sygnał. Zamówię Tobie co chcesz w Hondzie i za dwa dni - taki jest średnio termin oczekiwania, jakimś środkiem transportu lub pocztą podeślę..
:)
ZF
....Always Look On The Bright Side Of Live.........

Awatar użytkownika
sztylu
stary Seveniarz
Posty: 559
Rejestracja: 27 cze 2009, 20:29
Motocykl: HONDA CB 750 1992 r.
Lokalizacja: Zabrze
Kontakt:

Re: Szpilki kolektora - pomocy

Postautor: sztylu » 16 kwie 2010, 18:16

Nic na siłę. Spryskać jakimś preparatem, żeby zmiękczyć syf na gwincie. Potem założyć dwie nakrętki i delikatnie odkręcać. Oryginał szpilki w Hondzie kosztuje około 12 czy 14 zł.
Rewelacyjny pomysł gdyby nie mały problem to jest M7. nie wiem jak Wy ale ja nie mam takich nakrętek. Znalazłem narzynkę M7 ale gwintowniki musiałbym kupić. Ta śruba to żart hondy. M7 wystaje z cylindra, a w cylindrze jest M8. Wykręciłem ją dzisiaj, a znalazłem też kolesia z używkami, zapłaciłem i powinienem mieć w poniedziałek lub wtorek. A teraz jak ją wykręciłem. Na początek spryskałem bęzyną w sprayu (środek do czyszczenia silników), nastepnie odrdzewiaczem w sprayu nastepnie wyczyściłem pozostały nieurwany gwint M7 bęzyną ekstrakcyjna, kapnąłem na niego klejem do śrub (niebieskim, słabszym, zrywalnym) i nakręciłem jedyną nakrętkę M7 jaką miałem (i chyba jedyna jaką widziałem w mym świadomym życiu) czyli tą chromowaną, którą właśnie urwałem tę śrubę i którą przykręca się kolektor. Zostawiłem całość na noc, a dzisiaj odkręciłem bez najmniejszego oporu :-) - czekam na śrubę i będzie nareszcie gotowe.

... a i dzięki ZIBI (będę pamiętał) no bo u mnie najbliższa moto honda jest w Bielsku czyli 70 km ode mnie. Wiec jestem skazany na wysyłki.
Jeszcze nie jedną paranoję przyjdzie nam przeżyć i robić swoje!

Awatar użytkownika
KLOSZ
Mr. Kamizelka
Posty: 6195
Rejestracja: 07 sie 2007, 18:27
Motocykl: BuBu Er 1150 GiejeS
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Szpilki kolektora - pomocy

Postautor: KLOSZ » 18 kwie 2010, 16:35

Aaaa, wlasnie, wlasnie, to ten smieszny gwind ze starej Skody... M7 :)
Zdrowko
KLOSZ
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Cytaty na dziś i jutro:
"Jestem ZA, dopóki mi się podoba" - ® KLOSZ ™
"To co widzisz to też jest patologia, tylko trochę inna niż Twoja..." - tez ® KLOSZ ™
Było: Pony 50, 2 x CBSF, FJR, Trampek, a jest GiejeS :)

Awatar użytkownika
sztylu
stary Seveniarz
Posty: 559
Rejestracja: 27 cze 2009, 20:29
Motocykl: HONDA CB 750 1992 r.
Lokalizacja: Zabrze
Kontakt:

Re: Szpilki kolektora - pomocy

Postautor: sztylu » 18 kwie 2010, 16:47

Ja w ogóle nie rozumiem tego pomysłu? Ciekawę co honda miała na celu robiąc w głowicy cylindra M8 a następnie zwężając śrubę do M7 - jakby to już w całości nie mogłobyć M8... no nic to byleby ta śrubeczka do mnie dotarła. Na wszelki wypadek zamówiłem 2 sztuki.

2010.04.21
Kolektor dokręcony, 2 szpilki wymienione (jedna była krzywa, jedną złamałem), nic nie dzwoni nic nie pierdzi - cisza... powinno zdecydowanie się cos zrobić z tymi wszystkimi głośnymi motorami, jakieś mandaty... albo w ogóle dowody rejestracyjne zabierać :-) a tłumiki przelotowe... to w ogóle konfiskata maszyny :-D
Jeszcze nie jedną paranoję przyjdzie nam przeżyć i robić swoje!


Wróć do „Mechanika”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: oster i 19 gości