Hamulce jak nowe
: 06 kwie 2010, 17:24
Postanowiłem zając się hamulcami (za sugestią mechanika) w moim wiekowym już sprzęcichu.
Więc tak zestawy naprawcze:
przód: http://larsson.pl/?c=r&no=NDQxMDA3OA==&bid=104412
tył: http://larsson.pl/?c=r&no=NDQxMDA5Ng==&bid=104412
... no i przewody w oplocie HEL 3 sztuki 390 zł
trzeba mieć do tego porządne klucze najlepiej nasadowe (ale nie oczkowe) o wymiarach 12 i 14 oraz klasyczny otwarty klucz 8 i 12
wymiana uszczelnień to dla niewprawionej osoby (patrz ja) mordęga. Robiłem to pierwszy raz w życiu i to kilka godzin... ale ostatni zacisk poszedł już szybko.
Popełniłem kilka błędów, a najważniejszy był taki że zdemontowałem stare przewody a dopiero później zaciski...
Był to karygodny błąd i zaowocował ponownym założeniem jednego starego przewodu i ponownego napełnieniem układu płynem, nie popełniajcie tego błędu - z zacisku nie da się wyciągnąc tłoczków to płyn musi je wycisnąć.
Czyli postępowanie jest takie:
1) odkręcamy zacisk
2) wysuwamy klocki
3) pompujemy aż wysuną się tłoczki (kontrolujemy żeby się wszystkie równo wysuwały
4) rozkręcamy co się da, czyścimy, smarujemy i wymieniamy gumki (stare były porządnie sparciałe)
5) montujemy wszystko na gotowo i ewentualnie wymieniamy przewody hamulcowe
Więc tak zestawy naprawcze:
przód: http://larsson.pl/?c=r&no=NDQxMDA3OA==&bid=104412
tył: http://larsson.pl/?c=r&no=NDQxMDA5Ng==&bid=104412
... no i przewody w oplocie HEL 3 sztuki 390 zł
trzeba mieć do tego porządne klucze najlepiej nasadowe (ale nie oczkowe) o wymiarach 12 i 14 oraz klasyczny otwarty klucz 8 i 12
wymiana uszczelnień to dla niewprawionej osoby (patrz ja) mordęga. Robiłem to pierwszy raz w życiu i to kilka godzin... ale ostatni zacisk poszedł już szybko.
Popełniłem kilka błędów, a najważniejszy był taki że zdemontowałem stare przewody a dopiero później zaciski...
Był to karygodny błąd i zaowocował ponownym założeniem jednego starego przewodu i ponownego napełnieniem układu płynem, nie popełniajcie tego błędu - z zacisku nie da się wyciągnąc tłoczków to płyn musi je wycisnąć.
Czyli postępowanie jest takie:
1) odkręcamy zacisk
2) wysuwamy klocki
3) pompujemy aż wysuną się tłoczki (kontrolujemy żeby się wszystkie równo wysuwały
4) rozkręcamy co się da, czyścimy, smarujemy i wymieniamy gumki (stare były porządnie sparciałe)
5) montujemy wszystko na gotowo i ewentualnie wymieniamy przewody hamulcowe