Strona 1 z 1

Olej

: 04 kwie 2010, 17:51
autor: Darrell
Witam, mam kolejne genialne pytanie :D W internecie jestem anonimowy więc mogę zadawać takie pytania, a wiec przechodząc do sedna sprawy, poziom oleju sprawdza się na wkręconym bagnecie czy tylko na włożonym bez wkręcania gwintu???

Re: Olej

: 04 kwie 2010, 19:22
autor: 152mm
na włożonym bez wkręcania :]

Re: Olej

: 04 kwie 2010, 20:22
autor: piotreek
Potwierdzam, najlepiej na centralnej stopce, i też nie tak zaraz po zgaszeniu silnika, co by dać mu temu oleju szansę na ścieknięcie do miski olejowej.

Re: Olej

: 04 kwie 2010, 23:08
autor: Darrell
Centralnej stopki nie posiadam... :( Dzięki, myślałem że na wkręconym i mógłby być problem... :roll:

Re: Olej

: 05 kwie 2010, 08:34
autor: sztylu
Nie sprawdza sie na centralce tylko na kołach, przy wyprostowanym motocyklu (bez wkręcania) - większość myśli na początku, że na wkręconym. W manualu jest napisane jak to się robi... ale kto by tam zaglądał. Naciąg łańcucha na stopce bocznej, a olej na kołach przy wyprostowanym motocyklu (podobnie jak poziomy płynów hamulcowych).

Re: Olej

: 05 kwie 2010, 17:30
autor: Skowron
sztylu
nie chcę mącić wody ale w instrukcji obsługi jest wyraźnie napisane że olej sprawdza się stawiając motocykl na centralnej stopce

Re: Olej

: 05 kwie 2010, 19:24
autor: sztylu
No dobra to żeby już było na zawsze na forum wrzucam przedruk z manuala (str. 23 - jest tu coś o centralnej stopce?):
1. Start the engine and let it idle for a few
minutes. Make sure the oil pressure
warning red light goes off. if the light
remains on, stop the engine immediately.
2. Stop the engine and hold the motorcycle
in an upright position on firm, level
ground.

3. After a few minutes, remove the oil
filler cap/dipstick, wipe it clean, and
reinsert the dipstick without screwing it
in. Remove the dipstick. The oil level
should be between the upper and lower
marks on the dipstick.
4. If required, add the specified oil (see
page 51 ) up to the upper level mark. Do
not overfill.
5. Reinstall the oil filler cap/dipstick.
Check for oil leaks

Re: Olej

: 06 kwie 2010, 07:04
autor: 152mm

Re: Olej

: 06 kwie 2010, 07:52
autor: sztylu
hehehe no jak nic... na swoje usprawiedliwienie mam to, że polskiego manuala widzę pierwszy raz w życiu na oczy - mea culpa :-)

Re: Olej

: 06 kwie 2010, 12:19
autor: piotreek
A moim zdaniem jakiegoś wielkiego znaczenia to nie ma. Nie chce mi się teraz iść sprawdzać, ale przy okazji potestuję.

Re: Olej

: 06 kwie 2010, 12:57
autor: KLOSZ
Sztylu, nie TWOA culpa ;) tylko culpa-mać tego tlumacza, ktory robil tlumaczenie instrukcji z oryginalu. Nie wiem czy EN -> PL czy moze JAP -> EN czy jeszcze ktoregos, ale z pewnoscia maly Japonczyk mial cos konkretnego na mysli, a dalej tlumacze zrobili z tego to... co chcieli ;)

Nie zmienia to faktu, ze IMHO nie ma to wielkiego znaczenia czy motocykl bedzie na centralce czy tez bedzie stal na kolach - mysle, ze roznica bedzie pomijalna, bo to nie apteka ;). Ale akademicko mozna sobie podyskutowac jak jest lepiej/bardziej krytycznie etc. Grunt, zeby nie sprawdzac na bocznej stopce, albo przy motocyklu polozonym na boku ;)

Re: Olej

: 06 kwie 2010, 13:02
autor: sztylu
No właśnie powiem tak, że jeżeli moto jest na centralce to skazany jest na położenie gruntu i wcale nie musi być wtedy do pionu... :-) ale tak jak piszesz to już tylko gadka dla gadki :-) ważne żeby mniej więcej do pionu sobie stał i żeby bagnetu nie wkręcać.