Olej
- Darrell
- Junior
- Posty: 33
- Rejestracja: 09 lut 2010, 23:07
- Motocykl: honda cb sevenfifty 96
- Lokalizacja: Kraków/Tarnobrzeg/Chmielów
Olej
Witam, mam kolejne genialne pytanie
W internecie jestem anonimowy więc mogę zadawać takie pytania, a wiec przechodząc do sedna sprawy, poziom oleju sprawdza się na wkręconym bagnecie czy tylko na włożonym bez wkręcania gwintu???
"Czy świat bardzo się zmieni gdy z młodych gniewnych staną się starzy wqrwieni??"
- Darrell
- Junior
- Posty: 33
- Rejestracja: 09 lut 2010, 23:07
- Motocykl: honda cb sevenfifty 96
- Lokalizacja: Kraków/Tarnobrzeg/Chmielów
Re: Olej
Centralnej stopki nie posiadam...
Dzięki, myślałem że na wkręconym i mógłby być problem... 


"Czy świat bardzo się zmieni gdy z młodych gniewnych staną się starzy wqrwieni??"
- sztylu
- stary Seveniarz
- Posty: 559
- Rejestracja: 27 cze 2009, 20:29
- Motocykl: HONDA CB 750 1992 r.
- Lokalizacja: Zabrze
- Kontakt:
Re: Olej
Nie sprawdza sie na centralce tylko na kołach, przy wyprostowanym motocyklu (bez wkręcania) - większość myśli na początku, że na wkręconym. W manualu jest napisane jak to się robi... ale kto by tam zaglądał. Naciąg łańcucha na stopce bocznej, a olej na kołach przy wyprostowanym motocyklu (podobnie jak poziomy płynów hamulcowych).
Jeszcze nie jedną paranoję przyjdzie nam przeżyć i robić swoje!
- sztylu
- stary Seveniarz
- Posty: 559
- Rejestracja: 27 cze 2009, 20:29
- Motocykl: HONDA CB 750 1992 r.
- Lokalizacja: Zabrze
- Kontakt:
Re: Olej
No dobra to żeby już było na zawsze na forum wrzucam przedruk z manuala (str. 23 - jest tu coś o centralnej stopce?):
1. Start the engine and let it idle for a few
minutes. Make sure the oil pressure
warning red light goes off. if the light
remains on, stop the engine immediately.
2. Stop the engine and hold the motorcycle
in an upright position on firm, level
ground.
3. After a few minutes, remove the oil
filler cap/dipstick, wipe it clean, and
reinsert the dipstick without screwing it
in. Remove the dipstick. The oil level
should be between the upper and lower
marks on the dipstick.
4. If required, add the specified oil (see
page 51 ) up to the upper level mark. Do
not overfill.
5. Reinstall the oil filler cap/dipstick.
Check for oil leaks
1. Start the engine and let it idle for a few
minutes. Make sure the oil pressure
warning red light goes off. if the light
remains on, stop the engine immediately.
2. Stop the engine and hold the motorcycle
in an upright position on firm, level
ground.
3. After a few minutes, remove the oil
filler cap/dipstick, wipe it clean, and
reinsert the dipstick without screwing it
in. Remove the dipstick. The oil level
should be between the upper and lower
marks on the dipstick.
4. If required, add the specified oil (see
page 51 ) up to the upper level mark. Do
not overfill.
5. Reinstall the oil filler cap/dipstick.
Check for oil leaks
Jeszcze nie jedną paranoję przyjdzie nam przeżyć i robić swoje!
- 152mm
- mlody Seveniarz
- Posty: 186
- Rejestracja: 10 lis 2009, 20:11
- Motocykl: Honda CB1300,K750,SHL
- Lokalizacja: Bochnia (Małopolska)
- sztylu
- stary Seveniarz
- Posty: 559
- Rejestracja: 27 cze 2009, 20:29
- Motocykl: HONDA CB 750 1992 r.
- Lokalizacja: Zabrze
- Kontakt:
Re: Olej
hehehe no jak nic... na swoje usprawiedliwienie mam to, że polskiego manuala widzę pierwszy raz w życiu na oczy - mea culpa 

Jeszcze nie jedną paranoję przyjdzie nam przeżyć i robić swoje!
- KLOSZ
- Mr. Kamizelka
- Posty: 6195
- Rejestracja: 07 sie 2007, 18:27
- Motocykl: BuBu Er 1150 GiejeS
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Olej
Sztylu, nie TWOA culpa
tylko culpa-mać tego tlumacza, ktory robil tlumaczenie instrukcji z oryginalu. Nie wiem czy EN -> PL czy moze JAP -> EN czy jeszcze ktoregos, ale z pewnoscia maly Japonczyk mial cos konkretnego na mysli, a dalej tlumacze zrobili z tego to... co chcieli 
Nie zmienia to faktu, ze IMHO nie ma to wielkiego znaczenia czy motocykl bedzie na centralce czy tez bedzie stal na kolach - mysle, ze roznica bedzie pomijalna, bo to nie apteka
. Ale akademicko mozna sobie podyskutowac jak jest lepiej/bardziej krytycznie etc. Grunt, zeby nie sprawdzac na bocznej stopce, albo przy motocyklu polozonym na boku 


Nie zmienia to faktu, ze IMHO nie ma to wielkiego znaczenia czy motocykl bedzie na centralce czy tez bedzie stal na kolach - mysle, ze roznica bedzie pomijalna, bo to nie apteka


Zdrowko
KLOSZ ☺
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Cytaty na dziś i jutro:
⌘ "Jestem ZA, dopóki mi się podoba" - ® KLOSZ ™ ⌘
⌘ "To co widzisz to też jest patologia, tylko trochę inna niż Twoja..." - tez ® KLOSZ ™ ⌘
Było: Pony 50, 2 x CBSF, FJR, Trampek, a jest GiejeS
KLOSZ ☺
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Cytaty na dziś i jutro:
⌘ "Jestem ZA, dopóki mi się podoba" - ® KLOSZ ™ ⌘
⌘ "To co widzisz to też jest patologia, tylko trochę inna niż Twoja..." - tez ® KLOSZ ™ ⌘
Było: Pony 50, 2 x CBSF, FJR, Trampek, a jest GiejeS

- sztylu
- stary Seveniarz
- Posty: 559
- Rejestracja: 27 cze 2009, 20:29
- Motocykl: HONDA CB 750 1992 r.
- Lokalizacja: Zabrze
- Kontakt:
Re: Olej
No właśnie powiem tak, że jeżeli moto jest na centralce to skazany jest na położenie gruntu i wcale nie musi być wtedy do pionu...
ale tak jak piszesz to już tylko gadka dla gadki
ważne żeby mniej więcej do pionu sobie stał i żeby bagnetu nie wkręcać.


Jeszcze nie jedną paranoję przyjdzie nam przeżyć i robić swoje!
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości