Strona 1 z 1

Wkrecanie na wyższe obroty.

: 07 gru 2009, 22:19
autor: Wojtip
Słuchajcie takie pytanko.
Czy jeśli po odpaleniu dalej rozgrzaniu silniczka, natychmiast rozkręcacie manetkę przyspieszenia (z jałowych obrotów) to silniczek wkręca się na max bez żadnych tam przyduszeń czy jakiś tam np. (dziwnego efektu jakby na samym początku miał problem z tym wkręceniem się na obroty jakby nie palił na wszystkie gary.)
Mój tak jakoś dziwnie się zachowuje. Gdzie np jak mu przechodzi (jak minie ten początek wkręcania) to jakby turbo dostał.
Sory jak jakoś nie zrozumiale opisałem zagadnienie :D

Re: Wkrecanie na wyższe obroty.

: 08 gru 2009, 00:14
autor: Hubert
Manetkę rozkręcamy żeby jechać po odpaleniu dalej rozgrzaniu, bez żadnych przyduszeń czy jakiś tam u mnie nie ma w tym moim, dobrze się rozkręca, wkręca, przekręca, wykręca, nie ma żadnego dziwnego efektu jakby na samym początku miał problem z tym wkręceniem, przekręcaniem, rozkręcaniem się na obroty jakby palił na wszystkie gary, nie dostawać turbo powinien podczas dalej rozkręcania i wykręcania manetki i efektu wkręcania.

Sory jak jakoś nie zrozumiale opisałem odpowiedz :D

Re: Wkrecanie na wyższe obroty.

: 08 gru 2009, 00:35
autor: Wojtas
Ja bez problemu zrozumiałem problem kolegi Wojtip'a, wiec panowie spokojnie, kolega opisał efekt podobny do "turbo dziury" występujący w silnikach samochodowych typu: TD.
W/g mnie jest wszystko ok, ten efekt o którym piszesz to chwilowe zachwianie stosunku paliwa do powietrza w mieszance dostarczanej do cylindrów w chwili nagłego spadku podciśnienia w gardzieli gaźnika wywołanego gwałtownym otwarciem przepustnicy uruchamianej linką przy braku adekwatnej reakcji przepustnicy uchylanej podciśnieniem.
Niestety gaźniki o stałym podciśnieniu tak właśnie się zachowują. Dlatego tez w motocyklach wyczynowych stosowało się gaźniki czysto mechaniczne, bez żadnych pod ciśnieniowo otwieranych przepustnic.
Nie wykluczone że być może gaźniki są źle wyregulowane i zsynchronizowane.

Re: Wkrecanie na wyższe obroty.

: 08 gru 2009, 01:24
autor: Hubert
Ważne żeby szanować innych użytkowników forum.
To jest głównym powodem stosowania interpunkcji, enterów, wytłuszczeń, punktów itd.

Przeczytaj swoją odpowiedź:
JaBezProblemuZrozumiałemProblemKolegiWojtip'aWiecPanowieSpokojnieKolegaOpisałEfektPodobnyDo"TurboDziury"WystępującywSilnikachSamochodowychTypu:TDW/gMnieJestWszystkoOkTenEfektoKtórymPiszeszToChwiloweZachwianieStosunkuPaliwaDoPowietrzawMieszanceDostarczanejDoCylindrówwChwiliNagłegoSpadku...więcej nie chciało mi się przerabiać. W Polsce używamy języka polskiego.

Język Polski
Matęmatyka
Chęmia itd. to przykład znajomości chińsko-polskiego w zeszytach Tesco. Swego czasu i taka afera była.

Re: Wkrecanie na wyższe obroty.

: 08 gru 2009, 08:33
autor: KLOSZ
Wojtas..., bo czytales po edycji pytania ;)
Teraz to nawet ja rozumiem... :hahaha:

Re: Wkrecanie na wyższe obroty.

: 08 gru 2009, 09:10
autor: Wojtas
bo czytales po edycji pytania
Wydaje mi się że gdyby Wojtip edytował swój tekst po zwróceniu mu uwagi na nie zrozumiałość tekstu, to znalazła by się pod jego wypowiedzią wzmianka o edytowaniu. Ja to pytanie przeczytałem praktycznie zaraz po tym jak zostało zadane/napisane, i nic w treści się nie zmieniło...niestety :P .Wiem że ta adnotacja pojawia się gdy już ktoś coś napisze w danym temacie, więc ja nie mogłem odczytać tekstu poprawionego po edycji i Ty też nie. Jedyne sensowne wytłumaczenie takiej możliwości to, że ktoś się kontaktował się z pytającym poza forum. Dobrze kombinuję? dodam że nie znam się na niuansach technicznych funkcjonowania forum.
Ważne żeby szanować innych użytkowników forum.
To jest głównym powodem stosowania interpunkcji, enterów, wytłuszczeń, punktów itd.
To fakt niezaprzeczalny :] , staram się tego przestrzegać w moich wypowiedziach. A że innym się bardzo "spieszy", to już inna kwestia.

Re: Wkrecanie na wyższe obroty.

: 08 gru 2009, 09:21
autor: vova
A mi się wydaje, bo chyba tez zrozumiałem o co komon, ze tak jest bo jest zimno i silnik nie dogrzany, a pęd wiatru zimnego tez chłodzi! Czy się mylę? :flacha:

Re: Wkrecanie na wyższe obroty.

: 08 gru 2009, 10:17
autor: KLOSZ
Wojtas, nie wiem na czym to polega, bo u mnie sie nie pojawiaja nigdy przypiski o tym, ze post byl edytowany (kiedys sie pojawialy, ale kilku miesiecy ich nie ma), wiec trudno mi stwierdzic, ale nie istotne. Moze wyedytuj cos w swoim poscie powyzej, to sprawdze jeszcze raz czy mam te przypiski czy nie, ale cos mi sie zdaje, ze mi przegladarka je jakos wycina.

Grunt, ze wiadomo o co chodzi, pytajacy ma juz odpowiedz i gitara :). :jupi:

:3msie:

Re: Wkrecanie na wyższe obroty.

: 08 gru 2009, 10:58
autor: Wojtas
Moze wyedytuj cos w swoim poscie powyzej, to sprawdze jeszcze raz czy mam te przypiski czy nie, ale cos mi sie zdaje, ze mi przegladarka je jakos wycina.
Zgodnie z sugestią edytowałem. Przypisek o tym fakcie pokazał się pod moim postem.
silnik nie dogrzany
Autor napisał, więc:
po odpaleniu dalej rozgrzaniu silniczka
a pęd wiatru zimnego tez chłodzi!
Ja zrozumiałem że problem trapiący autora występuje gdy wkręca silnik na biegu jałowym. Podczas jazdy bardzo ciężko jest ten objaw wyczuć.

Re: Wkrecanie na wyższe obroty.

: 08 gru 2009, 11:19
autor: lopuch
Wojtas a tak OT :)
Jak idzie odbudowa/budowa sprzęta ?

Re: Wkrecanie na wyższe obroty.

: 08 gru 2009, 11:29
autor: Wojtas
Jak po grudzie idzie :wsciekly: , notoryczny brak czasu i niedostępność kilku części w normalnych cenach powodują ogromne zaległości. Rozważam nawet sprzedaż w trakcie reanimacji.

Re: Wkrecanie na wyższe obroty.

: 08 gru 2009, 12:10
autor: lopuch
Szkoda że tak :(
jest taki kawałek Peter Gabriel & Kate Bush -Don't Give Up :spoko:

Re: Wkrecanie na wyższe obroty.

: 08 gru 2009, 12:22
autor: Wojtas
Ale to nie oznacza końca przygody z vfr 800 8) , po prostu kupię jednak mniej uszkodzoną lub sprawną w 100%.

Re: Wkrecanie na wyższe obroty.

: 08 gru 2009, 13:23
autor: KLOSZ
Wojtas i reszta przedpiszcow i przedczytaczy - posypuje glowe popiolem :sciana: . Dopisek jest widoczny. Moja glowa lezy na pniu i jest do Waszej dyspozycji. Mea culpa etc. itd. itp. PKP i PKS. :blaga:

Re: Wkrecanie na wyższe obroty.

: 08 gru 2009, 14:07
autor: lopuch
Żebyś ją tak podkładał jak ci się potencjometr psuje od alku i masz gitare w rekach .... ech :P ;)
:rotfl: :hahaha:

Re: Wkrecanie na wyższe obroty.

: 08 gru 2009, 14:15
autor: KLOSZ
Eeee, jak sie psuje to nie podkladam..., ale juz bede grzeczny, obiecuje ;)

Re: Wkrecanie na wyższe obroty.

: 08 gru 2009, 21:53
autor: Wojtip
Tak. Oczywiście zawsze na bardzo wielu forach znajdą się Ci, co piszą tylko, aby pisać a nie pomagać.
Ci, co chcieli i znają temat to zrozumieli i odpowiedzieli.
Nie mam zamiaru innym tłumaczyć i powtarzać, bo i po co? Im się nic nie wykręca i skręca.
Kurcze a na marginesie to skończyłem tylko 3 klasy szkoły podstawowej i mam dysleksję. Czy satysfakcjonująca odpowiedz?? Czy może coś nie Matematycznie napisałem?
Dzięki za odpowiedzi i porady może to kwestia temperatury i myślę sobie, że odwiedzę fachowca na synchronizacje gaźników.
Pozdrawiam.

Re: Wkrecanie na wyższe obroty.

: 08 gru 2009, 23:49
autor: Hubert
Rzuć okiem na świece i kolor elektrod. To naprawdę w gaźnikowcu dużo powie. Określisz stan mieszanki, pi razy oko stwierdzisz jak jest synchronizowane.
Sprawdź samostartem lewe powietrze. Możliwe że króćce masz stwardniałe. U mnie po wymianie króćców lepiej na oko nie pracuje (miałem też sprzęt za krótko żeby dobrze wsłuchać się w pracę, ale przed i po serwisie pracował i pracuje "przyzwoicie"), ale poprzednie były stwardniałe. To może mieć wpływ na prace gaźników. Do tego sprawdź czy nie masz przebić na kablach i kiedy świece wymieniałeś?
Najprawdopodobniej czyszczenie, regulacja, ustawianie poziomu paliwa w komorach pływakowych, synchronizacja powinna pomóc.

Liczba klas ma się nijak do napisanie w miarę składnych zdań, a każda szanująca się przeglądarka poprawi Twoje błędy. Chcieć to móc!

Re: Wkrecanie na wyższe obroty.

: 18 gru 2009, 19:46
autor: dejwirat
Witam, witam.Dziś przepaliłem Hondkę gdyż nie jestem zwolennikiem osuszania gaźników i po 10 minutach dochodzę by pobawić się manetką, a tu przy każdej próbie dodania gazu sevena sie krztusi przez chwilę i dopiero po chwili jak by przerabia nadmiar paliwka.Objaw przypominający próby gazowania zimnego silnika :shock:

Re: Wkrecanie na wyższe obroty.

: 20 gru 2009, 20:38
autor: vova
No bo może jest nadal zimny? Ja tez tak mam. :moto:

Re: Wkrecanie na wyższe obroty.

: 21 gru 2009, 20:09
autor: dejwirat
Znalazłem przyczyne :jupi: Mianowicie...jeden z krućców gażnikowych sparciał tuż przy airboxie i to od dołu.Wyczaiłem całkiem przypadkiem, na wolnych obrotach słychać było ciche sssyczenie.Zacząłem ugniatać gumy i gazować,gdy doszedłem do prawego skrajnego i dodałem gazu toooo odzyskałem swoje moto.Trzymajcie sie i dzieki za reakcję.