Strona 1 z 1

korki lag z regulacją

: 06 gru 2009, 12:12
autor: Stefan
Szukam praktycznych informacji użytkownika czegoś takiego, jak korek zamykający lagę z regulacją napięcia sprężyny. Mam okazję coś takiego założyć, ale wolałbym usłyszeć coś z praktyki, czy rzeczywiście patent ten w odczuwalny sposób wpływa na utwardzenie sprężyny amora przedniego. Dodam, że śruba regulująca, wkręcona w korku i zakończona podkładką naciskającą sprężynę ma ok.2 cm długości.Komplet tych korków na dwie lagi kosztuje 100 zł.

Re: korki lag z regulacją

: 06 gru 2009, 12:33
autor: lesor
Jest przydatna taka regulacja.
Napięcie wstępne reguluje się zasadniczo dwa razy. W zależności od obciążenia. Do jazdy solo raz, do jazdy we dwoje drugi raz (o tym mówiono na Honda Safety coś, ale można to przeczytać w książkach czy instrukcjach obsługi do motocykli z regulacją).

Możesz się jednak przeliczyć z efektami, ten patent sam z siebie nie robi twardych sprężyn, ich twardość zależy od konstrukcji, materiału, odpowiedniej obróbki hartowanie/odpuszczanie itd. U mnie, podczas porządnej regulacji okazało się, że maksymalne skręcenie to i tak za mało, a moto jest czteroletnie i ma ~35kkm i sprężyny mam do wymiany.

Re: korki lag z regulacją

: 06 gru 2009, 13:02
autor: Wojtas
Do orginalnych sprężyn 2cm regulacji to stanowczo za mało, są fabrycznie za miękkie. Polecam wymianę na takie akcesoryjne, dużo lepiej resorujące. Dofo takie ma i jest zadowolony z różnicy. Zabawa w regulację przedniej zawiechy dotyczy raczej reg. siły tłumienia dobicia i odbicia amortyzatora.

Re: korki lag z regulacją

: 06 gru 2009, 15:02
autor: Stefan
Wasze podpowiedzi są interesujące i potwierdzają moje wątpliwości, dzięki. W miejscu, gdzie produkują ten patent, mają także jakiś inny system, wymagający założenia elementu na dolną część lagi, jak się dowiem, o co chodzi, to coś tu napiszę.