korki lag z regulacją
- Stefan
- Seveniarz
- Posty: 205
- Rejestracja: 27 paź 2007, 19:15
- Motocykl: Honda cb 750 F 2 Seven Fifty
- Lokalizacja: Racibórz
korki lag z regulacją
Szukam praktycznych informacji użytkownika czegoś takiego, jak korek zamykający lagę z regulacją napięcia sprężyny. Mam okazję coś takiego założyć, ale wolałbym usłyszeć coś z praktyki, czy rzeczywiście patent ten w odczuwalny sposób wpływa na utwardzenie sprężyny amora przedniego. Dodam, że śruba regulująca, wkręcona w korku i zakończona podkładką naciskającą sprężynę ma ok.2 cm długości.Komplet tych korków na dwie lagi kosztuje 100 zł.
- lesor
- (ex SF)
- Posty: 1999
- Rejestracja: 12 lut 2005, 22:26
- Motocykl: [ex] SF94 + SF93
- Lokalizacja: archiwum
Re: korki lag z regulacją
Jest przydatna taka regulacja.
Napięcie wstępne reguluje się zasadniczo dwa razy. W zależności od obciążenia. Do jazdy solo raz, do jazdy we dwoje drugi raz (o tym mówiono na Honda Safety coś, ale można to przeczytać w książkach czy instrukcjach obsługi do motocykli z regulacją).
Możesz się jednak przeliczyć z efektami, ten patent sam z siebie nie robi twardych sprężyn, ich twardość zależy od konstrukcji, materiału, odpowiedniej obróbki hartowanie/odpuszczanie itd. U mnie, podczas porządnej regulacji okazało się, że maksymalne skręcenie to i tak za mało, a moto jest czteroletnie i ma ~35kkm i sprężyny mam do wymiany.
Napięcie wstępne reguluje się zasadniczo dwa razy. W zależności od obciążenia. Do jazdy solo raz, do jazdy we dwoje drugi raz (o tym mówiono na Honda Safety coś, ale można to przeczytać w książkach czy instrukcjach obsługi do motocykli z regulacją).
Możesz się jednak przeliczyć z efektami, ten patent sam z siebie nie robi twardych sprężyn, ich twardość zależy od konstrukcji, materiału, odpowiedniej obróbki hartowanie/odpuszczanie itd. U mnie, podczas porządnej regulacji okazało się, że maksymalne skręcenie to i tak za mało, a moto jest czteroletnie i ma ~35kkm i sprężyny mam do wymiany.
Każde pokolenie ma własny czas
Każde pokolenie chce zmienić świat
Każde pokolenie odejdzie w cień
A nasze - nie
Każde pokolenie chce zmienić świat
Każde pokolenie odejdzie w cień
A nasze - nie
-
- Nekromanta
- Posty: 1031
- Rejestracja: 11 maja 2005, 15:51
- Motocykl: YAMAHA XV 1700 ROAD STAR
- Lokalizacja: Tarnów
Re: korki lag z regulacją
Do orginalnych sprężyn 2cm regulacji to stanowczo za mało, są fabrycznie za miękkie. Polecam wymianę na takie akcesoryjne, dużo lepiej resorujące. Dofo takie ma i jest zadowolony z różnicy. Zabawa w regulację przedniej zawiechy dotyczy raczej reg. siły tłumienia dobicia i odbicia amortyzatora.
"Najgorszy jest zawsze koniec miesiąca, najbardziej ostatnie trzydzieści dni"
Ex: Panonia->Junak 1->Junak 2->CZ350->Ural650->Yamaha XJ600N->Honda NH750->Yamaha XJ650->Honda XL600LM->Honda CB750SF->Honda VFR800FI->Yamaha FJ1200->Yamaha XV1700 Road Star-> GL 1500
Ex: Panonia->Junak 1->Junak 2->CZ350->Ural650->Yamaha XJ600N->Honda NH750->Yamaha XJ650->Honda XL600LM->Honda CB750SF->Honda VFR800FI->Yamaha FJ1200->Yamaha XV1700 Road Star-> GL 1500
- Stefan
- Seveniarz
- Posty: 205
- Rejestracja: 27 paź 2007, 19:15
- Motocykl: Honda cb 750 F 2 Seven Fifty
- Lokalizacja: Racibórz
Re: korki lag z regulacją
Wasze podpowiedzi są interesujące i potwierdzają moje wątpliwości, dzięki. W miejscu, gdzie produkują ten patent, mają także jakiś inny system, wymagający założenia elementu na dolną część lagi, jak się dowiem, o co chodzi, to coś tu napiszę.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: zajc i 29 gości