Strona 1 z 1

Hałas na 4 i 5 biegu

: 26 sie 2009, 21:23
autor: Skowron
Witam wszystkich!
Niedawno wymieniłem kompletny napęd. Zamówiłem zestaw na allegro taki jak jest oryginalnie w Nighthawku czyli 15 zębów przód i 38 tył - okazało się że łańcuch jest na tyle długi że zostało mi tylko 2,5 kreski regulacji...tu podłącze pytanie czy to mi znacznie skróci długość użytkowania łańcucha?). Wracając do tematu i przechodząc do rzeczy: nie wiem czy źle (nie tak jak była pierwotnie) dźwigienkę zmiany biegów ale podczas jazdy na 4 i 5 biegu słychać taki jakby jęk a konkretnie ten dźwięk brzmi jak ten który słychać na wstecznym w samochodzie...czy u was też tak jest?jestem posiadaczem motocykla od tego sezonu i głupio się przyznać ale nie pamiętam czy ten dźwięk było słychać przed zmianą napędu. Początkowo myślałem że to z napędem jest coś nie tak ale po wciśnięciu sprzęgła dźwięk znika więc sądzę że raczej dochodzi z silnika/skrzyni biegów. jeżeli założyłem dźwigienkę z przesunięciem i coś tam jest nie tak to jest możliwość regulacji tylko jak to się robi?
co o tym sądzicie?
Pozdrawiam!

Re: Hałas na 4 i 5 biegu

: 27 sie 2009, 11:39
autor: piotreek
Nie mam takiego dźwięku jak cofający samochód na żadnym z biegów.

Re: Hałas na 4 i 5 biegu

: 27 sie 2009, 14:12
autor: KLOSZ
Ja tez nie mam...
Wiesz, z tymi dzwiekami to jest tak jakbys chcial pojsc do lekarza na wyciecie wyrostka przez telefon. Podjedz do jakiegos mechaniora albo spotkaj sie z jakims seveniarzem niech poslucha, moze cos wymysli. Z dzwiekami opisywanymi na lamach internetu nigdy nie wychodzi ;-)

Re: Hałas na 4 i 5 biegu

: 27 sie 2009, 16:32
autor: Wojtas
Z nowymi zestawami napędowymi to jest zazwyczaj tak, że łańcuch jest zazwyczaj dłuższy o kilka ogniw...to tak na wszelki wypadek. W Twoim przypadku łańcuch jest pewnie dobrany do przełożenia Sevenki, czyli 15/40 zębów. Ja gdy zakładam nowy zestaw napędowy, to tylne koło z nową zębatką przesuwam max. na regulacji w stronę silnika i wtedy dopiero nawlekam na zębatki nowy łańcuch, który na 99,9% jest za długi. Po takim ustawieniu skracam łańcuch(oczywiście na tyle aby dało się go połączyć z powrotem) i mam całą dostępną regulację.
Co do dzwięku "jak na wstecznym" to przypuszczam że masz za bardzo naciągnięty łańcuch lub/i zużyte łożysko znajdujace się za zębatką zdawczą (tą mniejszą) lub padło łożysko w zabieraku tylnego koła.
Możliwe również (ale to na 1%, raz się z tym spotkałem) że dokręcona zębatka zdawcza(pewnie nie orginalna) spowodowała przesunięcie w jej stronę wałka skrzyni biegów co zaowocowało przesunieciem się kół zębatych w skrzyni względem siebie, a to wyciem na wyższych biegach tak jak u ciebie dlatego mi się tak skojarzyło :roll: . Mam nadzieję że to nie aż taki przypadek.