Witam wszystkich!
Niedawno wymieniłem kompletny napęd. Zamówiłem zestaw na allegro taki jak jest oryginalnie w Nighthawku czyli 15 zębów przód i 38 tył - okazało się że łańcuch jest na tyle długi że zostało mi tylko 2,5 kreski regulacji...tu podłącze pytanie czy to mi znacznie skróci długość użytkowania łańcucha?). Wracając do tematu i przechodząc do rzeczy: nie wiem czy źle (nie tak jak była pierwotnie) dźwigienkę zmiany biegów ale podczas jazdy na 4 i 5 biegu słychać taki jakby jęk a konkretnie ten dźwięk brzmi jak ten który słychać na wstecznym w samochodzie...czy u was też tak jest?jestem posiadaczem motocykla od tego sezonu i głupio się przyznać ale nie pamiętam czy ten dźwięk było słychać przed zmianą napędu. Początkowo myślałem że to z napędem jest coś nie tak ale po wciśnięciu sprzęgła dźwięk znika więc sądzę że raczej dochodzi z silnika/skrzyni biegów. jeżeli założyłem dźwigienkę z przesunięciem i coś tam jest nie tak to jest możliwość regulacji tylko jak to się robi?
co o tym sądzicie?
Pozdrawiam!
Hałas na 4 i 5 biegu
- Skowron
- Junior
- Posty: 12
- Rejestracja: 27 kwie 2009, 17:17
- Motocykl: Honda Nighthawk 750 1992r.
- Lokalizacja: Augustów
-
- stary Seveniarz
- Posty: 326
- Rejestracja: 14 sie 2006, 09:56
- Lokalizacja: Opolskie/Kluczbork
Re: Hałas na 4 i 5 biegu
Nie mam takiego dźwięku jak cofający samochód na żadnym z biegów.
- KLOSZ
- Mr. Kamizelka
- Posty: 6195
- Rejestracja: 07 sie 2007, 18:27
- Motocykl: BuBu Er 1150 GiejeS
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Hałas na 4 i 5 biegu
Ja tez nie mam...
Wiesz, z tymi dzwiekami to jest tak jakbys chcial pojsc do lekarza na wyciecie wyrostka przez telefon. Podjedz do jakiegos mechaniora albo spotkaj sie z jakims seveniarzem niech poslucha, moze cos wymysli. Z dzwiekami opisywanymi na lamach internetu nigdy nie wychodzi
Wiesz, z tymi dzwiekami to jest tak jakbys chcial pojsc do lekarza na wyciecie wyrostka przez telefon. Podjedz do jakiegos mechaniora albo spotkaj sie z jakims seveniarzem niech poslucha, moze cos wymysli. Z dzwiekami opisywanymi na lamach internetu nigdy nie wychodzi

Zdrowko
KLOSZ ☺
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Cytaty na dziś i jutro:
⌘ "Jestem ZA, dopóki mi się podoba" - ® KLOSZ ™ ⌘
⌘ "To co widzisz to też jest patologia, tylko trochę inna niż Twoja..." - tez ® KLOSZ ™ ⌘
Było: Pony 50, 2 x CBSF, FJR, Trampek, a jest GiejeS
KLOSZ ☺
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Cytaty na dziś i jutro:
⌘ "Jestem ZA, dopóki mi się podoba" - ® KLOSZ ™ ⌘
⌘ "To co widzisz to też jest patologia, tylko trochę inna niż Twoja..." - tez ® KLOSZ ™ ⌘
Było: Pony 50, 2 x CBSF, FJR, Trampek, a jest GiejeS

-
- Nekromanta
- Posty: 1031
- Rejestracja: 11 maja 2005, 15:51
- Motocykl: YAMAHA XV 1700 ROAD STAR
- Lokalizacja: Tarnów
Re: Hałas na 4 i 5 biegu
Z nowymi zestawami napędowymi to jest zazwyczaj tak, że łańcuch jest zazwyczaj dłuższy o kilka ogniw...to tak na wszelki wypadek. W Twoim przypadku łańcuch jest pewnie dobrany do przełożenia Sevenki, czyli 15/40 zębów. Ja gdy zakładam nowy zestaw napędowy, to tylne koło z nową zębatką przesuwam max. na regulacji w stronę silnika i wtedy dopiero nawlekam na zębatki nowy łańcuch, który na 99,9% jest za długi. Po takim ustawieniu skracam łańcuch(oczywiście na tyle aby dało się go połączyć z powrotem) i mam całą dostępną regulację.
Co do dzwięku "jak na wstecznym" to przypuszczam że masz za bardzo naciągnięty łańcuch lub/i zużyte łożysko znajdujace się za zębatką zdawczą (tą mniejszą) lub padło łożysko w zabieraku tylnego koła.
Możliwe również (ale to na 1%, raz się z tym spotkałem) że dokręcona zębatka zdawcza(pewnie nie orginalna) spowodowała przesunięcie w jej stronę wałka skrzyni biegów co zaowocowało przesunieciem się kół zębatych w skrzyni względem siebie, a to wyciem na wyższych biegach tak jak u ciebie dlatego mi się tak skojarzyło
. Mam nadzieję że to nie aż taki przypadek.
Co do dzwięku "jak na wstecznym" to przypuszczam że masz za bardzo naciągnięty łańcuch lub/i zużyte łożysko znajdujace się za zębatką zdawczą (tą mniejszą) lub padło łożysko w zabieraku tylnego koła.
Możliwe również (ale to na 1%, raz się z tym spotkałem) że dokręcona zębatka zdawcza(pewnie nie orginalna) spowodowała przesunięcie w jej stronę wałka skrzyni biegów co zaowocowało przesunieciem się kół zębatych w skrzyni względem siebie, a to wyciem na wyższych biegach tak jak u ciebie dlatego mi się tak skojarzyło

"Najgorszy jest zawsze koniec miesiąca, najbardziej ostatnie trzydzieści dni"
Ex: Panonia->Junak 1->Junak 2->CZ350->Ural650->Yamaha XJ600N->Honda NH750->Yamaha XJ650->Honda XL600LM->Honda CB750SF->Honda VFR800FI->Yamaha FJ1200->Yamaha XV1700 Road Star-> GL 1500
Ex: Panonia->Junak 1->Junak 2->CZ350->Ural650->Yamaha XJ600N->Honda NH750->Yamaha XJ650->Honda XL600LM->Honda CB750SF->Honda VFR800FI->Yamaha FJ1200->Yamaha XV1700 Road Star-> GL 1500
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 20 gości