Strona 1 z 1

filtr powietrza K&N do seveny

: 27 mar 2009, 21:03
autor: edde13
witam
wiecie może gdzie to kupić?

Re: filtr powietrza K&N do seveny

: 27 mar 2009, 23:31
autor: mol

Re: filtr powietrza K&N do seveny

: 28 mar 2009, 07:34
autor: edde13
dzieki :)

Re: filtr powietrza K&N do seveny

: 29 mar 2009, 23:44
autor: Trollski
ktos ma to wsadzone do sevenki ?

faktycznie moto mniej pali z tym a ma pare kucy wiecej ? czy to tylko chłyt makretikofy ?

jakies minusy tego tez muszą byc ...

Re: filtr powietrza K&N do seveny

: 30 mar 2009, 00:39
autor: Piotrek82
No właśnie- minusy...taki filtr ma zmniejszony opór przepływu powietrza, przez co moc silnika powinna się nieco zwiększyć. Niestety kosztem mniej dokładnego filtrowania-drobiny piasku, kurzu i innego syfu wlatują Ci do silnika skutecznie zmniejszając jego żywotność! Poza tym w silnikach atmosferycznych, czyli takich bez turbosprężarki praktycznie nie ma to sensu, ponieważ silnik taki nie zasysa powietrza tak gwałtownie i tak dużo, żeby robiło to większą różnice. W sevence nie ma to w ogóle sensu, a może tylko zaszkodzić!!!No chyba, że chodzi o zwiększenie lepszego samopoczucia właściciela, który wydał właśnie kilka stówek :mlotek:

Re: filtr powietrza K&N do seveny

: 30 mar 2009, 13:21
autor: Trollski
tak tez myslalem :)

od zaprzyjaznionego mechanika dowiedzialemsie jeszcze ze silnik na luzie chodzi jak harley - nierówno.

Re: filtr powietrza K&N do seveny

: 30 mar 2009, 20:02
autor: LuTo
No właśnie- minusy...taki filtr ma zmniejszony opór przepływu powietrza, przez co moc silnika powinna się nieco zwiększyć. Niestety kosztem mniej dokładnego filtrowania-drobiny piasku, kurzu i innego syfu wlatują Ci do silnika skutecznie zmniejszając jego żywotność! Poza tym w silnikach atmosferycznych, czyli takich bez turbosprężarki praktycznie nie ma to sensu, ponieważ silnik taki nie zasysa powietrza tak gwałtownie i tak dużo, żeby robiło to większą różnice. W sevence nie ma to w ogóle sensu, a może tylko zaszkodzić!!!No chyba, że chodzi o zwiększenie lepszego samopoczucia właściciela, który wydał właśnie kilka stówek :mlotek:
Nie jestem mechanikiem, ale mam wrażenie, że się mylisz.

Nie sądzę, że KNy gorzej wybierają śmieci, poprostu są zrobione z innego materiału. Ponad to sa nasączane czymśtam, co dodatkowo zwiększa ich skuteczność. Kolejna rzecz, to dożywotność KNa w moto. Te filtry są wielorazowego użytku.

Czy poprawiło mi samopoczucie kupno KNa? Chyba nie, zrobiłem to z premedytacją. Kupno tradycyjnego, papierowego filtra do mojej VLki nie jest takie proste. Po za tym filtr nie kosztował nawet pary stówek.

A osobiście mam wrażenie, że Twoja opinia, przy całym szacunku nie była poparta własnym doświadczeniem tylko zasłyszanymi opiniami, podobnymi do tych z lat osiemdziesiątych. Twierdzono wówczas, że kolorowe TV są dużo bardziej szkodliwe od cz-b, a pralki automatyczne dużo gorzej piorą od frani.......................

Re: filtr powietrza K&N do seveny

: 30 mar 2009, 20:18
autor: Trollski
Luto - zatem prosze Cie o rzeczową odpowiedz - plusy/minusy

z pierwszej reki prosze :)

Re: filtr powietrza K&N do seveny

: 30 mar 2009, 21:37
autor: Piotrek82
Telewizora nie posiadam, wiec trudno mi powiedzieć :) Natomiast miałem doświadczenie z filtrami KN w samochodzie-są zrobione z dokładnie takiego samego materiału, co te w motocyklu tylko forma inna. W samochodzie zaobserwowałem, że puszka filtra po stronie wylotu powietrza jest nieco przybrudzona przez drobiny piasku, kurzu itp.(wcześniej w przypadku normalnego filtra nie było tego).Filtr był dedykowały do mojego ówczesnego auta Skoda Felicia 1.3 i pasował, jeśli chodzi o wymiary bardzo dobrze. Poza tym na stronie firmy Jacka Chojnackiego(znanego i uznanego tiunera jeśli chodzi o przeróbki m. in. silników) można przeczytać, to co ja napisałem...każdy mechanik Ci to powie. Najbardziej niebezpieczne może być to, że KN słabiej filtrując powoli niszczy nam silnik, ale rodzi się pewnie w Was pytanie: skoro tak to dlaczego w ogóle to jest na rynku i ktoś to kupuje??? Odpowiedz jest taka, że w sportowych silnikach zwłaszcza tych doładowanych nie chodzi o długowieczność tylko o sporą moc, wiec zanim KN zaszkodzi w jakikolwiek sposób o wiele wcześniej przeprowadza się remont ! Oczywiście KN wykorzystuje swoją reputacje sportową i sprzedaje filtry praktycznie do wszystkiego co jeździ tylko chyba nie o to chodzi w silnikach które maja za zadanie przejechać wiele dziesiątek tysięcy km...

Re: filtr powietrza K&N do seveny

: 30 mar 2009, 22:26
autor: LuTo
plusy/minusy
Będę mógł napisać o tym na koniec tego sezonu, filtr założyłem 10/2008 więć doświadczeń własnych mam niewiele.
Ale tak jak napisałem wcześniej, kupiłem KNa nie dla jego wartości zwiększajacych moc, a dla praktyczności.
Piotrek82, czy w zwojej skodzie nasączałeś filtr jakimiśtam paskudztwami?, bo jesli był to suchy filtr, to jestem gotów zgodzić się, zę jego wartości filtrujące są słabe.
To tak jak z filtrami metalowymi olejowymi. dopuki nie są zanurzone w oleju, to piasek przez nie przelatuje, a jak się je naoliwi, to piasek i inny syf nie przechodzi przez nie.

btw
to zakładajcie co chcecie i na co Was stać :D, kazdy odpowiada w końcu za siebie :D

8) :spoko:

Re: filtr powietrza K&N do seveny

: 30 mar 2009, 23:26
autor: Piotrek82
Mój filtr był nasączony fabrycznie. Potem do serwisu filtra trzeba mieć 2 środki: do czyszczenia brudnego filtra oraz do nasączania.

Re: filtr powietrza K&N do seveny

: 31 mar 2009, 20:46
autor: Kazik
bez regulacji, zmiany wydechu i dysz to silnik faktycznie mógł zacząć nierówno chodzić i to w sumie nic dziwnego.
ja być może w tym roku kupię ten filterek, ale zmieniam też wydech + regulacja (ewentualnie jak będzie zalecenie gaźnikowca to i dysze pozmienia).
Aha, kolega przejeździł na takim filtrze kilkadziesiąt tys km i nie słyszałem żeby coś się działo złego z motocyklem

dodam jeszcze że w katalogu larssona taki filtr stoi za niecałe 300zł (bez zniżek)

Re: filtr powietrza K&N do seveny

: 01 kwie 2009, 10:48
autor: tomal
Mam KN w swoim moto w spadku po poprzedniku. Nakręciłem na nim jakieś 6tyś. i na razie nic się nie dzieje.

Porównania do tradycyjnego filtra nie mam, więc nie wiem czy moto na KN chodzi lepiej czy nie. Moja Sevenka chodzi raczej normalnie ;)

Duży plus tego filtra to na pewno dożywotność, jedynie pierzesz i nasączasz.

Re: filtr powietrza K&N do seveny

: 14 kwie 2009, 22:59
autor: simsun
Oj chopaki chopaki...
Sens zmiany parametrów takiego układu współpracujących elementów, jakim jest filtr powietrza, gaźnik, układ wydechowy ma sens jak stroisz to wszystko razem. Wymiana filtra standardowego na K&N czyli o zwiększonym przepływie (niższe opory ssania) bez grzebania gaźników i wydechów jest mało sensowne. Jak dajesz więcej powietrza to trzeba też dać więcej paliwa (większe dysze - np. dynojety RAZEM z dedykowanym wydechem do takowych dysz dla danego moto). Zwiększając zawartość powietrza w mieszance paliwo/powietrze dostarczanej do cylindra powodujesz tylko zubożenie tej mieszanki, wzrost temperatury spalania i strzały w tłumik przy schodzeniu z obrotów. W konsekwencji obniżenie sprawności układu. W przyszłości może się okazać że masz np. upalone zawory wydechowe w głowicy. Tuning nie jest prostą sprawą a poprawić fabrykę jest na prawdę trudno. A maszyna dobrze zestrojona po tuningu wcale nie chodzi równo na wolnych obrotach...

Re: filtr powietrza K&N do seveny

: 14 kwie 2009, 22:59
autor: simsun
Oj chopaki chopaki...
Sens zmiany parametrów takiego układu współpracujących elementów, jakim jest filtr powietrza, gaźnik, układ wydechowy ma sens jak stroisz to wszystko razem. Wymiana filtra standardowego na K&N czyli o zwiększonym przepływie (niższe opory ssania) bez grzebania gaźników i wydechów jest mało sensowne. Jak dajesz więcej powietrza to trzeba też dać więcej paliwa (większe dysze - np. dynojety RAZEM z dedykowanym wydechem do takowych dysz dla danego moto). Zwiększając zawartość powietrza w mieszance paliwo/powietrze dostarczanej do cylindra powodujesz tylko zubożenie tej mieszanki, wzrost temperatury spalania i strzały w tłumik przy schodzeniu z obrotów. W konsekwencji obniżenie sprawności układu. W przyszłości może się okazać że masz np. upalone zawory wydechowe w głowicy. Tuning nie jest prostą sprawą a poprawić fabrykę jest na prawdę trudno. A maszyna dobrze zestrojona po tuningu wcale nie chodzi równo na wolnych obrotach...

Re: filtr powietrza K&N do seveny

: 27 lis 2009, 18:43
autor: Stefan
Chętnie bym usłyszał, zwłaszcza od Ciebie LuTo( pozdrowienia) jak Ci się przejechało w sezonie na nowym filtrze powietrza K&N. Przeczytałem wcześniejszą dyskusję na naszym Forum i mam wątpliwości, jak pozostali, którzy się wypowiadali czy faktycznie filtry te , w dłuższej perspektywie użytkowania silnika mają na niego wpływ korzystny czy niekoniecznie. Jakie masz doświadczenie po sezonie ?. Chętnie skorzystam z opinii innych forumowiczów, bo myślałem o tym filtrze- także ze względów praktycznych.

Re: filtr powietrza K&N do seveny

: 27 lis 2009, 23:24
autor: Hubert
Też mnie interesuje ten temat. Oczywiście po zmianie filtra wypadałoby ocenić chociażby po kolorze świecy skład mieszanki ocenić, jaki jest przed i czy zubożała mieszanka czy nie po wymianie.
Filtr do Sevenki kosztuje 50-75 zł (oryginał Honda zapewne ok. 150 zł) wymieniać filtr należy co hmm...raz w sezonie wypadałoby zmienić.
K&N ma kilka plusów, jest wielokrotnego użytku i "umycie i nasączenie" filtra to wydatek ok. 10 zł, więc co wymianę zwraca się ok. 40-60 zł, ale trzeba mieć motocykl dobrych kilka lat żeby się zakup zwrócił, ewentualnie przy sprzedaży motocykl sprzedajemy z filtrem papierowym, a K&N na forum ktoś kupi za jakąś część nowego K&N.
Sam mam dylemat co do filtra, bo bym wymienił, tak samo jak ze sprężynami z przodu. W minimalny sposób japończyka można udoskonalić.

Re: filtr powietrza K&N do seveny

: 27 paź 2011, 10:16
autor: szataniszcze
łłłłuuuuuu, dzwoniłem do hondy i orginał powietrza kosztuje 190 zeta :?
w tym momencie to taka sama cena jak za H&N...
a zwykłe filtry w przedziale do 100 zeta macie jakieś sprawdzone?

Re: filtr powietrza K&N do seveny

: 27 paź 2011, 11:36
autor: Robert
Oj chopaki chopaki...
Sens zmiany parametrów takiego układu współpracujących elementów, jakim jest filtr powietrza, gaźnik, układ wydechowy ma sens jak stroisz to wszystko razem. Wymiana filtra standardowego na K&N czyli o zwiększonym przepływie (niższe opory ssania) bez grzebania gaźników i wydechów jest mało sensowne. Jak dajesz więcej powietrza to trzeba też dać więcej paliwa (większe dysze - np. dynojety RAZEM z dedykowanym wydechem do takowych dysz dla danego moto). Zwiększając zawartość powietrza w mieszance paliwo/powietrze dostarczanej do cylindra powodujesz tylko zubożenie tej mieszanki, wzrost temperatury spalania i strzały w tłumik przy schodzeniu z obrotów. W konsekwencji obniżenie sprawności układu. W przyszłości może się okazać że masz np. upalone zawory wydechowe w głowicy. Tuning nie jest prostą sprawą a poprawić fabrykę jest na prawdę trudno. A maszyna dobrze zestrojona po tuningu wcale nie chodzi równo na wolnych obrotach...
święta racja simsun
łatwiej jest gdy jest wtrysk i sonda to sobie kompiuuuter sam dostroi dawkę paliwa