Parę pytań nowego Seveniarza.
: 26 paź 2008, 13:55
Witam po raz pierwszy.
Miesiąc temu stałem się naprawdę szczęśliwym posiadaczem Sevenki ? po ponad 15 latach od sprzedaży ostatniego motocykla ( rozstałem się z ETZ-ką mniej więcej w tym czasie, gdy po raz pierwszy przeczytałem test SF w jakimś zagranicznym piśmie, i uznałem że będzie to mój następny motocykl
).
Sevenka jest w stanie niemal idealnym jak na swoje 8 lat, 29 tkm przejechała u Niemców, u mnie już mniej wiecej 1,5 tkm. Jedynie kolor jest taki dość trudny do opisania ? miedziany, pomarańczowy, marchewkowy, rudy ?
metalik, w każdym razie rzadko spotykany.
Mam parę pytań dotyczących pewnych wątpliwości technicznych:
- Czy istnieje możliwość regulacji sprzęgła poza regulacją linki? Sprzęgło bierze bardzo wysoko. Ze 2 ? 3 razy zdarzyło mi się po puszczeniu klamki przy dość wysokich obrotach na 5 biegu, że sprzęgło ?uślizgiwało? się jeszcze przez moment. Miałem również wrażenie podobnego objawu, gdy tylne koło podskoczyło i opadło na jakiejś nierówności przy dość wysokich obrotach. Możliwość takiej regulacji była np. w ETZ 251, gdzie miałem podobny przypadek.
- Jakie części prócz tarcz potrzebne są do naprawy sprzęgła? Zapewne uszczelka pokrywy, sprężyny, czy coś jeszcze? Robił może ktoś to samodzielnie?
- Czy możecie polecić jakiś warsztat w okolicach Warszawy, gdzie mógłbym zlecić taką naprawę (plus synchro gaźników), mając pewność solidnej naprawy i normalnej ceny?
- Podniosłem zgodnie z instrukcją obroty biegu jałowego z 800 do 1200. Wyszło na to, że w efekcie tego obroty zaczęły falować, a uruchamianie zimnego silnika stało się trudniejsze ? załapuje dopiero za 3 - 4 zakręceniem rozrusznika. Czy synchronizacja gaźników pomoże na takie objawy?
Z góry dzięki za pomoc,
M5Q
Miesiąc temu stałem się naprawdę szczęśliwym posiadaczem Sevenki ? po ponad 15 latach od sprzedaży ostatniego motocykla ( rozstałem się z ETZ-ką mniej więcej w tym czasie, gdy po raz pierwszy przeczytałem test SF w jakimś zagranicznym piśmie, i uznałem że będzie to mój następny motocykl

Sevenka jest w stanie niemal idealnym jak na swoje 8 lat, 29 tkm przejechała u Niemców, u mnie już mniej wiecej 1,5 tkm. Jedynie kolor jest taki dość trudny do opisania ? miedziany, pomarańczowy, marchewkowy, rudy ?

Mam parę pytań dotyczących pewnych wątpliwości technicznych:
- Czy istnieje możliwość regulacji sprzęgła poza regulacją linki? Sprzęgło bierze bardzo wysoko. Ze 2 ? 3 razy zdarzyło mi się po puszczeniu klamki przy dość wysokich obrotach na 5 biegu, że sprzęgło ?uślizgiwało? się jeszcze przez moment. Miałem również wrażenie podobnego objawu, gdy tylne koło podskoczyło i opadło na jakiejś nierówności przy dość wysokich obrotach. Możliwość takiej regulacji była np. w ETZ 251, gdzie miałem podobny przypadek.
- Jakie części prócz tarcz potrzebne są do naprawy sprzęgła? Zapewne uszczelka pokrywy, sprężyny, czy coś jeszcze? Robił może ktoś to samodzielnie?
- Czy możecie polecić jakiś warsztat w okolicach Warszawy, gdzie mógłbym zlecić taką naprawę (plus synchro gaźników), mając pewność solidnej naprawy i normalnej ceny?
- Podniosłem zgodnie z instrukcją obroty biegu jałowego z 800 do 1200. Wyszło na to, że w efekcie tego obroty zaczęły falować, a uruchamianie zimnego silnika stało się trudniejsze ? załapuje dopiero za 3 - 4 zakręceniem rozrusznika. Czy synchronizacja gaźników pomoże na takie objawy?
Z góry dzięki za pomoc,
M5Q