jak zdemontować końcówki kierownicy...
-
- stary Seveniarz
- Posty: 272
- Rejestracja: 11 lut 2005, 19:40
- Lokalizacja: Warszawa
jak zdemontować końcówki kierownicy...
Witam,
Chodzi o końcówki kierownicy ( te mini ciężarki) najpierw odkręcam końcówki (mocowane są na śrubkę) i zostaje takie coś w co się to wkręca w środku kierownicy. Pytanie jest takie czy to jest po prostu wciśnięte, czy to jest wklejone? Jak to wybić/wyciągnąć? Wie ktoś? Delikatnie próbowałem wkręcić w to śrubę i wyciągnąć ale nie chce drgnąć.
ADI
Chodzi o końcówki kierownicy ( te mini ciężarki) najpierw odkręcam końcówki (mocowane są na śrubkę) i zostaje takie coś w co się to wkręca w środku kierownicy. Pytanie jest takie czy to jest po prostu wciśnięte, czy to jest wklejone? Jak to wybić/wyciągnąć? Wie ktoś? Delikatnie próbowałem wkręcić w to śrubę i wyciągnąć ale nie chce drgnąć.
ADI
-
- (ex SF)
- Posty: 169
- Rejestracja: 10 lut 2005, 15:24
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontakt:
jesli jest to jaki system jak w innych honodach (NTV VFR CBR) to jest to wcisniete a opór stanowi guma tzn takie tulejki na których sie to 3mai tsza poprostu tsza wyharpaganic ale z uczuciem. dobre i te tulejki tłumia drgania. nie wiem jak jest dokładnie w SF bo mam kierownice tomaselli i wmnie sa tuleje zapodane na prasie. jak zapodasz fotke to ci powiem jaka to wersja.
-
- Mistrz Parkietów
- Posty: 616
- Rejestracja: 13 mar 2005, 16:50
- Motocykl: CB750LTD
- Lokalizacja: Warszawa
W większości motocykli jest to wciskane ale widziałem również takie inne g... i wygląda to jak szyszka, wkładasz całkiem lekko ale wyjść już nie chce bo sie rozchyla coraz mocniej na boki. Bardzo podobny patent jest stosowany obecnie w rowerach do kasowania luzu sterów czyli łożysk główki ramy. Oba patenty jest wyjąć ciężko, można to wywiercić tylko co potem? Problem co założyć powtórnie. Można kombinować tak jak takie ozdobne, kawał grubej, twardej gumy ze śrubą w środku. Jak się skręca śrubę to guma puchnie i trzyma. Sam o tym myślałem ale nie bardzo wierzę żeby się utrzymało ćwierć kilo żelaza dłużej niż 200km. Popatrzę jutro na ten patent od roweru tzn zmierzę go może jest to rozwiązanie problemu.
Ostatnio zmieniony 25 kwie 2005, 23:16 przez Zbigu, łącznie zmieniany 1 raz.
Prawdziwe życie zaczyna się po 50-tce.
rura-bomber
rura-bomber
-
- Mistrz Parkietów
- Posty: 616
- Rejestracja: 13 mar 2005, 16:50
- Motocykl: CB750LTD
- Lokalizacja: Warszawa
Kurde ten torello jest upierdliwy jak stara panna. Musiałem zmierzyć dzisiaj bo ADI by się męczył 12 godzin. Od roweru nie pasuje ma 25mm a w kierownicę powinien chyba być 20mm. Być może jak by dupnąć młotem to by weszło ale jak pisałem kieryka się pognie.
Prawdziwe życie zaczyna się po 50-tce.
rura-bomber
rura-bomber
-
- stary Seveniarz
- Posty: 272
- Rejestracja: 11 lut 2005, 19:40
- Lokalizacja: Warszawa
- torello
- 1966-2005
- Posty: 519
- Rejestracja: 17 lut 2005, 16:59
- Lokalizacja: Warszawa/Kazimierz Dolny
ADI, ja zrobiłbym tak jak napisałeś wczesniej tj. wiertarka i zaczołbym od małego wierteła, może sie poluzuje i dasz rade wyciągnąć a jak nie to wieksze wiertło / tylko z wyczuciem/ a na sam koniec brzeszczot tylko wąski i do dzieła oczywiście z wyczuciem.
Nie mam rzeczy której nie można by zepsuć



Nie mam rzeczy której nie można by zepsuć
Okolice Kazimierza Dolnego nie mają przdemną tajemnic.
-
- Mistrz Parkietów
- Posty: 616
- Rejestracja: 13 mar 2005, 16:50
- Motocykl: CB750LTD
- Lokalizacja: Warszawa
ADI czy zamontowałeś lekkie czy ciężkie końcówki? Jeżeli ciężkie na rozporową gumę to możesz się ich bardzo łatwo pozbyć. Trzeba by tę gumę przykleić np. poliuretanem wewnątrz kierownicy. Lekkie mogą się utrzymać ale to są lekkie, więc ich użycie jest raczej tylko ozdobne.
Prawdziwe życie zaczyna się po 50-tce.
rura-bomber
rura-bomber
-
- stary Seveniarz
- Posty: 272
- Rejestracja: 11 lut 2005, 19:40
- Lokalizacja: Warszawa
Zamontowałem lekkie (aluminiowe), ale pozostały wkłady oryginalne, które są dosyć ciężkie. Zastanawiałem się nad tym co mi Zbigu mówiłeś, że one celowo są ciężkie aby wyważały kierownice i aby nie było shimmy. Teoria wydaje się logiczna, chociaż w praktyce nie czuję różnicy (mogę nie trzymać kierownicy a i tak jedzie prosto i nie drży), jeździłem też przez jakiś czas bez prawej końcówki (z założoną lewą) i też nie było różnicy. Wiem, że japończycy zamontowali to z jakiegoś powodu, ale mówię Wam mój motocykl jeździ tak samo z końcówkami jak i bez.ADI czy zamontowałeś lekkie czy ciężkie końcówki? Jeżeli ciężkie na rozporową gumę to możesz się ich bardzo łatwo pozbyć. Trzeba by tę gumę przykleić np. poliuretanem wewnątrz kierownicy. Lekkie mogą się utrzymać ale to są lekkie, więc ich użycie jest raczej tylko ozdobne.
ADI
-
- Mistrz Parkietów
- Posty: 616
- Rejestracja: 13 mar 2005, 16:50
- Motocykl: CB750LTD
- Lokalizacja: Warszawa
Zgadza się ale w wielu moto widziałem właśnie te ciężkie. Chociaż kumpel w XJ900 jeździł bez jednej potem założył ją i stwierdził również że nie ma różnicy. Podejrzewam że różnica pojawi się przy utracie poprawnego wyważenia koła/starcie opony/i dopiero wtedy te ciężarki spełniają swoją rolę. Są niejako na zaś, jakby coś z wyważeniem się rozjechało. Przy dobrze wyważonym kole nawet nie mają prawa czegoś robić. A shimma bierze się właśnie ze złego wyważenia albo niedoskonałości zawieszenia, również uszkodzenia a końcówki owe mają wtedy robić za dynamiczny hamulec. Bardzo podobnie z resztą działa amortyzator skrętu.
Prawdziwe życie zaczyna się po 50-tce.
rura-bomber
rura-bomber
-
- (ex SF)
- Posty: 169
- Rejestracja: 10 lut 2005, 15:24
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontakt:
-
- (ex SF)
- Posty: 169
- Rejestracja: 10 lut 2005, 15:24
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontakt:
-
- Mistrz Parkietów
- Posty: 616
- Rejestracja: 13 mar 2005, 16:50
- Motocykl: CB750LTD
- Lokalizacja: Warszawa
Można coś takiego zamontować i w SF. Nie jest to większy problem. Tylko czy jest celowe? Amortyzatory skrętu są raczej przewidziane do motocykli sportowych lub mocno usportowionych a turystyczne i ogólno użytkowe zadowalają się ciężarkami. I dobrze, bo taniej.
Prawdziwe życie zaczyna się po 50-tce.
rura-bomber
rura-bomber
-
- Beniamin
- Posty: 64
- Rejestracja: 27 kwie 2005, 20:03
- Lokalizacja: Łódź
ja słyszałem teorię że końcówki kierownicy to są po to, aby sama ona nie wpadała w za duże wibracje i nie powodowała drętwienia łapek;)w sevenfifty ich brak nie jest pewnie tak zauważalny bo ten motocykl prawie wogóle nie produkuje wibracji,na V-kach to trochę telepie(czasem mi tego brakuje z NTV-ki
!)tam nawet z ciężkimi przeciw-wagami rzucało kierownicą!w CB problem jest znikomy.
-
- Mistrz Parkietów
- Posty: 616
- Rejestracja: 13 mar 2005, 16:50
- Motocykl: CB750LTD
- Lokalizacja: Warszawa
Ale zauważ wilk że w SF masz koło 17" więc przy takich szpulkach problem raczej nie występuje. Ja mam 19" i przy złym wyważeniu koła telepie i to nieźle. Już złapałem shimmę przy 140/h i jest to doświadczenie którego nikomu nie życzę. I te duże koła właśnie powodują telepanie i na poważnie zastanawiam się żeby założyć sobie takie ciężary.
Prawdziwe życie zaczyna się po 50-tce.
rura-bomber
rura-bomber
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: oster i 16 gości