Wyczytalem ostatnio cos o filtrach i teraz to wyglada na wyzsza szkole jazdy

.
- orginalne filtry z Hondy sa podobno z malym otworem (pytanie czy od pewnego czasu tylko takie orginaly produkowali czy jest on z innego materialu zrobiony ktory inaczej przepuszcza powietrze co np.twierdza w serwisie Hondy w Hamburgu )
- sa osoby ktore twierdza ze od 96 byly dopiero stosowane ze wzgledu na zmiane gaznikow jak i tlumika
- VE66H 110-112-112-110 filtr z duzym otworem / tlumik z duzymi otworami
- VE66J / VE66L 108-110-110-108 filtr z malym otworem tlumiki "wykastrowane"
Co jest interesujace to fakt ze sa tacy co uzywaja z malymi otworami w srebrnych i tacy co z duzymi otworami w czarnych silnikach i jedni i drudza sa zadowoleni. Trzeba jednak zaznaczyc ze jak jest czysty gaznik i jest dobrze ustawiona to bedzie i na jendym i na drugim dobrze chodzila.
Gosc ktory testowal na tych dwuch filtrach (SF 92 wszystko orginalne)twierdzi :
Uzywane filtry firmy HiFlo
filtr z malym otworem na autostradzie (26°C / bezwietrznie) zatankowana do pelna temperatura oleju 100°C i 5min na maxa: wedlug licznika 205kmh
filtr z duzym otworem na autostradzie (26°C / bezwietrznie) zatankowana do pelna temperatura oleju 100°C i 5min na maxa: wedlug licznika 220kmh
temperatura oleju po kazdym przejezdzie 125°C
I tak szczerze mowiac w co i komu wierzyc, moja jest z 93 ma duzy otwor na malym nie byla tak plynna.
Wydaje mi sie ze w niektorych egzemplarzach poprostu bylo juz tyle przestawiane ze jak kiedys przez nastepne rece przeleci to nagle po czyszczeniu gaznikow czy zmianie filtra jest to zamiast pozytywnie to negatywnie odczuwalne

. Jest rowniez opisane ze mozna "zalatac dziure" miedzy 3000-4500obr. przy pomocy podkladek pod dysze 0,75mm.
Resumujac :
Kupuje maszyne, zmieniam filtr i nie patrzac jaki byl wkladam ten co kupilem. W SF ktos powiedzmy ustawil gaznik na duzym otworze dajac podkladki pod dysze 0.5mm-0.75mm i odpowiednio ustawil "mieszanke" ja zakladam maly i zaczyna sie szukanie dlaczego ona nie chodzi tak jak powinna
