W naszych motocyklach stosowany jest oryginalnie filtr oleju o symbolu Hondy OEM 15410-MCJ-505 w serwisie koszt na dziś ok 50zł (dostępny także na allegro) ale mamy mase zamienników owego filtra i nie wszystkie są takie super wg wymiarów przylegania uszczelki

Tu wrzucam fotkę zwymiarowania którą będę się posługiwał przy podawaniu wymiarów danych filtrów.
download/file.php?mode=view&id=1309
Tu podaje wymiary z bloku silnika w którym osadzony jest filtr
wymiar B-56mm
wymiar C-70mm
download/file.php?mode=view&id=1310
download/file.php?mode=view&id=1311
Wymiar G średnica gwintu wiadomo ta sama wszędzie M20x1.5
NUMER 1 oryginalny filtr HONDA OEM 15410-MCJ-505
H-72mm
B-56mm
C-66mm
Więc ten filtr bierzemy za wzór- idealnie przylega po 5mm z każdej strony i uszczelka bardzo
ZAMIENNIKI:
1.HIFLO FILTRO model HF303
H-73mm
B-56mm
C-66mm
2.HIFLO FILTRO model HF204
H-64mm
B-56mm
C-66mm
3.MANN model MW64/1
H-65mm
B-54mm
C-62mm
4.MANN model MW64
H-66mm
B-55mm
c-64mm
5.HART model 327.462
H-66mm
B-56mm
C-66mm
6.MAX-GEAR model 26-8262
H-65mm
B-54mm
C-62mm
To są najbardziej popularne filtry które dopuszcza się jako zamienniki OEM, są jeszcze inne ale ciężko znaleźć dokładne zwymiarowania ale podam numeracje;
-Mahle OC575
-HF951
-Kavo Parts CY-021
-RMS 10 060 9351
-Knecht OC575
-K&N KN303
PODSUMOWUJĄC

Najbardziej wg oryginału i najbardziej przylegające są filtry HF 204 i 303 i o



Moja opinia to polecam HF 303 lub 204, różnice są takie, że 204ka jest krótsza i elegancko kluczem podejdziemy, ale są jeszcze wersje "sportowe" owych filtrów z oznaczeniem RC i "śrubą" na obudowie ułatwiającą odkręcanie.
Polecam właśnie te filtry czyli HF 303RC lub HF 204RC.
Zapraszam do dyskusji
