Mam pytanie: co sądzicie o dodatkowych światłach?
Mam zamiar założyć takie ledowe i szukam informacji na ten temat. Na allegro jest tego sporo i jestem lekko wygłupiony.
Dodatkowe światła
- Mariusz
- Dziadek Druid
- Posty: 907
- Rejestracja: 16 lut 2011, 19:11
- Motocykl: CBF 1000
- Lokalizacja: PZ Pobiedziska
-
- stary Seveniarz
- Posty: 596
- Rejestracja: 09 sie 2010, 13:44
- Motocykl: 13-tka + Hornet 600
- Lokalizacja: Wwa
Re: Dodatkowe światła
Ja bym do CBF1000 za wiele nie czepiał. Alternator i tak nie ma tam lekko...



Chuja się zarabia, ale żyje się jak hrabia 
SR50 -> S53 -> ETZ150 -> Intruder M800Z -> CBF1000 -> VFR800FI -> CB1000R -> CB1300SA + CB1000R -> CB1300SA + XL650V -> CB1300SA + CB600F -> CB1300SA + CB1000RA

SR50 -> S53 -> ETZ150 -> Intruder M800Z -> CBF1000 -> VFR800FI -> CB1000R -> CB1300SA + CB1000R -> CB1300SA + XL650V -> CB1300SA + CB600F -> CB1300SA + CB1000RA
- Hondafan
- stary Seveniarz
- Posty: 254
- Rejestracja: 20 lip 2017, 13:21
- Motocykl: CB 750 SF
- Lokalizacja: Podkarpacie
Re: Dodatkowe światła
Kolega zamontował dodatkowe światełka w Pacyfiku na tych jego płetwach...wygląda to całkiem nieźle przy tego typu maszynie i praktycznie ładnie świeci...ale do swojej CB bym takiego ustrojstwa nie zamontował...nie ten klimat...
Klasyczny TS i 

- Mariusz
- Dziadek Druid
- Posty: 907
- Rejestracja: 16 lut 2011, 19:11
- Motocykl: CBF 1000
- Lokalizacja: PZ Pobiedziska
Re: Dodatkowe światła
Fakt, że alternator w CBF to nie elektrownia, ale ledy wiele nie potrzebują.
Nie chodzi mi o wygląd, ale o lepsze światła. Idzie jesień.
Nie chodzi mi o wygląd, ale o lepsze światła. Idzie jesień.
- marcin_z
- stary Seveniarz
- Posty: 1174
- Rejestracja: 30 sie 2010, 14:24
- Motocykl: XJR1300 ; TT 1200
- Lokalizacja: WPR
Re: Dodatkowe światła
Mariusz a nie myślałeś o czołowej lampie na kasku 

Motorynka --> Honda CB750SF --> Yamaha XJR1300 --> Honda Varadero 1000XL --> Triumph tiger 1200
-
- stary Seveniarz
- Posty: 596
- Rejestracja: 09 sie 2010, 13:44
- Motocykl: 13-tka + Hornet 600
- Lokalizacja: Wwa
Re: Dodatkowe światła
A masz już jakieś elektryczne dodatki zamontowane? Grzane manetki, gniazdka jakoweś gdzie w czasie jazdy ładujesz navi, wpięte sterowanie olejarką?Fakt, że alternator w CBF to nie elektrownia, ale ledy wiele nie potrzebują.
Nie chodzi mi o wygląd, ale o lepsze światła. Idzie jesień.

W tym moto każdy jeden Wat jest na wagę złota.

Chuja się zarabia, ale żyje się jak hrabia 
SR50 -> S53 -> ETZ150 -> Intruder M800Z -> CBF1000 -> VFR800FI -> CB1000R -> CB1300SA + CB1000R -> CB1300SA + XL650V -> CB1300SA + CB600F -> CB1300SA + CB1000RA

SR50 -> S53 -> ETZ150 -> Intruder M800Z -> CBF1000 -> VFR800FI -> CB1000R -> CB1300SA + CB1000R -> CB1300SA + XL650V -> CB1300SA + CB600F -> CB1300SA + CB1000RA
- Mariusz
- Dziadek Druid
- Posty: 907
- Rejestracja: 16 lut 2011, 19:11
- Motocykl: CBF 1000
- Lokalizacja: PZ Pobiedziska
Re: Dodatkowe światła
Z czołówką jeżdżę, sle mi mrugają, że oślepiamMariusz a nie myślałeś o czołowej lampie na kasku

Jedyne dodatki to gniazdo do ładowania tel. ewentualnie blutupów na postoju.
Z tego co się zorientowałem, to ledy ciągną ok. 10W każda. Myślisz, że ten bidny altek tego nie uciągnie?
Krótkie + długie - ok. 110W
kierunki (awaryjne) - 84W
ledy - ok. 20W
kontrolki? - ok. 5W
= ok. 219W
-
- Nekromanta
- Posty: 1031
- Rejestracja: 11 maja 2005, 15:51
- Motocykl: YAMAHA XV 1700 ROAD STAR
- Lokalizacja: Tarnów
Re: Dodatkowe światła
Dodaj jeszcze: aku, moduł zapłonowy, cewki zapłonowe...to już więcej niż 219W, a altek nie ma 1kW raczej...Myślisz, że ten bidny altek tego nie uciągnie?
Krótkie + długie - ok. 110W
kierunki (awaryjne) - 84W
ledy - ok. 20W
kontrolki? - ok. 5W
= ok. 219W
"Najgorszy jest zawsze koniec miesiąca, najbardziej ostatnie trzydzieści dni"
Ex: Panonia->Junak 1->Junak 2->CZ350->Ural650->Yamaha XJ600N->Honda NH750->Yamaha XJ650->Honda XL600LM->Honda CB750SF->Honda VFR800FI->Yamaha FJ1200->Yamaha XV1700 Road Star-> GL 1500
Ex: Panonia->Junak 1->Junak 2->CZ350->Ural650->Yamaha XJ600N->Honda NH750->Yamaha XJ650->Honda XL600LM->Honda CB750SF->Honda VFR800FI->Yamaha FJ1200->Yamaha XV1700 Road Star-> GL 1500
-
- stary Seveniarz
- Posty: 596
- Rejestracja: 09 sie 2010, 13:44
- Motocykl: 13-tka + Hornet 600
- Lokalizacja: Wwa
Re: Dodatkowe światła
.
Ostatnio zmieniony 02 sie 2017, 23:35 przez goramo, łącznie zmieniany 1 raz.
Chuja się zarabia, ale żyje się jak hrabia 
SR50 -> S53 -> ETZ150 -> Intruder M800Z -> CBF1000 -> VFR800FI -> CB1000R -> CB1300SA + CB1000R -> CB1300SA + XL650V -> CB1300SA + CB600F -> CB1300SA + CB1000RA

SR50 -> S53 -> ETZ150 -> Intruder M800Z -> CBF1000 -> VFR800FI -> CB1000R -> CB1300SA + CB1000R -> CB1300SA + XL650V -> CB1300SA + CB600F -> CB1300SA + CB1000RA
-
- stary Seveniarz
- Posty: 596
- Rejestracja: 09 sie 2010, 13:44
- Motocykl: 13-tka + Hornet 600
- Lokalizacja: Wwa
Re: Dodatkowe świ
Do tego wciskasz stop i masz kolejne +21W
A jeszcze przecież badzo często (przy obecnej pogodzie, to niemal co chwilę) chodzi wentylator chłodnicy !
Alternator w CBF to masakra.
Żadne dodatkowe diwajsy nie wskazane, a i tak trzeba pilnować poziomu oleju, żeby altek miał możliwie jak najlepsze chłodzenie.
Generalnie w tym moto kwestia spalenia alternatora to pytanie raczej nie "czy" tylko "kiedy"


A jeszcze przecież badzo często (przy obecnej pogodzie, to niemal co chwilę) chodzi wentylator chłodnicy !
Alternator w CBF to masakra.

Generalnie w tym moto kwestia spalenia alternatora to pytanie raczej nie "czy" tylko "kiedy"


Chuja się zarabia, ale żyje się jak hrabia 
SR50 -> S53 -> ETZ150 -> Intruder M800Z -> CBF1000 -> VFR800FI -> CB1000R -> CB1300SA + CB1000R -> CB1300SA + XL650V -> CB1300SA + CB600F -> CB1300SA + CB1000RA

SR50 -> S53 -> ETZ150 -> Intruder M800Z -> CBF1000 -> VFR800FI -> CB1000R -> CB1300SA + CB1000R -> CB1300SA + XL650V -> CB1300SA + CB600F -> CB1300SA + CB1000RA
- KLOSZ
- Mr. Kamizelka
- Posty: 6195
- Rejestracja: 07 sie 2007, 18:27
- Motocykl: BuBu Er 1150 GiejeS
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Dodatkowe światła
A tak wlasciwie, to ile ten altek w tej cbfce ma waciorów?
Zdrowko
KLOSZ ☺
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Cytaty na dziś i jutro:
⌘ "Jestem ZA, dopóki mi się podoba" - ® KLOSZ ™ ⌘
⌘ "To co widzisz to też jest patologia, tylko trochę inna niż Twoja..." - tez ® KLOSZ ™ ⌘
Było: Pony 50, 2 x CBSF, FJR, Trampek, a jest GiejeS
KLOSZ ☺
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Cytaty na dziś i jutro:
⌘ "Jestem ZA, dopóki mi się podoba" - ® KLOSZ ™ ⌘
⌘ "To co widzisz to też jest patologia, tylko trochę inna niż Twoja..." - tez ® KLOSZ ™ ⌘
Było: Pony 50, 2 x CBSF, FJR, Trampek, a jest GiejeS

-
- stary Seveniarz
- Posty: 596
- Rejestracja: 09 sie 2010, 13:44
- Motocykl: 13-tka + Hornet 600
- Lokalizacja: Wwa
Re: Dodatkowe światła
Z tego co pamiętam, to gdzieś w okolicach 330-340W.
Ale nie sama moc jest tu problemem, a głównie to, że alternatory w CBF1000 były wadliwe i Honda miała w związku z tym cichą akcję serwisową. Polegała ona na tym, że na alternator gwarancja była wydłużona do 7 lat i to bez znaczenia, czy motocykl był z rynku naszego, czy sprowadzany.
Jednakże Honda nie wymieniała altków prewencyjnie, a jedynie gdy ten wyzionął ducha.
Z akcji tej skorzystało co najmniej kilku koleżków z foruma CeBeeFkowego. Jest tam na ten temat kilka osobnych wątków, w tym take jeden w dziale WARSZTAT zatytułowany: "Honda Polska wymienia alternatory w CBF1000".
Nie wszystkie ASO jednak chcą się do tego przyznać i w niektórych trzeba się o to wykłócić. Niektóre nawet nie wiedzą i pomaga wtedy telefon do importera.
Niestety przy zjaraniu alternatora wymiana samego stojana nie wystarcza - problem definitywnie rozwiązuje dopiero wymiana kompletu (stojan + koło magnesowe).
A to kosztuje w pytę kasy, więc ASO się przed tym bronią jak mogą.
Dla przykładu kolega z Grodziska Maz. rok temu miał naprawę alternatora - moto już po terminie 7 letniej gwarancji i Honda Plaza oddała stojan do przewinięcia. Po naprawie wytrzymał kilka miesięcy.
Na wiosnę tego roku kolega wymienił więc kompletny altek. Cena kompletu okoł 3700zł NETTO !
Jednakże z racji tego, że porzednim razem naprawiał w Honda Plaza, to tym razem dali mu duży rabat na nowe graty.
Tak więc, ja osobiście nie polecam montowania jakichkolwiek elektrycznych gadżetów w tym moto.
Ja u siebie miałem jedynie olejarkę.
Ale nie sama moc jest tu problemem, a głównie to, że alternatory w CBF1000 były wadliwe i Honda miała w związku z tym cichą akcję serwisową. Polegała ona na tym, że na alternator gwarancja była wydłużona do 7 lat i to bez znaczenia, czy motocykl był z rynku naszego, czy sprowadzany.
Jednakże Honda nie wymieniała altków prewencyjnie, a jedynie gdy ten wyzionął ducha.

Z akcji tej skorzystało co najmniej kilku koleżków z foruma CeBeeFkowego. Jest tam na ten temat kilka osobnych wątków, w tym take jeden w dziale WARSZTAT zatytułowany: "Honda Polska wymienia alternatory w CBF1000".
Nie wszystkie ASO jednak chcą się do tego przyznać i w niektórych trzeba się o to wykłócić. Niektóre nawet nie wiedzą i pomaga wtedy telefon do importera.
Niestety przy zjaraniu alternatora wymiana samego stojana nie wystarcza - problem definitywnie rozwiązuje dopiero wymiana kompletu (stojan + koło magnesowe).
A to kosztuje w pytę kasy, więc ASO się przed tym bronią jak mogą.

Dla przykładu kolega z Grodziska Maz. rok temu miał naprawę alternatora - moto już po terminie 7 letniej gwarancji i Honda Plaza oddała stojan do przewinięcia. Po naprawie wytrzymał kilka miesięcy.
Na wiosnę tego roku kolega wymienił więc kompletny altek. Cena kompletu okoł 3700zł NETTO !
Jednakże z racji tego, że porzednim razem naprawiał w Honda Plaza, to tym razem dali mu duży rabat na nowe graty.
Tak więc, ja osobiście nie polecam montowania jakichkolwiek elektrycznych gadżetów w tym moto.
Ja u siebie miałem jedynie olejarkę.
Chuja się zarabia, ale żyje się jak hrabia 
SR50 -> S53 -> ETZ150 -> Intruder M800Z -> CBF1000 -> VFR800FI -> CB1000R -> CB1300SA + CB1000R -> CB1300SA + XL650V -> CB1300SA + CB600F -> CB1300SA + CB1000RA

SR50 -> S53 -> ETZ150 -> Intruder M800Z -> CBF1000 -> VFR800FI -> CB1000R -> CB1300SA + CB1000R -> CB1300SA + XL650V -> CB1300SA + CB600F -> CB1300SA + CB1000RA
- Mariusz
- Dziadek Druid
- Posty: 907
- Rejestracja: 16 lut 2011, 19:11
- Motocykl: CBF 1000
- Lokalizacja: PZ Pobiedziska
Re: Dodatkowe światła
W Poznaniu wołają za to ok. 5000 zł. Ja wymieniłem sam stojan za 180zł. i puki co mam z tym spokój.A to kosztuje w pytę kasy, więc ASO się przed tym bronią jak mogą.
Oczywiście czytałem wątki na forum CBF o których piszesz, ale o ledach nic nie za
nalazłem

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: oster i 17 gości