Było tak:
Z gorliwością neofity rano odpalam sprzęt. Trochę słabe te obroty na ssaniu, ale silnik zdrowo ciepły - jadę. Pierwsze światła (1km?) jakby jeszcze słabszy (bez ssania). Na trzech jadę? Drugie światła (następny km) - nie no, na stówę jadę na dwóch. Patrzę za siebie - siwy dym. Ale dziwnie blisko, i coraz bliżej...
Zgasłem.
Odpaliłem z rozpędu i zawracam.
Dymu coraz więcej. Patrzę na silnik. RZYGAM OLEJEM WSZĘDZIE !!! Zwłaszcza z lewej...
Dotoczyłem się do domu - dostałem zawału.
Potem drugiego i trzeciego...
Patrzę: gdzie ciece.
Nad karterem - z okolic filtra powietrza. Skąd tam olej???
Przyjechał znajomek z warsztatu. Pokazuje: dziwnie rzadki ten olej. Poziom oleju - 300% Wacha w filtrze pow. Orzekł - kranik jest do doopy. Przelał gażnik, potem filtr, odmą do kartera, a potem olej z benzyną - wzrost ciśnienia i przy alternatorze przebiło.
Pytanie do Was za 36,6 punktu:
Potrzebuję:
a) kranik
b) kranik i bak
c) silnik
d) motocykl
Odpowiedzi przesyłać SMSem do TVP ul. Woronicza powołując się na Siebie lub jako odpowiedż w tym wątku.
Pytania dodatkowe:
Komora korbowa jest "szczelna" z odpowietrzeniem przez odmę. Jak paliwo dotarło ("pod prąd") do oleju? Jak później NIE wydostało się (ta mieszanina) przez odmę? Jak "to" się mogło przebić (przez co? czy trwale?) w innym miejscu? Dlaczego silnik dymił olejem/nie palił na wszystkich cylindrach?
Braci zmotoryzowana oświećcie mnię bo nie wiem Who is goopi?
Czy potrzebuję nowego kranika?
- Cpt_Ben
- Junior
- Posty: 14
- Rejestracja: 17 cze 2015, 15:30
- Motocykl: Nighthawk RC38
- Lokalizacja: Wawa
Czy potrzebuję nowego kranika?
"...Lecę, bo chcę,
lecę, bo zamkną mi sklep..."
lecę, bo zamkną mi sklep..."
- KarolusMaximus
- Beniamin
- Posty: 90
- Rejestracja: 11 sie 2014, 05:34
- Motocykl: HCB750 Black Magic Woman
- Lokalizacja: GWE,GPU,GA
Re: Czy potrzebuję nowego kranika?
Sprawdź kompresje.Podziel się wynikami .
"Nie mam czasu myśleć a co dopiero pisać, napisze jak coś wymyśle gdy tylko będę miał czas" KarolusMaximus
HCB750`99 BlackMagicWoman
Mój własny tor wyścigowy
HCB750`99 BlackMagicWoman
Mój własny tor wyścigowy
- Cpt_Ben
- Junior
- Posty: 14
- Rejestracja: 17 cze 2015, 15:30
- Motocykl: Nighthawk RC38
- Lokalizacja: Wawa
Re: Czy potrzebuję nowego kranika?
Dzień wcześniej robiłem "przegląd zerowy". Kompresja była, cytuję, "bardzo dobra" jak na '93. Konkretnych cyferek jeszcze nie dopytałem. Teraz pytam Was o znane wady fabryczne. O "ciekawostki" typu: "zamykaj kranik", "nie odpalaj na bocznej stopce" itp.
"...Lecę, bo chcę,
lecę, bo zamkną mi sklep..."
lecę, bo zamkną mi sklep..."
- KarolusMaximus
- Beniamin
- Posty: 90
- Rejestracja: 11 sie 2014, 05:34
- Motocykl: HCB750 Black Magic Woman
- Lokalizacja: GWE,GPU,GA
Re: Czy potrzebuję nowego kranika?
Sprawdzenie organoleptycznie to nie to samo co na domysłoczuja. Plucie olejem przez to ,że kranik jest nie sprawny nie pasuje mi to. No chyba ,że gaźniki przepuszczają paliwo do oleju i przez noc stan się zwiększył, sprawdzałeś poziom oleju ?
"Nie mam czasu myśleć a co dopiero pisać, napisze jak coś wymyśle gdy tylko będę miał czas" KarolusMaximus
HCB750`99 BlackMagicWoman
Mój własny tor wyścigowy
HCB750`99 BlackMagicWoman
Mój własny tor wyścigowy
- Cpt_Ben
- Junior
- Posty: 14
- Rejestracja: 17 cze 2015, 15:30
- Motocykl: Nighthawk RC38
- Lokalizacja: Wawa
Re: Czy potrzebuję nowego kranika?
Olej sprawdzałem. Jest jak napisałem wcześniej. Czy gaźniki mogą przepuszczać paliwo do oleju? Jak? Skąd? Co zbadać, żeby naprawić?
"...Lecę, bo chcę,
lecę, bo zamkną mi sklep..."
lecę, bo zamkną mi sklep..."
-
- Junior
- Posty: 37
- Rejestracja: 03 wrz 2010, 22:57
- Motocykl: cb750
Re: Czy potrzebuję nowego kranika?
Albo kranik, albo zawory iglicowe albo jedno i drugie. Zacznij od najprostszego - sprawdź czy w wężyku podciśnienia nie ma benzyny jeśli jest to prawdopodobnie membrana. Jeśli kranik jest ok pozostają Ci gaźniki do rozkręcenia i sprawdzenie pływaków i zaworów iglicowych. Silnik powinien być ok po prostu podnosi przez paliwo podnosi się poziom oleju który musi się jakoś wydostać ( w tym przypadku przez odmę).
-
- Nekromanta
- Posty: 1031
- Rejestracja: 11 maja 2005, 15:51
- Motocykl: YAMAHA XV 1700 ROAD STAR
- Lokalizacja: Tarnów
Re: Czy potrzebuję nowego kranika?
Witaj, twoja usterka polega na tym ze zaciely ci sie zaworki iglicowe w gaznikach. Byc moze przestaly trzymac poziom paliwa i przez noc benzyna sobie splywala do oleju. Naprawa polega na wymianie tych zaworkow, oraz koniecznie wymien olej w silniku. Dodatkowo spusc paliwo zalegajace w obudowie filtra powietrza wezykiem ktory ma zakorkowany wylot w okolicach podstawki centralnej.
Co do twoich pytan: benzyna dostawala sie go paliwa poprzez kranik do gaznikow,dalej przez nie trzymajace zaworki do kolektora ssacego, potem do cylindra, cylindrem a obok tloka do skrzyni korbowej czyli do oleju.
Mieszaniny oleju z bezyna przybylo na tyle ze cisnienie w skrzyni korbowej wypchnelo ta mieszanine do obudowy filtra wlasnie przez odme.
Po porannym uruchomieniu silnika gazniki zassaly to mieszanine i spalajac sie dymila okrutnie, oraz powodowala zalewanie swiec, w wyniku czego poszczegolne cylindry przestawaly pracowac.
Co do twoich pytan: benzyna dostawala sie go paliwa poprzez kranik do gaznikow,dalej przez nie trzymajace zaworki do kolektora ssacego, potem do cylindra, cylindrem a obok tloka do skrzyni korbowej czyli do oleju.
Mieszaniny oleju z bezyna przybylo na tyle ze cisnienie w skrzyni korbowej wypchnelo ta mieszanine do obudowy filtra wlasnie przez odme.
Po porannym uruchomieniu silnika gazniki zassaly to mieszanine i spalajac sie dymila okrutnie, oraz powodowala zalewanie swiec, w wyniku czego poszczegolne cylindry przestawaly pracowac.
Ostatnio zmieniony 19 cze 2015, 13:44 przez Wojtas, łącznie zmieniany 1 raz.
"Najgorszy jest zawsze koniec miesiąca, najbardziej ostatnie trzydzieści dni"
Ex: Panonia->Junak 1->Junak 2->CZ350->Ural650->Yamaha XJ600N->Honda NH750->Yamaha XJ650->Honda XL600LM->Honda CB750SF->Honda VFR800FI->Yamaha FJ1200->Yamaha XV1700 Road Star-> GL 1500
Ex: Panonia->Junak 1->Junak 2->CZ350->Ural650->Yamaha XJ600N->Honda NH750->Yamaha XJ650->Honda XL600LM->Honda CB750SF->Honda VFR800FI->Yamaha FJ1200->Yamaha XV1700 Road Star-> GL 1500
- Cpt_Ben
- Junior
- Posty: 14
- Rejestracja: 17 cze 2015, 15:30
- Motocykl: Nighthawk RC38
- Lokalizacja: Wawa
Re: Czy potrzebuję nowego kranika?
Dzięki za pomoc. Googluję i czytam co się da i utwierdzacie mnie w tej diagnozie. Cały olej po 10 km przebiegu idzie "w kanał". Filtr powietrza nie oberwał. Kranik i zaworki: Czy i gdzie kupić zestaw naprawczy? A może nowy lub sprawny cały kranik? Ktoś ma odsprzedać?
"...Lecę, bo chcę,
lecę, bo zamkną mi sklep..."
lecę, bo zamkną mi sklep..."
-
- Junior
- Posty: 37
- Rejestracja: 03 wrz 2010, 22:57
- Motocykl: cb750
Re: Czy potrzebuję nowego kranika?
Nie ma co płakać nad olejem, są luzacy którzy potrafią tak jeździć ( może samo przestanie) i skończyć silnik. Zestaw naprawczy kranika dostaniesz chyba w większości sklepów z częściami. Ja takie rzeczy kupuje tutaj http://www.agmot.pl ale to dlatego, że mam blisko.
-
- Nekromanta
- Posty: 1031
- Rejestracja: 11 maja 2005, 15:51
- Motocykl: YAMAHA XV 1700 ROAD STAR
- Lokalizacja: Tarnów
Re: Czy potrzebuję nowego kranika?
Do kranika to wystarczy dokupić samą membranę, reszta elementów się nie psuje.
"Najgorszy jest zawsze koniec miesiąca, najbardziej ostatnie trzydzieści dni"
Ex: Panonia->Junak 1->Junak 2->CZ350->Ural650->Yamaha XJ600N->Honda NH750->Yamaha XJ650->Honda XL600LM->Honda CB750SF->Honda VFR800FI->Yamaha FJ1200->Yamaha XV1700 Road Star-> GL 1500
Ex: Panonia->Junak 1->Junak 2->CZ350->Ural650->Yamaha XJ600N->Honda NH750->Yamaha XJ650->Honda XL600LM->Honda CB750SF->Honda VFR800FI->Yamaha FJ1200->Yamaha XV1700 Road Star-> GL 1500
- Cpt_Ben
- Junior
- Posty: 14
- Rejestracja: 17 cze 2015, 15:30
- Motocykl: Nighthawk RC38
- Lokalizacja: Wawa
Re: Czy potrzebuję nowego kranika?
Żyję !
Po wyczyszczeniu wszystkiego i zalaniu nowym olejem śmigam na wysokości lamperii!
Powodem była rdza w zbiorniku i niezamknięty kranik... Coś wpadło, zablokowało a wacha ciurkiem...
Do zobaczenia na trasie.
LEWA
Po wyczyszczeniu wszystkiego i zalaniu nowym olejem śmigam na wysokości lamperii!
Powodem była rdza w zbiorniku i niezamknięty kranik... Coś wpadło, zablokowało a wacha ciurkiem...
Do zobaczenia na trasie.
LEWA
"...Lecę, bo chcę,
lecę, bo zamkną mi sklep..."
lecę, bo zamkną mi sklep..."
- Hyde
- stary Seveniarz
- Posty: 1017
- Rejestracja: 19 sty 2012, 17:07
- Motocykl: Honda Seven Fifty (2001)
- Lokalizacja: Mikołów
Re: Czy potrzebuję nowego kranika?
Fajnie że opanowałeś temat co pech to pech, taka pierdoła a mogła kosztów narobić, jak zwykle sprawdza się stara maksyma buddyjskich mnichów ..."Trzeba zaczynać szukać rozwiązania usterki od najprostszych rzeczy"... 

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 23 gości