Dziwny problem z odpalaniem
- grzesiek
- Senior
- Posty: 144
- Rejestracja: 16 cze 2012, 16:25
- Motocykl: CB 750 f2
Dziwny problem z odpalaniem
Witam. Od kilku dni mam dziwny problem z odpalaniem. Otóż gdy silnik jest zimny jednego dnia zapali od strzała drugiego zaś muszę kręcic rozrusznikiem ponad 30 sekund oczywiście z przerwami. Na ciepłym silniku zaś topornie odpala za każdym razem, nawet jeśli zgaszę silnik i za 5 sekumd odpalę go znów problem jest ten sam. Co to może byc???
- marcysd
- Junior
- Posty: 47
- Rejestracja: 10 wrz 2012, 13:34
- Motocykl: K-750, DNIEPR, CB750
Re: Dziwny problem z odpalaniem
Ja bym sprawdził świece i przewody WN. Na początek sprawdź jednak czy Ci się któraś świeca nie poluzowała i odkręca się palcami.
Jak już zapali to działa dobrze czy obroty falują?
Jak już zapali to działa dobrze czy obroty falują?
Ostatnio zmieniony 28 wrz 2012, 19:47 przez marcysd, łącznie zmieniany 1 raz.
marcysd
- grzesiek
- Senior
- Posty: 144
- Rejestracja: 16 cze 2012, 16:25
- Motocykl: CB 750 f2
Re: Dziwny problem z odpalaniem
Jak zapali chodzi jak igła. Moc normalnie, wkręca się też bez problemów.
- krzysiek_m
- stary Seveniarz
- Posty: 448
- Rejestracja: 23 sty 2011, 18:58
- Motocykl: XRV750 / CRF 1000
- Lokalizacja: Gdynia
Re: Dziwny problem z odpalaniem
Linka ssania? Nie pali za dużo ten samolot?
- Mariusz
- Dziadek Druid
- Posty: 907
- Rejestracja: 16 lut 2011, 19:11
- Motocykl: CBF 1000
- Lokalizacja: PZ Pobiedziska
Re: Dziwny problem z odpalaniem
Sprawdziłbym świece i synchro gaźników (ale to dopiero zimą).
Mój też kiepsko odpala jak jest zimny.
Mój też kiepsko odpala jak jest zimny.
- grzesiek
- Senior
- Posty: 144
- Rejestracja: 16 cze 2012, 16:25
- Motocykl: CB 750 f2
Re: Dziwny problem z odpalaniem
Linkę ssania sprawdzałem, pali normalnie 5 litrów, zdjąłem bak paliwa, kranik jest ok jak zasysam powietrze to leci paliwo.
- krzysiek_m
- stary Seveniarz
- Posty: 448
- Rejestracja: 23 sty 2011, 18:58
- Motocykl: XRV750 / CRF 1000
- Lokalizacja: Gdynia
Re: Dziwny problem z odpalaniem
No to może i jakieś sygnały związane z układem zapłonowym.
Czujnik Hala? Okablowanie modułu?
Czujnik Hala? Okablowanie modułu?
- grzesiek
- Senior
- Posty: 144
- Rejestracja: 16 cze 2012, 16:25
- Motocykl: CB 750 f2
Re: Dziwny problem z odpalaniem
A gdzie go szukać ?? zobaczę też jutro stan świec.
-
- Senior
- Posty: 109
- Rejestracja: 05 sie 2009, 10:44
- Motocykl: vfr 750 rc36II
- Lokalizacja: ---
Re: Dziwny problem z odpalaniem
Dodajesz pełne ssanie przy zimnym rozruchu?
Warto sprawdzić:
- stan akumulatora
- kompresję
- stan przewodów od aku do przekaźnika i dalej do rozrusznika.
Gaźniki raczej same się nie rozsynchronizują do tego stopnia, żeby uniemożliwić odpalanie silnika..
Warto sprawdzić:
- stan akumulatora
- kompresję
- stan przewodów od aku do przekaźnika i dalej do rozrusznika.
Gaźniki raczej same się nie rozsynchronizują do tego stopnia, żeby uniemożliwić odpalanie silnika..
To raczej nie jest normalne spalanie.. chyba, że w trasie do 80km/h.pali normalnie 5 litrów
- krzysiek_m
- stary Seveniarz
- Posty: 448
- Rejestracja: 23 sty 2011, 18:58
- Motocykl: XRV750 / CRF 1000
- Lokalizacja: Gdynia
Re: Dziwny problem z odpalaniem
Weź jakiegoś manuala, czujnik hala podaje sygnał do modułu o położeniu wału korbowego - aby w odpowiednim momencie była iskra. Jak kabelek się się popsuje to moduł myśli, że wał się nie kręci i nie ma iskry...A gdzie go szukać ?? zobaczę też jutro stan świec.
Właśnie, może po prostu sprawdź czy jak nie zapala to ma iskrę czy nie

PS.reles dobrze mówi - zobacz czy masz mieszankę ustawioną prawidłowo...
- marcysd
- Junior
- Posty: 47
- Rejestracja: 10 wrz 2012, 13:34
- Motocykl: K-750, DNIEPR, CB750
Re: Dziwny problem z odpalaniem
Sprawdzić zawsze warto jednak:Dodajesz pełne ssanie przy zimnym rozruchu?
Warto sprawdzić:
- stan akumulatora
- kompresję
- stan przewodów od aku do przekaźnika i dalej do rozrusznika.
Gaźniki raczej same się nie rozsynchronizują do tego stopnia, żeby uniemożliwić odpalanie silnika.
- skoro da radę kręcić przez 30s (nawet z przerwami) to padnięty akumulator by sobie z tym nie poradził,
- sprawdzanie kompresji dopiero gdy wszystko inne zawiedzie, tak samo z regulacją gaźnika,
- kolega piszę, że na gorącym silniku też kiepsko zapala więc "złe" ssanie odpada,
- skład mieszanki na wolnych obrotach można sprawdzić, ale to się wiąże z regulacją gaźników, a tym samym ich synchronizacją, ponad to zła mieszanka na wolnych to falujące obroty, a kolega pisze, że po odpaleniu jest OK,
Wciąż będę obstawiał na zużyte lub niedokręcone świece z naciskiem na niedokręcone bo w chwili odpalania słaba kompresja utrudnia zapłon. Gdy silnik się już kręci obniżenie kompresji może nie być już tak odczuwalne. Jeśli świece odkręciły się palcami i jest widoczny na nich brązowy nalot (na stalowym korpusie i izolatorach) to dam sobie paznokcia obciąć, że znaleźliśmy przyczynę.
Co do czujnika położenia wału to wszelkie ferromagnetyczne zanieczyszczenia (opiłki metalu) też mogą wprowadzać błąd.
marcysd
-
- Senior
- Posty: 109
- Rejestracja: 05 sie 2009, 10:44
- Motocykl: vfr 750 rc36II
- Lokalizacja: ---
Re: Dziwny problem z odpalaniem
Twoja teoria o świecach wydaje się prawdopodobna.
Z jedną rzeczą się nie zgadzam.
Z jedną rzeczą się nie zgadzam.
Mieszanki wolnych sugeruję nie ruszać, ustawienie fabryczne (2 obr.) nie wymaga żadnych kombinacji, a jeśli wymaga to problem leży w innym miejscu. Skład mieszanki w innych zakresach jest w SF nieregulowany (stałe położenie igły, pływaki bez regulacji). Falujące obroty to najczęściej problemy z elektryką albo z kompresją, zbyt bogata m. na wolnych to spadek obrotów po muśnięciu manetki, za uboga - wolne zejście z obrotów, strzały w wydech po zamknięciu gazu.- skład mieszanki na wolnych obrotach można sprawdzić, ale to się wiąże z regulacją gaźników, a tym samym ich synchronizacją, ponad to zła mieszanka na wolnych to falujące obroty, a kolega pisze, że po odpaleniu jest OK,
- grzesiek
- Senior
- Posty: 144
- Rejestracja: 16 cze 2012, 16:25
- Motocykl: CB 750 f2
Re: Dziwny problem z odpalaniem
Akurat co do spalania to na prawdę pali mi 5 litów jeśli jadę na obwodnicę to do 6 max. jest 3 w nocy wróciłem z dyżuru więc wyśpię się i będę sprawdza instalację oraz te świece.
- grzesiek
- Senior
- Posty: 144
- Rejestracja: 16 cze 2012, 16:25
- Motocykl: CB 750 f2
Re: Dziwny problem z odpalaniem
Okazało się, że nie zawsze jest iskra na świecy, w dodatku dziś strzeliło mi z gaźników i nie trzyma jałowych obrotów, jak dodam na manetce chodzi dobrze jak puszczę, to schodzi z obrotów i gaśnie...
-
- Junior
- Posty: 43
- Rejestracja: 01 lut 2012, 23:37
- Motocykl: RC 42 SEVEN FIFTY 92
- Lokalizacja: PZ
Re: Dziwny problem z odpalaniem
WITAM SPRAWDŻ CZY MASZ DOKRĘCONE ŚRUBKI OD WKRĘCANIA WAKU.
- grzesiek
- Senior
- Posty: 144
- Rejestracja: 16 cze 2012, 16:25
- Motocykl: CB 750 f2
Re: Dziwny problem z odpalaniem
problem pojawił się ponownie po weekendzie, czy jest ktoś w stanie mi powiedziec gdzie się znajduje ten czujnik halla?? szukalem ale nie momglem znaleśc
- marcysd
- Junior
- Posty: 47
- Rejestracja: 10 wrz 2012, 13:34
- Motocykl: K-750, DNIEPR, CB750
- grzesiek
- Senior
- Posty: 144
- Rejestracja: 16 cze 2012, 16:25
- Motocykl: CB 750 f2
Re: Dziwny problem z odpalaniem
Mam dziwne pytanko, ale mam prawo nie wiedzieć, czy tam dzie znajduje się impulsator jest olej czy za ta pokrywa ma go nie byc??
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości